Meest overschatte coureur ALLERTIJDEN

Gestart door zeph, 27 april 2009 - 12:25:21

« vorige - volgende »

RadioActiveMan

Citaat van: Burorri op 16 juni 2009 - 19:28:53
Citaat van: 0634 op 16 juni 2009 - 19:08:58
Al zal die voorwielophanging die door zijn helm heen boorde ook niet hebben geholpen ;).
Doorgaans zijn dat niet de dingen die je in je cortex geboord wilt hebben.

Welke dan wel?  ???

flupke3

Citaat van: Enzo op 16 juni 2009 - 23:41:48
Ik dacht dat het een downforce afstel probleem was, waardoor z'n bodemplaat op de grond kwam en de auto min of meer onbestuurbaar was geworden.

Edit: De rondes voor Senna's crash speelden zich af achter de Safety car (door een eerder ongeluk in de race), hierdoor was de temperatuur in de banden afgenomen en was daardoor ook de bandenspanning van Senna's wagen waarschijnlijk te laag, waardoor z'n bodemplaat op de grond kwam en de auto min of meer onbestuurbaar was geworden.
Dat heb ik ook toen gelezen maar...officeel was de oorzaak toch een kapotte stuurkolom of
vergis ik me?

Enzo

Dit is wat ik weet.....
Maar er zullen waarschijnlijk meerdere theorien zijn,

Jasper

Williams is drie keer voor de rechtbank gedaagd in Italië. Daar was de aanklacht ook telkens dat de stuurkolom zou gebroken zijn door een slechte las, maar er was nooit voldoende bewijs.

Volgens de bekende National Geographic-documentaire van een aantal jaar geleden lag het inderdaad aan de koude banden. Daardoor zou Senna's auto net iets lager hangen dan normaal en daardoor zou zijn bodemplaat het asfalt hebben geraakt, waardoor er plots heel veel downforce verloren gaat.

Volgens velen is dit echter onmogelijk omdat Senna de ronde daarvoor (dus de ronde vlák na de safety car) ook al vol door Tamburello was geraakt. Zijn banden zouden dus ook al opgewarmd zijn na die eerste snelle ronde, de derde snelste ronde van die hele race, nota bene gereden met een volle benzinetank.

We zullen het nooit weten, dat is deel van het mysterie. De gemakkelijkste verklaring, gesteund door o.a. Damon Hill, blijft: Senna maakte een stuurfout.

scho0634

Zo ziet het er niet uit. De wagen breekt daarvoor te plotsklaps weg. En het duurt even voor de muur bereikt wordt, en er kwam helelmaal geen correctie van Senna...

Een oneffenheid in de weg icm de koude banden, heb ik altijd begrepen. Maar ja, wie zal het zeggen.

flupke3

Senna had geloof ik 1 seconde de tijd om te corrigeren op het moment dat
hij van de baan ging.T is wel vreemd dat je op de onboard camera zijn hoofd
serius links ziet hellen alsof hij belusteloos was vlak voor de crasch.

RadioActiveMan

Dat zou wel eens kunnen zijn omdat de bocht naar links ging en omdat hij volle kracht naar links stuurde om niet de muur in te gaan natuurlijk.

scho0634

Citaat van: flupke3 op 18 juni 2009 - 08:09:35
Senna had geloof ik 1 seconde de tijd om te corrigeren op het moment dat
hij van de baan ging.
In die ene seconde (waren er 2) gooi jij reactief je stuur wel om. Maar goed, het blijft gissen.

flupke3

Ik bedoelde dus dat Senna nog onmogelijk kon de muur kon
ontwijken want daar voor was de snelheid te hoog en de muur
te dicht naast de baan!

Forza F1

Da's waar... maar het grootste probleem was dat het een zijdelingse crash was.... een frontale had hij misschien nog eerder overleefd... :(

Folkert

Citaat van: Beco op 17 juni 2009 - 21:59:13
Citaat van: Burorri op 16 juni 2009 - 19:28:53
Citaat van: 0634 op 16 juni 2009 - 19:08:58
Al zal die voorwielophanging die door zijn helm heen boorde ook niet hebben geholpen ;).
Doorgaans zijn dat niet de dingen die je in je cortex geboord wilt hebben.

Welke dan wel?  ???
Just matter of speaking. Niet al te serieus nemen dus ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Beco op 18 juni 2009 - 09:44:44
Dat zou wel eens kunnen zijn omdat de bocht naar links ging en omdat hij volle kracht naar links stuurde om niet de muur in te gaan natuurlijk.

Zo zag het er i.i.g niet uit. ;) Overigens, niet dat ik er in geloof maar er is zelfs een theorie circulerende, waarin men gegrond beweerd dat Senna gedood is door een kogel. Zal eens kijken of ik die vandaag of morgen boven water krijg.

Folkert

Citaat van: Wizard op 20 juni 2009 - 10:59:38
Citaat van: Beco op 18 juni 2009 - 09:44:44
Dat zou wel eens kunnen zijn omdat de bocht naar links ging en omdat hij volle kracht naar links stuurde om niet de muur in te gaan natuurlijk.

Zo zag het er i.i.g niet uit. ;) Overigens, niet dat ik er in geloof maar er is zelfs een theorie circulerende, waarin men gegrond beweerd dat Senna gedood is door een kogel. Zal eens kijken of ik die vandaag of morgen boven water krijg.
Die theorieen heb ik ook gehoord ja. Jaren geleden, dat wel. Heb er ook ooit eens 1 gelezen waarin Schumacher en de FIA Senna vermoord zouden hebben ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Forza Ferrari op 19 juni 2009 - 19:01:13
Da's waar... maar het grootste probleem was dat het een zijdelingse crash was.... een frontale had hij misschien nog eerder overleefd... :(
Denk je? Frontaal met 280 tegen een betonnen muur, lijkt jou beter dan zijdelings?

Folkert

Citaat van: 0634 op 20 juni 2009 - 12:45:37
Citaat van: Forza Ferrari op 19 juni 2009 - 19:01:13
Da's waar... maar het grootste probleem was dat het een zijdelingse crash was.... een frontale had hij misschien nog eerder overleefd... :(
Denk je? Frontaal met 280 tegen een betonnen muur, lijkt jou beter dan zijdelings?
Bij banden stapel zou dat wel het geval zijn geweest, maar frontaal in de muur met 200+? Denk dat zijdelinks dan echt wel beter is.
Trotse vader van Rosalie(L)