Meest overschatte coureur ALLERTIJDEN

Gestart door zeph, 27 april 2009 - 12:25:21

« vorige - volgende »

flupke3

Citaat van: Wizard op 28 mei 2009 - 16:35:16
Citaat van: flupke3 op 28 mei 2009 - 15:29:56
Lachen op het podium van imola 94 ....

Schumacher wist toen nog niet de ernst van de zaak, althans, niet dat Senna in levensgevaar was. Toen hij dat hoorde, barstte hij in tranen uit.
Ik heb er een afbeelding van, maar vind deze nier 1,2,3.
Ik vind het toch bizar dat iemand vrolijk staat te doen op een podium
een dag nadat een collega sterft op het circuit.

scho0634

Iedereen schijnt altijd te vergeten dat Ratzenberger inderdaad een dag eerder al was gestorven. Reden genoeg om je gulle lach thuis te laten.

Folkert

Citaat van: 0634 op 08 juni 2009 - 22:06:17
Iedereen schijnt altijd te vergeten dat Ratzenberger inderdaad een dag eerder al was gestorven. Reden genoeg om je gulle lach thuis te laten.
Ben ik het ook mee eens. Al vraag ik mij af hoe sterk je impulsieve reactie is als je je ineens realiseert dat je gewonnen hebt. Al was hij daar niet onbekend mee, hij was nog jong destijds en heel succesvol was hij toen nog niet, dus elke overwinning voelde denk ik als iets super moois. Wat was het toen? zijn 4de overwinning? (Spa, Brazilië, Japan en nu Monza.)  Ik kan me wel voorstellen dat je als coureur jaren lang naar zoiets uit kijkt en dat je uit je dak gaat als je eindelijk wint en dan ook nog regelmatig blijft winnen. Het is een ervaring en emotie die ik nooit heb mogen mee maken en nooit zal mee maken. Iig niet in de Autosport.

Misschien niet het beste voorbeeld, maar ik heb ook een keer op de grond gelegen van het lachen, nadat ik hoorde dat een bekende van mij was overleden.
Maar was de lach of vreugde van Schumacher uitbundig of een lach die je opzet omdat er iets leuks aan de hand is?
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Geen idee. Ik neem het hem verder ook niet kwalijk. Maar als mensen zeggen dat hij niet kon weten dat Senna dood was, denk ik altijd dat Ratzenberger blijkbaar niet meetelde omdat hij maar een bescheiden rijder was. En dat vind ik dan wel een beetje een wrange opmerking.

F_A_Diaz

Topsporters zijn egoisten, dat kan niet anders, anders kom je niet zover. Op het moment dat ze dan goed presteren komt de ontlading eruit van al dat harde werken en dan vergeten ze gewoon even de rest. Daar moet je niet teveel achter zoeken.

Overigens kan ik me herinneren dat Hakkinen ook met een big smile op het podium stond in Imola dus je moet niet alleen alles op Schumacher betrekken.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

Ik kan mij niet herinneren dat ook maar iemand zou hebben op het podium, maar het is dan ook lang geleden.
De ernst van de situatie was iedereen wel heel duidelijk denk ik. Rode vlag, auto afgdekt met doeken, de tijd die het duurde om coureur en wagen van de racebaan te krijgen en elke coureur wist hoe snel ze toen door de Tamburello vlogen en dus ook met welke snelheid Senna in die muur vloog. Daarbij moet je dan nog al die andere gebeurtenissen tellen, dag 1 Barrichello, Dag2 Ratzenberger, Dag 3 dat vreselijke ongeluk net na de start waarbij iemand (ben vergeten wie) recht in het gat van de stilgevallen J.J. Letho knalt.
Ik kan me dus moeilijk inbeelden dat iemand stond te lachen, aangezien niemand anders dat deed. Berger is helverwege zelfs gewoon uit zijn wagen gestapt omdat hij ten onder ging aan de emoties.

Senna, Prost, Piquet waren stuk voor stuk minstens even arrogant als Schumacher. 

F_A_Diaz

Dus omdat Schumcher en Hakkinen een paar minuten lachen op het podium interesseert hen dat niet? Dat is wel erg kort door de bocht.

Je kan daar ook schijnheilig met een donker gezicht gaan staan terwijl je van binnen loopt te juichen, dan heb ik liever dit.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 09 juni 2009 - 12:03:56
Ik kan mij niet herinneren dat ook maar iemand zou hebben op het podium, maar het is dan ook lang geleden.
De ernst van de situatie was iedereen wel heel duidelijk denk ik. Rode vlag, auto afgdekt met doeken, de tijd die het duurde om coureur en wagen van de racebaan te krijgen en elke coureur wist hoe snel ze toen door de Tamburello vlogen en dus ook met welke snelheid Senna in die muur vloog.
En daar zit je dus fout. Want wie verwacht er nu dat die wagen gewoon rechtdoor de muur in zou gaan? Niemand. Een spin waarna je in de muur vliegt is doorgaans niet zo hard.
En verder doet het team uiteraard naar hun piloten toe dat alles in orde komt. Die piloten moesten hun race nog afwerken, wat denk je dat ze gaan zeggen tegen hun piloot? Hij is op sterven na dood? Dat gaan ze heus niet zeggen hoor, die mannen moeten nog racen, dat werkt op hun gemoed! Ze moeten de piloten een gevoel geven dat ze rustig verder kunnen doen, zonder schrik of vreemde gevoelens. Ze stellen hun piloten dus gerust. En dan is het voor een piloot dus gewoon een zware crash, en waarom zou je niet mogen juichen op een podium als er iemand gecrasht is? Dan mag je de helft van de keren niet juichen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Agreed. Wist inderdaad niet meer van Berger, maar hij was ook wel geval apart in dit geval. Hij was persoonlijk meer betrokken bij Senna en als ik me niet vergis ook een van de beste vrienden. Wilt niet zeggen dat het voor anderen niet tragisch is.

Maar zoals ik eerder al zei, en zoals F_A_Diaz mij beaamde, overvloedige emoties van vreugde kunnen natuurlijk even alles aan de kant schuiven. Het is een natuurlijke reactie die je niet kan tegen gaan. Maar goed egoïsten zijn het zeker, maar dat heeft niks te maken met het overlijden van een coureur/collega/vriend. Dan gaat dat egoïsme wel even aan de kant.

Een glimlach kan ik nog begrijpen tot opzekere hoogte, maar uitbundig blij je overwinning vieren dan weer niet. Weet ook niet of hij dat deed, kan ik me totaal niet meer herinneren.

heb nog even filmpje opgezocht, maar er klopt volgens mij iets niet. Senna was toch pas in de avond doodverklaard? Of ging het hier om de klinische verklaring?


Maar goed, egoïstisch of niet, geen enkele coureur, hoe egoistisch dan ook, zal onveranderd blijven als er iemand op sterven ligt of is gestorven. Dat heeft echt niks met egotisme te maken.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Als ik nu die filmpjes bekijk, begrijp ik het dan juist dat er blijkbaar mensen zijn die beelden van een lachende en vierende Schumi in beelden van Imola 94 hebben gemonteerd, terwijl hij daar totaal niet gelachen heeft ofzo?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 09 juni 2009 - 13:17:06
Als ik nu die filmpjes bekijk, begrijp ik het dan juist dat er blijkbaar mensen zijn die beelden van een lachende en vierende Schumi in beelden van Imola 94 hebben gemonteerd, terwijl hij daar totaal niet gelachen heeft ofzo?
Volgens mij heeft Schumacher ook niet gelachen. Al zag ik wel iets wat er op leek even, maar dat kan ook een grijns van onbegrip zijn. Al moet ik zeggen dat er wel iets bij staat van een lachende Schumacher. Maar het is allemaal zolang geleden. Maar het interview na de race zegt mij meer dan genoeg. Hij was niet blij ofzo dat hij gewonnen had, hij kon het zelf niet eens opbrengen om blij te zijn, ookal had hij gewonnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Nu ik het zo terug zie, vind ik het eerlijk gezegd ook erg meevallen. Je ziet duidelijk dat de sfeer somber is. Hoewel ik me wel kan herinneren dat je Schumacher en Hakkinen op een bepaald moment wel even ziet lachen.

Overigens weet je ook niet wat de coureurs op dat moment weten. Senna is pas in de loop van de avond officieel klinisch dood verklaard. We hebben het hier wel over iets wat 15 jaar geleden is gebeurd, toen had iedereen nog geen mobieltje en internet ect. en ging informatie nog niet zo snel rond als tegenwoordig.

Ik denk dat de coureurs op het podium hier in de veronderstelling zijn dat er een ernstig ongeluk is gebeurd maar verder ook niet veel meer weten.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 09 juni 2009 - 13:33:01
Nu ik het zo terug zie, vind ik het eerlijk gezegd ook erg meevallen. Je ziet duidelijk dat de sfeer somber is. Hoewel ik me wel kan herinneren dat je Schumacher en Hakkinen op een bepaald moment wel even ziet lachen.

Overigens weet je ook niet wat de coureurs op dat moment weten. Senna is pas in de loop van de avond officieel klinisch dood verklaard. We hebben het hier wel over iets wat 15 jaar geleden is gebeurd, toen had iedereen nog geen mobieltje en internet ect. en ging informatie nog niet zo snel rond als tegenwoordig.

Ik denk dat de coureurs op het podium hier in de veronderstelling zijn dat er een ernstig ongeluk is gebeurd maar verder ook niet veel meer weten.
Dat bedoelde ik inderdaad ook met dat er iets niet klopte. In dat filmpje wat ik mee zond, zeiden ze dat de mensen op het podium toen al wisten dat Senna het niet had overleeft. Maar ik dacht dat Senna eind van de middag Klinisch dood werd verklaard en later die avond(geloof 8 of 10 uur.) dat hij officieel dood werd verklaard.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Volgens mij heeft Schumacher ook wel eens verklaard dat hij toen alleen wist dat Senna een ernstige crash had gemaakt.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Dat heeft hij inderdaad ooit keer in een interview gezegd ja. Ze wisten helemaal niet wat er aan de hand was. Maar toch heb ik een herinnering aan Schumacher Juichend op het podium zien staan van Imola toen hij nog bij Benneton reed.
Trotse vader van Rosalie(L)