Meest overschatte coureur ALLERTIJDEN

Gestart door zeph, 27 april 2009 - 12:25:21

« vorige - volgende »

Eric

hoe je het ook bekijkt, zonder goede wagen presteer je geen zak, en dit werkt ook in de andere richting.
Button is en blijft een zeer goede piloot, hij heeft gewoon enkele verkeerde keuzes gemaakt. Had W. Weber het contract getekend bij Jordan voor Michael dan was Schumi waarschijnlijk hetzelfde toebedeeld als Button, begrijp me niet verkeerd...ik wil niet zeggen dat Button van hetzelfde kaliber is als Schumi.


Wizard


Wizard

Om ook maar eens een duit in het zakje te doen: Webber (kwam met veel poeha, ontwikkelde snel, maar de vlam doofde snel), Magnussen (wie?), Verstappen (ook succesvol in overige Formule klasse, kon geen potten breken in de F1), Kimi (DE vervanger van Schumacher, DE man die Ferrari 'hoog gaat houden', niet dus), Button (Engeland had weer een nieuwe potentiëel kampioen erbij, what ever! Ja nu dat Brawn hem een dominante wagen bezorgt, rijdt hij vooraan. Niet spannend).

F_A_Diaz

Noem dan 1 coureur die niet in de beste wagen wereldkampioen is geworden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

leproffesseur

Er zijn er een paar maar niet veel.
Prost in 85 ,Raikonnen in 2007,Rosberg in 82.
Dat zijn de voornaamste denk ik en misschien
was de beneton van schumi in 94 ook niet de beste
(en meest regelementaire ;))en kon hij dat compenseren
door betere pitsstopsstrategieen.

F_A_Diaz

En jij weet alle technische specificaties van die auto's?

Ik geloof er niks van dat een coureur wereldkampioen wordt zonder niet de beste of minimaal 1 van de beste auto's te hebben.

Een echte topcoureur is dan dus ook een coureur die bij een team komt en samen met dat team de beste auto bouwt, zoals Schumacher en Alonso als recente voorbeelden. Raikkonen heeft alleen nog maar laten zien dat hij bij een goed draaiend team kan instappen en met hulp van zijn teamgenoot WK wordt.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Wizard

Citaat van: F_A_Diaz op 14 mei 2009 - 13:01:45
Noem dan 1 coureur die niet in de beste wagen wereldkampioen is geworden.

Van de afgelopen jaren:

1991-Senna
1995- Schumacher
2003-Schumacher
2007- Kimi

Wizard

Citaat van: F_A_Diaz op 14 mei 2009 - 15:53:27
En jij weet alle technische specificaties van die auto's?

Jij wel?

+

Significat verschil, de beste of één van de beste (oftewel topteam). In een Minardi wordt je geen kampioen nee.


zeph

#83
Citaat van: leproffesseur op 14 mei 2009 - 15:16:15
Er zijn er een paar maar niet veel.
Prost in 85 ,Raikonnen in 2007,Rosberg in 82.
Dat zijn de voornaamste denk ik en misschien
was de beneton van schumi in 94 ook niet de beste
(en meest regelementaire ;))en kon hij dat compenseren
door betere pitsstopsstrategieen.

Ik neem aan dat je Prost in '86 bedoelt? In '85 was de McLaren wel de beste auto, maar in '86 was de Williams-Honda veruit superieur. Het was de rivaliteit tussen Piquet sr. en Mansell die ervoor zorgde dat Prost er in de laatste race met de titel vandoor ging. Vergelijkbaar met 2007, vind ik. Maar dat heb ik in onderstaande thread al eens uit de doeken gedaan.

http://www.f1pits.net/forum/index.php/topic,10304.0.html


Jasper

Citaat van: Wizard op 14 mei 2009 - 19:12:24
Citaat van: F_A_Diaz op 14 mei 2009 - 13:01:45
Noem dan 1 coureur die niet in de beste wagen wereldkampioen is geworden.

Van de afgelopen jaren:

1991-Senna
1995- Schumacher
2003-Schumacher
2007- Kimi

De doorontwikkelde McLaren van 2002, beter dan de Ferrari van 2003? Laat me niet lachen...

F_A_Diaz

Citaat van: Wizard op 14 mei 2009 - 19:14:35
Citaat van: F_A_Diaz op 14 mei 2009 - 15:53:27
En jij weet alle technische specificaties van die auto's?

Jij wel?

Nee, dus doe ik ook niet zoals jij of ik het wel weet.

Citaat+

Significat verschil, de beste of één van de beste (oftewel topteam). In een Minardi wordt je geen kampioen nee.



Minardi doet al jaren niet meer mee dus daar word je inderdaad geen kampioen mee.

Laten we stellen Brawn als snelste team nemen en Force India als laatste team, daar zit nog heel wat tussen hoor, dus dit sarcastische antwoord van jou slaat helemaal nergens op.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Wizard op 14 mei 2009 - 19:12:24
Citaat van: F_A_Diaz op 14 mei 2009 - 13:01:45
Noem dan 1 coureur die niet in de beste wagen wereldkampioen is geworden.

Van de afgelopen jaren:

1991-Senna
1995- Schumacher
2003-Schumacher
2007- Kimi

Dit is van dat natte vingerwerk.

Waarom lukt het Schumacher dan wel om in 2003 met een slechtere wagen WK te worden maar niet in 2005?

Ik geloof best dat er wel eens een race gewonnen wordt op basis van coureurskwaliteiten maar over een heel seizoen gebeurt dat niet.
Als iemand een aantoonbaar betere auto heeft wint hij altijd. Pas als de verschillen marginaal zijn, geeft de coureur de doorslag.

En beste auto is natuurlijk relatief, je kan een auto hebben die op papier geweldig is maar in de praktijk voor geen meter gaat en je kan een auto hebben die op papier misschien lang niet de beste motor/chassis heeft maar waarbij het chassis in combi met de motor wel weer goed werkt. Zie bijvoorbeeld Toro Rosso vorig jaar ten opzicht van Red Bull. Red Bull had het beste chassis en de beste motor. De combi van dat chassis werkte echter veel beter met een Ferrari motor dus was Toro Rosso vaak sneller of net zo snel.

Het is niet zo zwart/wit als jij stelt.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

Schumacher in '94 won het WK met een veel slechtere wagen dan de Williams. De eerste 2 races won hij door de overmoedigheid van Senna en de 3de zullen we allemaal wel weten waarom. Hij heeft toen enorm veel geprofiteerd van de afwezigheid van Ayrton Senna.

Daarmee wil ik niets afdoen aan zijn verdienste maar er was toen niemand in het veld die nog maar aan zijn enkels kwam qua talent.
Hill, Hakkinen en Berger waren zeker niet slecht maar toch van een net iets ander kaliber dan Senna.
Het is me trouwens nog steeds onduidelijk hoe Hill toen geen kampioen is kunnen worden. 3 keer uitgevallen tegenover 2 keer uitvallen, 2 keer DSQ en 2 keer uitgesloten voor Schumacher.


leproffesseur

In 94 werd de elektronica verboden wat willams serius verzwakte aan het begin van het seizoen.
Dat Senna over de snelste bolide beschikte wil ik geloven maar misschien was benneton veel sterker
in pitsstopstrategieen want dat was nieuw en Ros Brawn was daar duidelijk de beste in.Misschien dat
dit de voorsprong van Williams wegnam.En misschien was de williams wel zo snel omdat hij minder benzine
mee aan boord had want Senna hebben we helaas nooit een pitsstop zien maken.

janke

Citaat van: F1FerrariFan op 27 april 2009 - 23:10:54
Citaat van: Martin op 27 april 2009 - 23:04:25
Juan-Pablo Montoya zou het helemaal gaan maken. Need I say more?

ja daar geef ik je gelijk in. Meneer Montoya zou wel eventjes wereldkampioen worden....... nou dat hebben we gezien. hij was alleen maar bezig om M. Schumacher van de baan te rammen.
Wie ramde wie van de baan op San Marino 2004. Over rammen gesproken, meneer MS wist daar ook wel raad mee.
Some things are too important to be left in the past.