Meest overschatte coureur ALLERTIJDEN

Gestart door zeph, 27 april 2009 - 12:25:21

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 09 juni 2009 - 13:53:20
Dat heeft hij inderdaad ooit keer in een interview gezegd ja. Ze wisten helemaal niet wat er aan de hand was. Maar toch heb ik een herinnering aan Schumacher Juichend op het podium zien staan van Imola toen hij nog bij Benneton reed.
Er bestaan filmpjes van, Imola 94 zoek er maar op bij Youtube, of klik gewoon verder vanuit de link die je zelf gaf. Maar dat zijn gewoonweg verdomd goede montages blijkbaar. Eerder beschamend voor hen die ze maken en verspreiden dan voor Schumacher zelf. Helaas brengt het een slecht beeld van Schumi naar buiten, want als nergens bijstaat dat het fake is, lijkt het echt...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 09 juni 2009 - 14:05:09
Citaat van: Burorri op 09 juni 2009 - 13:53:20
Dat heeft hij inderdaad ooit keer in een interview gezegd ja. Ze wisten helemaal niet wat er aan de hand was. Maar toch heb ik een herinnering aan Schumacher Juichend op het podium zien staan van Imola toen hij nog bij Benneton reed.
Er bestaan filmpjes van, Imola 94 zoek er maar op bij Youtube, of klik gewoon verder vanuit de link die je zelf gaf. Maar dat zijn gewoonweg verdomd goede montages blijkbaar. Eerder beschamend voor hen die ze maken en verspreiden dan voor Schumacher zelf. Helaas brengt het een slecht beeld van Schumi naar buiten, want als nergens bijstaat dat het fake is, lijkt het echt...
Oh voor de duidelijkheid was dat geen slecht woord over Schumacher van mijn kant, maar enkel een herinnering aan iets wat me altijd heeft bij gestaan. Ik achtte Schumacher destijds ook groot genoeg om zoiets niet te doen.
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

Kijk dat bedoel ik ook...
Dat beeld van Schumi staat ook in mijn geheugen voor altijd.

RadioActiveMan

Citaat van: Ferrari 2009 op 09 juni 2009 - 12:32:38En daar zit je dus fout. Want wie verwacht er nu dat die wagen gewoon rechtdoor de muur in zou gaan? Niemand. Een spin waarna je in de muur vliegt is doorgaans niet zo hard.

Senna heeft voor het GP weekend nog in de Tamburellobocht gestaan met Berger als ik me niet vergis en beide kwamen tot de conclusie dat dit een levensgevaarlijke situatie was.
Ze wilden een dringende aanpassing laten doen maar zijn toen samen tot de conclusie gekomen dat er niet veel aan te doen was omdat erachter een riviertje stroomde. Ze hebben dit toen ook zo overgemaakt aan de GPDA. In die tijd wist iedereen dat als er iemand in Tamburello afging tegen dik 300km/h hij er zwaar gewond ging vanaf komen ofwel gewoon morsdood zou zijn. Berger zelf is daar nog aan de dood ontsnapt toen hij voor Ferrari reed.

Citaat van: Ferrari 2009 op 09 juni 2009 - 12:32:38
En verder doet het team uiteraard naar hun piloten toe dat alles in orde komt. Die piloten moesten hun race nog afwerken, wat denk je dat ze gaan zeggen tegen hun piloot? Hij is op sterven na dood? Dat gaan ze heus niet zeggen hoor, die mannen moeten nog racen, dat werkt op hun gemoed! Ze moeten de piloten een gevoel geven dat ze rustig verder kunnen doen, zonder schrik of vreemde gevoelens. Ze stellen hun piloten dus gerust. En dan is het voor een piloot dus gewoon een zware crash, en waarom zou je niet mogen juichen op een podium als er iemand gecrasht is? Dan mag je de helft van de keren niet juichen...

Iedereen is nog eens een paar keer langst Senna's wrak gereden denk je echt dat ze niet hebben gezien hoe ernstig het was en denk je dat ze zelf niet de conclusie hebben kunnen maken dat er iets meer aan de hand was dan een simpele crash nadat ze daar 10tallen minuten lang geprobeerd hebben Senna's leven te redden?
Zelfs als je Senna's crash niet meerekend zijn de eerdere ongevallen die dat weekend voorvielen, Barichello(wat misschien nog wel door de vingers kon gezien worden) en de dood van Ratzenberger, ernstig genoeg om niet te juichen. Het zou enorm respectloos zijn tegenover je collega, zijn teammaten en zijn famillie. Aan de andere kant ben ik er van overtuigd dat je binnenin toch tevreden kunt zijn maar dit niet toont aand e buitenwereld uit respect.

Hier is de link naar de persconferentie: http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=169&FS=F1

Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 09 juni 2009 - 15:23:34
Citaat van: Ferrari 2009 op 09 juni 2009 - 12:32:38
En verder doet het team uiteraard naar hun piloten toe dat alles in orde komt. Die piloten moesten hun race nog afwerken, wat denk je dat ze gaan zeggen tegen hun piloot? Hij is op sterven na dood? Dat gaan ze heus niet zeggen hoor, die mannen moeten nog racen, dat werkt op hun gemoed! Ze moeten de piloten een gevoel geven dat ze rustig verder kunnen doen, zonder schrik of vreemde gevoelens. Ze stellen hun piloten dus gerust. En dan is het voor een piloot dus gewoon een zware crash, en waarom zou je niet mogen juichen op een podium als er iemand gecrasht is? Dan mag je de helft van de keren niet juichen...

Iedereen is nog eens een paar keer langst Senna's wrak gereden denk je echt dat ze niet hebben gezien hoe ernstig het was en denk je dat ze zelf niet de conclusie hebben kunnen maken dat er iets meer aan de hand was dan een simpele crash nadat ze daar 10tallen minuten lang geprobeerd hebben Senna's leven te redden?


Ik herhaal: weet jij in hoeverre de piloten op de hoogte waren? Neen. Er zijn genoeg erge dingen waarvoor je een race een half uur moet stil leggen zonder dat de rijder daarna dood moet zijn hoor.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

In dit filmpje op seconde 47 lacht hij wel, weet niet of iemand kan aantonen of dit nep is?

Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 09 juni 2009 - 16:33:15
In dit filmpje op seconde 47 lacht hij wel, weet niet of iemand kan aantonen of dit nep is?


Ziet er inderdaad wel echt uit. En het is inderdaad het podium van Imola. Ik had dus wel beetje goed herinnerd van Schumacher. Maar erg uitbundig kan je dit niet noemen. Denk dat het gewoon wisselende emotisch zijn die je moeilijk onder controle kunt houden op sommige momenten. Iets wat jij en ik eerder al allebei hebben vast gesteld.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Dat beeld is er tussen gemonteerd, hier zijn de echte beelden. Aan de muziek kan je horen dat het echt is. Althans daar ga ik dan toch vanuit.


@F2009: Zowat het hele veld heeft Senna in de muur zien gaan en dus zal iedereen wel weten dat het een ernstige crash is en dat er meer aan de hand is.
Maar goed op dat punt zullen we het oneens blijven denk ik.



Folkert

Citaat van: Beco op 09 juni 2009 - 17:04:19
Dat beeld is er tussen gemonteerd, hier zijn de echte beelden. Aan de muziek kan je horen dat het echt is. Althans daar ga ik dan toch vanuit.


@F2009: Zowat het hele veld heeft Senna in de muur zien gaan en dus zal iedereen wel weten dat het een ernstige crash is en dat er meer aan de hand is.
Maar goed op dat punt zullen we het oneens blijven denk ik.



Lijkt het inderdaad wel op ja. Maar die link die jij geeft, die ik ook eerder had gepost :P, zeggen ze dat ze op het podium al wisten dat Senna dood was, maar dat klopt weer niet volgens mij. Maar goed daar ging het niet om. Ik denk idd ook dat het een nep stukje is aangezien ik boven de 1994 een E zie staan. En hij vergelijkt Senna en Schumacher met alleen een Podium en Senna's race in Donnington.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Dan heb je die gepost toen ik op het werk zat en daar kan ik geen video's bekijken. Ben ze ook niet allemaal gaan controleren natuurlijk. ;)
Senna is om 18u15 officieel dood verklaard, maar het was al snel duidelijk dat hij hersendood was en daar is natuurlijk niets meer aan te doen.

scho0634

Het gaat niet eens om Senna. Er was al iemand dood, he.


Wizard

Citaat van: Beco op 09 juni 2009 - 17:04:19
Dat beeld is er tussen gemonteerd, hier zijn de echte beelden. Aan de muziek kan je horen dat het echt is. Althans daar ga ik dan toch vanuit.


@F2009: Zowat het hele veld heeft Senna in de muur zien gaan en dus zal iedereen wel weten dat het een ernstige crash is en dat er meer aan de hand is.
Maar goed op dat punt zullen we het oneens blijven denk ik.

Er zijn wel meer heftige crashes geweest zonder dodelijke afloop. Dat Senna's toestand kritiek was, wist op dat moment niemand. Zover ik me weet te herinneren werd dat pas ruim na een uur -toen de race afgelopen was- bekend gemaakt. Hij werd toen klinisch dood verklaart, rond 18:00 is hij uiteindelijk overleden. Voor de rest zie ik Schumacher geen overdreven sprongen maken op het podium of uitbundig juichen!

Wizard

Citaat van: 0634 op 09 juni 2009 - 17:28:47
Het gaat niet eens om Senna. Er was al iemand dood, he.



Er sterven dagelijks mensen, dan zul je nooit meer mogen zwaaien. Of is het doodschieten van onschuldige burgerslachtoffers (o.a vrouwen, kinderen)  minder erg dan een coureur die de gevaren 'opzoekt' en tragisch komt te overlijden.

scho0634

Citaat van: Wizard op 09 juni 2009 - 18:35:56
Er sterven dagelijks mensen, dan zul je nooit meer mogen zwaaien. Of is het doodschieten van onschuldige burgerslachtoffers (o.a vrouwen, kinderen)  minder erg dan een coureur die de gevaren 'opzoekt' en tragisch komt te overlijden.
En er is ook oorlog, kanker, Aids en hongersnood.

Niemand mag ooit nog juichen op een podium. Zoiets?

Ratzenberger was een collega die een dag eerder stierf. Wat dat te maken heeft met vrouwen en kinderen die dagelijks sterven is me een raadsel.

Als een collega sterft, hoor je niet te juichen. Overigens vond ik Schumachers reactie destijds redelijk ingetogen.

Wizard

Zijn het het daar in ieder geval over eens.