Meest overschatte coureur ALLERTIJDEN

Gestart door zeph, 27 april 2009 - 12:25:21

« vorige - volgende »

scho0634

Citaat van: Ferrari 2009 op 28 april 2009 - 09:48:03
Citaat van: Martin op 27 april 2009 - 23:04:25
Juan-Pablo Montoya zou het helemaal gaan maken. Need I say more?
Juan was een racer, het was hem te doen om te winnen. Hij reed goed bij Williams, bij Mac heeft hij niet lang gereden. Volgens mij had die echt wel het potentieel om voor de titel te gaan.
Daar geloof ik dus niks van.

RadioActiveMan

Jacques Villeneuve kan wel degelijk goed racen.
Zijn palmares liegt daar ook niet over. Als hij de Le Mans 24u kan winnen heeft hij zowat alle noemenswaardige circuittitels behaald die je kan verzamelen.
Ik geef toe dat hij de laatste jaren meer klaagde en zaagde over wat anderen moesten en niet moesten doen dan weer eens deftig aan zijn stuur draaien, maar talent had hij wel.




leproffesseur

Het was zeker een goede f1 correur want in je debuutjaar
vice kampioen worden en in je 1e race nipt( en door pech)
2e worden is maar zelden gebeurt.Hij deed dat in de beste
wagen maar je moet het toch maar doen.In een mindere auto
zou hij waarschijnlijk nooit kampioen geworden zijn  maar dat kan je ook
van veel kampioennen zeggen.

sloggerke

Mario Andretti.
En Michael Schumacher.

scho0634

Vond jij die twee overschat?

Michael Andretti. Die is wel overschat. Zijn pa niet, hoor.

gloudiesaurus

Ik vond Villeneuve in zijn eerste jaar bij BAR ook nog redelijk OK, maar daarna bij Sauber en die jaren bij B.A.R en zelfs Renault was hij zwaar overschat. Hij heeft toen helemaal niets meer laten zien...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Vettelredbull

Citaat van: sloggerke op 28 april 2009 - 16:19:11
Mario Andretti.
En Michael Schumacher.

Michael Schumacher ????????

7 X wereldkampioen en zowat alle records verbroken die er maar zijn en jij vind hem overschat...... naja tis jou mening

Ferrari 2010

Ik kan begrijpen dat je zegt dat hij overschat is als je doelt op de mensen die hem als god zien, die hem zien als de man waar absoluut niemand (ooit) aan kan tippen. Maar ik denk niet dat Michael door de gemiddelde F1-kijker overschat is. Dat hij bij de absolute top behoord, kan niemand ontkennen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: F1FerrariFan op 28 april 2009 - 16:56:04
Citaat van: sloggerke op 28 april 2009 - 16:19:11
Mario Andretti.
En Michael Schumacher.

Michael Schumacher ????????

7 X wereldkampioen en zowat alle records verbroken die er maar zijn en jij vind hem overschat...... naja tis jou mening
Nou ja zoals Ferrari_2009 al zei, sommige mensen zien hem inderdaad als iemand die perfect is in alles. Zulke fans als Schumacher_primande dingens ofzo. Die Schumacher beeldje op een voetstukje heeft staan en elke avond voor slapen gaan gebedje afleest. Schumacher is goed, maar sommige doen net als of hij als enige de unieke gave had om te doen met een auto wat hij wilde. Zijn niet veel, maar toch zeker wel een tien tal.
Trotse vader van Rosalie(L)

sloggerke

Mario Andretti was zeker overschat.
Ronnie Peterson speelde met hem in dezelfde wagen.
Door onenigheid tussen Chapman en Peterson mocht deze laatste nooit voorbij Andretti. Zijn ongenoegen liet Peterson vervolgens op de baan blijken door zich soms een tiental seconden te laten terugzakken om vervolgens ronden later weer met zijn neus onder de achtervleugel van Andretti te rijden.

Het is natuurlijk allemaal moeilijk te beoordelen. Peterson was dan ook één der aller-snelsten (niet grootsten dus) uit de geschiedenis van de F1.

Zijn zoon is eveneens overschat. Maar zo heb je er velen. "Eénjaarsvliegen" zo je wil.
Kijk naar Perry McCarthy. Die had er overigens zelf weet van en heeft er later een hilarisch boek over geschreven. "Flat out Flat Broke. F1 the hard way!". Voor mensen die graag engels lezen een aanrader!

Michael Schumacher behoort zeker tot de grootsten en snelsten van de sport. Maar de onmetelijke grootsheid die men hem aanmeet had hij niet. (Volgens mijn bescheiden mening uiteraard.)
Bovendien heeft hij zijn tijd grondig mee gehad. Maar dat kan je hem onmogelijk verwijten natuurlijk. Daar kan hij zelf niets aan doen.

Verder is het allemaal gemakkelijk te beoordelen als je NIET in die F1 wagen zit natuurlijk. Wat wij nu zitten te doen.

Vettelredbull

Citaat van: Burorri op 28 april 2009 - 17:52:04
Citaat van: F1FerrariFan op 28 april 2009 - 16:56:04
Citaat van: sloggerke op 28 april 2009 - 16:19:11
Mario Andretti.
En Michael Schumacher.

Michael Schumacher ????????

7 X wereldkampioen en zowat alle records verbroken die er maar zijn en jij vind hem overschat...... naja tis jou mening
Nou ja zoals Ferrari_2009 al zei, sommige mensen zien hem inderdaad als iemand die perfect is in alles. Zulke fans als Schumacher_primande dingens ofzo. Die Schumacher beeldje op een voetstukje heeft staan en elke avond voor slapen gaan gebedje afleest. Schumacher is goed, maar sommige doen net als of hij als enige de unieke gave had om te doen met een auto wat hij wilde. Zijn niet veel, maar toch zeker wel een tien tal.

Ik zeg egt niet dat hij perfect is in alles, hij heeft  zich een aantal keer onproffessioneel gedragen tijdens verschillende GP`s ( Adelaide 1994` Jerez 1997 enz..). Maar als je alleen naar zijn erelijst kijkt vind ik het onbegrijpelijk dat je hem een overschatte coureur vind ... thats it.

Folkert

Citaat van: F1FerrariFan op 28 april 2009 - 20:15:56
Citaat van: Burorri op 28 april 2009 - 17:52:04
Citaat van: F1FerrariFan op 28 april 2009 - 16:56:04
Citaat van: sloggerke op 28 april 2009 - 16:19:11
Mario Andretti.
En Michael Schumacher.

Michael Schumacher ????????

7 X wereldkampioen en zowat alle records verbroken die er maar zijn en jij vind hem overschat...... naja tis jou mening
Nou ja zoals Ferrari_2009 al zei, sommige mensen zien hem inderdaad als iemand die perfect is in alles. Zulke fans als Schumacher_primande dingens ofzo. Die Schumacher beeldje op een voetstukje heeft staan en elke avond voor slapen gaan gebedje afleest. Schumacher is goed, maar sommige doen net als of hij als enige de unieke gave had om te doen met een auto wat hij wilde. Zijn niet veel, maar toch zeker wel een tien tal.

Ik zeg egt niet dat hij perfect is in alles, hij heeft  zich een aantal keer onproffessioneel gedragen tijdens verschillende GP`s ( Adelaide 1994` Jerez 1997 enz..). Maar als je alleen naar zijn erelijst kijkt vind ik het onbegrijpelijk dat je hem een overschatte coureur vind ... thats it.
Nee, jij zegt het idd niet. Maar zijn genoeg mensen die dat wel vinden of zeggen. Hoe meer mensen het zeggen, hoe meer je de term "Overschat" Ook wel kan gebruiken.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Hij is 1 van de allerbeste ooit maar verkijk je niet op zijn palmares
want de omstandigheden en moeilijkheidsgraad (technologie al dan niet
aanwezig en hoe groot was de inbreng van een rijder in zijn periode) van
een f1 periode tellen ook mee.

sloggerke

Citaat van: leproffesseur op 28 april 2009 - 22:02:55
Hij is 1 van de allerbeste ooit maar verkijk je niet op zijn palmares
want de omstandigheden en moeilijkheidsgraad (technologie al dan niet
aanwezig en hoe groot was de inbreng van een rijder in zijn periode) van
een f1 periode tellen ook mee.

Precies.
In de tijden ervoor reden Senna, Prost en Mansell en Piquet op hetzelfde circuit in dezelfde race...

Je kan niet ontkennen dat er vanaf 95 een zekere "bloedarmoede" heerste in de F1.
Nadien was Häkkinen genezen. En nog later was er Alonso.
De omstandigheden (tijdstip) tellen dus mee.

SDG

Citaat van: sloggerke op 29 april 2009 - 07:53:44
Citaat van: leproffesseur op 28 april 2009 - 22:02:55
Hij is 1 van de allerbeste ooit maar verkijk je niet op zijn palmares
want de omstandigheden en moeilijkheidsgraad (technologie al dan niet
aanwezig en hoe groot was de inbreng van een rijder in zijn periode) van
een f1 periode tellen ook mee.

Precies.
In de tijden ervoor reden Senna, Prost en Mansell en Piquet op hetzelfde circuit in dezelfde race...

Je kan niet ontkennen dat er vanaf 95 een zekere "bloedarmoede" heerste in de F1.
Nadien was Häkkinen genezen. En nog later was er Alonso.
De omstandigheden (tijdstip) tellen dus mee.


Was het niet Ron Dennis die in 1998 zei dat er één manier was om van Schumacher te winnen, nl. door zijn eigen rijders een technologische voorsprong op hem te geven?