Lola terug?

Gestart door TheIceman, 22 april 2009 - 16:43:47

« vorige - volgende »

TheIceman

Citaat van: 'www.autosport.com'Lola evaluating 2010 F1 return

By Simon Strang Wednesday, April 22nd 2009, 13:10 GMT

Lola logo, 2009British racing car manufacturer Lola is considering re-entering Formula 1 next year after confirming that it has committed to a full technical, operational and financial evaulation of the project.

The Huntingdon-based company, which has been absent from F1 for 12 years, says it made the decision following the FIA's announcement in March that it would introduce cost-capping to Formula 1.

"The announcement that teams may opt for a prudent, financially responsible 'cost-capped' regime from 2010 has resulted in us deciding to fully evaluate the opportunity to develop a car to compete in the FIA Formula One World Championship," said Lola Group executive chairman Martin Birrane.

"Providing world-class engineering excellence, offering high quality solutions governed by a tightly controlled financial regime has been part of Lola's DNA over the last decade.

"The current necessity for F1 to adopt a responsible approach in times of economic uncertainty has created the ideal conditions for us to consider developing a car for the world championship.

"Lola possesses the technical resources, capability and know-how to develop cars capable of competing at the very highest levels of international motor sport, including F1. We are therefore embracing the WMSC's timely announcements and assessing a relevant programme for F1 with a view to making a formal entry in the coming weeks."



Ik ben benieuwd. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd uiteraard.

Lola trok zich na een onsuccesvol Formule 1-avontuur terug in 1997... Toenmalige eigenaar was Bernie Ecclestone, nu is het Martin Birrane.

Alan Blues

Wieweet komt ATS ook terug... :)

supersteven

sorry maar ik dacht de bernie brabham bezitte en dat het Eric Broadly was die lola oprichte en bezat
let the sunshine shine in your heart

TheIceman

Citaat van: supersteven op 22 april 2009 - 18:28:24
sorry maar ik dacht de bernie brabham bezitte en dat het Eric Broadly was die lola oprichte en bezat

Citaat van: 'wikipedia'
In 1985 bouwde Lola een auto voor het Haas team met een Hart motor. Nadat het team financiƫle problemen had werd het gekocht door Bernie Ecclestone.

scho0634

Coopersugar overweegt ook een terugkeer. Net als Forti :P.

RadioActiveMan

Pacific en Symtek ook natuurlijk.

Nee, ik vrees ervoor. Vorige keer was het na 1 race al gedaan.

Sept

Citaat van: Beco op 22 april 2009 - 20:22:50
Pacific en Symtek ook natuurlijk.

Nee, ik vrees ervoor. Vorige keer was het na 1 race al gedaan.

Dat waren toen echt ontroerende beelden.. Het aankondigen van het terugtrekken van het LOLA-team na het debacle in Australiƫ..
Those were the days :)

1991 - 2004 = 7

leproffesseur

Lola heeft er vroeger niks van gebakken maar in andere klasses wel .
Zou wel tof zijn als Lotus een combackt maakt.
Het lijkt wel of de f1 20 jaar terug gaat met rijders als Piquet,Rosberg
en straks misschien Bruno Senna . :)

Enzo

Gerucht gaat dat Prodrive ook in 2010 wil meestrijden voor de titel...
Dit is toch het gevolg van de gewijzigde regelgeving en budgetbeperkingen denk ik.
Het maakt de drempel om mee te doen een stuk lager, en i.i.g. betaalbaarder.
Dit is opzich een positieve ontwikkeling voor de sport.

Folkert

Citaat van: Enzo op 23 april 2009 - 15:10:44
Gerucht gaat dat Prodrive ook in 2010 wil meestrijden voor de titel...
Dit is toch het gevolg van de gewijzigde regelgeving en budgetbeperkingen denk ik.
Het maakt de drempel om mee te doen een stuk lager, en i.i.g. betaalbaarder.
Dit is opzich een positieve ontwikkeling voor de sport.
Dat is zeker waar. Als dat zo is zou ik het budget idee niet eens zo'n slecht idee vinden achteraf.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Dan moet het wel voor iedereen gelden, dit is weer een halfbakken budgetlimiet.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

#11
Citaat van: Enzo op 23 april 2009 - 15:10:44
Gerucht gaat dat Prodrive ook in 2010 wil meestrijden voor de titel...
Dit is toch het gevolg van de gewijzigde regelgeving en budgetbeperkingen denk ik.
Het maakt de drempel om mee te doen een stuk lager, en i.i.g. betaalbaarder.
Dit is opzich een positieve ontwikkeling voor de sport.
Volgens mij allemaal wat show. Toen een 12de licentie voor de F1 werd uitgedeeld, waren er ook een tiental kandidaten. Uiteindelijk had prodrive de beste papieren en kregen ze startrecht, maar heb jij ze gezien? Ik niet. Een journalist vraagt aan een team "zouden jullie graag in de F1 terugkeren?", het team zegt "uiteraard", de journalist vraagt "spelen de lagere kosten daarbij een rol", waarop het team "de lagere kosten mken het heel wat eenvoudiger om in te stappen". En boenk, een uur later int groot "team X denkt aan terugkeer in F1".

Sommige teams doen inderdaad straffere uitspraken en niet alle berichten zijn dus wat fake. Er zijn er zeker die er serieus over nadenken, maar of ze er dan ook effectief bijkomen, ik betwijfel het.
Eerst zien, dan geloven, dat lijkt mij het beste.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Voor mijn part mogen er weer 26 wagens aan de start staan. Maakt het allemaal wat gezelliger vind ik.
Teams die moeten harken om er een heel seizoen te komen zijn er altijd geweest en dat heeft zo zijn charme.
Maar ik denk ook dat de budgetregel een moeilijk te controleren iets zal worden.

Folkert

Citaat van: Beco op 23 april 2009 - 18:07:55
Voor mijn part mogen er weer 26 wagens aan de start staan. Maakt het allemaal wat gezelliger vind ik.
Teams die moeten harken om er een heel seizoen te komen zijn er altijd geweest en dat heeft zo zijn charme.
Maar ik denk ook dat de budgetregel een moeilijk te controleren iets zal worden.
En je hebt een leuke kwalificatie om te zien welke teams wel of niet door gaan(als er te veel auto's van start gaan en er een eliminatie kwalificatie komt.)
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Is dat perse nodig die elemenatie? :-\