Nu maandag canvasreportage over het debuut van schumi

Gestart door leproffesseur, 17 april 2009 - 21:03:44

« vorige - volgende »

leproffesseur

Voor de fans en geintereseerden geef ik even mee dat maandagavond
om 21.10 op canvas een reportage te zien is over het debuutweekend
van michael schumacher in de gp van Belgie.

F_A_Diaz

Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan


F_A_Diaz

Gewoon KETNET/Canvas, kan iedereen wel ontvangen geloof ik.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Een beetje laat, maar ik heb het net als de aflevering over Gilles Villeneuve toch nog even op de site gezet. Bedankt voor de herinnering. :)

Forza F1


meatball

Citaat van: Forza Ferrari op 20 april 2009 - 19:14:04
Bedankt voor de melding, ik ga zeker kijken!  :)
Hier hetzelfde,ben geen echt tv kijker maar dit wil ik wel zien  :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Enzo

Michael Schumacher, mis die gast nog steeds.... ::)
Was mooi om te zien, wist nog niks af van dat contract waar een woordje in veranderd was. (a en the)

Lijkt me een serie? Komt er een vervolg aflevering?

meatball

Citaat van: Enzo op 20 april 2009 - 22:12:15
Michael Schumacher, mis die gast nog steeds.... ::)
Was mooi om te zien, wist nog niks af van dat contract waar een woordje in veranderd was. (a en the)

Lijkt me een serie? Komt er een vervolg aflevering?

Het was een serie maar dan niet over de f1,maar over sport in Belgie dus geen vervolg.Wel zeer fijn om dat alles nog eens teruggezien te hebben,ik was toen al volledig Schumacher fan.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Enzo

Ik was onder de indruk tijdens zijn Benneton tijd, maar werd pas echt fan in zijn Ferrari tijdperk.
Wat een geweldige coureur was dat he.....van een andere planeet zowat.
Vettel doet me wel een beetje aan hem denken, niet alleen omdat het beide duitsers zijn maar ook omdat Vettel net zo cool en berekenend overkomt, in focus en maar één doel.

8)"Moet je voor de gein eens op You Tube de compilatie kijken van Schumachers laatste race." 8)

gloudiesaurus

Ik heb ook gekeken, mooie reportage! Leuk om iedereen aan het woord te zien en die mooie groene 7up Jordan weer eens over Spa-Francorchamps te zien vlammen. En een eerlijke Schumacher he, hij had het talent maar dat beetje geluk/ bluf heb je ook nodig. Ik bedoel wat als hij eerlijk gezegd had dat hij Spa niet kende? En wat als hij niet in 1992 er even af schoot? Maar goed als als... in Nederland zeggen ze altijd as is verbrande turf ;)

En die Gachot tsjah, toch heeft hij niet slecht geboerd dacht ik zo met zijn energiedrank Hype.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Citaat van: gloudiesaurus op 20 april 2009 - 22:28:58
Ik heb ook gekeken, mooie reportage! Leuk om iedereen aan het woord te zien en die mooie groene 7up Jordan weer eens over Spa-Francorchamps te zien vlammen. En een eerlijke Schumacher he, hij had het talent maar dat beetje geluk/ bluf heb je ook nodig. Ik bedoel wat als hij eerlijk gezegd had dat hij Spa niet kende? En wat als hij niet in 1992 er even af schoot? Maar goed als als... in Nederland zeggen ze altijd as is verbrande turf ;)

En die Gachot tsjah, toch heeft hij niet slecht geboerd dacht ik zo met zijn energiedrank Hype.

Zat goed in de spreekwoordelijke " slappe was" inderdaad.

leproffesseur

Een goede reportage vond ik en een paar verrassende dingen gehoord.
Vooral het commentaar van Brundel vond ik interesant.
Zou dat trouwens kloppen dat er in die tijd nog f1 piloten waren die
tussen de verschillend oefenritten sigaren rokten en alcoholische drank
gebruikten...die tijd was toch al enkele jaren gepasseerd denk ik.
En dat de oudere generatie(mansel,prost)zo lang konden meedraaien
doordat in die periode de bolides gemakkelijker bestuurbaar waren door
de technolgie klopt ook maar schumi heeft toch ook heel veel van zijn palmares
behaalt in wagens met hulpmiddellen die je momenteel niet aantreft.
Dit seizoen komt het rijderstalent sinds jaren echt boven al zal je altijd wagens hebben
die er bovenuit steken zoals Brawn gp dit jaar.Een grote fan was ik nooit van hem
maar hij was wel 1 van de grootste.

hermanwiegerman

Inderdaad een aantal verrassende dingen.

Ten eerste hoe Flavio er uit zit. Lijkt alsof zijn hart het elk moment kan begeven. Wat ziet die er ongezond uit tegenwoordig!

Eddie Jordan die weer eens liegt over dat verhaal dat Eddie niets wist van dat Taxi incident terwijl Bertrand Gachot meteen zegt dat Eddie direkt opgebeld werd.

Voor de rest na debuut en eerste overwinning jammer dat ze dan niet verder gingen (diskwalifikatie 1994), van 17 naar 1 in 1995, 1996 grote crash en ferrari overwinning, 1998 op coulthard, 2001 record poles behaald, 2004 7x wereldkampioen op spa.


F_A_Diaz

Wat hij zei was dat jonge coureurs begin jaren negentig gemakkelijker konden instappen omdat dmv telemetrie de wagens erg gemakkelijk af te stellen waren. Je hoefde geen jarenlange ervaring meer te hebben. Je kon puur vertrouwen op je fitheid en stuurmanskunst. Daarom kon Schumacher op zo'n jonge leeftijd ook al succesvol zijn.
Verder waren de wagens van begin jaren '90 niet zo high tech, in ieder geval niet de Jordan/Benetton waarin Schumacher reed. De Williams was wel een high tech auto voor die tijd maar niet iedereen had dat en in '93 werd dat allemaal alweer verboden.

De documentaire zelf had weinig nieuws in zich maar was wel leuk om te zien. Zo zie je toch maar weer dat ook al ben je een wonderkind zoals Schumacher je nog steeds heel veel lef en geluk moet hebben om in de Formule 1 te komen en aan de top te komen. Ik denk ook dat de impact toentertijd vergelijkbaar is met tegenwoordig de mooie dingen die Vettel op jonge leeftijd in niet de allersnelste auto's laat zien hoewel Schumacher denk ik toch nog net iets meer zijn teamgenoten vernederde en belachelijk constante tijden reed.

Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."