GP van China

Gestart door Supermariobros, 11 april 2009 - 17:20:05

« vorige - volgende »

Enzo

Ik kan me ook niet vinden in sommige bevindingen hier. Aan Massa en Raikonen ligt het niet. Ze missen betrouwbaarheid en snelheid, daardoor ga je als rijder soms overcompenseren en maak je foutjes. Denk dat dit bij Hamilton ook het geval was, hij wilde te graag!

robbert

dat moet toch te begrijpen zijn hé, als je geen snelheid hebt, hoe kan je dan strijden om de overwinning. Sommigen verstaan dat dus niet.

Ik heb al horen zeggen, dat 1 slecht jaar geen ramp is voor ferrari en dat ze beter al beginnen aan 2010 en nu zijn ze dat van plan en het is weer niet goed. Dat versta ik dus ook niet hé

scho0634

Het zou natuurlijk wel heel achterlijk zijn om na 3 races te besluiten om het seizoen op te geven he.

Gutgutgut er wordt eens niet op kop gereden....

robbert

Citaat van: 0634 op 19 april 2009 - 23:02:05
Het zou natuurlijk wel heel achterlijk zijn om na 3 races te besluiten om het seizoen op te geven he.

Gutgutgut er wordt eens niet op kop gereden....

het gaat hier niet om op kop te rijden, maar ferrari zit wel al 3 races zonder punten hé
en als men ziet dat ze de teams vooraan niet meer kunnen inhalen en dat ze toch maar telkens in de middennoot zullen zitten, dan is het toch beter om al eens te kijken naar seizoen 2010, alé Ferrari toch é

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 19 april 2009 - 19:27:12
Citaat van: meatball op 19 april 2009 - 10:14:16
Kimi is weer niet gemotiveerd vind ik wat een rotrace voor Ferrari,geef ons aub een wagen die heel blijft en vervang Kimi door Vettel en wel nu
En MAssa vervangen door Senna aubNU.
Senna? NEEN! Nog zo eentje die er is door zen naam, laat hem zichzelf eerst maar bewijzen in andere klasses en bij een klein team, of we krijgen weer zo'n geval als Piquet of Nakajima.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

TheIceman

Citaat van: Enzo op 19 april 2009 - 21:57:50
Ik kan me ook niet vinden in sommige bevindingen hier. Aan Massa en Raikonen ligt het niet. Ze missen betrouwbaarheid en snelheid, daardoor ga je als rijder soms overcompenseren en maak je foutjes. Denk dat dit bij Hamilton ook het geval was, hij wilde te graag!

En als je dan als rijder gaat overcompenseren dan maak je foutjes en dan ligt het toch aan de rijder (gedeeltelijk, ik heb altijd gezegd gedeeltelijk)

Citaat van: Ferrari 2009 op 19 april 2009 - 23:37:38
Citaat van: Burorri op 19 april 2009 - 19:27:12
Citaat van: meatball op 19 april 2009 - 10:14:16
Kimi is weer niet gemotiveerd vind ik wat een rotrace voor Ferrari,geef ons aub een wagen die heel blijft en vervang Kimi door Vettel en wel nu
En MAssa vervangen door Senna aubNU.
Senna? NEEN! Nog zo eentje die er is door zen naam, laat hem zichzelf eerst maar bewijzen in andere klasses en bij een klein team, of we krijgen weer zo'n geval als Piquet of Nakajima.

Senna zie ik ook niet echt zitten. 1e jaar à la Kovalainen, Piquet (Nakajima tussen haakjes)

leproffesseur

Het zou in ieder geval jammer zijn dat hij te vroeg voor
de leeuwen wordt gegooid bij een team als renault.
Laat hem minstens een jaar ervaring doen bij een kleiner team.
Senna moet zich nog bewijzen in de f1 .

DJKEVKE

Maar ondanks alles, zo zonde van Sutil.. Ik gunde het hem zo, DeJaVu met Monaco 2008?  ;)
Je krijgt geen hoofdpijn van drank maar van nadenken.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 19 april 2009 - 23:37:38
Citaat van: Burorri op 19 april 2009 - 19:27:12
Citaat van: meatball op 19 april 2009 - 10:14:16
Kimi is weer niet gemotiveerd vind ik wat een rotrace voor Ferrari,geef ons aub een wagen die heel blijft en vervang Kimi door Vettel en wel nu
En MAssa vervangen door Senna aubNU.
Senna? NEEN! Nog zo eentje die er is door zen naam, laat hem zichzelf eerst maar bewijzen in andere klasses en bij een klein team, of we krijgen weer zo'n geval als Piquet of Nakajima.
Heb je helemaal gelijk in, maar was meer reactie op meatball met het vervangen van Kimi, wat in mijn ogen totaal niet nodig is. Laat Massa eerst maar eens in q3 geraken.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Waarom zou hij zich eerst moeten bewijzen bij een klein team?
Voor elke mislukte debutant bij één van de topteams kan je iemand opnoemen die het wel goed deed/doet. Piquet - Hamilton, Nakajima - Rosberg, Kovalainen - Kubica.
Wat is een klein team? Torro-Rosso en Force-India, maar wat heb je dan nog? Red-Bull, Williams en Brawn (De kans was groot dat Senna dit jaar bij Brawn mee vooraan had gereden).
Iemand met talent zal zich bij een groot team net zoveel bewijzen als bij een klein team.

Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 20 april 2009 - 13:58:07
Waarom zou hij zich eerst moeten bewijzen bij een klein team?
Voor elke mislukte debutant bij één van de topteams kan je iemand opnoemen die het wel goed deed/doet. Piquet - Hamilton, Nakajima - Rosberg, Kovalainen - Kubica.
Wat is een klein team? Torro-Rosso en Force-India, maar wat heb je dan nog? Red-Bull, Williams en Brawn (De kans was groot dat Senna dit jaar bij Brawn mee vooraan had gereden).
Iemand met talent zal zich bij een groot team net zoveel bewijzen als bij een klein team.
Ja, maar bij een klein team is het jammer, bij een groot team kan het het kwijtspelen van een titel betekenen. Bedenk maar eens wat er gebeurt als de Renault net ietsje beter is dan bijv. de Brawns, Alonso wordt dan WK maar de Brawns gaan met de constructeurstitel lopen, ondanks de iets mindere wagen. Want waar zat Piquet? p5 of nog meer naar achter... Debuteren in een topteam is allemaal goed en wel als je je daarvoor al bewezen had, maar dat heeft Senna nog niet gedaan. Hij kan aan een stuur draaien, uiteraard, maar de enige reden waarom hij nu al GP2 rijdt is zen achternaam.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Citaat van: Ferrari 2009 op 20 april 2009 - 14:08:55
Citaat van: Beco op 20 april 2009 - 13:58:07
Waarom zou hij zich eerst moeten bewijzen bij een klein team?
Voor elke mislukte debutant bij één van de topteams kan je iemand opnoemen die het wel goed deed/doet. Piquet - Hamilton, Nakajima - Rosberg, Kovalainen - Kubica.
Wat is een klein team? Torro-Rosso en Force-India, maar wat heb je dan nog? Red-Bull, Williams en Brawn (De kans was groot dat Senna dit jaar bij Brawn mee vooraan had gereden).
Iemand met talent zal zich bij een groot team net zoveel bewijzen als bij een klein team.
Ja, maar bij een klein team is het jammer, bij een groot team kan het het kwijtspelen van een titel betekenen. Bedenk maar eens wat er gebeurt als de Renault net ietsje beter is dan bijv. de Brawns, Alonso wordt dan WK maar de Brawns gaan met de constructeurstitel lopen, ondanks de iets mindere wagen. Want waar zat Piquet? p5 of nog meer naar achter... Debuteren in een topteam is allemaal goed en wel als je je daarvoor al bewezen had, maar dat heeft Senna nog niet gedaan. Hij kan aan een stuur draaien, uiteraard, maar de enige reden waarom hij nu al GP2 rijdt is zen achternaam.

Daar moet je bij een groot team dan maar rekening mee houden. Iedereen erkent dat debutanten in het begin meestal een aanpassingsperiode nodig hebben. Dat bewijst ook het aanblijven van Piquet. Als je zo'n risico neemt moet je de eventuele nadelige gevolgen er ook maar bij nemen. Jenson en Kimi hadden ook nog niks bewezen in een raceklasse met naam en kijk.

Ik betwijfel of Senna dit jaar GP2 zal rijden, momenteel is hij met succes in de Le Mans Series bezig.

Ferrari 2010

Het aanblijven van Piquet is volgens mij enkel omdat Alonso niet nog eens in de situatie als bij McLaren wil komen. Bovendien, je zegt dat een groot team daar rekening mee moet houden, maar zij hebben de tijd niet om daar rekening mee te houden. Of je nu 18de of 20ste bent boeit niet, 1ste of 3de wel. Zij kunnen veel meer kwijtspelen. En Jenson en Kimi, die zijn toch niet in een topteam gestart? Lijkt me geen argument dus.

Overigens, Kimi heeft hard moeten vechten voor zijn superlicentie, zelfs de FIA vind het dus niet kunnen dat zomaar eender wie in de F1 racet.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Citaat van: Ferrari 2009 op 20 april 2009 - 14:46:22
Bovendien, je zegt dat een groot team daar rekening mee moet houden, maar zij hebben de tijd niet om daar rekening mee te houden. Of je nu 18de of 20ste bent boeit niet, 1ste of 3de wel. Zij kunnen veel meer kwijtspelen.

En Jenson en Kimi, die zijn toch niet in een topteam gestart? Lijkt me geen argument dus.

Overigens, Kimi heeft hard moeten vechten voor zijn superlicentie, zelfs de FIA vind het dus niet kunnen dat zomaar eender wie in de F1 racet.

Dat is nu net mijn punt. Als je geen tijd voor en zin hebt in een debutant moet je er ook geen geld en tijd in steken. Dat Piquet is blijven zitten omwille van Alonso wil ik me niet over uit spreken. Dat zijn maar geruchten.

Ik heb ook nergens gezegd dat ze bij een topteam gestart zijn, bedoelde enkel dat ze zonder enige titel met naam de F1 zijn ingestapt en dat met het nodige succes hebben gedaan. ;)
Maar Jenson is destijds wel bij Williams gedebuteerd en dat was toen nog wel degelijk een topteam dat races won.

Dat de FIA Kimi geen superlicentie wilde toekennen toen vind ik dan ook niet meer dan juist, ook al heeft hij ondertussen bewezen dat hij die wel waard was.

Jasper

Citaat van: Beco op 20 april 2009 - 15:01:47Maar Jenson is destijds wel bij Williams gedebuteerd en dat was toen nog wel degelijk een topteam dat races won.
Williams won in 1998 en 1999 geen enkele race en pakte 73 punten in twee seizoenen (derde en vijfde bij de constructeurs). Button kwam in 2000 en toen pakte het team weer maar 36 punten en geen overwinning. In die jaren waren er maar twee topteams: Ferrari en McLaren (in 2001 werd wel weer 4 keer gewonnen, maar toen zat Button al bij Benetton).