GP van China

Gestart door Supermariobros, 11 april 2009 - 17:20:05

« vorige - volgende »

jack_de_koning

Leuke race gezien.

Ben benieuwd naar de uitslag.

_Makke_

Citaat van: Tim op 19 april 2009 - 09:51:10
Op een dag gaan ze in Maranello toch eens moeten leren dat betrouwbaarheid even belangrijk is als snelheid

Qua betrouwbaarheid is Mercedes in elk geval heel sterk de laatste 2 jaar. Enkel Torro Rosso is ook nog aan het rijden met hun eerste motor. Raikkonen had blijkbaar problemen met zijn motorblok, dus kan het zijn dat die volgende race al zijn 3de motor moet gebruiken. Daar kan McLaren later in het seizoen misschien wel van profiteren.

TheIceman

Citaat van: jack_de_koning op 19 april 2009 - 12:44:55
Leuke race gezien.

Ben benieuwd naar de uitslag.

Ik ook ::) Spannend joh, wachten op een uitslag... ::)

robbert

Citaat van: Luc. op 19 april 2009 - 12:44:45
Citaat van: meatball op 19 april 2009 - 11:10:54
Citaat van: Luc. op 19 april 2009 - 11:07:47
Ja.. Maar vertel eens meatball, hoe ging het met Massa deze race, heb je hem een paar zakdoekjes gegeven?
Massa reed in de regen tweemaal zo snel als Kimi en was opweg naar een podium toen die RotFerrari hem in de steek liet,dus hem valt niets te verwijten.
Goed, ja, daar heb je een punt. Eigenlijk had Massa een ijsje moeten gaan eten ::)

Maar, wat was eigenlijk precies het probleem bij de Ferrari.
zo te horen uit de onboardbeelden, denk ik aan de versnellingsbak.
Eigenlijk is heel de wagen een probleem. Als ze dan wat sneller zijn, dan gaat er iets stuk.
Ze zouden veel beter al beginnen aan 2010, want dit jaar wordt niks voor Ferrari, zelfs geen overwinning

jack_de_koning

Citaat van: Luc. op 19 april 2009 - 13:02:51
Citaat van: jack_de_koning op 19 april 2009 - 12:44:55
Leuke race gezien.

Ben benieuwd naar de uitslag.

Ik ook ::) Spannend joh, wachten op een uitslag... ::)
Zeker weten. Heb helaas te veel races gezien waarin er in de uren (zelfs dagen) na de race nog flink wat veranderde in de "voorlopige uitslag".

TheIceman

Ik gok op :D

1. Buemi
2. Fisichella
3. Sutil

En de rest wordt gediskwalificeerd ::)

Echt waar, laten we er maar vanuit gaan dat het zo blijft.

Jasper

#156
Citaat van: Ferrari 2009 op 19 april 2009 - 11:44:03
Citaat van: Jasper op 19 april 2009 - 11:30:23
Citaat van: Ferrari 2009 op 19 april 2009 - 09:46:26
Massa snel inderdaad, Kimi speelt het op zeker. Lewis ook snel, maar zeker niet foutloos.
Mijn grootste bekommernis: welke idioot is er verantwoordelijk voor het uitsturen van die SC? Die moet de eerste oppikken, niet zomaar iemand die er net aankomt! Stel nu dat hij Vettel had opgepikt, dan hadden de Brawns rustig kunnen gaan pitten én eerst blijven. Belachelijk hoe ze blijven blunderen met die SC!

Het is de safety car, niet de pik-de-leider-op car. Safety wil zeggen dat je iedereen zo snel mogelijk bij elkaar hebt aan een lage snelheid, en dat doe je niet door eerst een hele ronde te wachten omdat de leider net voorbij is gereden. Als iedereen achter de SC hangt, wordt iedereen die niet de raceleider is toch doorgelaten, dus je scenario klopt zelfs niet eens.

De safety car moet de raceleider oppikken. Op een willekeurig moment de SC naar buiten sturen kan de race helemaal in de war sturen. En mijn scenario klopt wel, maar je wilde het blijkbaar niet lezen... Bedenk maar eens wat er gebeurt als de eerste en de 2de op 10 seconden van elkaar hangen en de SC juist wanneer de eerste voorbij is, de baan op komt. Je kan tov de SC met gemak een gat van 25 seconden slaan, rustig pitten en nog voor die SC hangen. Iedereen passeert de SC en jij hangt weer eerste. Fair hé ...

De safety car moet niet fair te zijn, hij moet veiligheid brengen voor iedereen op het circuit. Dat moet altijd de eerste prioriteit zijn.

Je scenario slaat nog steeds nergens op want de tweede kan dan ook gewoon pitten en vlak achter de leider aanpikken. Indien de tweede net gepit heeft, so be it, dat is dan jammer. Altijd zo geweest. Daarvoor had je vorig jaar de regel dat je niet mocht pitten totdat iedereen achter de SC reed, maar ik neem aan dat we daar ook niet terug naartoe willen?

Citaat van: Makke op 19 april 2009 - 12:46:33
Citaat van: Tim op 19 april 2009 - 09:51:10
Op een dag gaan ze in Maranello toch eens moeten leren dat betrouwbaarheid even belangrijk is als snelheid

Qua betrouwbaarheid is Mercedes in elk geval heel sterk de laatste 2 jaar. Enkel Torro Rosso is ook nog aan het rijden met hun eerste motor. Raikkonen had blijkbaar problemen met zijn motorblok, dus kan het zijn dat die volgende race al zijn 3de motor moet gebruiken. Daar kan McLaren later in het seizoen misschien wel van profiteren.

Volgens mij mogen ze die motor van Melbourne of Sepang later in het seizoen toch weer bovenhalen om hem opnieuw te gebruiken. Dus hoeveel motoren ze nu al hebben gebruikt, zegt eigenlijk niet zo veel. ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 19 april 2009 - 13:44:12
Citaat van: Ferrari 2009 op 19 april 2009 - 11:44:03
Citaat van: Jasper op 19 april 2009 - 11:30:23
Citaat van: Ferrari 2009 op 19 april 2009 - 09:46:26
Massa snel inderdaad, Kimi speelt het op zeker. Lewis ook snel, maar zeker niet foutloos.
Mijn grootste bekommernis: welke idioot is er verantwoordelijk voor het uitsturen van die SC? Die moet de eerste oppikken, niet zomaar iemand die er net aankomt! Stel nu dat hij Vettel had opgepikt, dan hadden de Brawns rustig kunnen gaan pitten én eerst blijven. Belachelijk hoe ze blijven blunderen met die SC!

Het is de safety car, niet de pik-de-leider-op car. Safety wil zeggen dat je iedereen zo snel mogelijk bij elkaar hebt aan een lage snelheid, en dat doe je niet door eerst een hele ronde te wachten omdat de leider net voorbij is gereden. Als iedereen achter de SC hangt, wordt iedereen die niet de raceleider is toch doorgelaten, dus je scenario klopt zelfs niet eens.

De safety car moet de raceleider oppikken. Op een willekeurig moment de SC naar buiten sturen kan de race helemaal in de war sturen. En mijn scenario klopt wel, maar je wilde het blijkbaar niet lezen... Bedenk maar eens wat er gebeurt als de eerste en de 2de op 10 seconden van elkaar hangen en de SC juist wanneer de eerste voorbij is, de baan op komt. Je kan tov de SC met gemak een gat van 25 seconden slaan, rustig pitten en nog voor die SC hangen. Iedereen passeert de SC en jij hangt weer eerste. Fair hé ...

De safety car moet niet fair te zijn, hij moet veiligheid brengen voor iedereen op het circuit. Dat moet altijd de eerste prioriteit zijn.

Je scenario slaat nog steeds nergens op want de tweede kan dan ook gewoon pitten en vlak achter de leider aanpikken.
Neen, die kan niet rustig pitten, want samen met hem mogen er nog 18 de SC voorbij dan, en als die dan pit, zijn er 19 hem voorbij. Degene die dus eerst reed voor de SC is dan 1ste en de 2de laatste. En een safety car, veiligheid brengen? Voor de marshalls ja, verder totaal niet in zo'n situaties. En die marshalls kunnen gerust een minuutje later beginnen met vegen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Of met het blussen van een brandende wagen... ::) Plus dat de safety car langzaam rijdt waar er incidenten gebeurd zijn, in tegenstelling tot F1-wagens die zo snel mogelijk de pits voorbij willen zijn. Ik blijf erbij: veiligheid brengen, en zo snel mogelijk.

gloudiesaurus

Regen en toch nog 17 coureurs aan de finish. Laat toch ook zien dat er nu foutjes gemaakt mogen worden door al die asfaltstroken... 10 jaar geleden stond je een spin meteen tot aan je assen in het grind. Dan hadden we vandaag maar een handvol coureurs aan de finish gezien...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jasper

Inderdaad, maar ik vind het ergens wel beter zoals het nu is. Nu blijven ze meer op de limiet racen.

scho0634

Zie Hamilton. Af en toe een foutje, maar vol op de limiet.

Sept

Stel je voor dat Sutil zich een beetje rustiger had gehouden.. Stond Ferrari hier na 3 races als enige zonder punten.. Wie had zo'n scenario ooit kunnen/durven schrijven?

Best wel een genietbare race, we zijn dit seizoen al verwend geweest ivm de voorgaande jaren.
1991 - 2004 = 7

robbert

Citaat van: Sept op 19 april 2009 - 15:11:03
Stel je voor dat Sutil zich een beetje rustiger had gehouden.. Stond Ferrari hier na 3 races als enige zonder punten.. Wie had zo'n scenario ooit kunnen/durven schrijven?

Best wel een genietbare race, we zijn dit seizoen al verwend geweest ivm de voorgaande jaren.

ja en ferrari zal dus wellicht 2009 opgeven en beginnen voor 2010. Hopelijk doen ze dat, en krijgen we volgend jaar terug een sterk ferrari

TheIceman

Citaat van: robbert op 19 april 2009 - 17:43:04
Citaat van: Sept op 19 april 2009 - 15:11:03
Stel je voor dat Sutil zich een beetje rustiger had gehouden.. Stond Ferrari hier na 3 races als enige zonder punten.. Wie had zo'n scenario ooit kunnen/durven schrijven?

Best wel een genietbare race, we zijn dit seizoen al verwend geweest ivm de voorgaande jaren.

ja en ferrari zal dus wellicht 2009 opgeven en beginnen voor 2010. Hopelijk doen ze dat, en krijgen we volgend jaar terug een sterk ferrari

Dan moet ge wel niet gaan klagen als we de komende pakweg 15 races een slap Ferrari zien :)