GP van China

Gestart door Supermariobros, 11 april 2009 - 17:20:05

« vorige - volgende »

meatball

Citaat van: Tim op 19 april 2009 - 11:39:32
Je kan toch moeilijk beweren dat KERS iets met racen te maken heeft?
Nee natuurlijk niet, KERS is enkel bedoeld om zogezegt wat aan de groene hype mee te doen.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Toyoda

En als iedereen KERS heeft (wat een stomme naam ook nog eens) dan maakt het helemaal niks uit.
Gebruik het om in te halen en de ander gebruikt het om dat te voorkomen...
Zo denk ik er toch over.
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 19 april 2009 - 11:30:23
Citaat van: Ferrari 2009 op 19 april 2009 - 09:46:26
Massa snel inderdaad, Kimi speelt het op zeker. Lewis ook snel, maar zeker niet foutloos.
Mijn grootste bekommernis: welke idioot is er verantwoordelijk voor het uitsturen van die SC? Die moet de eerste oppikken, niet zomaar iemand die er net aankomt! Stel nu dat hij Vettel had opgepikt, dan hadden de Brawns rustig kunnen gaan pitten én eerst blijven. Belachelijk hoe ze blijven blunderen met die SC!

Het is de safety car, niet de pik-de-leider-op car. Safety wil zeggen dat je iedereen zo snel mogelijk bij elkaar hebt aan een lage snelheid, en dat doe je niet door eerst een hele ronde te wachten omdat de leider net voorbij is gereden. Als iedereen achter de SC hangt, wordt iedereen die niet de raceleider is toch doorgelaten, dus je scenario klopt zelfs niet eens.

De safety car moet de raceleider oppikken. Op een willekeurig moment de SC naar buiten sturen kan de race helemaal in de war sturen. En mijn scenario klopt wel, maar je wilde het blijkbaar niet lezen... Bedenk maar eens wat er gebeurt als de eerste en de 2de op 10 seconden van elkaar hangen en de SC juist wanneer de eerste voorbij is, de baan op komt. Je kan tov de SC met gemak een gat van 25 seconden slaan, rustig pitten en nog voor die SC hangen. Iedereen passeert de SC en jij hangt weer eerste. Fair hé ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Toyoda

Citaat van: meatball op 19 april 2009 - 11:41:38
Citaat van: Tim op 19 april 2009 - 11:39:32
Je kan toch moeilijk beweren dat KERS iets met racen te maken heeft?
Nee natuurlijk niet, KERS is enkel bedoeld om zogezegt wat aan de groene hype mee te doen.

Dan hadden ze beter wat anders kunnen introduceren zoals groene benzine.
Ik kom even niet op de naam maar dacht dat de champcars erop reden.
Ethanol? Damn ik niet meer weet...
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

Ferrari 2010

Citaat van: Toyoda op 19 april 2009 - 11:43:18
En als iedereen KERS heeft (wat een stomme naam ook nog eens) dan maakt het helemaal niks uit.
Gebruik het om in te halen en de ander gebruikt het om dat te voorkomen...
Zo denk ik er toch over.

Het zou wel uitmaken moesten ze het vrij mogen ontwikkelen en gebruiken, nu heeft iedereen evenveel dusja, wat heb je eraan? Weinig. Nu is het gewoon inderdaad beide op het knopje drukken en je hebt beide hetzelfde effect. Tenzij de andere zijn knopje al heeft ingedrukt die lap of geen KERS heeft.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Toyoda

Maar als iedereen KERS heeft gaan ze het natuurlijk opsparen voor als er gepasseerd wordt of gaat worden.
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

Ferrari 2010

Citaat van: Toyoda op 19 april 2009 - 11:45:36
Citaat van: meatball op 19 april 2009 - 11:41:38
Citaat van: Tim op 19 april 2009 - 11:39:32
Je kan toch moeilijk beweren dat KERS iets met racen te maken heeft?
Nee natuurlijk niet, KERS is enkel bedoeld om zogezegt wat aan de groene hype mee te doen.

Dan hadden ze beter wat anders kunnen introduceren zoals groene benzine.
Ik kom even niet op de naam maar dacht dat de champcars erop reden.
Ethanol? Damn ik niet meer weet...
Kinetische energie hergebruiken is helemaal niet zo dom. Integendeel, het wordt momenteel zelfs al gebruikt bij gewone wagens als ik me niet vergis. Groene benzine is geen haalbaar initiatief. Heel mooi op papier maar er moeten bossen voor verdwijnen en voeding wordt veel duurder als ze dat echt massaal gaan invoeren. Bovendien is het niet altijd zo bevorderlijk voor de motor.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

euke race, zoals verwacht niks voor ferrari. Ik vind dat je de piloten deze keer niks kunt verwijten. Massa reed een goeie race tot de mechanische pech weer opdook zoals altijd.
En Raikkonen kon niet sneller omdat hij motorproblemen had, zei hij zelf via de boordradio in het begin van de race

scho0634

Citaat van: Ferrari 2009 op 19 april 2009 - 11:49:19
Kinetische energie hergebruiken is helemaal niet zo dom.
Klopt. Maar KERS is wel dom.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 19 april 2009 - 12:13:35
Citaat van: Ferrari 2009 op 19 april 2009 - 11:49:19
Kinetische energie hergebruiken is helemaal niet zo dom.
Klopt. Maar KERS is wel dom.
KERS = kinetische energie opvangen met de bedoeling het te hergebruiken. De regels hieromtrent in de F1, die zijn inderdaad wel dom
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Tim op 19 april 2009 - 11:39:32Je kan toch moeilijk beweren dat KERS iets met racen te maken heeft?

Misschien niet, net zoals aerodynamica niks met racen te maken heeft. Misschien moeten we ze maar allemaal terug in een sigaar laten rijden, zet er het blok van een Clio in en Dunlop-bandjes erop. Dan kun je toch even goed racen als met een V8 en hypertechnologische banden...

Toyoda

Citaat van: Ferrari 2009 op 19 april 2009 - 11:49:19
Citaat van: Toyoda op 19 april 2009 - 11:45:36
Citaat van: meatball op 19 april 2009 - 11:41:38
Citaat van: Tim op 19 april 2009 - 11:39:32
Je kan toch moeilijk beweren dat KERS iets met racen te maken heeft?
Nee natuurlijk niet, KERS is enkel bedoeld om zogezegt wat aan de groene hype mee te doen.

Dan hadden ze beter wat anders kunnen introduceren zoals groene benzine.
Ik kom even niet op de naam maar dacht dat de champcars erop reden.
Ethanol? Damn ik niet meer weet...
Kinetische energie hergebruiken is helemaal niet zo dom. Integendeel, het wordt momenteel zelfs al gebruikt bij gewone wagens als ik me niet vergis. Groene benzine is geen haalbaar initiatief. Heel mooi op papier maar er moeten bossen voor verdwijnen en voeding wordt veel duurder als ze dat echt massaal gaan invoeren. Bovendien is het niet altijd zo bevorderlijk voor de motor.

Ik zeg niet dat dat dom is...
En ja het wordt gebruikt door sommige wagens waaronder de Toyota Prius waar binnenkort alweer de 3de versie van verschijnt.
Voor groene benzine moet geen bos verdwijnen laat staan bossen (of ze moeten koolzaadolie laten rijpen in eiken vaten en laten roken boven een bedje van beuken hout)
Het was trouwens Methonal wat ik zocht.
   
Methanol
CH3OH, de kleinste alcoholmolecuul, is uit aardgas te maken brandstof.
Methanol (CH3OH) is de kleinste alcoholmolecuul. De meest gebruikte methode om methanol te produceren, is op basis van aardgas (methaan). Het is uiterst giftig (en wordt daarom toegevoegd aan ethanol bij de productie van spiritus) en kan als motorbrandstof gebruikt worden. Het wordt ook aan benzine toegevoegd voor een hogere klopvastheid en het is tevens de brandstof in bijvoorbeeld Champcars (een Amerikaanse raceklasse), bovendien kan het in brandstofcellen worden gebruikt.

Methanol is een bijproduct en geloof het of niet maar de eerste auto's werden gemaakt om op Methanol te rijden.

En omdat er voor de winning van aardgas (het groeit niet aan de bomen :))
geen bossen moeten verdwijnen zou dit toch wel een alternatief kunnen zijn en veel goedkoper dan KERS.
En voeding zal niet duurder worden als de formule 1 op Methanol gaat rijden.
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

Niels_

Waarom zijn ze in Nederland gestopt met 'Ter land, ter zee en in de lucht'? In Maranello hebben ze dit jaar een uitstekende zeepkist gebouwd.

Toyoda

Citaat van: Scuderia91 op 19 april 2009 - 12:28:43
Waarom zijn ze in Nederland gestopt met 'Ter land, ter zee en in de lucht'? In Maranello hebben ze dit jaar een uitstekende zeepkist gebouwd.

Bang dat Ferrari daar iedereen ging verslaan zeker?
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

TheIceman

Citaat van: meatball op 19 april 2009 - 11:10:54
Citaat van: Luc. op 19 april 2009 - 11:07:47
Ja.. Maar vertel eens meatball, hoe ging het met Massa deze race, heb je hem een paar zakdoekjes gegeven?
Massa reed in de regen tweemaal zo snel als Kimi en was opweg naar een podium toen die RotFerrari hem in de steek liet,dus hem valt niets te verwijten.
Goed, ja, daar heb je een punt. Eigenlijk had Massa een ijsje moeten gaan eten ::)

Maar, wat was eigenlijk precies het probleem bij de Ferrari.