GP van China

Gestart door Supermariobros, 11 april 2009 - 17:20:05

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Ferrari 2009 op 14 april 2009 - 11:55:23
Citaat van: robbert op 14 april 2009 - 11:24:45
Citaat van: Ferrari 2009 op 14 april 2009 - 08:43:35
Citaat van: robbert op 14 april 2009 - 00:37:27
hopelijk regent het niet, want anders zullen ze de race weer vroeger afvlaggen
Wat is dat nu weer voor een reactie ::) De race start om 3h, en tot 5h zal het wel licht blijven in Sjanghai zeker?

als je goed leest, dan schrijf ik ' hopelijk regent het niet' maar niet ' hopelijk wordt het niet vlug donker.
Stel dat het weer zo regent als in Maleisie, dan zal men zeker terug de race vroeger afvlaggen, en 2 zo'n finishes, wil ik niet zien hoor
In Maleisië moesten ze wel stoppen, want het begon ook nog eens donker te worden. Er zijn al meer regenraces geweest in het verleden hé, zijn die dan allemaal afgevlagd ofzo? Bovendien is de kans op regen 's avonds en 's nachts veel groter dan op de middag, en de race in China wordt in de namiddag gereden.

dan zullen ze ieder jaar de race in maleisie vroeger moeten afvlaggen, want ze willen de tijden niet veranderen.
De FIA is dus goed bezig

DJKEVKE

Dus iedereen verwacht regen en wat gebeurd er? De GP van china verloopt droog, wedden! ;)
Je krijgt geen hoofdpijn van drank maar van nadenken.

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 14 april 2009 - 23:13:57
Citaat van: Ferrari 2009 op 14 april 2009 - 11:55:23
Citaat van: robbert op 14 april 2009 - 11:24:45
Citaat van: Ferrari 2009 op 14 april 2009 - 08:43:35
Citaat van: robbert op 14 april 2009 - 00:37:27
hopelijk regent het niet, want anders zullen ze de race weer vroeger afvlaggen
Wat is dat nu weer voor een reactie ::) De race start om 3h, en tot 5h zal het wel licht blijven in Sjanghai zeker?

als je goed leest, dan schrijf ik ' hopelijk regent het niet' maar niet ' hopelijk wordt het niet vlug donker.
Stel dat het weer zo regent als in Maleisie, dan zal men zeker terug de race vroeger afvlaggen, en 2 zo'n finishes, wil ik niet zien hoor
In Maleisië moesten ze wel stoppen, want het begon ook nog eens donker te worden. Er zijn al meer regenraces geweest in het verleden hé, zijn die dan allemaal afgevlagd ofzo? Bovendien is de kans op regen 's avonds en 's nachts veel groter dan op de middag, en de race in China wordt in de namiddag gereden.

dan zullen ze ieder jaar de race in maleisie vroeger moeten afvlaggen, want ze willen de tijden niet veranderen.
De FIA is dus goed bezig
Ma nee, alsof het elk jaar weer gaat regenen die dag. En wie zegt dat de GP van Maleisië volgend jaar nog in het begin van het seizoen valt?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Toch geweldig zo'n weerman die een jaar op voorhand kan voorpsellen dat het weer van dat wordt volgende keer.  ;D

robbert

nee ik bedoel , als men de race in maleisie op hetzelfde tijdstip laat starten, dat het ieder keer vroeg donker zal worden en zo de race vroeger moeten afvlaggen

Sept

Geen onweers/regenwolken + zon = licht
1991 - 2004 = 7

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 15 april 2009 - 13:10:58
nee ik bedoel , als men de race in maleisie op hetzelfde tijdstip laat starten, dat het ieder keer vroeg donker zal worden en zo de race vroeger moeten afvlaggen
Als dat echt zo had geweest, zou men de race niet op dat tijdstip laten starten hoor ::) Zo weinig nadenken doen ze nu ook weer niet hé.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

Citaat van: Ferrari 2009 op 15 april 2009 - 14:40:00
Citaat van: robbert op 15 april 2009 - 13:10:58
nee ik bedoel , als men de race in maleisie op hetzelfde tijdstip laat starten, dat het ieder keer vroeg donker zal worden en zo de race vroeger moeten afvlaggen
Als dat echt zo had geweest, zou men de race niet op dat tijdstip laten starten hoor ::) Zo weinig nadenken doen ze nu ook weer niet hé.

we zullen volgend jaar zien

Folkert

Mclaren en REnault  kennelijk met nieuwe diffuser op de grid in China. Ben benieuwd. Als Renault snel is, zou de claim van Briatore nog wel eens waar kunnen zijn en dat zij wel degelijk al een ontwerp hadden.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Hmmm, ik begrijp nu weer dat dat nog maar de vraag is...

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 15 april 2009 - 23:38:52
Mclaren en REnault  kennelijk met nieuwe diffuser op de grid in China. Ben benieuwd. Als Renault snel is, zou de claim van Briatore nog wel eens waar kunnen zijn en dat zij wel degelijk al een ontwerp hadden.
Ik weet niet of al een ontwerp hebben, wel voldoende is. Als je een wagen hebt die stabiel rondrijdt, dan kan je daar nadien, lijkt mij, niet zomaar iets onderplakken dat zoveel % meer downforce geeft. Je kan dan de vleugels wat vlakker gaan zetten enzo, maar is daarmee alles opgelost? Ik ken niets van het echte effect van zo'n diffuser, maar het zou me straf lijken dat je die er zomaar onder kan plakken zonder iets aan de rest van de wagen te moeten wijzigen. Het kan er bij mij momenteel niet in dat dat de balans van de wagen niet grondig zou "verstoren".
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Citaat van: Ferrari 2009 op 16 april 2009 - 08:55:36
Citaat van: Burorri op 15 april 2009 - 23:38:52
Mclaren en REnault  kennelijk met nieuwe diffuser op de grid in China. Ben benieuwd. Als Renault snel is, zou de claim van Briatore nog wel eens waar kunnen zijn en dat zij wel degelijk al een ontwerp hadden.
Ik weet niet of al een ontwerp hebben, wel voldoende is. Als je een wagen hebt die stabiel rondrijdt, dan kan je daar nadien, lijkt mij, niet zomaar iets onderplakken dat zoveel % meer downforce geeft. Je kan dan de vleugels wat vlakker gaan zetten enzo, maar is daarmee alles opgelost? Ik ken niets van het echte effect van zo'n diffuser, maar het zou me straf lijken dat je die er zomaar onder kan plakken zonder iets aan de rest van de wagen te moeten wijzigen. Het kan er bij mij momenteel niet in dat dat de balans van de wagen niet grondig zou "verstoren".

Zo denk ik er ook over. Op een paar weken tijd iets dergelijks ontwikkelen kan niet, dat is al vele malen aangegeven door meerdere insiders.
Raar vind ik het wel dat nu ineens ook Red Bull al zo'n ontwerp van een diffuser zou hebben gehad dat is afgekeurd geweest.
En als iedereen er dan toch al ontwerpen voor heeft gemaakt moeten ze daar al geen tijd meer insteken. Wat klagen ze dan nog?  ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 16 april 2009 - 09:25:37
Zo denk ik er ook over. Op een paar weken tijd iets dergelijks ontwikkelen kan niet, dat is al vele malen aangegeven door meerdere insiders.
Raar vind ik het wel dat nu ineens ook Red Bull al zo'n ontwerp van een diffuser zou hebben gehad dat is afgekeurd geweest.
En als iedereen er dan toch al ontwerpen voor heeft gemaakt moeten ze daar al geen tijd meer insteken. Wat klagen ze dan nog?  ;)
Wat gaan ze klagen? Hun wagen is niet gebouwd met zo'n diffuser in het achterhoofd, dat ding zal op de Brawn bijvoorbeeld zijn optimale nut kunnen halen, op een wagen die gemaakt is zonder dat ding in het achterhoofd, zal niet zo eenvoudig het optimale nut eruit kunnen halen. ;)
En verder wachten de teams denk ik nooit op een beslissing. Vanaf dat een team met die diffuser rondreed en er een eerste keer gezegd is dat hij in orde was, zijn (hoop ik, anders zijn ze achterlijk) alle teams begonnen met hun mogelijkheden voor een diffuser te bekijken. Ze weten al meer dan een maand van die diffuser, het verrast me niet dat ze er al één zo goed als klaar hebben. Maar stel dat ze daaraan nog niet begonnen waren, dan zouden ze nog eens 2 races achterop hinken ;) Het is F1, daarin wacht je niet met iets te ontwikkelen omdat er nog een beroep over loopt ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Beco op 16 april 2009 - 09:25:37
Citaat van: Ferrari 2009 op 16 april 2009 - 08:55:36
Citaat van: Burorri op 15 april 2009 - 23:38:52
Mclaren en REnault  kennelijk met nieuwe diffuser op de grid in China. Ben benieuwd. Als Renault snel is, zou de claim van Briatore nog wel eens waar kunnen zijn en dat zij wel degelijk al een ontwerp hadden.
Ik weet niet of al een ontwerp hebben, wel voldoende is. Als je een wagen hebt die stabiel rondrijdt, dan kan je daar nadien, lijkt mij, niet zomaar iets onderplakken dat zoveel % meer downforce geeft. Je kan dan de vleugels wat vlakker gaan zetten enzo, maar is daarmee alles opgelost? Ik ken niets van het echte effect van zo'n diffuser, maar het zou me straf lijken dat je die er zomaar onder kan plakken zonder iets aan de rest van de wagen te moeten wijzigen. Het kan er bij mij momenteel niet in dat dat de balans van de wagen niet grondig zou "verstoren".

Zo denk ik er ook over. Op een paar weken tijd iets dergelijks ontwikkelen kan niet, dat is al vele malen aangegeven door meerdere insiders.
Raar vind ik het wel dat nu ineens ook Red Bull al zo'n ontwerp van een diffuser zou hebben gehad dat is afgekeurd geweest.
En als iedereen er dan toch al ontwerpen voor heeft gemaakt moeten ze daar al geen tijd meer insteken. Wat klagen ze dan nog?  ;)
Op een paar weken natuurlijk niet. Maar misschien dat Renault al sinds Januari er aan bezig is en dat meer teams er mee bezig zijn/waren toen aan het licht kwam dat Brawn was goed gekeurd.
En ik weet het ook allemaal niet, lijkt me dat het misschien wel mogelijk is dat je best een auto kan hebben waar je zo'n ontwerp er best onder kan zetten. Naja allemaal speculaas, we zien het morgen wel.
Trotse vader van Rosalie(L)

waard500

Trulli pakt podium!
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009