GP van China

Gestart door Supermariobros, 11 april 2009 - 17:20:05

« vorige - volgende »

DJKEVKE

China heeft een leuk recht stuk, dus voor inhaalactie's ziet het er goed uit.
Je krijgt geen hoofdpijn van drank maar van nadenken.

Vettelredbull

Citaat van: DJKEVKE op 12 april 2009 - 16:48:07
China heeft een leuk recht stuk, dus voor inhaalactie's ziet het er goed uit.

volgens mij hebben ze 2 lange rechten stukken waar je wel lekker kan inhalen.

Ferrari 2010

Inderdaad, en KERS kan daar een goed verschil maken denk ik. Die rechte stukken zijn zo al ideaal om in te halen voor wie sneller is, en dan KERS erbij, dat kan vonken geven.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Malesie heeft toch ook 2 rechte stukken die naast elkaar liggen .

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 13 april 2009 - 14:28:00
Malesie heeft toch ook 2 rechte stukken die naast elkaar liggen .
Het was toch ook duidelijk dat daar redelijk wat actie was ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

En ferrari brengt nieuwe onderdelen zoals een nieuwe voorvleugel mee.
Benieuwd of ze sneller zijn want dat is toch het grootste probleem want die
fouten voorkomen die ze gemaakt hebben is gemakkelijker dan sneller worden.. ???

Niels_

Citaat van: leproffesseur op 13 april 2009 - 18:35:55
En ferrari brengt nieuwe onderdelen zoals een nieuwe voorvleugel mee.
Benieuwd of ze sneller zijn want dat is toch het grootste probleem want die
fouten voorkomen die ze gemaakt hebben is gemakkelijker dan sneller worden.. ???
En een update voor de diffuser, afhankelijk van wat morgen beslist wordt. (Aldus Raikkonen vorige week)

Enzo

#22
http://www.ferrari.com/English/Scuderia/2009_F1_Season/Pages/circuit_cina.aspx

CitaatAn important day 

Maranello, 13th April - Tomorrow will be an important day, when the FIA Court of Appeal in Paris has to discuss the appeal presented by Ferrari, Renault, Red Bull and BMW against the decisions of the race stewards at the Australian and Malaysian GPs, who had decided the Brawn GP, Toyota and Williams diffusers were according to the rules. Ferrari will be represented by Rory Byrne and chief designer Nikolas Tombazis. The decision will be made public by Wednesday afternoon, when all the teams will have arrived at Shanghai.

Apart from the ICA's decision the Chinese GP must be a turning point for the Scuderia after a bad start to the season. During the days after the return from Malaysia there was an air of retaliation: Montezemolo's and Domenicali's calls for each and every person to take responsibility for the parts they play were a great motivation for a group, which knew how to deal with very difficult situations in the past and turning them around.

From a technical and organisational point of view the F60's development programme received some new stimulus. The goal is to anticipate as much as possible the introduction of new technologies to reduce the performance gap as fast as possible, which, apart from the question of the diffuser, seems to be there. A working party has been set up under the coordination of Aldo Costa, which will follow the development programme at Maranello in close contact with the experience made on the track: a crucial element of this group is Luca Baldisserri. The Scuderia Team Manager will follow the single-seater's development step by step, while his role at the track will be covered by Chris Dyer.

There will be several new aerodynamic features at Shanghai, which have been tested by Marc Gené last week at the Vairano straight. The front wing will be modified next to the front rims and the deviators. The tyres are the same as in Australia and the main job during the three hours of free practice on Friday will be to understand how the two types will run on the tarmac, which is completely different to the one at Albert Park.


www.ferrari.com

robbert

hopelijk regent het niet, want anders zullen ze de race weer vroeger afvlaggen

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 14 april 2009 - 00:37:27
hopelijk regent het niet, want anders zullen ze de race weer vroeger afvlaggen
Wat is dat nu weer voor een reactie ::) De race start om 3h, en tot 5h zal het wel licht blijven in Sjanghai zeker?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Ik verwacht nog geen al te grote veranderingen in de pikorde voor Europa. Ik verwacht dat Brawn, Williams en Toyota wel zullen zijn voorbereid op een eventuele negatieve uitspraak. Iedereen denkt aan een terugval maar voor hetzelfde geld blijven ze de snelste teams van het pak samen met Red Bull en BMW.
Bij een positieve uitspraak verwacht ik zeker geen grote verschuivingen. De teams die nu al iets uit hun mouw hebben geschud zullen dat zeker nog niet op punt hebben gesteld.

robbert

Citaat van: Ferrari 2009 op 14 april 2009 - 08:43:35
Citaat van: robbert op 14 april 2009 - 00:37:27
hopelijk regent het niet, want anders zullen ze de race weer vroeger afvlaggen
Wat is dat nu weer voor een reactie ::) De race start om 3h, en tot 5h zal het wel licht blijven in Sjanghai zeker?

als je goed leest, dan schrijf ik ' hopelijk regent het niet' maar niet ' hopelijk wordt het niet vlug donker.
Stel dat het weer zo regent als in Maleisie, dan zal men zeker terug de race vroeger afvlaggen, en 2 zo'n finishes, wil ik niet zien hoor

RadioActiveMan

Citaat van: robbert op 14 april 2009 - 11:24:45
Citaat van: Ferrari 2009 op 14 april 2009 - 08:43:35
Citaat van: robbert op 14 april 2009 - 00:37:27
hopelijk regent het niet, want anders zullen ze de race weer vroeger afvlaggen
Wat is dat nu weer voor een reactie ::) De race start om 3h, en tot 5h zal het wel licht blijven in Sjanghai zeker?
als je goed leest, dan schrijf ik ' hopelijk regent het niet' maar niet ' hopelijk wordt het niet vlug donker.
Stel dat het weer zo regent als in Maleisie, dan zal men zeker terug de race vroeger afvlaggen, en 2 zo'n finishes, wil ik niet zien hoor

Statistisch gezien is die kans wel hééééééééééééééééééééééééééééééééééél klein. ;)

robbert

Citaat van: Beco op 14 april 2009 - 11:27:17
Citaat van: robbert op 14 april 2009 - 11:24:45
Citaat van: Ferrari 2009 op 14 april 2009 - 08:43:35
Citaat van: robbert op 14 april 2009 - 00:37:27
hopelijk regent het niet, want anders zullen ze de race weer vroeger afvlaggen
Wat is dat nu weer voor een reactie ::) De race start om 3h, en tot 5h zal het wel licht blijven in Sjanghai zeker?
als je goed leest, dan schrijf ik ' hopelijk regent het niet' maar niet ' hopelijk wordt het niet vlug donker.
Stel dat het weer zo regent als in Maleisie, dan zal men zeker terug de race vroeger afvlaggen, en 2 zo'n finishes, wil ik niet zien hoor

Statistisch gezien is die kans wel hééééééééééééééééééééééééééééééééééél klein. ;)

ik hoop het ;)

Ferrari 2010

#29
Citaat van: robbert op 14 april 2009 - 11:24:45
Citaat van: Ferrari 2009 op 14 april 2009 - 08:43:35
Citaat van: robbert op 14 april 2009 - 00:37:27
hopelijk regent het niet, want anders zullen ze de race weer vroeger afvlaggen
Wat is dat nu weer voor een reactie ::) De race start om 3h, en tot 5h zal het wel licht blijven in Sjanghai zeker?

als je goed leest, dan schrijf ik ' hopelijk regent het niet' maar niet ' hopelijk wordt het niet vlug donker.
Stel dat het weer zo regent als in Maleisie, dan zal men zeker terug de race vroeger afvlaggen, en 2 zo'n finishes, wil ik niet zien hoor
In Maleisië moesten ze wel stoppen, want het begon ook nog eens donker te worden. Er zijn al meer regenraces geweest in het verleden hé, zijn die dan allemaal afgevlagd ofzo? Bovendien is de kans op regen 's avonds en 's nachts veel groter dan op de middag, en de race in China wordt in de namiddag gereden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.