GP van China

Gestart door Supermariobros, 11 april 2009 - 17:20:05

« vorige - volgende »

F_A_Diaz

hoe laat begint de race eigenlijk? op de officiele f1 site staat negen uur maar rtl gp zegt acht uur.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

9h begint de race voor zover ik weet, misschien heb je gewoon het uur gelezen dat hun voorbeschouwing begint? F1.com gaat er niet naast zitten denk ik ;) En aangezien BBC's voorbeschouwing morgen om 7h begint (dus hier 8h) veronderstel ik ook dat de race hier effectief om 9h begint.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

#92
De gewichten van alle auto's:

1. Sebastian Vettel - 644,0 kg
2. Fernando Alonso - 637,0 kg
3. Mark Webber - 646,5 kg
4. Rubens Barrichello - 661,0 kg
5. Jenson Button - 659,0 kg
6. Jarno Trulli - 664,5 kg
7. Nico Rosberg - 650,6 kg
8. Kimi Raikkonen - 673,5 kg
9. Lewis Hamilton - 679,0 kg
10. Sebastien Buemi - 673,0 kg
11. Nick Heidfeld - 679,0 kg
12. Heikki Kovalainen - 697,0 kg
13. Felipe Massa - 690,0 kg
14. Kazuki Nakajima - 682,7 kg
15. Sebastien Bourdais - 690,0 kg
16. Nelson Piquet - 697,9 kg
17. Robert Kubica - 659,0 kg
18. Adrian Sutil - 648,0 kg
19. Timo Glock - 650,0 kg
20. Giancarlo Fisichella - 679,5 kg



De top drie is bijzonder leeg, ze starten dan ook op de zachte band zodra die banden op zijn is hun benzine ook op waarschijnlijk...

1  S. Vettel Red Bull  1:36.184
2  F. Alonso Renault  1:36.381
3  M. Webber Red Bull  1:36.466
4  R. Barrichello Brawn GP  1:36.493
5  J. Button Brawn GP  1:36.532
6  J. Trulli Toyota  1:36.835
7  N. Rosberg Williams  1:37.397
8  K. Räikkönen Ferrari  1:38.089
9  L. Hamilton McLaren  1:38.595
10  S. Buemi Scuderia Toro Rosso  1:39.321

Jasper

#93
Citaat van: waard500 op 18 april 2009 - 10:08:35Ik vind Nakajima, Piquet, Kovalainen en Bourdais alles behalve overtuigen dit seizoen.

Niet moeilijk als je twee keer in de eerste ronde bent uitgevallen... Give the guy a break. In beide vorige kwalificaties werd hij nooit hard verslagen door Hamilton.

Citaat van: leproffesseur op 17 april 2009 - 20:49:28
Ik zou er ook mee stoppen want als je dratische herstructureringen doorvoert
kan je ethisch gezien niet uitleggen dat je masaal geld in de  autosport pompt.

Een bedrijf hoeft ook niets ethisch te verantwoorden, als er maar geld mee te verdienen valt. En dat is met de F1 voorlopig nog altijd het geval, of de fabrikanten zouden er allemaal uitstappen.

Niels_

Raikkonen: "Ik ben natuurlijk niet blij met mijn achtste plaats, maar we moeten hier voorlopig maar even genoegen mee nemen. We hebben alles uit de auto gehaald, maar we hadden geen nieuwe banden meer in Q3."

Hoe spaar ik banden? Misschien kunnen ze dat eens gaan leren bij Red Bull.

leproffesseur

Niet alle fabrikanten hebben drastische herstructureringen en ik wil nog eens zien dat deelname
aan de f1 de verkoop van b.v Toyota,renault op een positieve maniier beinvloed.Je kan er publiciteit
mee bekomen en naambekendheid  maar in tijden van economische recessie zie ik die verkoop van
productiewagens niet beinvloed worden door f1.Naambekendheid is iets maar of het van invloed heeft
op verkoop durf ik in twijfel trekken.En ja f1 zal wel nogal winstgevend zijn voor fabrikanten maar als je
de negatieve berichtgeving(grote herstructureringen in autofabrieken)opweegt t.o.v investeren in
een sport die vanuit technisch punt minder mogelijkheden biedt de dag van vandaag sel ik me daar grote vragen
bij.Welk technisch aspect van een f1 wagen kan je later als troef gebruiken in een gewone personen wagen?
Op motergebied is er maar weinig verschil meer en dat KERS syteem ook niet direct lijkt  me want er zijn andere  zaken
waar ze nu al mee bezig zijn om energie op te slaan en te hergebruiken in personenwagens.Die extra boost is niet van
toepassing op personenwagens in de toekomst dus dat zie je later ook niet in die wagens.Die diffusser dan?Lijkt me onwaarschijnlijk
dat we dat in de toekomst bij personenwagens aantreffen.Milleu vriendelijke brandstoffen zijn wat achterhaald en het is juist de f1
die daar een achterstand heeft.Er is dus weinig te vinden in de huidige f1 die ze binnenkort in een gewone wagen kunnen toepassen
lijkt.Nu ik ben ook geen expert maar zo voel ik het aan en sta open voor tegenargumentatie dus ...laat je maar eens gaan!

Jasper

Citaat van: Scuderia91 op 18 april 2009 - 15:51:55
Raikkonen: "Ik ben natuurlijk niet blij met mijn achtste plaats, maar we moeten hier voorlopig maar even genoegen mee nemen. We hebben alles uit de auto gehaald, maar we hadden geen nieuwe banden meer in Q3."

Hoe spaar ik banden? Misschien kunnen ze dat eens gaan leren bij Red Bull.

Red Bull heeft een wagen waarmee ze met gemak in Q3 geraken. Ferrari heeft niet de luxe om banden te kunnen sparen in de eerste twee sessies. Ik zou blij zijn dat er een Ferrari in Q3 is geraakt in plaats van daarover te klagen...

leproffesseur

Dit jaar wordt voor ferrari een overgangsjaar en dat ligt niet aan de rijders maar aan de wagen.

gloudiesaurus

Citaat van: leproffesseur op 18 april 2009 - 16:46:29
Dit jaar wordt voor ferrari een overgangsjaar en dat ligt niet aan de rijders maar aan de wagen.

Al vind ik dat ze bijv. in Maleisie met de banden in de race, en Massa in de kwali (hij had de Q1 moeten halen daar) ook flink de plank mis sloegen... Ik denk dat ze later dit nog wel beter voor de dag komen als ze daar eenmaal ook de dubbele diffuser onder de knie hebben. Maar dan zou het wel eens te laat kunnen zijn voor de titel...

Tot die tijd moeten ze eigenlijk de rust bewaren, de neuzen in dezelfde kant houden, en zoveel mogelijk punten scoren ondanks die mindere auto.. En dat zag de ik laatste Grand-Prix nog niet helemaal gebeuren.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jasper

Ferrari wordt pas in Turkije met nieuwe diffuser verwacht. Dan zijn er al 6 van de 17 races gereden, meer dan een derde van het seizoen.

Folkert

Citaat van: robbert op 18 april 2009 - 10:52:22
ik heb er mij erbij neergelegd, Ferrari pakt geen enkele titel dit seizoen, laat staan een overwinning. Mss een podiumplaats voor Raikkonen morgen, maar het wordt zeer zeer moeilijk

Raikkonen is loei zwaar voor q3. Massa en Kimi konden redelijk mee komen nog.

Maar pole is verrassend, al is de top 3 belachelijk licht. Morgen toch Brawn die er van door gaat en denk dat Hamilton en Kimi morgen sterk naar voren komen nagelang de race vordert. Massa teleurstellend 13. Ook loei zwaar nu, maar zal het hem lukken in het middenveld niet te veel tijd te verliezen.
Alonso zou wel eens gelijk kunnen hebben met de zachte band en dat coureurs die nu op de hardere band staan bij hun zachte band stint veel gaan verliezen. (denk ik)

Mooie kwalificatie vond ik, zeker niet verwacht dat RBR pole zou pakken. Zeker van Vettel niet. Maar goed, die is wel licht dus denk dat ze in de race iets meer terug vallen.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

En wanneer komt mclaren met die diffuser want die starten toch ook vanaf nul?
En redbull ?

Folkert

Citaat van: leproffesseur op 18 april 2009 - 20:27:05
En wanneer komt mclaren met die diffuser want die starten toch ook vanaf nul?
En redbull ?
Mclaren heeft een intrim diffuser RBR weet ik niet. Maar zo heel snel lijken me ze me nog niet. Iig langzamer dan de pole doet vermoeden. Mclaren daarentegen lijkt me wel veel gevonden te hebben. Hamilton was heel zwaar, net als Kimi. De RBRs zijn wel erg licht vind ik, ben benieuwd hoe snel ze kunnen zijn met de hade  band.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Het schijnt dat op dit moment Red Bull mee kan komen met de zgn. diffuser teams. Ferrari, BMW en McLaren zijn op dit moment bagger. Niks anders.
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

BMW zeker, die gaan wekelijks langzamer rijden lijkt het. Ferrari en McLaren kunnen wel voor de punten gaan. McLaren kan zelfs morgen nog wel eens verassen.