GP van China

Gestart door Supermariobros, 11 april 2009 - 17:20:05

« vorige - volgende »

kaisz

#45
Btje vreemd allemaal. Las vandaag in de telegraaf dat Charlie Whiting een gelijksoortige diffuser van RBR heeft afgekeurd. Nou weet deze beste man totaal niets van de regels van FIA. Net als vorig jaar (SPA)waar hij verklaarde dat Hamiltons actie juist was en net als dit jaar waar hij nergens te vinden was tijdens Melbourne (trulli Hamilton).

Ik begrijp werkelijk niet waarom hij na zoveel fouten nog steeds raceleider mag zijn. Wat is het nut van iets aan hem vragen als een verkeerd antwoord krijgen?

Charlie eruit!

Mclaren heeft vooraf de race in Melbourne toen al een keer met de diffusers rondgereden. Ik denk dat de nieuwe aangepaste wagen al klaar is. Het was gewoon wachten op de verklaring van legaliteit van de diffusers.
Hoewel alles strax geen nut heeft wanneer de FIA belsuit Mclaren te diskwalificeren voor dit seizoen.

Enzo

Ferrari zal in China zonder KERS verschijnen.
Ben benieuwd of het wat uitmaakt, gewichtsverdeling zal wel beter zijn nu, met minder bandenslijtage als gevolg.

Folkert

Citaat van: Enzo op 16 april 2009 - 13:33:55
Ferrari zal in China zonder KERS verschijnen.
Ben benieuwd of het wat uitmaakt, gewichtsverdeling zal wel beter zijn nu, met minder bandenslijtage als gevolg.
Ik heb een zwak vermoede(dat steeds sterker word) Dat Ferrari dit jaar niet zo sterk zal zijn en ook te laat zal terug komen. Ben wel benieuwd of die reorganizatie wat uit gaat maken. Maar ik denk dat Renault en Mclaren dit weekend sterk gaan verrassen. Waarom weet ik niet, het is een gevoel dat ik heb. Omgekeerd evenredig denken misschien, maar ik denk dat de stabiliteits problemen en te weinig grip van Mclaren met deze Diffuser wel eens verholpen kunnen zijn. Misschien waren zij ook bezig met een soortgelijk systeem dat ook is afgekeurd.

nou ja, ik hoop het iig wel voor Hamilton. Maar hoop nog steeds dat Kimi sterk terug komt en dit jaar weer de titel pakt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Of topic @ Burorri: Misschien zit ik er helemaal naast hoor, maar je schrijfstijl lijkt heel erg op Lamalas van het oude GPupdate forum. Is it you? ::)

WeezyAveli


supersteven

mijn voorspelling

1 fm
2 jt
3 rk
let the sunshine shine in your heart

robbert

ik denk dat  het team van brawn weer met de overwinning zal gaan lopen

scho0634

Citaat van: supersteven op 16 april 2009 - 22:17:21
mijn voorspelling

1 fm
2 jt
3 rk
Ik denk eerder dat je dat hoopt ;).

De kans dat Massa gaat winnen lijkt mij niet heel groot...

RadioActiveMan

Hamilton bovenaan tijdens de eerste testsessies? :o
Misschien hebben ze wel gevonden wat ze misten, bloody downforce. 

scho0634

Mooie trainingsuitslag voor Mercedes trouwens ;).

fawlty

tis maar training, maar toch, McLaren lijkt het gevonden te hebben  :)
Ja sluw is die Hamilton

Ferrari 2010

Citaat van: fawlty op 17 april 2009 - 08:15:31
tis maar training, maar toch, McLaren lijkt het gevonden te hebben  :)
Ferrari had in Maleisiƫ ook de leiding in een vrije training, in de kwali kwamen ze ook weer niet zo ver hoor ;) Niets zegt natuurlijk dat het hetzelfde zit bij McLaren, maar ik wacht alvast tot in de kwali :)
Ik kan er overigens geen foto's van vinden van dit weekend, maar weet iemand of Ferrari nu zo'n diffuser heeft steken of niet? Ik heb al eens een foto gezien van een Ferrari met zo'n diffuser onder, maar weet niet of het echt is of photoshop was.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Toyoda

McLaren rijdt met de nieuwe diffuser rond en een nieuwe voorvleugel.
Lewis toch.
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

_Makke_

#58
De nieuwe diffuser van McLaren is een voorlopige versie. Pas in Bahrein zou McLaren een diffuser hebben zoals Brawn er eentje heeft. Het concept dat McLaren nu gebruikt, zou McLaren ook gebruikt hebben in hun laatste testsessie, waar ze ook sneller waren dan in vroegere testsessies. McLaren is dus al een tijdje bezig aan de ontwikkeling ervan, nu er groen licht is gegeven, zal alles in een stroomversnelling geraakt zijn. Want anders zou het al snel zijn, 2 weken na de uitspraak al op de proppen komen met een nieuwe diffuser (en voor een stuk ook een nieuw design).

Dus deze race zal het niet echt veel beter zijn. Ik denk dat ze al blij zullen zijn als ze in Q3 geraken tijdens de kwalificaties. Bij Ferrari zal het wat minder zijn denk ik, zonder KERS en blijkbaar ook geen herziene diffuser, ik gok dat Ferrari en McLaren in de kwalificatie van plaats zullen wisselen.

Het feit dat Kovalainen zonder die herziene diffuser en zonder nieuwe voorvleugel niet veel trager is, illustreert dat McLaren nog niet zoveel tijdswinst gevonden heeft. Al weten we natuurlijk wel niets over benzineladingen tussen beide heren natuurlijk.

Sept

Citaat van: fawlty op 17 april 2009 - 08:15:31
tis maar training, maar toch, McLaren lijkt het gevonden te hebben  :)

In training twee is het al heel wat minder..
1991 - 2004 = 7