GP van China

Gestart door Supermariobros, 11 april 2009 - 17:20:05

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Luc. op 19 april 2009 - 17:51:46
Citaat van: robbert op 19 april 2009 - 17:43:04
Citaat van: Sept op 19 april 2009 - 15:11:03
Stel je voor dat Sutil zich een beetje rustiger had gehouden.. Stond Ferrari hier na 3 races als enige zonder punten.. Wie had zo'n scenario ooit kunnen/durven schrijven?

Best wel een genietbare race, we zijn dit seizoen al verwend geweest ivm de voorgaande jaren.

ja en ferrari zal dus wellicht 2009 opgeven en beginnen voor 2010. Hopelijk doen ze dat, en krijgen we volgend jaar terug een sterk ferrari

Dan moet ge wel niet gaan klagen als we de komende pakweg 15 races een slap Ferrari zien :)

ik zal dit alleszinds niet doen, we weten dan wat ze dan aan het doen zijn daar in maranello. Maar er zullen er nog zijn hoor die ferrari gaan afbreken omdat ze dan slap zijn

TheIceman

Dat zal wel zeker.. Vettel zal Raikkonen wel komen vervangen binnenkort, Raikkonen is niet gemotiveerd, vind ik tenminste zo overkomen :)


meatball

Ferrari 2009 nu al opgeven,wat voor onzin is dat  >:( Zo traag zijn ze niet,de meeste punten zijn ze tot nogtoe verloren door domme strategieen en motorpech. Massa was op weg naar een redelijk resultaat en Kimi ja die is weer in hetzelfde straatje van vorig jaar beland.Hij zou er dit jaar weer staan maar mij heeft hij nog geen moment een goede indruk gemaakt,een echte iceman laat in de regen niet iedereen om zijn oren rijden,die jongen heeft zijn beste tijd gehad.Snel zijn heeft ook veel met motivatie te maken en die is duidelijk volledig weg.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 19 april 2009 - 17:43:04
Citaat van: Sept op 19 april 2009 - 15:11:03
Stel je voor dat Sutil zich een beetje rustiger had gehouden.. Stond Ferrari hier na 3 races als enige zonder punten.. Wie had zo'n scenario ooit kunnen/durven schrijven?

Best wel een genietbare race, we zijn dit seizoen al verwend geweest ivm de voorgaande jaren.

ja en ferrari zal dus wellicht 2009 opgeven en beginnen voor 2010. Hopelijk doen ze dat, en krijgen we volgend jaar terug een sterk ferrari
Ja, zie bijvoorbeeld BMW, verleden jaar presteerden ze goet maar net niet goed genoeg, dus hebben ze de geniale beslissing genomen om te stoppen met de doorontwikkeling en zich op 2009 te storten. En je ziet het, het loont, ze staan altijd in de top! ;) Sorry, maar ik vind het geen goed plan om ineens dit seizoen te laten vallen. Het grootste nadeel is dat ze blijkbaar pas in Turkije zo'n diffuser hebben, waar hebben die mannekes mee bezig geweest sinds ze dat ding onder een wagen zagen plakken? Enkel wauw roepen en klacht indienen, maar verder op hun lui gat blijven zitten. Ik schaam me in hun plaats dat dat ding dan pas onder de wagen wordt gemaakt. Een interimmetje als bij McLaren zou in Spanje toch wel het minimum moeten zijn, maar eigenlijk moesten ze die nu al hebben gehad!

Ik geloof niet dat Ferrari dit jaar een titel zal nemen, maar als je telkens dat een seizoen faalt je op het volgende moet storten, dan zijn sommige teams nooit voor het seizoen zelf bezig...

Citaat van: Luc. op 19 april 2009 - 18:01:22
Dat zal wel zeker.. Vettel zal Raikkonen wel komen vervangen binnenkort, Raikkonen is niet gemotiveerd, vind ik tenminste zo overkomen :)
Ja uiteraard, want Vettels contract loopt eind dit jaar af en hij zit nu in een kutwagen en haat zen team ;) Als ik Vettel was zou ik nu alleszins zeker bij RBR blijven hoor :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: meatball op 19 april 2009 - 10:14:16
Kimi is weer niet gemotiveerd vind ik wat een rotrace voor Ferrari,geef ons aub een wagen die heel blijft en vervang Kimi door Vettel en wel nu
En MAssa vervangen door Senna aubNU.

@FerrariMan: Hamilton won de plaatsen terug en is tenminste nog in de punten gekomen. Massa was er 5 a 6 keer af gegaan en Hamilton 3? of 4? Moet wel toegeven dat Massa me aangenaam verraste in het begin. Was erg snel en ging makkelijk aan veel mensen voor bij. Alleen gister was hij niet door naar Q3. Maar podium voor Massa vandaag? Denk het niet. Weet wel zeker eigenlijk van niet. Button en Rubens waren te snel voor hem, en Hamilton en Kovaleinen. had hij denk ik ook niet gered.
Trotse vader van Rosalie(L)

TheIceman

@ Ferrari 2009

Dat klopt, maar wie weet, gaat onze jonge vriend zich wel laten lokken door het grote geld...

kaisz

Ferrari KAN nu niet opgeven. Een Honda van vorig jaar kan zich gerust op het volgende seizoen goed voorbereiden, maar als Ferrari en McLaren zit je wel vast aan x aantal prestatiecontracten. Stel je eens voor. Je bent dit jaar Sponsor van Ferrari en na 3 wedstrijden gaan ze nu al opgeven.....ik zou dan zo snel mogelijk mijn contract met ze opzetten, want van een team als Ferrari kan je gerust eisen dat ze meedoen voorin. Natuurlijk kunnen ze niet altijd winnen, maar meestrijden is het minste.....

Hamilton had last van zijn banden, maar ik geloof dat er anders echt wel een podiumplaats inzit. Hoewel McLaren de kwalificatie snelheid niet heeft, verbazen ze me steeds met de racesnelheid. Die zit echt wel goed als Hamilton "bij wijze" elke race in de punten meedoet.
Ik geloof dat wanneer de nieuwe Diffuser eronder zit ze een stuk sneller zullen zijn dan de Brawns. Toch denk ik dat de RBR nog sneller gaat over een tijdje.....met KERS

leproffesseur

Vettel moet volgend jaar bij Redbull blijven en zeker niet naar
ferrari gaan!Hij zit momenteel bij een winnend team en Andrew
newy is een topontwerper.Dat zijn 2 dingen die ferrari niet heeft
en dit team gaat nog zwarte sneeuw zien de komende jaren want
het opbouwen van een dreamteam doe je niet zomaar.

Folkert

Citaat van: leproffesseur op 19 april 2009 - 20:12:32
Vettel moet volgend jaar bij Redbull blijven en zeker niet naar
ferrari gaan!Hij zit momenteel bij een winnend team en Andrew
newy is een topontwerper.Dat zijn 2 dingen die ferrari niet heeft
en dit team gaat nog zwarte sneeuw zien de komende jaren want
het opbouwen van een dreamteam doe je niet zomaar.
MM, Heeft RBR dit jaar nieuwe ontwerper aan genomen? Dacht dat deze RBR het werk was van Adrian Newey.  Of is het de half tweeling broer van Adrian  :P
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Luc. op 19 april 2009 - 18:01:22
Dat zal wel zeker.. Vettel zal Raikkonen wel komen vervangen binnenkort, Raikkonen is niet gemotiveerd, vind ik tenminste zo overkomen :)
Waarom denkt iedereen dat dat zomaar zou mogen van RedBull? Die jongen heeft gewoon een contract.

Buiten dat maakt het de Ferrari geen moer sneller. Die auto heeft een probleem. Kimi kan heus nog wel een beetje rijden hoor. Of denk je dat ze bij Renault ook Alonso willen vervangen voor zijn puntloze race?

TheIceman

Citaat van: 0634 op 19 april 2009 - 21:05:40
Citaat van: Luc. op 19 april 2009 - 18:01:22
Dat zal wel zeker.. Vettel zal Raikkonen wel komen vervangen binnenkort, Raikkonen is niet gemotiveerd, vind ik tenminste zo overkomen :)
Waarom denkt iedereen dat dat zomaar zou mogen van RedBull? Die jongen heeft gewoon een contract.

Buiten dat maakt het de Ferrari geen moer sneller. Die auto heeft een probleem. Kimi kan heus nog wel een beetje rijden hoor. Of denk je dat ze bij Renault ook Alonso willen vervangen voor zijn puntloze race?
Klopt, maar wie weet zwicht Vettel binnenkort voor het grote geld... Je weet het nooit, de jeugd van tegenwoordig.  :)
Nou, het is wel een kwestie van hoeveel haal je eruit. Ik geloof persoonlijk niet dat Kimi vandaag het maximale uit de auto heeft gehaald.

scho0634

Citaat van: Luc. op 19 april 2009 - 21:14:24

Klopt, maar wie weet zwicht Vettel binnenkort voor het grote geld... Je weet het nooit, de jeugd van tegenwoordig.  :)

Dat kan ie wel willen, maar als hij een contract heeft heeft ie niks te willen. Red Bull heeft het geld niet nodig en zal hem echt niet laten gaan.

CitaatNou, het is wel een kwestie van hoeveel haal je eruit. Ik geloof persoonlijk niet dat Kimi vandaag het maximale uit de auto heeft gehaald.
Ik geloof niet dat de rijders het probleem zijn van Ferrari. Ze hebben veel grotere problemen, die je niet oplost door heel veel geld aan Kimi te betalen om hem uit te laten stappen, en aan Vettel of RBR te betalen om Vettel in te laten stappen. Dat lost niks op.

TheIceman

Dat is natuurlijk waar. RedBull is ook niet dom.. RedBull heeft ook een goede wagen op dit moment.

De rijders zijn niet hét probleem, maar ook niet géén probleem.

scho0634

Denk het wel. Zet Raikkonen in de Brawn of de RBR en hij rijdt ook vooraan.

leproffesseur

Het is net als of Raikonnen seconden trager is dan teamgenoot als ik
sommige moet geloven ;D
Met zijn motivatie is niks mis het probleem is dat hij samen met het team
de zaken niet voor elkaar krijgt en dit jaar zal het nog moeilijk worden gezien
de achterstand om dit nog recht te trekken.