Diffusers legaal of illegaal?

Gestart door Folkert, 09 april 2009 - 14:09:37

« vorige - volgende »

Vind jij dat de Diffusers moeten worden afgekeurd?

Ja,met terug werkende kracht
3 (10.7%)
Ja, maar alleen van af de volgende race.
3 (10.7%)
Nee, geniale uitvindingen horen bij de F1 en moeten worden toegstaan.
17 (60.7%)
Nee, om andere redenen.
5 (17.9%)
Ik weet het niet, ik ken het regelement niet goed genoeg om hier een stem over uit te brengen
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 24

leproffesseur

Als ze toen afgekeurd werden was dit zeker omdat ze niet aan de eisen van de fia voldeden
en die van Brawn gp wel.Waar het verschil tussen die ontwerpen zit is me absoluut niet duidelijk
maar de fia zal dat wel duidelijk gemaakt hebben.Renault en redbull hebben gewoon niet goed
gekeken naar het regelement.

leproffesseur

Als ze toen afgekeurd werden was dit zeker omdat ze niet aan de eisen van de fia voldeden
en die van Brawn gp wel.Waar het verschil tussen die ontwerpen zit is me absoluut niet duidelijk
maar de fia zal dat wel duidelijk gemaakt hebben.Renault en redbull hebben gewoon niet goed
gekeken naar het regelement.

leproffesseur

Als ze toen afgekeurd werden was dit zeker omdat ze niet aan de eisen van de fia voldeden
en die van Brawn gp wel.Waar het verschil tussen die ontwerpen zit is me absoluut niet duidelijk
maar de fia zal dat wel duidelijk gemaakt hebben.Renault en redbull hebben gewoon niet goed
gekeken naar het regelement.

Sept

Om maar niet te zeggen dat:

Als ze toen afgekeurd werden was dit zeker omdat ze niet aan de eisen van de fia voldeden
en die van Brawn gp wel.Waar het verschil tussen die ontwerpen zit is me absoluut niet duidelijk
maar de fia zal dat wel duidelijk gemaakt hebben.Renault en redbull hebben gewoon niet goed
gekeken naar het regelement.

:D

Nu goed, ze zijn goedgekeurd, aan de overige 7 teams om zo snel mogelijk de achterstand goed te maken zodat het seizoen nóg spannender wordt!
1991 - 2004 = 7

Enzo

Ben bang dat dit seizoen tussen Brawn en Toyota zal gaan en niemand anders... :-\

Vettelredbull

Citaat van: Enzo op 16 april 2009 - 16:31:30
Ben bang dat dit seizoen tussen Brawn en Toyota zal gaan en niemand anders... :-\

Tog denk ik dat Ferrari en Mclaren terug gaan komen in het kampioenschap. maar dat is puur een gok  ;)

Folkert

Citaat van: F1FerrariFan op 16 april 2009 - 19:27:13
Citaat van: Enzo op 16 april 2009 - 16:31:30
Ben bang dat dit seizoen tussen Brawn en Toyota zal gaan en niemand anders... :-\

Tog denk ik dat Ferrari en Mclaren terug gaan komen in het kampioenschap. maar dat is puur een gok  ;)
Ferrari weet ik niet. Het Rommelt te veel in het team vind ik. En sta wat Sceptisch tegen over het Italiaanse beleid met 95% italiaan ofzo. Mclaren is sinds 2007 wat georganiseerder geworden en met Lewis hebben ze een goede coureur in huis. Massa en Raikkonen zie ik niet echt als ontwikkelaars of goede feedbackers, zoals Alonso/ Schumacher. Ze zijn misschien niet meer zo "proper" Als ze zelf beweerde, maar toch denk ik dat Mclaren komende jaren het team to beat gaat worden. Ook dit jaar nog.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Burorri op 16 april 2009 - 22:46:22
Citaat van: F1FerrariFan op 16 april 2009 - 19:27:13
Citaat van: Enzo op 16 april 2009 - 16:31:30
Ben bang dat dit seizoen tussen Brawn en Toyota zal gaan en niemand anders... :-\

Tog denk ik dat Ferrari en Mclaren terug gaan komen in het kampioenschap. maar dat is puur een gok  ;)
Ferrari weet ik niet. Het Rommelt te veel in het team vind ik. En sta wat Sceptisch tegen over het Italiaanse beleid met 95% italiaan ofzo. Mclaren is sinds 2007 wat georganiseerder geworden en met Lewis hebben ze een goede coureur in huis. Massa en Raikkonen zie ik niet echt als ontwikkelaars of goede feedbackers, zoals Alonso/ Schumacher. Ze zijn misschien niet meer zo "proper" Als ze zelf beweerde, maar toch denk ik dat Mclaren komende jaren het team to beat gaat worden. Ook dit jaar nog.

Mclaren heeft anders hun zaakjes ook niet echt voor elkaar...
Hun auto loopt nog langzamer dan de Ferrari en het rommelt daar net zo goed, met de hele "liegkwestie" en de ontslagen asl gevolg.
Ze zitten er beide niet echt bij in mijn opinie, normaal gesproken zouden ze zich daar wel uit kunnen ontwikkelen. Maar met de testbeperkingen en de crisis zal het nog een moeilijk verhaal worden schat ik zo in.

Folkert

Citaat van: Enzo op 16 april 2009 - 22:55:17
Citaat van: Burorri op 16 april 2009 - 22:46:22
Citaat van: F1FerrariFan op 16 april 2009 - 19:27:13
Citaat van: Enzo op 16 april 2009 - 16:31:30
Ben bang dat dit seizoen tussen Brawn en Toyota zal gaan en niemand anders... :-\

Tog denk ik dat Ferrari en Mclaren terug gaan komen in het kampioenschap. maar dat is puur een gok  ;)
Ferrari weet ik niet. Het Rommelt te veel in het team vind ik. En sta wat Sceptisch tegen over het Italiaanse beleid met 95% italiaan ofzo. Mclaren is sinds 2007 wat georganiseerder geworden en met Lewis hebben ze een goede coureur in huis. Massa en Raikkonen zie ik niet echt als ontwikkelaars of goede feedbackers, zoals Alonso/ Schumacher. Ze zijn misschien niet meer zo "proper" Als ze zelf beweerde, maar toch denk ik dat Mclaren komende jaren het team to beat gaat worden. Ook dit jaar nog.

Mclaren heeft anders hun zaakjes ook niet echt voor elkaar...
Hun auto loopt nog langzamer dan de Ferrari en het rommelt daar net zo goed, met de hele "liegkwestie" en de ontslagen asl gevolg.
Ze zitten er beide niet echt bij in mijn opinie, normaal gesproken zouden ze zich daar wel uit kunnen ontwikkelen. Maar met de testbeperkingen en de crisis zal het nog een moeilijk verhaal worden schat ik zo in.
Ok, liegkwestie daar gelaten. De vorige races zat het organisatorisch en race technisch toch wel beter in elkaar. Dat liegen zullen ze hopelijk niet meer doen als ze slim zijn. Maar aan een organisatie doe je niet zomaar iets van: het is fout wat we doen, we weten nu wat we moeten doen.
Ferrari ging erg slecht vond ik zelf, waar Lewis en Mclaren in beide races alles behoorlijk goed hadden geregeld.

Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Het feit dat Renault en McLaren hun diffuser al klaar hebben, wijst er voor mij toch op dat deze teams in de loop van het seizoen sterker voor de dag gaan komen dan de teams die de diffuser nu nog niet hebben. Het wijst op capaciteit om snel te ontwikkelen in de huidige omstandigheden (geen tests, beperkt gebruik van windtunnels). Voorwaarde is natuurlijk dat hun auto's niet fundamenteel rotslecht zijn, wat bij de Mac nog wel eens zou kunnen.

Enzo

Citaat van: Jasper op 17 april 2009 - 02:57:35
Het feit dat Renault en McLaren hun diffuser al klaar hebben, wijst er voor mij toch op dat deze teams in de loop van het seizoen sterker voor de dag gaan komen dan de teams die de diffuser nu nog niet hebben. Het wijst op capaciteit om snel te ontwikkelen in de huidige omstandigheden (geen tests, beperkt gebruik van windtunnels). Voorwaarde is natuurlijk dat hun auto's niet fundamenteel rotslecht zijn, wat bij de Mac nog wel eens zou kunnen.

Daarnaast heeft Mclaren een soort "Interim diffuser" en nog niet het uiteindelijke  exemplaar.


leproffesseur

Als het seizoen uitdraait op een een strijdt tussen brawn gp en toyota zoals iemand
op dit forum vreest is dat toch goed!Jammer voor de andere teams maar die hadden
de regels rond die diffuser kwestie maar goed moeten lezen.En aangezien het minstens
5 tot misschien 20 miljoen euro gaat kosten per team om die wagens om te bouwen met
een competieve diffusers waarom laten die teams dit jaar gewoon niet vallen en concentreren
zich vooral op de wagens voor volgend jaar niet?Een pijnlijke beslissing maar dit jaar wordt
het heel moeilijk om voor die teams om kampioen te worden .En voor Ferrari en mclaren is het
geen ramp om eens een slecht jaar te hebben en ze kunnen dit wel overleven.Nu reeds met
de 2010 wagen beginnen is geen garantie op succes voor volgend jaar maar die kans vergroot
toch wel.

Enzo

Citaat van: leproffesseur op 17 april 2009 - 15:04:50
Als het seizoen uitdraait op een een strijdt tussen brawn gp en toyota zoals iemand
op dit forum vreest is dat toch goed!Jammer voor de andere teams maar die hadden
de regels rond die diffuser kwestie maar goed moeten lezen.En aangezien het minstens
5 tot misschien 20 miljoen euro gaat kosten per team om die wagens om te bouwen met
een competieve diffusers waarom laten die teams dit jaar gewoon niet vallen en concentreren
zich vooral op de wagens voor volgend jaar niet?Een pijnlijke beslissing maar dit jaar wordt
het heel moeilijk om voor die teams om kampioen te worden .En voor Ferrari en mclaren is het
geen ramp om eens een slecht jaar te hebben en ze kunnen dit wel overleven.Nu reeds met
de 2010 wagen beginnen is geen garantie op succes voor volgend jaar maar die kans vergroot
toch wel.

Ja goed idee,,,,,,laat 70% van de constructeurs maar stoppen met ontwikkelen en zich concentreren op 2010!!?

RadioActiveMan

Citaat van: Enzo op 17 april 2009 - 15:30:21
Citaat van: leproffesseur op 17 april 2009 - 15:04:50
Als het seizoen uitdraait op een een strijdt tussen brawn gp en toyota zoals iemand
op dit forum vreest is dat toch goed!Jammer voor de andere teams maar die hadden
de regels rond die diffuser kwestie maar goed moeten lezen.En aangezien het minstens
5 tot misschien 20 miljoen euro gaat kosten per team om die wagens om te bouwen met
een competieve diffusers waarom laten die teams dit jaar gewoon niet vallen en concentreren
zich vooral op de wagens voor volgend jaar niet?Een pijnlijke beslissing maar dit jaar wordt
het heel moeilijk om voor die teams om kampioen te worden .En voor Ferrari en mclaren is het
geen ramp om eens een slecht jaar te hebben en ze kunnen dit wel overleven.Nu reeds met
de 2010 wagen beginnen is geen garantie op succes voor volgend jaar maar die kans vergroot
toch wel.
Ja goed idee,,,,,,laat 70% van de constructeurs maar stoppen met ontwikkelen en zich concentreren op 2010!!?

Volledig me eens, zou me een K.U.T.seizoen 2009 worden.  :-\
Het na 2 races al moeten/willen opgeven en je concentreren op volgend jaar vind ik wel heel overdreven.