Diffusers legaal of illegaal?

Gestart door Folkert, 09 april 2009 - 14:09:37

« vorige - volgende »

Vind jij dat de Diffusers moeten worden afgekeurd?

Ja,met terug werkende kracht
3 (10.7%)
Ja, maar alleen van af de volgende race.
3 (10.7%)
Nee, geniale uitvindingen horen bij de F1 en moeten worden toegstaan.
17 (60.7%)
Nee, om andere redenen.
5 (17.9%)
Ik weet het niet, ik ken het regelement niet goed genoeg om hier een stem over uit te brengen
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 24

scho0634

Het zal best zo zijn dat de beslissing van de FIA de juiste is. Maar ik vind het wel een beetje vreemd dat dat nou niet eerder kon worden besloten. In januari gingen al de verhalen over de illegale diffuser en dat de andere teams het er niet mee eens waren. Wat zal dan de reden zijn dat het nog 3 maanden en 2 races moet duren voor er een uitspraak is?

Je moet er toch niet aan denken dat we in een situatie zouden komen dat de diffuser-teams uit de uitslagen van de eerste twee races zouden zijn geknipt....

RadioActiveMan

Omdat er toen nog geen protest was aangetekent?
En zolang er geen protest is moet niemand ook maar één uitspraak doen over iets.  ::)

scho0634

#77
Ja okee, je kan pas officieel in protest gaan als ze er echt mee hebben gereden natuurlijk... :P

Folkert

Citaat van: 0634 op 15 april 2009 - 15:44:55
Het zal best zo zijn dat de beslissing van de FIA de juiste is. Maar ik vind het wel een beetje vreemd dat dat nou niet eerder kon worden besloten. In januari gingen al de verhalen over de illegale diffuser en dat de andere teams het er niet mee eens waren. Wat zal dan de reden zijn dat het nog 3 maanden en 2 races moet duren voor er een uitspraak is?

Je moet er toch niet aan denken dat we in een situatie zouden komen dat de diffuser-teams uit de uitslagen van de eerste twee races zouden zijn geknipt....
Ik twijfel nog of het goede beslissing is. Ja: Brawn heeft tijdig aan gegeven hoe hij er over dacht en dat hij duidelijkheid wilt. Ja, hij is al 3 of 4 keer goed gekeurd.
Maar wat als Brawn onterecht de regels anders heeft geïnterpreteerd? Zoals....(weet de naam niet meer.) zei: Iemand met een beetje woord kennis en grammaticale abstractie kan zo alles anders laten klinken.

Daarnaast weet ik ook niet of Briatore nou de waarheid spreekt of niet. Heb het gevoel dat liegen in zijn aard zit. Maar we zullen zien, want als het waar is, acht ik Briatore slim en achterbaks genoeg om na de start van de rel alvast is begonnen met het ontwikkelen(of verder ontwikkelen) van zijn eigen Diffuser.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

In een reactie zegt men bij ferrari dat ze nu dubbel zo hard zullen moeten werken
om de achterstand met die diffusers weg te werken en wat moet ik me daar dan bij voorstellen
gezien de beperkte mogelijkheden die de teams momenteel hebben om door te ontwikkellen door
het testverbod en beperken van het gebruik van windtunnels?En ligt de f1 ook verplicht geen 3 weken stil
in de fabriek dit jaar ?Zouden ze gewoon beter niet beginnen met de wagen voor volgend jaar want door het
tankverbod (dus meer gewicht en ook meer bandenslijtage)kan men een voorsprong opbouwen.
Dit jaar voor de titel gaan lijkt me niet meer realistisch en 1 jaar een "slecht" jaar is geen drama voor dit team
die het financieel niet slecht doet in vergelijking met andere autoconstructeurs.Dat is natuurlijk geen garantie op succes
maar het verhoogt wel de kansen op een topwagen voor volgend jaar.

scho0634

Citaat van: Burorri op 15 april 2009 - 18:38:56

Ik twijfel nog of het goede beslissing is. Ja: Brawn heeft tijdig aan gegeven hoe hij er over dacht en dat hij duidelijkheid wilt. Ja, hij is al 3 of 4 keer goed gekeurd.
Ach, wij kennen niet alle technische details. De FIA wel. Ik ga ervanuit dat ze naar eer en geweten hebben gehandeld.

Folkert

Citaat van: 0634 op 15 april 2009 - 21:06:47
Citaat van: Burorri op 15 april 2009 - 18:38:56

Ik twijfel nog of het goede beslissing is. Ja: Brawn heeft tijdig aan gegeven hoe hij er over dacht en dat hij duidelijkheid wilt. Ja, hij is al 3 of 4 keer goed gekeurd.
Ach, wij kennen niet alle technische details. De FIA wel. Ik ga ervanuit dat ze naar eer en geweten hebben gehandeld.
Ja dat is ook wel waar, maar de Teams lijken mij daar ook meer dan genoeg van te weten. En als zij van mening zijn dat hen onrecht is aan gedaan of dat zij gelijk hebben geloof ik da took wel.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Ja, maar de mening van de teams is niet objectief natuurlijk. Die van de FIA wel.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 16 april 2009 - 07:01:05
Ja, maar de mening van de teams is niet objectief natuurlijk. Die van de FIA wel.
De FIA zijn ook maar mensen, niemand is 100% objectief. Om een objectief antwoord te hebben moet je 10 indianen uit een indianenstam plukken die nog nooit van de F1 hebben gehoord, de diffuser voorleggen en vragen of dat toegestaan is gegeven de reglementen.
Voor de duidelijkheid: ik wil de beslissing van de FIA niet bekritiseren of zo, maar zeggen dat de FIA volledig objectief is, lijkt me wat voorbarig. Iedereen is blij en verrast met Brawn, ook de mensen van de FIA, en hoe hard je ook wil, je moet al een zeer straffe mens zijn om deze kwestie écht objectief te kunnen beoordelen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

CitaatHet oordeel van het Hof van Beroep leidde ook tot woede bij Red Bull Racing. Marko: "Wat ons boos maakt is dat we Charlie Whiting geraadpleegd hebben met een eigen, soortgelijke diffuser en toen kregen we te horen dat het illegaal zou zijn. Daarom hebben we er verder niets mee gedaan. Ik vraag me ook af wat de impact van deze uitspraak zal zijn. De bochtensnelheid gaat omhoog en de luchtstroom die deze diffusers veroorzaken maakt het inhalen alleen maar moeilijker. Dat druist in tegen de bedoelingen van de werkgroepen." (f1today)

Tcoh frapant dat nu ook Red Bull beweerd al eerder zo'n ontwerp aangeboden te hebben aan de FIA, en dat deze ook afgekeurd is, idem als Renault.
Ik zou hier wel wat meer duidelijk over willen hebben, op basis waarvan zijn deze dan afgekeurd??

Sept

Fiarrari kan hier dus duidelijk worden veranderd in FiaBrawni,Fiayota en Fialliams  :P
1991 - 2004 = 7

RadioActiveMan

Waarom hebben de teams (die nu zeggen dat ze er al één hadden) dat niet gemeld voor de eerste race, 3 weken geleden?
Misschien om het gezichtsverlies te beperken t.o.v. de fans? Ik stel mij ook vragen, maar niet richting de FIA deze keer.

Jasper

Ze hebben dat toen wel gemeld, waarop het toch goedgekeurd is. Dan is het in Melbourne goedgekeurd en hebben ze beroep aangetekend, dat beroep is in Melbourne verworpen, en dan hebben ze hoger beroep aangetekend. Idem in Sepang. Het is dat hoger beroep dat behandeld is dinsdag.

RadioActiveMan

Citaat van: Jasper op 16 april 2009 - 14:12:58
Ze hebben dat toen wel gemeld, waarop het toch goedgekeurd is. Dan is het in Melbourne goedgekeurd en hebben ze beroep aangetekend, dat beroep is in Melbourne verworpen, en dan hebben ze hoger beroep aangetekend. Idem in Sepang. Het is dat hoger beroep dat behandeld is dinsdag.

Volgens mij heb je me verkeerd begrepen.
Waarom komen de verhalen over reeds afgekeurde soortgelijke diffusers nu naar boven en niet meer dan een maand geleden?

Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 16 april 2009 - 15:08:21
Citaat van: Jasper op 16 april 2009 - 14:12:58
Ze hebben dat toen wel gemeld, waarop het toch goedgekeurd is. Dan is het in Melbourne goedgekeurd en hebben ze beroep aangetekend, dat beroep is in Melbourne verworpen, en dan hebben ze hoger beroep aangetekend. Idem in Sepang. Het is dat hoger beroep dat behandeld is dinsdag.

Volgens mij heb je me verkeerd begrepen.
Waarom komen de verhalen over reeds afgekeurde soortgelijke diffusers nu naar boven en niet meer dan een maand geleden?
Dat vind ik ook vreemd. Je zou toch denken dat ze direct tegen de pers zouden zeggen dat hun soortgelijk ontwerp afgekeurd was?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.