Diffusers legaal of illegaal?

Gestart door Folkert, 09 april 2009 - 14:09:37

« vorige - volgende »

Vind jij dat de Diffusers moeten worden afgekeurd?

Ja,met terug werkende kracht
3 (10.7%)
Ja, maar alleen van af de volgende race.
3 (10.7%)
Nee, geniale uitvindingen horen bij de F1 en moeten worden toegstaan.
17 (60.7%)
Nee, om andere redenen.
5 (17.9%)
Ik weet het niet, ik ken het regelement niet goed genoeg om hier een stem over uit te brengen
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 24

Sept

1991 - 2004 = 7

RadioActiveMan

Citaat van: Sept op 15 april 2009 - 10:06:51
Nog altijd iets uitgelekt?

Mijn patatjes in de pompbak ja.

Over de diffusers gaan ze het rond 12u hebben staat in het officiële persbericht van de FIA.

Ferrari 2010

De kogel blijkt door de kerk te zijn, ze zijn legaal:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/04/15/hof-van-beroep-verklaart-diffusers-legaal/

In China dus waarschijnlijk een 14-tal wagens met diffuser lijkt me.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 15 april 2009 - 11:16:50
De kogel blijkt door de kerk te zijn, ze zijn legaal:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/04/15/hof-van-beroep-verklaart-diffusers-legaal/

In China dus waarschijnlijk een 14-tal wagens met diffuser lijkt me.
Iets zegt me dat dit nog lang niet over is. Denk dat Renault zich enorm genaaid voelt. Zou Renault de plannen nog hebben of stiekem hebben door getest?
Ik weet niet of ik nou blij ben of niet dat ze legaal verklaard zijn, ergens heb ik het gevoel dat ze illegaal hadden moeten worden verklaard. En dan voornamelijk omdat Renault dus ten onrechte is benadeeld.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Ferrari 2009 op 15 april 2009 - 11:16:50
De kogel blijkt door de kerk te zijn, ze zijn legaal:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/04/15/hof-van-beroep-verklaart-diffusers-legaal/

In China dus waarschijnlijk een 14-tal wagens met diffuser lijkt me.

Vraag me af of het ze lukt om de diffuser af te krijgen voor China.... ::)
Welke uitslag er ook uit gekomen zou zijn vandaag,  het zou hoe dan ook iemand ten onrechte benadelen.
In mijn opinie heeft de FIA er gewoon weer een potje van gemaakt, door geen duidelijke regelgeving.
In feite is het seizoen gesaboteerd / of i.i.g. flink ontwricht....
Het word tijd voor nieuwe bazen daar in de directeurs stoel, begin dit echt zat te worden, wat een blunders daar boven zeg.... >:(

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2009 op 15 april 2009 - 11:16:50
De kogel blijkt door de kerk te zijn, ze zijn legaal:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/04/15/hof-van-beroep-verklaart-diffusers-legaal/

In China dus waarschijnlijk een 14-tal wagens met diffuser lijkt me.

Ik gok dat ze allemaal wel met een diffuser aan de start zullen staan, ik hoop het althans voor de teams. Nu, het zal nog geen gelijkaardige diffuser zijn zoals Brawn, Toyota en Williams er eentje hebben

_Makke_

Citaat van: Enzo op 15 april 2009 - 11:29:37
In mijn opinie heeft de FIA er gewoon weer een potje van gemaakt, door geen duidelijke regelgeving.
In feite is het seizoen gesaboteerd / of i.i.g. flink ontwricht....
Het word tijd voor nieuwe bazen daar in de directeurs stoel, begin dit echt zat te worden, wat een blunders daar boven zeg.... >:(

Het is makkelijker om de mazen in het net te vinden bij de regelgeving, dan de regels zelf op te stellen. Het is helemaal niet zo makkelijk om regels vooroptestellen die op geen enkele andere manier geïnterpreteerd kunnen worden.

De uitslag lijkt me ook de enige juiste en was ook wel te verwachten, aangezien de wagens reeds door de stewards zijn goedgekeurd. Het kampioenschap zal - voor degenen die een 'klassieke' diffuser hebben - er eentje zijn om snel te vergeten.

Enzo

Citaat van: Makke op 15 april 2009 - 11:34:47
Citaat van: Enzo op 15 april 2009 - 11:29:37
In mijn opinie heeft de FIA er gewoon weer een potje van gemaakt, door geen duidelijke regelgeving.
In feite is het seizoen gesaboteerd / of i.i.g. flink ontwricht....
Het word tijd voor nieuwe bazen daar in de directeurs stoel, begin dit echt zat te worden, wat een blunders daar boven zeg.... >:(

Het is makkelijker om de mazen in het net te vinden bij de regelgeving, dan de regels zelf op te stellen. Het is helemaal niet zo makkelijk om regels vooroptestellen die op geen enkele andere manier geïnterpreteerd kunnen worden.

De uitslag lijkt me ook de enige juiste en was ook wel te verwachten, aangezien de wagens reeds door de stewards zijn goedgekeurd. Het kampioenschap zal - voor degenen die een 'klassieke' diffuser hebben - er eentje zijn om snel te vergeten.


Eens, ik denk dat het moeilijk is een goede regelgeving te maken, maar als teams als Renault een Diffuser ontwerpen die vervolgens afgewezen word en bij een ander team legaal, is dat op zijn minst discutabel.
Daarnaast heeft Brawn Preseason aangegeven een andere intrepetatie te hebben, wederom een gelegenheid voor de FIA om duidelijk te verschaffen, wederom hebben ze dit verzaakt.
Daarom is mijn opinie dat het prutsers zijn.

Folkert

Citaat van: Makke op 15 april 2009 - 11:34:47
Citaat van: Enzo op 15 april 2009 - 11:29:37
In mijn opinie heeft de FIA er gewoon weer een potje van gemaakt, door geen duidelijke regelgeving.
In feite is het seizoen gesaboteerd / of i.i.g. flink ontwricht....
Het word tijd voor nieuwe bazen daar in de directeurs stoel, begin dit echt zat te worden, wat een blunders daar boven zeg.... >:(

Het is makkelijker om de mazen in het net te vinden bij de regelgeving, dan de regels zelf op te stellen. Het is helemaal niet zo makkelijk om regels vooroptestellen die op geen enkele andere manier geïnterpreteerd kunnen worden.

De uitslag lijkt me ook de enige juiste en was ook wel te verwachten, aangezien de wagens reeds door de stewards zijn goedgekeurd. Het kampioenschap zal - voor degenen die een 'klassieke' diffuser hebben - er eentje zijn om snel te vergeten.

Kan volgens mij heel simpel: Teams dienen ten allertijden hun totaal ontwerp te laten keuren door de FIA. Als Team A andere interpretatie heeft van regel 24 C, dan moeten ze altijd om verduidelijking vragen en vragen of hun interpretatie goed is. In dit geval deed Brawn dit en faalde de FIA er in haar eigen regels te kennen.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Citaat van: Enzo op 15 april 2009 - 11:45:51
Citaat van: Makke op 15 april 2009 - 11:34:47
Citaat van: Enzo op 15 april 2009 - 11:29:37
In mijn opinie heeft de FIA er gewoon weer een potje van gemaakt, door geen duidelijke regelgeving.
In feite is het seizoen gesaboteerd / of i.i.g. flink ontwricht....
Het word tijd voor nieuwe bazen daar in de directeurs stoel, begin dit echt zat te worden, wat een blunders daar boven zeg.... >:(

Het is makkelijker om de mazen in het net te vinden bij de regelgeving, dan de regels zelf op te stellen. Het is helemaal niet zo makkelijk om regels vooroptestellen die op geen enkele andere manier geïnterpreteerd kunnen worden.

De uitslag lijkt me ook de enige juiste en was ook wel te verwachten, aangezien de wagens reeds door de stewards zijn goedgekeurd. Het kampioenschap zal - voor degenen die een 'klassieke' diffuser hebben - er eentje zijn om snel te vergeten.


Eens, ik denk dat het moeilijk is een goede regelgeving te maken, maar als teams als Renault een Diffuser ontwerpen die vervolgens afgewezen word en bij een ander team legaal, is dat op zijn minst discutabel.
Daarnaast heeft Brawn Preseason aangegeven een andere intrepetatie te hebben, wederom een gelegenheid voor de FIA om duidelijk te verschaffen, wederom hebben ze dit verzaakt.
Daarom is mijn opinie dat het prutsers zijn.

Ook de "benadeelde" teams waren aanwezig bij het commentaar gegeven door Brawn zij hebben die ook genegeerd en afgedaan als onbelangrijk. Boontje komt...
Ik denk niet dat renault al een dergelijke diffuser had ontwikkeld, dat hadden we al eerder gehoord en dan had hij er ook wel ondergestaan in Australië.
Alle regels zijn voor interpretatie vatbaar en je kan nooit alles gecoverd hebben. Ook in dit geval telt dat mensen onvoorspelbaar en heel inventief zijn.

_Makke_

Ik geloof ook niet dat Renault een diffuser ontworpen had als Brawn, Toyota of Williams, dan had onze Italiaanse playboy al op zijn achterste poten gestaan en had hij het breed uitgesmeerd in de pers. Het enige dak ik van hem heb gelezen is dat hij het een té duur vond om nu in allerijl zo'n diffuser en aanverwanten te ontwerpen. Zeker met de kostenbesparingen in F1.

In dat ontwerp van Renault zullen wel elementen gezeten hebben die duidelijk tegen de regels in druisen.

robbert

hopelijk zal brawn gp niet voor de rest van het seizoen dominant blijven of er komen reacties zoals in het seizoen 2002 en 2004 dat het een saai seizoen is

RadioActiveMan

Citaat van: robbert op 15 april 2009 - 13:13:18
hopelijk zal brawn gp niet voor de rest van het seizoen dominant blijven of er komen reacties zoals in het seizoen 2002 en 2004 dat het een saai seizoen is

Brawn is qua overwinningen voorlopig dominant, maar er blijken genoeg teams te zijn die hen het vuur aan de schenen kunnen leggen. Ik denk vooral aan Toyota en Red Bull en in iets mindere maten Williams en BMW. Dan hebben we Ferrari en McLaren nog die ik nog wel winst zie boeken op snelheid. Ondanks de 2 zeges van Button is het alles behalve een saaie optocht geweest.
Ikzelf zie liever 18 leuke races met dezelfde winnaar dan 18 saaie races waarin niks gebeurd, maar waarbij telkens iemand anders wint.

robbert

Citaat van: Beco op 15 april 2009 - 13:28:28
Citaat van: robbert op 15 april 2009 - 13:13:18
hopelijk zal brawn gp niet voor de rest van het seizoen dominant blijven of er komen reacties zoals in het seizoen 2002 en 2004 dat het een saai seizoen is

Brawn is qua overwinningen voorlopig dominant, maar er blijken genoeg teams te zijn die hen het vuur aan de schenen kunnen leggen. Ik denk vooral aan Toyota en Red Bull en in iets mindere maten Williams en BMW. Dan hebben we Ferrari en McLaren nog die ik nog wel winst zie boeken op snelheid. Ondanks de 2 zeges van Button is het alles behalve een saaie optocht geweest.
Ikzelf zie liever 18 leuke races met dezelfde winnaar dan 18 saaie races waarin niks gebeurd, maar waarbij telkens iemand anders wint.


dat is ook mijn mening, hopelijk denken er nog zo over

leproffesseur

We hebben 2 goede races gezien en dezelfde winnaar.Voor mij ok
zolang er maar spektakel te zien is.Je kan ook niet alles willen als f1 fan...