Halve punten

Gestart door Forza F1, 05 april 2009 - 18:18:42

« vorige - volgende »

Forza F1

Ik vind het maar een bizarre regel om slechts halve punten toe te kennen wanneer er geen 75% van de race gereden is...

Hoe zou dat dan feitelijk moeten gaan mochten we dit seizoen al met medailles gewerkt hebben ipv punten, en halve medaille ofwa ??  ???

Doefie

Citaat van: Forza Ferrari op 05 april 2009 - 18:18:42
Ik vind het maar een bizarre regel om slechts halve punten toe te kennen wanneer er geen 75% van de race gereden is...

Waarom? Als ze maar een halve race rijden verdienen ze geen volle 100% punten. Die regels zijn al jàààren zo. Minder dan 25% gereden = herstart, 25-75% zijn halve punten en +75% zijn de volle punten. In Brazilië 2003 was er net 75% gereden, daarmee dat ze toen volledige punten kregen.

Laatste keer dat er halve punten werden gegeven trouwens was al van Australië 1991 geleden, toen er ook tijdens een tropische storm maar 14 ronden werden gereden.

Folkert

Ik begrijp het wel. En vind het ook behoorlijk goed. De race is niet af gereden en je weet dus niet wat de anderen hadden kunnen presteren.
Ik vind het goedzo.
Trotse vader van Rosalie(L)

Forza F1

Er staat me trouwens (vaag) nog  ergens iets voor dat Prost ooit een half punt tekort kwam om WK te worden...


Anyway, ik vraag me toch nog steeds af hoe ze't dan zouden aangepakt hebben mochten er medailles geweest zijn ipv punten. Iemand daar een antwoord op?

Ferrari 2010

Citaat van: Forza Ferrari op 05 april 2009 - 18:45:20
Er staat me trouwens (vaag) nog  ergens iets voor dat Prost ooit een half punt tekort kwam om WK te worden...


Anyway, ik vraag me toch nog steeds af hoe ze't dan zouden aangepakt hebben mochten er medailles geweest zijn ipv punten. Iemand daar een antwoord op?
Vraag het Bernie, hoe kunnen wij dat nu weten? :) Een halve medaille kan in principe nog steeds het verschil maken, maar is minder dan een hele. Dus, waarom niet, een halve medaille?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Forza F1

en is een volledige zilveren medaille dan niet meer waard dan een halve gouden medaille?   :P

Ferrari 2010

Citaat van: Forza Ferrari op 05 april 2009 - 18:51:27
en is een volledige zilveren medaille dan niet meer waard dan een halve gouden medaille?   :P
Daarvoor moet je even langs de schatter ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Forza Ferrari op 05 april 2009 - 18:45:20
Er staat me trouwens (vaag) nog  ergens iets voor dat Prost ooit een half punt tekort kwam om WK te worden...

1984, na de race in Monaco die halverwege werd stilgelegd :)

leproffesseur

Klopt.Ironisch genoeg was de gp van monaco ook een geluksrace
voor prost want indien de race niet vroegtijdig was afgevlagd had
Senna hem nog ingehaald want die was duidelijk sneller en moest
enkel prost nog inhalen wat wel gelukt zou zijn .

scho0634

Citaat van: leproffesseur op 06 april 2009 - 10:58:12
Klopt.Ironisch genoeg was de gp van monaco ook een geluksrace
voor prost want indien de race niet vroegtijdig was afgevlagd had
Senna hem nog ingehaald want die was duidelijk sneller en moest
enkel prost nog inhalen wat wel gelukt zou zijn .
Het was juist zijn pechrace, bleek later...

Hij verloor de titel op een halve punt aan Lauda, die in Monaco niet scoorde. Als Prost gewoon was ingehaald door Senna en keurig 2e was geworden met normale punten had ie de titel gepakt... ;)

leproffesseur

Hangt af hoe je het bekijkt zeker....
achteraf was die race bekeken dikke pech
die hem de titel kost maar op het moment dat
Prost in Monaco de overwinningstrofee in handen
had zal hij daar helemaal anders over gedacht hebben.
Vreemd hoe een balletje kan rollen soms :)

TheIceman

Ik vind het opzich wel een faire regel, want wie weet wat er voor de rest nog gebeurt zou zijn?

leproffesseur

Dat wel want ben niet zeker dat de top 3 het zelfde ging uit zien bij volledige race.

SDG

Citaat van: Luc04 op 07 april 2009 - 07:08:10
Ik vind het opzich wel een faire regel, want wie weet wat er voor de rest nog gebeurt zou zijn?

In het officiële FIA-jaaroverzicht van 1984 zei de commentator bij de beelden van de GP van Monaco: ' 'If' is 'F1' spelled backwards'. En gelijk heeft ie.  ;)

TheIceman

Citaat van: SDG op 08 april 2009 - 15:26:10
Citaat van: Luc04 op 07 april 2009 - 07:08:10
Ik vind het opzich wel een faire regel, want wie weet wat er voor de rest nog gebeurt zou zijn?

In het officiële FIA-jaaroverzicht van 1984 zei de commentator bij de beelden van de GP van Monaco: ' 'If' is 'F1' spelled backwards'. En gelijk heeft ie.  ;)
Dat klopt natuurlijk, maar de halve inspanning is de halve punten waard. :)