GP van Maleisie

Gestart door scho0634, 30 maart 2009 - 06:48:28

« vorige - volgende »

Wie wint er in Maleisie?

Button
16 (39%)
Barrichello
8 (19.5%)
Massa
6 (14.6%)
Raikkonen
2 (4.9%)
Kubica
1 (2.4%)
Heidfeld
0 (0%)
Hamilton
1 (2.4%)
Alonso
2 (4.9%)
Trulli
3 (7.3%)
Glock
1 (2.4%)
iemand anders....
1 (2.4%)

Totaal aantal stemmen: 35

scho0634

Als MS naar Brawn gaat, kan Rubens het wel vergeten lijkt me...

Enzo

Yep, Rubens en MS kan je vergeten....
Het zou me trouwens niks verbazen als Todt Bernie dan wel Max zou vervangen in de toekomst...
Dat zou ook verklaren waarom hij zijn banden met Ferrari heeft doorbroken.

leproffesseur

Wie weet maar ik zie todt dat nog niet doen.

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 08 april 2009 - 23:10:46
Wie weet maar ik zie todt dat nog niet doen.
Ik had het Brawn eerlijk gezegd ook niet zien doen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

En wat zou Todt dan bij Brawn gp moeten doen als Ros reeds teambaas
is ?Wat voor functie zou hij krijgen die ros Brawn momenteel niet doet?
En gooi naar de job van Max of misschien zelfs Bernie lijkt me meer logischer dan
een functie bij brawn gp  maar indien Richard Branson de renstal overneemt kan
dit wel.


Ferrari 2010

Branson kan de renstal enkel in zijn dromen overnemen. Voor geen geld van de wereld zal Ross dit team verkopen, of hij moest goed zot zijn. Branson heeft zijn kans verkeken...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634


Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 09 april 2009 - 14:52:28
Hoezo?
Hij kon destijds Honda overkopen, maar wilde niet. Als hij het echt had gewild, dan was het van hem geweest. Overigens, uitspraken als:
Citaat"Ik houd van de Formule 1, maar ik denk dat er eerst een paar zaken moeten veranderen, voor ik erin stap."
Zeggen wel wat lijkt me. En bovendien is het voormalige Honda-team op hun eerste testdagen véél meer waard geworden, als hij het destijds net had kunnen kopen, dan kan hij dat nu absoluut niet meer. En dan nog, alsof Brawn met zo'n topteam niet aan voldoende geld kan geraken. Overwinningen enzo brengen ook nog op, en hij heeft al volk op straat gezet. Brawn is geen achterlijke.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 09 april 2009 - 15:32:15
Citaat van: 0634 op 09 april 2009 - 14:52:28
Hoezo?
Hij kon destijds Honda overkopen, maar wilde niet. Als hij het echt had gewild, dan was het van hem geweest. Overigens, uitspraken als:
Citaat"Ik houd van de Formule 1, maar ik denk dat er eerst een paar zaken moeten veranderen, voor ik erin stap."
Zeggen wel wat lijkt me. En bovendien is het voormalige Honda-team op hun eerste testdagen véél meer waard geworden, als hij het destijds net had kunnen kopen, dan kan hij dat nu absoluut niet meer. En dan nog, alsof Brawn met zo'n topteam niet aan voldoende geld kan geraken. Overwinningen enzo brengen ook nog op, en hij heeft al volk op straat gezet. Brawn is geen achterlijke.
Topteam wil ik het nog niet noemen. Het is een goed team nu, maar houden ze dit vast?
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Ferrari 2009 op 09 april 2009 - 15:32:15
Citaat van: 0634 op 09 april 2009 - 14:52:28
Hoezo?
Hij kon destijds Honda overkopen, maar wilde niet. Als hij het echt had gewild, dan was het van hem geweest. Overigens, uitspraken als:
Citaat"Ik houd van de Formule 1, maar ik denk dat er eerst een paar zaken moeten veranderen, voor ik erin stap."
Zeggen wel wat lijkt me. En bovendien is het voormalige Honda-team op hun eerste testdagen véél meer waard geworden, als hij het destijds net had kunnen kopen, dan kan hij dat nu absoluut niet meer. En dan nog, alsof Brawn met zo'n topteam niet aan voldoende geld kan geraken. Overwinningen enzo brengen ook nog op, en hij heeft al volk op straat gezet. Brawn is geen achterlijke.
Dat is de argumentatie van Branson, maar waarom zou Brawn voor geen geld van de wereld willen verkopen?

Ik heb altijd het idee dat hij gewoon teambaas wil zijn en alles eromheen van hem niet zo hoeft...

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 09 april 2009 - 16:27:55
Citaat van: Ferrari 2009 op 09 april 2009 - 15:32:15
Citaat van: 0634 op 09 april 2009 - 14:52:28
Hoezo?
Hij kon destijds Honda overkopen, maar wilde niet. Als hij het echt had gewild, dan was het van hem geweest. Overigens, uitspraken als:
Citaat"Ik houd van de Formule 1, maar ik denk dat er eerst een paar zaken moeten veranderen, voor ik erin stap."
Zeggen wel wat lijkt me. En bovendien is het voormalige Honda-team op hun eerste testdagen véél meer waard geworden, als hij het destijds net had kunnen kopen, dan kan hij dat nu absoluut niet meer. En dan nog, alsof Brawn met zo'n topteam niet aan voldoende geld kan geraken. Overwinningen enzo brengen ook nog op, en hij heeft al volk op straat gezet. Brawn is geen achterlijke.
Dat is de argumentatie van Branson, maar waarom zou Brawn voor geen geld van de wereld willen verkopen?

Ik heb altijd het idee dat hij gewoon teambaas wil zijn en alles eromheen van hem niet zo hoeft...
Volgens mij omdat hij geen reden ervoor heeft. Hij heeft het geld, zolang hij rustig zen boontjes kan doppen zie ik hem niet verkopen. Hij is nu ook teambaas, en sterker, hij is zen eigen baas. Geen gezaag van een bovenstaande, die bovendien meestal niet eens weet wat wel goed en wat niet goed is voor een team. En zeker zo'n figuurtje als Branson, wil gewoon wat in de belangstelling staan...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Branson wou Honda niet kopen omdat ze het slecht deden en geld heeft hij toch genoeg
ook al zal de prijs serius de hoogte ingegaan zijn intussen.
En Ros brawn heeft intussen bewezen dat hij succesvol is als teambaas en zoveel
successen gehad in zijn carriere dat hij niks meer te bewijzen heeft lijkt me.
Het kan altijd beter en meer maar dit jaar lijkt me een absoluut hoogtepunt
en ik zou in schoonheid eindigen en wie weet voor de functie van fia voorzitter gaan.

kaisz

Citaat van: Ferrari 2009 op 09 april 2009 - 18:35:31
Citaat van: 0634 op 09 april 2009 - 16:27:55
Citaat van: Ferrari 2009 op 09 april 2009 - 15:32:15
Citaat van: 0634 op 09 april 2009 - 14:52:28
Hoezo?
Hij kon destijds Honda overkopen, maar wilde niet. Als hij het echt had gewild, dan was het van hem geweest. Overigens, uitspraken als:
Citaat"Ik houd van de Formule 1, maar ik denk dat er eerst een paar zaken moeten veranderen, voor ik erin stap."
Zeggen wel wat lijkt me. En bovendien is het voormalige Honda-team op hun eerste testdagen véél meer waard geworden, als hij het destijds net had kunnen kopen, dan kan hij dat nu absoluut niet meer. En dan nog, alsof Brawn met zo'n topteam niet aan voldoende geld kan geraken. Overwinningen enzo brengen ook nog op, en hij heeft al volk op straat gezet. Brawn is geen achterlijke.
Dat is de argumentatie van Branson, maar waarom zou Brawn voor geen geld van de wereld willen verkopen?

Ik heb altijd het idee dat hij gewoon teambaas wil zijn en alles eromheen van hem niet zo hoeft...
Volgens mij omdat hij geen reden ervoor heeft. Hij heeft het geld, zolang hij rustig zen boontjes kan doppen zie ik hem niet verkopen. Hij is nu ook teambaas, en sterker, hij is zen eigen baas. Geen gezaag van een bovenstaande, die bovendien meestal niet eens weet wat wel goed en wat niet goed is voor een team. En zeker zo'n figuurtje als Branson, wil gewoon wat in de belangstelling staan...

Brawn heeft niet al zijn mensen eruit gegooit hoor. Dat heeft Honda gedaan. Alle mensen die daar werken staan officieel onder contract bij Honda, alleen het team is nu van Brawn. Hij heeft het team ook niet overgekocht maar overgenomen tot er een koper is. Dan gaat het geld naar Honda toe. Dus Branson kan het team zeker wel kopen. Ik zie hem dat ook wel doen, maar dat lijkt me geen goed idee, want wat weet die man nou van Formule1. Dit is de eerste keer dat ik hem zie verschijnen.
Hoewel BrawnGP het nu super doet gaan ze dit echt niet volhouden. De andere teams worden ook steeds sneller en als de diffuser 100% legaal is hebben renault, mclaren en ferrari over 2 races ook zo diffuser.

Daarnaast is geld zeker een groot probleem voor BrawnGP. Er is weinig getest en ik geloof niet dat dit de meest betrouwbare auto is van het hele grid. De snelheid is er, maar snelheid gaat meestal ten koste van betrouwbaarheid. Kan de BGP01 wel 3 races mee? de motor is iig goed, want de Mercedes motor is het meest betrouwbare krachtbron van allemaal. Afgelopen jaar maar 2 keer uitgevallen. Als er ook maar 1 minpunt dreigt voor BrawnGP, zie ik ze niet terugkomen.

Enzo

Citaat'Brawn kreeg Honda praktisch gratis in handen'
Uitgegeven: 10 april 2009 14:31 op nu.nl
Laatst gewijzigd: 10 april 2009 14:31

TOKIO - Honda heeft zijn formule 1-team afgelopen najaar letterlijk in de uitverkoop gedaan. De Japanse krant Yomiuri Shimbun meldde vrijdag dat teambaas Ross Brawn voor slechts 1 pound (1 euro en 10 cent) eigenaar is geworden van het raceteam.

''Onze topprioriteit was het team te verkopen onder voorwaarde dat het actief zou blijven in de Formule 1. We wilden niet dat een nieuwe eigenaar het team zou ontbinden. Er stonden honderden banen op het spel. De prijs was niet het probleem'', tekende de krant op uit de mond van een onbekende official van de Japanse autofabrikant.


Financiële gegevens

Honda zelf heeft nooit financiële gegevens over de verkoop naar buiten gebracht. Brawn doopte de stal om tot Brawn GP en is met motoren van Mercedes de verrassing van het nieuwe seizoen. Jensen Button won beide tot nog toe verreden Grote Prijzen.




Brawn heeft overigens wel moeten snijden in het team. Honda had zevenhonderd mensen in dienst en investeerde jaarlijks honderden miljoenen in de Formule 1.

De Britse teambaas kondigde onlangs aan dat hij 270 mensen moet ontslaan.

© ANP 


::)

Ferrari 2010

Citaat van: kaisz op 10 april 2009 - 15:20:24
Brawn heeft niet al zijn mensen eruit gegooit hoor. Dat heeft Honda gedaan. Alle mensen die daar werken staan officieel onder contract bij Honda, alleen het team is nu van Brawn. Hij heeft het team ook niet overgekocht maar overgenomen tot er een koper is. Dan gaat het geld naar Honda toe. Dus Branson kan het team zeker wel kopen. Ik zie hem dat ook wel doen, maar dat lijkt me geen goed idee, want wat weet die man nou van Formule1. Dit is de eerste keer dat ik hem zie verschijnen.
Hoewel BrawnGP het nu super doet gaan ze dit echt niet volhouden. De andere teams worden ook steeds sneller en als de diffuser 100% legaal is hebben renault, mclaren en ferrari over 2 races ook zo diffuser.
Bron? Volgens mij was het een management buy-out, wat wil zeggen dat het management de aandelen heeft overgenomen. Overigens, als het nog van Honda zou zijn, is er dan één goede reden waarom er Brawn opstaat en niet Honda? Ik wil echt wel eens weten vanwaar je dit allemaal haalt, want dat heb ik nergens gelezen.
En ik lees ook momenteel op verschillende plaatsen dat het inderdaad voor 1 pond verkocht is. Sorry, maar ik geloof vooralsnog weinig van jouw beweringen. Wat is je bron?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.