GP van Maleisie

Gestart door scho0634, 30 maart 2009 - 06:48:28

« vorige - volgende »

Wie wint er in Maleisie?

Button
16 (39%)
Barrichello
8 (19.5%)
Massa
6 (14.6%)
Raikkonen
2 (4.9%)
Kubica
1 (2.4%)
Heidfeld
0 (0%)
Hamilton
1 (2.4%)
Alonso
2 (4.9%)
Trulli
3 (7.3%)
Glock
1 (2.4%)
iemand anders....
1 (2.4%)

Totaal aantal stemmen: 35

FerrariMan

Citaat van: Ferrari 2009 op 05 april 2009 - 18:34:14
Citaat van: Tim op 05 april 2009 - 13:02:59
Als er nu geen koppen rollen op de Ferrari pitmuur, dan weet ik niet wat je moet doen om ontslagen te worden ginder...
Bedoel je vanwege de zet met Kimi? Als het na een ronde had gaan regenen, had iedereen het geniaal gevonden, nu is het dom. Ik vraag me nu sterk af hoe groot de kans was dat het snel ging regenen, anders was het inderdaad dom.
Inderdaad maar met de kleine nuance dat het op dit punt in het kampioenschap absoluut onnodig is om met 'do or die' oplossingen te komen.

Jasper

En dat het dan nog altijd beter was om intermediates op te leggen in plaats van full wets...

Forza F1

Citaat van: FerrariMan op 05 april 2009 - 18:36:41
Citaat van: Ferrari 2009 op 05 april 2009 - 18:34:14
Citaat van: Tim op 05 april 2009 - 13:02:59
Als er nu geen koppen rollen op de Ferrari pitmuur, dan weet ik niet wat je moet doen om ontslagen te worden ginder...
Bedoel je vanwege de zet met Kimi? Als het na een ronde had gaan regenen, had iedereen het geniaal gevonden, nu is het dom. Ik vraag me nu sterk af hoe groot de kans was dat het snel ging regenen, anders was het inderdaad dom.
Inderdaad maar met de kleine nuance dat het op dit punt in het kampioenschap absoluut onnodig is om met 'do or die' oplossingen te komen.

Zeker als je op de 5de positie ligt...

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 05 april 2009 - 18:36:41
Citaat van: Ferrari 2009 op 05 april 2009 - 18:34:14
Citaat van: Tim op 05 april 2009 - 13:02:59
Als er nu geen koppen rollen op de Ferrari pitmuur, dan weet ik niet wat je moet doen om ontslagen te worden ginder...
Bedoel je vanwege de zet met Kimi? Als het na een ronde had gaan regenen, had iedereen het geniaal gevonden, nu is het dom. Ik vraag me nu sterk af hoe groot de kans was dat het snel ging regenen, anders was het inderdaad dom.
Inderdaad maar met de kleine nuance dat het op dit punt in het kampioenschap absoluut onnodig is om met 'do or die' oplossingen te komen.
Tsja, is het dan verstandiger op het einde van het kampioenschap? Ik vraag me overigens af hoeveelste Kimi lag voor die zet. Als hij in de punten zat was het een vreemde zet, en ik ga er van uit dat ze in de punten zaten, dus ik zou het in hun plaats zeker niet gedaan hebben.
Citaat van: Jasper op 05 april 2009 - 18:39:58
En dat het dan nog altijd beter was om intermediates op te leggen in plaats van full wets...
Mja, maar als het dan écht eruit zou gaan vallen moet hij de lap erna weer binnen voor extreem wets? Nu was het ook zo een vreemde situatie, iedereen neemt extreem wets om dan te zien dat het toch niet zo erg is, en eens op intermediates begint het eruit te vallen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Als, als. Als je een gok doet, toch niet meteen de meest extreme... De baan was droog. Droog! Dat was de enige zekerheid die ze hadden op de pitmuur. Dan full wets opleggen is gewoon volledig blind gaan en je hele race op het spel zetten, wat dan ook uiteraard fout afgelopen is. Op twee ronden had hij al meer verloren dan wanneer hij opnieuw had moeten pitten, en tegen dat het begon te regenen, waren de banden al compleet versleten. ;D

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 05 april 2009 - 18:34:14
Citaat van: Tim op 05 april 2009 - 13:02:59
Als er nu geen koppen rollen op de Ferrari pitmuur, dan weet ik niet wat je moet doen om ontslagen te worden ginder...
Bedoel je vanwege de zet met Kimi? Als het na een ronde had gaan regenen, had iedereen het geniaal gevonden, nu is het dom. Ik vraag me nu sterk af hoe groot de kans was dat het snel ging regenen, anders was het inderdaad dom.
En de zet met Massa gister in de kwalificatie. Net zoals jij zegt, had deze gok met Kimi goed kunnen uit pakken, want zo heel slecht reed hij niet. Verloor te veel tijd achter Alonso(Die trouwens op rechte stukken echt als een raket ging leek het wel, zelfs de brawns hadden moeite er voor bij te steken op pure snelheid.) Maar Massa binnen laten(ook deels Massas foute beslissing, maar ok dat ter zijde.) Ferrari maakt zich zelf redelijk belachelijk.

Net als Mclaren overigens, maar op andere manier.


@Ferrari_2009: Kimi lag 5 of 6de. En het klopt wel wat Martin Brundle zei: Het best is om ten alle tijden de juiste banden te hebben. (In tegen stelling wat meeste mensen altijd zeggen dat je met 1 ronde te vroeg nog steeds de juiste beslissing hebt gemaakt.)
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 05 april 2009 - 18:57:04
Als, als. Als je een gok doet, toch niet meteen de meest extreme... De baan was droog. Droog! Dat was de enige zekerheid die ze hadden op de pitmuur. Dan full wets opleggen is gewoon volledig blind gaan en je hele race op het spel zetten, wat dan ook uiteraard fout afgelopen is. Op twee ronden had hij al meer verloren dan wanneer hij opnieuw had moeten pitten, en tegen dat het begon te regenen, waren de banden al compleet versleten. ;D
Volledig mee eens hoor ;) Ze hadden beter moeten weten, ik vraag me bovendien af hoe het komt dat ze nog steeds niet beter kunnen voorspellen waar en wanneer die regen exact zal vallen. Daar bestaan toestellen voor, in een hi-tech sport als F1 zou dat toch gebruikt moeten worden? Desnoods door de FIA/FOM, zodat ze degelijke zaken kunnen doorgeven aan de teams (want het heeft weinig zin dat ze met 10 hetzelfde gaan aankopen terwijl ze het met 1 ook zouden kunnen).
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Forza F1

Ik vond Kimi over de team radio wel grappig, toen de regen uiteindelijk met bakken uit de lucht viel: "TYRES ARE COMPLETELY DESTROYED! COMPLETELY DESTROYED !!!"  8)

Ferrari 2010

Citaat van: Forza Ferrari op 05 april 2009 - 19:17:06
Ik vond Kimi over de team radio wel grappig, toen de regen uiteindelijk met bakken uit de lucht viel: "TYRES ARE COMPLETELY DESTROYED! COMPLETELY DESTROYED !!!"  8)
Vond dat eerlijk gezegd niet grappig maar volledig gekloot. Nuja, was niet anders te verwachten, met full wets 2 laps over een droog circuit en ze zijn totaal nutteloos in de omstandigheden waarvoor ze bedoeld zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Forza F1

Yup. Gegokt en verloren. That's life... soms win je, soms verlies je  :)

Niels_

Heeft iemand toevallig nog dat fragment waarin Smedley tegen Massa "Felipe baby" zegt? :P

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 05 april 2009 - 19:51:42
Heeft iemand toevallig nog dat fragment waarin Smedley tegen Massa "Felipe baby" zegt? :P

Ja dus toch. Ik dacht dat ik het verkeerd had gehoord. Ik heb het op video staan.  :P
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Forza Ferrari op 05 april 2009 - 19:30:27
Yup. Gegokt en verloren. That's life... soms win je, soms verlies je  :)
Ferrari moet zich schamen. erpesten in quali de race van Massa en in de race die vsn Kimi. Tel daarbij op de prestatie van vorige week en je moet je schamen.

Niels_

Citaat van: Burorri op 05 april 2009 - 20:01:36
Citaat van: Scuderia91 op 05 april 2009 - 19:51:42
Heeft iemand toevallig nog dat fragment waarin Smedley tegen Massa "Felipe baby" zegt? :P

Ja dus toch. Ik dacht dat ik het verkeerd had gehoord. Ik heb het op video staan.  :P
Ik ben je eeuwig dankbaar als je het mij ooit zou kunnen bezorgen ;)

Wat ze zeiden denk ik:

Felipe Massa: "I need a white visor, a white visor otherwise, I can't see anything!"
Rob Smedley: "Felipe baby, keep cool, the visor's coming, we're in a good position, keep cool." ;D

leproffesseur

Tja...kijk eens als je zwaar gokt kan je op je bek gaan en
bij ferrari hebben ze die gok gedaan aan de hand van de weersvoorspellingen.
Het had een schitterende zet geweest maar ze hebben toch wat gepokerd.
Wel Jammer voor Kimi want die heeft de beslissing niet genomen als ik de reactie van het
ferari team lees.En wat dachten ze eigenlijk bij renault om Alonso met zoveel benzine
te laten starten...