GP van Maleisie

Gestart door scho0634, 30 maart 2009 - 06:48:28

« vorige - volgende »

Wie wint er in Maleisie?

Button
16 (39%)
Barrichello
8 (19.5%)
Massa
6 (14.6%)
Raikkonen
2 (4.9%)
Kubica
1 (2.4%)
Heidfeld
0 (0%)
Hamilton
1 (2.4%)
Alonso
2 (4.9%)
Trulli
3 (7.3%)
Glock
1 (2.4%)
iemand anders....
1 (2.4%)

Totaal aantal stemmen: 35

scho0634

Citaat van: leproffesseur op 05 april 2009 - 20:33:58
En wat dachten ze eigenlijk bij renault om Alonso met zoveel benzine
te laten starten...

Vermoedelijk dachten ze hetzelfde als wat ze bij BMW dachten toen ze Heidfeld met nog meer benzine wegstuurden. En die werd tweede... ;)

leproffesseur

Klopt maar tijdens de race was die nu ook niet bepaald goed bezig.
Een uitstapje van de baan koste hem 2 plaatsen(lewis,vettel) en
daarna Webber die hem inhaalt.Ik denk dat Heidfeld in de eerste plaats
veel geluk heeft gehad dat er zoveel fouten gebeurden en misschien ook dat de race
vroegtijdig werdt stopgezet want misschien moest hij nog pitten.

harrypros

Ik had verwacht dat het saai zou worden, maar het tegendeel is waar. Op dit super mooie circuit, met al de inhaal acties. Jammer dat het erg A1-achtig wordt met dit soort gestop van de race enzovoort, omdat het regent. Het lijkt me, dat, hoe moelijk het rijden ook wordt door de regen, dat een ieder daar last van heeft en de beste dan nogsteeds wint; het beste team, gecombineerd met de beste piloot.
beetje jammer, maar zeker weer een speciale race. Ik kijk nu al uit naar de volgende race...  :)

Jasper

Je moet racen tot aan het technisch mogelijke hé. Als de auto's in het water liggen, tja, dan is het misschien tijd om te stoppen. ;)

scho0634

Citaat van: leproffesseur op 05 april 2009 - 21:49:35
Klopt maar tijdens de race was die nu ook niet bepaald goed bezig.
Een uitstapje van de baan koste hem 2 plaatsen(lewis,vettel) en
daarna Webber die hem inhaalt.Ik denk dat Heidfeld in de eerste plaats
veel geluk heeft gehad dat er zoveel fouten gebeurden en misschien ook dat de race
vroegtijdig werdt stopgezet want misschien moest hij nog pitten.

Maar wat heeft het tripje door het zand te maken met de hoeveelheid brandstof? Gewoon een rijdersfoutje van een rijder die eigenlijk verder naar voren rijd dan hij zou moeten.

En tuurlijk had Heidfeld wat geluk. Hij reed op het juiste moment op de juiste banden. Maar met veel brandstof rijden kan ook goed uitpakken. Voor Heidfeld was dat zo, voor Alonso dit keer niet. Maar dat vind ik geen rare taktiek ofzo.

Jasper

Alonso's 11de plaats ligt toch helemaal niet aan zijn hoeveelheid brandstof? Daardoor kon hij net wachten met pitten totdat het begon te regenen, net als Hamilton. Alleen maakten beiden toen de (logische?) keuze voor full wets, terwijl intermediates tegen de verwachtingen in beter waren.

Tim C

Waarom de zet van Ferrari niks met gegokt en verloren te maken heeft: http://www.f1pits.net/magazine/lessen_uit_maleisie/

scho0634

Tel daar de arrogantie van zwterdag bij op en je hebt volkomen gelijk, Tim!

Zoiets gok je niet met de nr 5 in de wedstrijd, als je nog puntloos bent. Onder supervisie van Brawn en Todt was dat never nooit gebeurd. Zoveel onkunde binnen een topteam.

leproffesseur

Ze moeten toch aanwijzingen hebben gehad dat het hevig
ging regen anders doe je dat toch niet.

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 06 april 2009 - 10:48:58
Ze moeten toch aanwijzingen hebben gehad dat het hevig
ging regen anders doe je dat toch niet.
Denk ik ook. Waarschijnlijk regen die trager dichterbij kwam dan ze verwacht hadden, bijvoorbeeld doordat een deel van de wolk uitgeregend was. Maarja, de baan was droog toen ze de full wets monteerden, dat is en blijft een groot risico bij zo'n warm weer. Achja, foute gok van Ferrari, net zoals ze Massa hebben binnengehouden zaterdag, dom van hen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Kunnen we stoppen met dat een gok te noemen? De enige term die dat beschrijft is een blunder. Hadden ze dat met Massa gedaan, dan kon je spreken van een gok. Hadden ze het met intermediates gedaan, dan kon je spreken van een gok.

Je enige wagen in de punten op full wets zetten op een droge warme baan is niets anders dan een blunder.

scho0634

Geen speld tussen te krijgen...

Folkert

Citaat van: 0634 op 06 april 2009 - 08:33:24
Tel daar de arrogantie van zwterdag bij op en je hebt volkomen gelijk, Tim!

Zoiets gok je niet met de nr 5 in de wedstrijd, als je nog puntloos bent. Onder supervisie van Brawn en Todt was dat never nooit gebeurd. Zoveel onkunde binnen een topteam.
Het is zoals ik 1,5 jaar geleden al voorspelde: Ferrari gaat terug vallen. Dat werd gister helemaal duidelijk voor mij. Meester breinen als Todt en Brawn worden nu het meest gemist. Al moet ik eerlijk toegeven dat Schumacher een betere coureur is dan Kimi, toch denk ik dat Schumacher ook in deze puinhoop niet veel beter zou hebben gescoord.

Al kon ik Gister de gok nog begrijpen, want voor het zelfde geld viel het wel met bakken uit de hemel 2 bochten later en dan was Kimi van 14 iin no time door geschoven naar 1. De beslissing van en met Massa daar en tegen is mij totaal onduidelijk. En ik ga mensen tegen het been aan trappen, maar waarom heeft Massa niks gezegd? Waarom wilde hij niet naar buiten? Ik weet zeker als je als rijder naar buiten wilt, dat het team je echt wel laat gaan. Zeker als je maar 7de ofzo staat.

En ja de uitleg van Ferrari/Massa dat ze te veel gewent waren aan situaties waarin ze dat wel konden is mij helemaal niet goed bevallen. Op dit niveau moet je gewoon weten dat in het verleden behaalde successen, geen garantie zijn voor de toekomst.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 05 april 2009 - 20:06:07
Citaat van: Burorri op 05 april 2009 - 20:01:36
Citaat van: Scuderia91 op 05 april 2009 - 19:51:42
Heeft iemand toevallig nog dat fragment waarin Smedley tegen Massa "Felipe baby" zegt? :P

Ja dus toch. Ik dacht dat ik het verkeerd had gehoord. Ik heb het op video staan.  :P
Ik ben je eeuwig dankbaar als je het mij ooit zou kunnen bezorgen ;)

Wat ze zeiden denk ik:

Felipe Massa: "I need a white visor, a white visor otherwise, I can't see anything!"
Rob Smedley: "Felipe baby, keep cool, the visor's coming, we're in a good position, keep cool." ;D

Voila
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Burorri op 06 april 2009 - 11:48:27
Al kon ik Gister de gok nog begrijpen, want voor het zelfde geld viel het wel met bakken uit de hemel 2 bochten later en dan was Kimi van 14 iin no time door geschoven naar 1.
Maar Kimi lag op P5. En niet op P14. En dan 'gok' je zoiets niet, als je goed bij je hoofd bent.