Speedometer

Gestart door Knight, 28 maart 2009 - 13:44:43

« vorige - volgende »

Knight

Hallo allemaal vanmorgen heb ik gekeken naar de kwalificaties heel wat veranderingen he.
Wat ook veranderd is , is de speedometer die ze helaas veel teweinig laten kijken.
Ik vond dit altijd boeiend en vooral in Monza want daar ging hij tot de rode zone (Je hebt groen , geel , oranje en rood) , dus tegen de 360 Km/h , alleen vorig jaar niet want het regende daar ten barste  >:(
Wat mij ook opviel is dat het toerentalzone is gezakt en gaat nog "maar" tot 18000 toeren.
Is mss raar maar ik intereseer mij ervoor , wie maakt bvb die programa's is daar mss meer over bekent over het internet , zijn het dezelfde makers die ook de programma's hebben gemaakt van de tijden bijhouden  enz .Ben eens benieuwd als hier iemand iets over weet , alvast bedankt bij voorbaat.

Ferrari 2010

Hoe bedoel je, wie maakt dat? Gewoon het team van de FOM dat zich met de beeldpresentatie bezig houdt lijkt me :) En zo bijzonder is dat programma ook niet, het komt rechtstreeks van de telemetrie van de wagen, data doorsturen naar de GUI en klaar is hollander ;) En als zo'n dingen je interesseren is het zeker interessant je eens te verdiepen in programmeren ;)

Btw: welkom op het forum!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

gloudiesaurus

Welkom! Ik vind het wel interessant om te zien... vooral dat KERS metertje. Je kon toch duidelijk zien wanneer Raikkonen zijn KERS gebruikte en toen hij over start/ finish ging was het systeem weer opgeladen..

Maar volgens mij wordt het toch niet helemaal berekend aan hand telemetriegegevens? Ik heb ooit gehoord dat het systeem het geluid van de motor analyseert en zo het aantal toeren berekent. Weet niet of het waar is...

Ik denk dat je morgen in de race het systeem nog wel vaker in beeld zult zien!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Ferrari 2010

Citaat van: gloudiesaurus op 28 maart 2009 - 14:19:04
Welkom! Ik vind het wel interessant om te zien... vooral dat KERS metertje. Je kon toch duidelijk zien wanneer Raikkonen zijn KERS gebruikte en toen hij over start/ finish ging was het systeem weer opgeladen..

Maar volgens mij wordt het toch niet helemaal berekend aan hand telemetriegegevens? Ik heb ooit gehoord dat het systeem het geluid van de motor analyseert en zo het aantal toeren berekent. Weet niet of het waar is...

Ik denk dat je morgen in de race het systeem nog wel vaker in beeld zult zien!
Echt? dan zat ik compleet mis, het leek me gewoon logisch, maar het zou kunnen uiteraard :) Ik zou het alleen vreemd vinden, er is toch niets eenvoudiger dan gewoon een toerenteller? Ik denk dan: waarom moeilijk doen als het ook simpel kan?
Die KERS meter vond ik ook nog interessant, maar vond het wel vreemd, het was leeg en plots weer vol terwijl hij op een rechte strook reed, dat klopte toch niet volledig lijkt me. Volgens mij gaan we die KERS nog wel zien als bijvoorbeeld een Ferrari iemand wil inhalen, maar ik vrees eerlijk gezegd dat KERS te weinig uitmaakt om er echt over te vliegen. Iemand die op zich niet sneller is, gaat er weinig mee zijn vrees ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

gloudiesaurus

KERS mag maar een aantal seconden per ronden gebruikt worden, vandaar dat het systeem dus leeg was en over start/ finish weer vol. Op start/ finish gingen immers weer nieuwe seconden in :)

KERS maakt nu ook nog weinig uit denk ik maar dat zal nog wel veranderen. Het systeem zal nog wel beter worden (lichter vooral denk ik) en Melbourne heeft nog al wat bochten he... KERS weegt toch 35 KG en dan is het systeem een nadeel.. Ik denk op circuits met veel rechte stukken dat KERS een veel groter voordeel zal hebben. Misschien in Maleisie al!

En het aantal toeren is btw. dit jaar ook terug gedraaid he, vanwege kostenbesparingen :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jasper

Ik denk niet dat het toerental iets met kostenbesparingen te maken heeft, eerder dat een motor 3 races moet meegaan. ;)

gloudiesaurus

CitaatEngine
Engine life to be doubled. Each driver will use a maximum of eight engines for the season plus four for testing (thus 20 per team).

Limit of 18,000 rpm.
No internal re-tuning. Adjustment to trumpets and injectors only.

Ik denk wel dat 18.000 toeren uiteindelijk een kostenbesparing is. In principe hoe meer toeren (bewegingen) hoe meer slijtage... hoe meer kosten... En uiteindelijk is het met 18.000 toeren natuurlijk ook makkelijker een motor te bouwen die 3 GP's mee gaat...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

NDCGN

Citaat van: Jasper op 28 maart 2009 - 14:36:37
Ik denk niet dat het toerental iets met kostenbesparingen te maken heeft, eerder dat een motor 3 races moet meegaan. ;)
en waarom moet een motor 3 races meegaan dan?? volgens mij heeft die regel wel iets met de kostenbesparing van doen...

Jasper

Die moet 3 races kunnen meegaan omdat dat in de regels staat. :P Nu ja, niet helemaal 3 races, maar je mag maar 8 motoren gebruiken per seizoen en met die 8 moet je ook de vrije trainingen rijden... Vorig seizoen was het 2 races per motor, en op vrijdag mocht je er een andere gebruiken dacht ik? Dus het komt erop neer dat een motor een stuk langer moet meegaan dan vorig seizoen, dus bijgevolg het toerental omlaag moet worden gehaald omdat ze het anders niet halen.

NDCGN

Citaat van: Jasper op 28 maart 2009 - 14:53:45
Die moet 3 races kunnen meegaan omdat dat in de regels staat. :P Nu ja, niet helemaal 3 races, maar je mag maar 8 motoren gebruiken per seizoen en met die 8 moet je ook de vrije trainingen rijden... Vorig seizoen was het 2 races per motor, en op vrijdag mocht je er een andere gebruiken dacht ik? Dus het komt erop neer dat een motor een stuk langer moet meegaan dan vorig seizoen, dus bijgevolg het toerental omlaag moet worden gehaald omdat ze het anders niet halen.
ja, ok, dat begrijp ik, maar wat is het doel van die regel?? hoofdzakelijk kostenbesparing lijkt mij...

Jasper

Dat zou kunnen, daar ging het niet over. :) Motoren moeten langer meegaan om kosten te besparen. Het toerental moet omlaag om de motoren langer te laten meegaan, niet omdat je kosten bespaart puur door een lager toerental te gebruiken...

NDCGN

Citaat van: Jasper op 28 maart 2009 - 15:17:47
Dat zou kunnen, daar ging het niet over. :) Motoren moeten langer meegaan om kosten te besparen. Het toerental moet omlaag om de motoren langer te laten meegaan, niet omdat je kosten bespaart puur door een lager toerental te gebruiken...
nee, ok, misschien niet direct, maar t één heeft wel met het ander te maken.. en misschien dat ze iets minder benzine slurpen nu ;) scheelt misschien ook weer een paar cent...