BrawGP illegaal?

Gestart door gloudiesaurus, 23 maart 2009 - 18:26:01

« vorige - volgende »

meatball

Deze race hebben ze al binnen,als ze alsnog illegaal worden verklaard dan hoop ik toch dat het niet met terugwerkende kracht is,deze moet een overwinnig blijven.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jasper

Veel hopen is daar niet aan hoor. In Australië is de wagen goedgekeurd dus het kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren. ;)

Darth

Citaat van: meatball op 29 maart 2009 - 09:52:17
Deze race hebben ze al binnen,als ze alsnog illegaal worden verklaard dan hoop ik toch dat het niet met terugwerkende kracht is,deze moet een overwinnig blijven.
Dat ligt dus aan wat ze beslissen. Als ze inderdaad vinden dat de Diffuser enzo illegaal zijn, en dat de teams onterecht de regels anders hebben geïnterpreteerd, dan zou het in mijn ogen terecht zijn als ze met terug werkende kracht gaan straffen. Maar als ze nu beslissen dat het niet de bedoeling is, en van af volgende races  niet meer mogen worden gebruikt, zou het zeer onterecht zijn als er met terug werkende kracht word gestraft.

zeph

Hoera voor Brawn! Mooiste auto in 't veld!

Ferrari 2010

Citaat van: Darth op 29 maart 2009 - 09:58:48
Citaat van: meatball op 29 maart 2009 - 09:52:17
Deze race hebben ze al binnen,als ze alsnog illegaal worden verklaard dan hoop ik toch dat het niet met terugwerkende kracht is,deze moet een overwinnig blijven.
Dat ligt dus aan wat ze beslissen. Als ze inderdaad vinden dat de Diffuser enzo illegaal zijn, en dat de teams onterecht de regels anders hebben geïnterpreteerd, dan zou het in mijn ogen terecht zijn als ze met terug werkende kracht gaan straffen. Maar als ze nu beslissen dat het niet de bedoeling is, en van af volgende races  niet meer mogen worden gebruikt, zou het zeer onterecht zijn als er met terug werkende kracht word gestraft.
Voor mij is het nooit terecht om met terugwerkende kracht te werken, als iets goedgekeurd is geweest. Ze weten ervan, dus hadden ze het maar ineens moeten verbieden. Zaken als de dubbele tank destijds, akkoord, dat was niet geweten, maar hier met terugwerkende kracht, dat zou de F1 belachelijk maken (nuja, de F1 is al zo vaak belachelijk gemaakt)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Citaat van: zeph op 29 maart 2009 - 10:00:21
Hoera voor Brawn! Mooiste auto in 't veld!
De snelste wel maar de mooiste  :-\
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

_Makke_

Citaat van: meatball op 29 maart 2009 - 10:04:52
Citaat van: zeph op 29 maart 2009 - 10:00:21
Hoera voor Brawn! Mooiste auto in 't veld!
De snelste wel maar de mooiste  :-\

Inderdaad, het is maar een gedrocht. Nuja, sponsers zullen wel toehappen, we zullen ons binnenkort dan wel aan een nieuwe livery verwachten en wie weet een nieuwe teamnaam.

kaisz

Citaat van: Makke op 29 maart 2009 - 13:45:43
Citaat van: meatball op 29 maart 2009 - 10:04:52
Citaat van: zeph op 29 maart 2009 - 10:00:21
Hoera voor Brawn! Mooiste auto in 't veld!
De snelste wel maar de mooiste  :-\

Inderdaad, het is maar een gedrocht. Nuja, sponsers zullen wel toehappen, we zullen ons binnenkort dan wel aan een nieuwe livery verwachten en wie weet een nieuwe teamnaam.
zag er al veel mooier uit dan dat earth concept. Formule 1 en milieu, hahaha

gloudiesaurus

Branson heeft al gezegd dat de auto in Maleisië een likje verf van hem zal krijgen... Dus ik denk rood/ wit met heel groot Virgin erop...

Ach veel lelijker als dit kan iig niet ;) Maar ik denk dat Brawn andere zaken aan zijn hoofd heeft gehad dan de livery...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

EBX

Even over de diffuser meedoen, want daarvoor moet je blijkbaar in deze topic zijn ;)

Gelijk wat de uitslag wordt; het wordt een farce voor de FIA ! Als hij goedgekeurd wordt, hebben de 'diffuser teams' MINSTENS 2 GPs voorsprong gehad. Als hij afgekeurd is, kunnen de 'diffuser teams' zelf nog snel zijn met een klassieke diffuser (sowieso trager), maar lijkt het mij evident dat ze de uitslagen van de 1e GP kwijtzijn ....
Waarom kon de FIA in de weken voordat het seizoen begon niet gewoon een definitieve keuze maken ?

Als de diffusers ILLEGAAL worden verklaard, lijkt het mij maar evident dat ze uit de uitslag van Australië worden geschrapt !
Dit om de simpele reden dat het protest door de andere teams is ingediend tijdens het GP weekend in Merlbourne. Als iets wordt afgekeurd tijdens dat weekend, lijkt het mij evident dat de uitslag ervan ook niet telt.
Ze zijn in eerste instantie goedgekeurd tijdens het weekend, maar het beroep behandelt nog steeds een klacht van dit weekend.
In die filosofie zouden ze dit weekend ( Malesië) WEER een klacht moeten indienen tegen de ' diffuser teams '

Als de diffusers illegaal zijn, dat zou dan zelf betekenen dat ze (FIA) net Hamilton zijn 1e overwinning hebben afgepakt :)

Het is héél duidelijk dat de diffusers gebruik maken van een achterpoort in het reglement; dat het dus niet BEDOELD (heb je hem) is dat die speciale diffusers er zijn.

Het verleden leert ons dat elke gat in het reglement dat 'misbruikt' is, nog in het huidige seizoen gedicht is, ongeacht het al dan niet mocht volgens de letter van het reglement ... (3e pedaal Mclaren, massadempers, flexwings, ...), dus zelf al worden ze in beroep legaal verklaard, kan de FIA nog beslissen om ze te verbieden !
Wat ergens steek houdt, omdat de reglementen bedoeld waren om deze diffusers tegen te gaan !

Citaat van: Jasper op 02 april 2009 - 13:16:36
In het kort komt het erop naar dat ze nooit met terugwerkende kracht illegaal kunnen verklaard worden omdat ze op de GP's goedgekeurd zijn, dus de uitslag van Maleisië en Melbourne kan niet veranderen. Voor de rest zit de FIA met een dik probleem want legaal verklaren wil zeggen dat de andere teams nog weken werk hebben om zich aan te passen, illegaal verklaren wil zeggen dat de teams mét diffuser weken werk hebben om een legale wagen te bouwen. Komt erop neer dat het al redelijk vastligt dat ze in beroep ook legaal worden verklaard.

9 kansen op 10 gaat de diffuser legaal verklaard worden, maar zal de FIA de reglementen aanscherpen en ergens in het seizoen (best zo vlug mogelijk) ze gaan verbeiden door de reglementen 'duidelijker' te maken. (zie ook geschiedenis) Zonde van de tijd en geld dat er door de diffuser teams (en de gewone teams die er nu één ontwikkelen) in gestoken is; en op zijn minst gesteld een valse start van het seizoen ! Maar naar FIA normen het beste compromis dat mogelijk is ....

Jasper

Dat is waarschijnlijk nog de beste oplossing, ja. Goede oplossingen bestaan er niet in deze zaak. Je kunt niet aan de teams met de speciale diffuser zeggen dat ze in China maar iets anders moeten hebben, want dat kost hen weken, en de auto is weken voor het seizoen al een keer goedgekeurd. Toch is het een gat in de regels dat bij voorkeur gedicht moet worden.

Wat je zegt over het veranderen van de uitslag van Australië en Melbourne, klopt niet hoor. Door de bevoegde instanties van de GP van Australië, zijn de wagens goedgekeurd. Daar is niets meer tegen te beginnen. De andere teams hebben daarop beroep ingediend bij een hogere instantie, die in feite losstaat van de GP's. Maar als de mensen op de GP de wagen groen licht geven, valt dat niet meer terug te draaien. Want als de auto illegaal is, dan hadden de teams in kwestie nog altijd het recht om een kans te krijgen om hem aan te passen voor die GP en alsnog met een legale auto deel te nemen. Die kans hebben ze niet gekregen als nu blijkt dat de diffuser illegaal is, dus de uitslagen van Australië en Maleisië zullen niet meer veranderen.

scho0634

Die van Australie is inmiddels dan ook vaak genoeg aangepast ;).

Vettelredbull

Ik ben van mening dat Ross Brawn gewoon de zaakjes met zijn team veel beter voor elkaar heeft dan de rest. In het verleden van de F1 heeft de FIA de kleinste veranderingen kwa vleugels enz... meteen verboden omdat dat gewoon illegaal is. Als z,on diffusor illegaal is hadden ze hem meteen verboden dat hebben ze dus wel bewezen in het verleden. Wat veel mensen vergeten is dat dat het nieuwe team van Ross Brawn nu met een Mercedes motor rijdt ipv van de Honda motoren van voorgaande jaren . Ik denk dat hier ook een grote winst in zit bij het BGP team. Mijn conclusie is dus gewoon dat Ross Brawn zijn huiswerk beter heeft gedaan dan de meeste andere teams, en dat de diffusor op de auto gewoon legaal is.


Jasper

Citaat van: F1FerrariFan op 02 april 2009 - 19:55:18
Ik ben van mening dat Ross Brawn gewoon de zaakjes met zijn team veel beter voor elkaar heeft dan de rest. In het verleden van de F1 heeft de FIA de kleinste veranderingen kwa vleugels enz... meteen verboden omdat dat gewoon illegaal is. Als z,on diffusor illegaal is hadden ze hem meteen verboden dat hebben ze dus wel bewezen in het verleden.

De massadempers van Renault hebben ze ook maar ineens verboden terwijl ze wisten dat Renault er al mee reed in het seizoen ervoor. ;)

sloggerke

Citaat van: F1FerrariFan op 02 april 2009 - 19:55:18
Ik ben van mening dat Ross Brawn gewoon de zaakjes met zijn team veel beter voor elkaar heeft dan de rest. In het verleden van de F1 heeft de FIA de kleinste veranderingen kwa vleugels enz... meteen verboden omdat dat gewoon illegaal is. Als z,on diffusor illegaal is hadden ze hem meteen verboden dat hebben ze dus wel bewezen in het verleden. Wat veel mensen vergeten is dat dat het nieuwe team van Ross Brawn nu met een Mercedes motor rijdt ipv van de Honda motoren van voorgaande jaren . Ik denk dat hier ook een grote winst in zit bij het BGP team. Mijn conclusie is dus gewoon dat Ross Brawn zijn huiswerk beter heeft gedaan dan de meeste andere teams, en dat de diffusor op de auto gewoon legaal is.



Wil je nu zeggen dat als BRAWNGP motoren had gekregen van Toyota, Ferrari of Renault ze minder snel zouden zijn?

Aan de motor ligt het volgens mij dus net niet... er rijden nog twee teams met dezelfde motor achter de BRAWNs.

De diffuser is zeker gewoon legaal. De andere team zeggen wel dat hij illegaal is maar geven nog geen indicatie, geen hint, waarin die illegaliteit dan moet te vinden zijn.
Het zou toch echt wel straf zijn als DRIE teams opeens met een illegale diffuser rondrijden. De diffusers zijn inmiddels ook al drie keer goedgekeurd.