BrawGP illegaal?

Gestart door gloudiesaurus, 23 maart 2009 - 18:26:01

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

http://www.f1pits.net/nieuws/is_brawngp_illegaal/

De volgende rel is al geboren in de Formule ! Wordt het seizoen van BrawnGP hier al om zeep geholpen?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Ferrari 2010

7 teams zijn het eens, de teams die zelf geen diffuser hebben ontworpen? Ik heb nog steeds niets van de FIA gehoord dat de diffusers effectief illegaal zijn, dus waar wachten die teams op er zelf een te ontwikkelen? Het is een maas in de wit en de FIA treedt niet op (zou volgens mij ook niet terecht zijn, hadden ze hun reglement maar beter moeten maken). Ik ben er zeker van dat in Melbourne 50% met diffuser rijdt, ook al is dat al binnen 4 dagen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Toyota en Williams hebben ongeveer dezelfde diffuser heb ik begrepen. Dus die kunnen ook een aanklacht verwachten?

Het lijkt mij toch dat zo'n auto van tevoren gecheckt wordt. Whiting heeft hem recent bekeken en goedgekeurd. Zoals hier gemeld. Dan zou het toch okee moeten zijn? Of denk ik te naief?

meatball

Citaat van: 0634 op 23 maart 2009 - 19:18:15
Toyota en Williams hebben ongeveer dezelfde diffuser heb ik begrepen. Dus die kunnen ook een aanklacht verwachten?

Het lijkt mij toch dat zo'n auto van tevoren gecheckt wordt. Whiting heeft hem recent bekeken en goedgekeurd. Zoals hier gemeld. Dan zou het toch okee moeten zijn? Of denk ik te naief?
Ik vrees inderdaad dat je op f1 gebied wat naief denkt ,vandaag okee kan morgen net zogoed niet okee zijn.Ik hoop echter dat ze nu eens even van die regelementen gaan afblijven en dat het seizoen nu echt kan beginnen met een goede BrawnGP.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

gloudiesaurus

De reglementen in de Formule 1 blijft vaak vaag... ben ook benieuwd hoe dit nu weer gaat aflopen. Hoop wel dat ze nu niet gaan zeggen dat die diffuser illegaal is, zou zonde zijn voor BrawnGP...

De FIA had dat nl. wel wat eerder mogen laten weten.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

scho0634

Tsja, Whiting heeft gezegd dat ze een maas in de wet hebben gevonden. Dan zou het toch raar zijn dat als ze dezelfde diffuser in Australie gebruiken deze na afloop illegaal wordt verklaard.

Wat is zo'n keuring van Whiting dan nog waard...

gloudiesaurus

Achjah Whiting zei vorig jaar op Spa ook tegen Hamilton dat die inhaalactie op Massa wel oke was, vervolgens werd hij alsnog bestraft ;)

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jasper

Citaat van: Ferrari 2009 op 23 maart 2009 - 18:30:13
7 teams zijn het eens, de teams die zelf geen diffuser hebben ontworpen? Ik heb nog steeds niets van de FIA gehoord dat de diffusers effectief illegaal zijn, dus waar wachten die teams op er zelf een te ontwikkelen? Het is een maas in de wit en de FIA treedt niet op (zou volgens mij ook niet terecht zijn, hadden ze hun reglement maar beter moeten maken). Ik ben er zeker van dat in Melbourne 50% met diffuser rijdt, ook al is dat al binnen 4 dagen.
Euhm, ik denk dat ALLE teams wel met een diffuser zullen rijden, waar het om gaat is wat voor soort. ;)

scho0634

Citaat van: gloudiesaurus op 23 maart 2009 - 21:09:39
Achjah Whiting zei vorig jaar op Spa ook tegen Hamilton dat die inhaalactie op Massa wel oke was, vervolgens werd hij alsnog bestraft ;)

Weet ik. Maar dat was nog enigzins een 'heat of the moment' opmerking van Whiting. Dit is toch een vantevoren goed bestudeerd onderdeel. Dan zou ik het vreemd vinden als het dan achteraf toch ineens niet meer mag...

Jasper

Ik denk ook niet dat eender welk team een onderdeel zou gebruiken dat voor iedereen zichtbaar is én illegaal is. Als een team iets wil proberen dat niet helemaal koosjer is, dan zullen ze dat doen aan een onderdeel dat niet zo hard opvalt, niet één waar elke dag 50 camera's op gericht worden. Dus ik ben er zeker van dat ze bij BrawnGP de regels tot op de komma hebben bestudeerd en tot de conclusie zijn gekomen dat het volgens de letter van de wet wel toegestaan is.

Om het nu nog te verbieden voor Australië, zou ik dan te kort op de bal vinden aangezien een team in dat geval de tijd moet krijgen om zich aan te passen aan de vernieuwde regels. Maar het kan natuurlijk wel dat het voor latere races nog verboden wordt.

janke

Citaat van: Jasper op 23 maart 2009 - 21:14:21
Citaat van: Ferrari 2009 op 23 maart 2009 - 18:30:13
7 teams zijn het eens, de teams die zelf geen diffuser hebben ontworpen? Ik heb nog steeds niets van de FIA gehoord dat de diffusers effectief illegaal zijn, dus waar wachten die teams op er zelf een te ontwikkelen? Het is een maas in de wit en de FIA treedt niet op (zou volgens mij ook niet terecht zijn, hadden ze hun reglement maar beter moeten maken). Ik ben er zeker van dat in Melbourne 50% met diffuser rijdt, ook al is dat al binnen 4 dagen.
Euhm, ik denk dat ALLE teams wel met een diffuser zullen rijden, waar het om gaat is wat voor soort. ;)
Inderdaad. Zou niet best zijn als ze die niet zouden gebruiken. Maar misschien gokt Brawn hier wel op. Goedgekeurd mooi. Afgekeurd, en hij heeft al een andere klaarliggen voor Melbourne. Een spelletje zullen we maar zeggen.
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

In het voor hem ideale scenario.

Maar is het ondenkbaar dat er pas na de GP een klacht wordt ingediend? Volgens mij kan dat ook...

Tim C

Zal het niet hetzelfde zijn als met die vloer van Ferrari in 2007? Toegelaten in de eerste race en daarna een vriendelijk verzoek om hem niet meer te gebruiken?

Enzo

Citaat van: Tim op 24 maart 2009 - 08:46:12
Zal het niet hetzelfde zijn als met die vloer van Ferrari in 2007? Toegelaten in de eerste race en daarna een vriendelijk verzoek om hem niet meer te gebruiken?

Dit voorbeeld wilde ik ook al aandragen....
Bij Ferrari werd de vloer ook pas verboden na een aantal protesten, een soortgelijke situatie met de massademper van Renault.
Soms heb ik wel eens het vermoeden dat ze eerst kijken hoe de verhoudingen zijn qua snelheid tussen de teams om vervolgens te bepalen wat wel en niet mag qua constructie.
Het lijkt erop dat ze dan de teams dichter bij elkaar proberen te brengen qua snelheid en daardoor de spanning van het kampioenschap  omhoog halen.
Tis maar speculatie natuurlijk.... ::)


Vettel

Red Bull dreigt al met protest tegen de diffusor van Brawn GP