Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 19 maart 2009 - 09:25:21

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen?

Raikkonen
12 (33.3%)
Massa
3 (8.3%)
Hamilton
6 (16.7%)
Alonso
4 (11.1%)
Kubica
1 (2.8%)
Button
5 (13.9%)
Barrichello
2 (5.6%)
Iemand anders, wie?
3 (8.3%)

Totaal aantal stemmen: 29

janke

Citaat van: Burorri op 28 mei 2009 - 15:24:55
Citaat van: F_A_Diaz op 28 mei 2009 - 13:27:59
Als we op die toer gaan, ik zag Button in 2004 ook wel eens voor een superieure Ferrari eindigen terwijl Sato ergens in het middenveld rondreed.

Ik zag Button in 2006 ook een race winnen in een slechte Honda.
Ja, iedereen viel uit. Dat is nog steeds geen overwinning, iets waar we het wel over hadden. En ik zeg ook niet dat Button butslecht is, maar tot nu toe heeft hij 1 keer gewonnen in een auto die niet de beste was. Senna wel meer dan 1 keer.

Ik wil Button nu ook wel is keer zien als hij omkomt van de tegenstand. Kijken of hij dan nog zo kan winnen. Begrijp me niet verkeerd, hij doet het geweldig nu, maar kan hij dat ook als Lewis, Kimi, Massa en Alonso op zijn nek zitten te hijgen?
Dat heb je toch op Monaco gezien. Ferrari alleen maar hijgen verder niets. Wat tegenstand betreft, had MS die ook in zijn glorijke jaren?? Nee. Tja dat het moeilijk te accepteren is snap ik wel. Maar er weet ik niet wat vooreen dingen bij gaan halen die kant nog wal raken snap ik dan weer niet. Op dit moment is hij de te kloppen man, incl. Brawn GP. That's All.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: janke op 28 mei 2009 - 16:03:54
Citaat van: Burorri op 28 mei 2009 - 15:24:55
Citaat van: F_A_Diaz op 28 mei 2009 - 13:27:59
Als we op die toer gaan, ik zag Button in 2004 ook wel eens voor een superieure Ferrari eindigen terwijl Sato ergens in het middenveld rondreed.

Ik zag Button in 2006 ook een race winnen in een slechte Honda.
Ja, iedereen viel uit. Dat is nog steeds geen overwinning, iets waar we het wel over hadden. En ik zeg ook niet dat Button butslecht is, maar tot nu toe heeft hij 1 keer gewonnen in een auto die niet de beste was. Senna wel meer dan 1 keer.

Ik wil Button nu ook wel is keer zien als hij omkomt van de tegenstand. Kijken of hij dan nog zo kan winnen. Begrijp me niet verkeerd, hij doet het geweldig nu, maar kan hij dat ook als Lewis, Kimi, Massa en Alonso op zijn nek zitten te hijgen?
Dat heb je toch op Monaco gezien. Ferrari alleen maar hijgen verder niets. Wat tegenstand betreft, had MS die ook in zijn glorijke jaren?? Nee. Tja dat het moeilijk te accepteren is snap ik wel. Maar er weet ik niet wat vooreen dingen bij gaan halen die kant nog wal raken snap ik dan weer niet. Op dit moment is hij de te kloppen man, incl. Brawn GP. That's All.
Monaco heb ik Kimi niet echt in de nek van Button zien hijgen hoor. Rubens zat er nog tussen dus Button hoefde niet echt alles of niets te rijden om te winnen. En ik had het niet over MSC, maar over Button. MSC had afentoe ook geen tegenstand 2002-2004, 2001 ging ook redelijk makkelijk. Maar 2000 en 2003 gingen toch wel moeizaam en heeft hij 2003 met beetje meer geluk gewonnen.
Ok, ze hebben niks te maken met dat dat Button dit jaar WK word, maar wel te maken met hoe goed hij is als Coureur.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 28 mei 2009 - 15:24:55
Citaat van: F_A_Diaz op 28 mei 2009 - 13:27:59
Als we op die toer gaan, ik zag Button in 2004 ook wel eens voor een superieure Ferrari eindigen terwijl Sato ergens in het middenveld rondreed.

Ik zag Button in 2006 ook een race winnen in een slechte Honda.
Ja, iedereen viel uit. Dat is nog steeds geen overwinning, iets waar we het wel over hadden.

Uitvallen hoort bij racen. Als je wil winnen moet je maar finishen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

janke

Ik bedoel met hijgen, dat Ferrari erachter zat en verder geen potten kon breken. Verder neem ik MS als voorbeeld dat hij ook jaren had van dominantie en bijna iedereen (ik niet) met hem weg liep. Nu is Button dominant en dat kunnen wat F1 fans schijnbaar niet accepteren. Had in de Brawn auto een Alonso, Massa, Hamilton of Kimi gereden dan was het halleluja geweest. Ik ben ook geen fan van Button, maar zie wel dat hij de te kloppen man is op dit moment. De feiten liegen niet.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: janke op 28 mei 2009 - 16:20:42
Ik bedoel met hijgen, dat Ferrari erachter zat en verder geen potten kon breken. Verder neem ik MS als voorbeeld dat hij ook jaren had van dominantie en bijna iedereen (ik niet) met hem weg liep. Nu is Button dominant en dat kunnen wat F1 fans schijnbaar niet accepteren. Had in de Brawn auto een Alonso, Massa, Hamilton of Kimi gereden dan was het halleluja geweest. Ik ben ook geen fan van Button, maar zie wel dat hij de te kloppen man is op dit moment. De feiten liegen niet.
Oh ik kan het prima accepteren. Gun het hem en Brawn van harte. Hoewel ik stiekem hoopte dat Kimi dit jaar ging schitteren en Ferrari beter was dan ze in de eerste 4 races tentoonstelde, vind ik het geweldig en verdiend van Brawn en Button. Na 2005 ben ik minder in hem gaan geloven. En Button heeft nog geen WK gewonnen, Alonso, Kimi en Hamilton wel. Massa heeft laten zien dat hij er ook om kan strijden.

@F_A_Diaz: Ja, dat het bij racen hoort heb je helemaal gelijk in. Maar dat is ook zijn enige overwinning in een slechtere auto. Iedereen vond dat het een lucky 1 timer was. Daarna heeft hij 3 jaar lang niet meer gewonnen. Het ging er om dat Coureurs als Senna, Schumacher, Prost konden winnen met auto's die slechter waren dan de dominante auto's. Button heeft dit jaar 5 overwinningen in de beste auto en geen concurrentie. Helemaal terecht natuurlijk en hij doet het ook goed, maar niemand weet hoe hij het gaat doen als Alonso zijn teamgenoot word of is. Of dat volgend jaar de Mclarens en Ferraris even snel zijn of misschien wel sneller. Straks klapt hij dicht en ligt hij er elke race na bocht 1 uit. Word hij dan ook WK, neem ik alles terug natuurlijk.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Gelukkig maar dat de FIA de puntenbeoordeling niet veranderd heeft met de zgn. de meeste overwinningen. Anders was het dit jaar al snel gelopen.
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Citaat van: janke op 28 mei 2009 - 16:20:42
Ik bedoel met hijgen, dat Ferrari erachter zat en verder geen potten kon breken. Verder neem ik MS als voorbeeld dat hij ook jaren had van dominantie en bijna iedereen (ik niet) met hem weg liep. Nu is Button dominant en dat kunnen wat F1 fans schijnbaar niet accepteren. Had in de Brawn auto een Alonso, Massa, Hamilton of Kimi gereden dan was het halleluja geweest. Ik ben ook geen fan van Button, maar zie wel dat hij de te kloppen man is op dit moment. De feiten liegen niet.

Het verschil zit zich in de manier waarop. Ben je dominant omdat je er jaren lang naartoe hebt gewerkt, steeds sneller werd en uiteindelijk dominant of ben je dominant omdat je team door mazen in de nieuwe regelgeving vond en jouw een goede wagen bezorgt. Overigens lijkt mij dat niemand de dominante Ferrari jaren, zo geweldig vond. Als je vanaf race 1 al kunt aanwijzen wie kampioen wordt, is daar geen moer aan.

janke

Mazen in de nieuwe regelgeving?? Nee, Ross Brawn heeft de regels eens héél goed doorgelezen en aan de hand daarvan de grenzen opgezocht en een auto gebouwd die nu dominant is. De rest heeft gewoon liggen slapen, en lopen nu een beetje achter de feiten aan. Gelukkig maar dat Ferrari en RBR snel aan het werk zijn gegaan en nu wat progressie boeken. Maar Brawn zit nu natuurlijk ook niet stil.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: janke op 28 mei 2009 - 17:05:50
Mazen in de nieuwe regelgeving?? Nee, Ross Brawn heeft de regels eens héél goed doorgelezen en aan de hand daarvan de grenzen opgezocht en een auto gebouwd die nu dominant is. De rest heeft gewoon liggen slapen, en lopen nu een beetje achter de feiten aan. Gelukkig maar dat Ferrari en RBR snel aan het werk zijn gegaan en nu wat progressie boeken. Maar Brawn zit nu natuurlijk ook niet stil.
Inderdaad, goed gelezen en mazen in de wet gevonden. Want kennelijk was die diffusor niet helemaal legaal.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Dan doe je toch niets verkeerd. Dan is de regelgeving niet goed en duidelijk op papier gezet, van dat mag je wel, en dat niet. Hier kunnen we Brawn toch niets kwalijk nemen?? En Williams en Toyota toch ook niet?? Ze hebben niets illegaals gedaan. Die hebben er gebruik van gemaakt, en de anderen hebben (nogmaals) geslapen. Ze hebben geprotesteerd, maar dat werd van tafel geveegd. Ik vraag mij nog steeds af waarom ze niet met z'n allen de boel zijn gaan boycotten. BTW de enigste die optimaal van die mazen gebruik heeft gemaakt is Brawn-GP. Maar het begint 0ff-Topic te worden, sorry.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: janke op 29 mei 2009 - 04:07:38
Dan doe je toch niets verkeerd. Dan is de regelgeving niet goed en duidelijk op papier gezet, van dat mag je wel, en dat niet. Hier kunnen we Brawn toch niets kwalijk nemen?? En Williams en Toyota toch ook niet?? Ze hebben niets illegaals gedaan. Die hebben er gebruik van gemaakt, en de anderen hebben (nogmaals) geslapen. Ze hebben geprotesteerd, maar dat werd van tafel geveegd. Ik vraag mij nog steeds af waarom ze niet met z'n allen de boel zijn gaan boycotten. BTW de enigste die optimaal van die mazen gebruik heeft gemaakt is Brawn-GP. Maar het begint 0ff-Topic te worden, sorry.
Geef ik je helemaal gelijk in. Brawn is slim geweest, net zoals Toyota en Williams. Maar dat ontkent niet dat het mazen in de wet waren. Slim gevonden dus en helemaal terecht.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: janke op 29 mei 2009 - 04:07:38
Dan doe je toch niets verkeerd. Dan is de regelgeving niet goed en duidelijk op papier gezet, van dat mag je wel, en dat niet. Hier kunnen we Brawn toch niets kwalijk nemen?? En Williams en Toyota toch ook niet?? Ze hebben niets illegaals gedaan. Die hebben er gebruik van gemaakt, en de anderen hebben (nogmaals) geslapen. Ze hebben geprotesteerd, maar dat werd van tafel geveegd. Ik vraag mij nog steeds af waarom ze niet met z'n allen de boel zijn gaan boycotten. BTW de enigste die optimaal van die mazen gebruik heeft gemaakt is Brawn-GP. Maar het begint 0ff-Topic te worden, sorry.

Dat is helemaal niet het punt wat ik maak, maar goed.

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 28 mei 2009 - 16:28:37Het ging er om dat Coureurs als Senna, Schumacher, Prost konden winnen met auto's die slechter waren dan de dominante auto's.

Nee, het ging erom dat ik zei dat niemand wint zonder goede auto. Iemand anders komt dan ineens met een lijstje namen van coureurs, die overigens ook gewoon in goede auto's reden. Ik had het namelijk niet over dominante auto's maar goede auto's
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Misschien gaat het er gewoon om dat jullie elkaar niet kunnen uitstaan en dus keer op keer op keer op keer oneindige discussies starten. Nog nooit eraan gedacht om gewoon elkaars posts te mijden? Het zou het voor jullie en vooral voor de andere forummers véél gezelliger maken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Citaat van: F_A_Diaz op 29 mei 2009 - 11:32:19
Citaat van: Burorri op 28 mei 2009 - 16:28:37Het ging er om dat Coureurs als Senna, Schumacher, Prost konden winnen met auto's die slechter waren dan de dominante auto's.

Nee, het ging erom dat ik zei dat niemand wint zonder goede auto. Iemand anders komt dan ineens met een lijstje namen van coureurs, die overigens ook gewoon in goede auto's reden. Ik had het namelijk niet over dominante auto's maar goede auto's

Een goede auto is een relatief begrip. De McLaren van 1993 of de Ferrari uit 1996, noem ik niet bepaald goede wagens.