Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 19 maart 2009 - 09:25:21

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen?

Raikkonen
12 (33.3%)
Massa
3 (8.3%)
Hamilton
6 (16.7%)
Alonso
4 (11.1%)
Kubica
1 (2.8%)
Button
5 (13.9%)
Barrichello
2 (5.6%)
Iemand anders, wie?
3 (8.3%)

Totaal aantal stemmen: 29

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 27 mei 2009 - 14:15:05
DAt hij foutloos rond rijd wil ik ook niet ontkennen en hij doet het zeer goed. Boven verwachtingen. En het is inderdaad samen spel van alles, maar ik heb het idee en gevoel dat het bij Button er alleen uit komt als hij de goede auto heeft.

Ja en Kimi, Lewis, Felipe en Robert hebben dit jaar ook net zoveel punten gehaald als vorig jaar ondanks dat ze nu in een ruk auto rijden...  ::)

Praat toch niet zo raar altijd, niemand wint races zonder goede auto. Button presteert nu nog beter dan bijvoorbeeld Kimi, Lewis en Felipe vorig jaar toen zij in de beste auto's rondreden.

CitaatDit jaar gaat van een lije dakje en Rubens is nou niet de teamgenoot die kan aanvallen.

Dezelfde teamgenoot die Schumacher 6 jaar lang had waarin hij al zijn vijf Ferrari titels behaalde? Die teamgenoot bedoel je? Waarom is dat dan geen punt van kritiek bij de titels van Schumacher?
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 27 mei 2009 - 15:26:21
Citaat van: Burorri op 27 mei 2009 - 14:15:05
DAt hij foutloos rond rijd wil ik ook niet ontkennen en hij doet het zeer goed. Boven verwachtingen. En het is inderdaad samen spel van alles, maar ik heb het idee en gevoel dat het bij Button er alleen uit komt als hij de goede auto heeft.

Ja en Kimi, Lewis, Felipe en Robert hebben dit jaar ook net zoveel punten gehaald als vorig jaar ondanks dat ze nu in een ruk auto rijden...  ::)

Praat toch niet zo raar altijd, niemand wint races zonder goede auto. Button presteert nu nog beter dan bijvoorbeeld Kimi, Lewis en Felipe vorig jaar toen zij in de beste auto's rondreden.

CitaatDit jaar gaat van een lije dakje en Rubens is nou niet de teamgenoot die kan aanvallen.

Dezelfde teamgenoot die Schumacher 6 jaar lang had waarin hij al zijn vijf Ferrari titels behaalde? Die teamgenoot bedoel je? Waarom is dat dan geen punt van kritiek bij de titels van Schumacher?
MMM, ik begrijp je even niet. Wat bedoel je nou? Lewis en Massa hadden vorig jaar concurentie misschien, waarom ze dus niet beter konden presteren? Kimi had in 2007 ook meer concurentie dan Button? Lewis, Kimi en Massa hebben nog nooit in een auto gereden die zoveel beter en betrouwbaarder was dan de Brawn. Niemand wint inderdaad goede races zonder goede auto, maar ik ben benieuwd of Button ook races kan winnen met een iets mindere auto of een tegenstander die een net zo'n goede auto heeft.



Ja die zelfde teamgenoot en dat is ook allang punt van kritiek geweest van mij bij de titels van Schumacher. Knap, maar met een teamgenoot als Rubens(of Irvine, Verstappen, Brundle? geloof ik) doet het het wel iets af aan de hele prestatie.

En nogmaals: Button rijd uitstekend en foutloos dit jaar, maar kan hij dat ook zo goed als hij meer tegenstand had?
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: F_A_Diaz op 27 mei 2009 - 15:26:21
Praat toch niet zo raar altijd, niemand wint races zonder goede auto.

Jawel hoor, Senna 1993 McLaren, Alesi 1995 Ferrari, Schumacher 1996 Ferrari, Berger 1997 Benetton, Damon Hill 1998 Arrows...oh nee, net niet, Fisichella 2003 Jordan, Button 2006 Honda, Vettel 2008 STR.

CitaatButton presteert nu nog beter dan bijvoorbeeld Kimi, Lewis en Felipe vorig jaar toen zij in de beste auto's rondreden.

De Brawn is ook dominant, de Ferrari was dat vorig seizoen niet.

F_A_Diaz

Citaat van: Wizard op 27 mei 2009 - 16:44:23
Citaat van: F_A_Diaz op 27 mei 2009 - 15:26:21
Praat toch niet zo raar altijd, niemand wint races zonder goede auto.

Jawel hoor, Senna 1993 McLaren, Alesi 1995 Ferrari, Schumacher 1996 Ferrari, Berger 1997 Benetton, Damon Hill 1998 Arrows...oh nee, net niet, Fisichella 2003 Jordan, Button 2006 Honda, Vettel 2008 STR.

Moet ik hier serieus op ingaan? Hierboven staan misschien enkele verrassende winnaars, maar daarom is er nog wel een duidelijke verklaring voor waarom ze wonnen.

De auto waarin ze reden was op dat moment onder die omstandigheden wel goed, of ze reden lang genoeg aan kop om wel te winnen. Overigens zeg ik niet dat ze de BESTE auto moeten hebben, ik zeg dat ze een GOEDE auto moeten hebben.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Wizard

Citaat van: F_A_Diaz op 15 mei 2009 - 09:38:26
Met Vettel misschien, het derde team zal gaan tussen Toyota en Ferrari, Button is beter bezig dan de coureur van die teams.

Je kan alles wel op die auto gooien, als je 4 van 5 races wint ben je gewoon heel erg goed bezig. Je kan het vergelijken met Schumacher in 2002 en 2004.
Toen hoorde je ook niemand zeiken over de auto. Button is 1 van de betere coureurs van het veld, dat wijzen zijn prestaties uit. Hij heeft alleen wat slechte keuzes gemaakt kwa teams.

Als Button één van de betere was, had hij coureurs als Ralf, Jarno en Giancarlo hard verslagen en hadden topteams hem wel uit de BAR/Honda geplukt en een kans gegeven!

Dat Button nu super rijdt, is puur en alleen te danken aan de Brawn! Schumacher presteerde ook goed in mindere wagens. Hij won met een barrel van een Ferrari, en ging met een koekblik Benetton de strijd aan met een Senna! Button heeft nooit een deuk in een pakje boter gereden, dat getuigd zijn 1 lucky overwinning in 9 jaar F1. Nu is aantal overwinning niet direct een maatstaf, maar het geeft goed weer, dat Button nooit instaat is geweest een overwinning af te dwingen of zich in de kijker van een kampioenwaardig-team te rijden. Zegt heel veel over een coureur. Nu wil ik Button ook niet degraderen tot het kaliber Rosset, maar met de grote jongens kan die zich niet meten.

Wizard

Citaat van: F_A_Diaz op 27 mei 2009 - 16:55:33
Citaat van: Wizard op 27 mei 2009 - 16:44:23
Citaat van: F_A_Diaz op 27 mei 2009 - 15:26:21
Praat toch niet zo raar altijd, niemand wint races zonder goede auto.

Jawel hoor, Senna 1993 McLaren, Alesi 1995 Ferrari, Schumacher 1996 Ferrari, Berger 1997 Benetton, Damon Hill 1998 Arrows...oh nee, net niet, Fisichella 2003 Jordan, Button 2006 Honda, Vettel 2008 STR.

Moet ik hier serieus op ingaan? Hierboven staan misschien enkele verrassende winnaars, maar daarom is er nog wel een duidelijke verklaring voor waarom ze wonnen.

De auto waarin ze reden was op dat moment onder die omstandigheden wel goed, of ze reden lang genoeg aan kop om wel te winnen. Overigens zeg ik niet dat ze de BESTE auto moeten hebben, ik zeg dat ze een GOEDE auto moeten hebben.


De Ferrari in 1996 was toch ook een barrel? Irvine sprokkelde 11 punten in 16 races, zo goed was de Ferrari, toch wist Schumacher enigsinds goed te presteren in de Ferrari en stuurde de F310 naar een overwinning. Senna was diegene die in 1993 het verschil wist te maken. Een enorm verschil dan was Button presteerde in mindere wagens.

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 27 mei 2009 - 16:55:33
Citaat van: Wizard op 27 mei 2009 - 16:44:23
Citaat van: F_A_Diaz op 27 mei 2009 - 15:26:21
Praat toch niet zo raar altijd, niemand wint races zonder goede auto.

Jawel hoor, Senna 1993 McLaren, Alesi 1995 Ferrari, Schumacher 1996 Ferrari, Berger 1997 Benetton, Damon Hill 1998 Arrows...oh nee, net niet, Fisichella 2003 Jordan, Button 2006 Honda, Vettel 2008 STR.

Moet ik hier serieus op ingaan? Hierboven staan misschien enkele verrassende winnaars, maar daarom is er nog wel een duidelijke verklaring voor waarom ze wonnen.

De auto waarin ze reden was op dat moment onder die omstandigheden wel goed, of ze reden lang genoeg aan kop om wel te winnen. Overigens zeg ik niet dat ze de BESTE auto moeten hebben, ik zeg dat ze een GOEDE auto moeten hebben.
De Mclaren van 92 en 93 was nou niet de auto waar mee je het WK kon winnen, maar Senna liet daar echt ongelovelijke dingen mee zien. Zelfs in de Toleman reed hij bij vlagen briljant. Moet ik toegeven dat Senna wel mijn held was, maar goed.
De Ferrari van Schumacher in 97 was ook een ramp over het algemeen, maar Schumacher presteerde me daar toch een partijtje rijkunsten waar ik wat minder goed tegen kon. 2005 heeft deze zelfde Schumacher nog eens zo'n staaltje herhaald door zo nu en dan eens een briljante race te rijden.

Er natuurlijk ook wat van te zeggen dat je daar geen WK mee word en je enig sinds geluk nodig hebt om te winnen. Maar geluk dwing je in zekere zin af. En Button heeft dat niet heel veel gedaan imo.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Wizard op 27 mei 2009 - 17:06:34
Citaat van: F_A_Diaz op 27 mei 2009 - 16:55:33
Citaat van: Wizard op 27 mei 2009 - 16:44:23
Citaat van: F_A_Diaz op 27 mei 2009 - 15:26:21
Praat toch niet zo raar altijd, niemand wint races zonder goede auto.

Jawel hoor, Senna 1993 McLaren, Alesi 1995 Ferrari, Schumacher 1996 Ferrari, Berger 1997 Benetton, Damon Hill 1998 Arrows...oh nee, net niet, Fisichella 2003 Jordan, Button 2006 Honda, Vettel 2008 STR.

Moet ik hier serieus op ingaan? Hierboven staan misschien enkele verrassende winnaars, maar daarom is er nog wel een duidelijke verklaring voor waarom ze wonnen.

De auto waarin ze reden was op dat moment onder die omstandigheden wel goed, of ze reden lang genoeg aan kop om wel te winnen. Overigens zeg ik niet dat ze de BESTE auto moeten hebben, ik zeg dat ze een GOEDE auto moeten hebben.


De Ferrari in 1996 was toch ook een barrel? Irvine sprokkelde 11 punten in 16 races, zo goed was de Ferrari, toch wist Schumacher enigsinds goed te presteren in de Ferrari en stuurde de F310 naar een overwinning. Senna was diegene die in 1993 het verschil wist te maken. Een enorm verschil dan was Button presteerde in mindere wagens.
Senna reed, mede dankzij de blunders en fouten van Prost, toch wel aan de leiding van het WK.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Dat klopt, maar het zegt te meer over Senna. Wat presteerde zijn teamgenoten in dezelfde McLaren (1993)? Voor de rest zitten we op 1 lijn. Coureurs als Schumacher, Senna lieten brijante dingen zien met barrels van wagens. Zo ook Alonso, die zonder dat hij direct wint, toch goede races rijdt, iets waar Button te kort in is geschoten.

Folkert

Citaat van: Wizard op 27 mei 2009 - 17:26:15
Dat klopt, maar het zegt te meer over Senna. Wat presteerde zijn teamgenoten in dezelfde McLaren (1993)? Voor de rest zitten we op 1 lijn. Coureurs als Schumacher, Senna lieten brijante dingen zien met barrels van wagens. Zo ook Alonso, die zonder dat hij direct wint, toch goede races rijdt, iets waar Button te kort in is geschoten.
Haha, ja volgens mij ook. Maar dat was ook de bedoeling dat het over Senna ging. Button zie ik nog thands alleen winnen met de allerbeste auto of als laatste op de baan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Remco

Ik zeg het met pijn in mijn hard maar ik denk dat Button gaat Winnen. Ik ben zelf een grote ferrari fan en dus hoop ik dat Raikonen of Massa wint.

janke

Citaat van: Burorri op 27 mei 2009 - 17:22:28
Citaat van: F_A_Diaz op 27 mei 2009 - 16:55:33
Citaat van: Wizard op 27 mei 2009 - 16:44:23
Citaat van: F_A_Diaz op 27 mei 2009 - 15:26:21
Praat toch niet zo raar altijd, niemand wint races zonder goede auto.

Jawel hoor, Senna 1993 McLaren, Alesi 1995 Ferrari, Schumacher 1996 Ferrari, Berger 1997 Benetton, Damon Hill 1998 Arrows...oh nee, net niet, Fisichella 2003 Jordan, Button 2006 Honda, Vettel 2008 STR.

Moet ik hier serieus op ingaan? Hierboven staan misschien enkele verrassende winnaars, maar daarom is er nog wel een duidelijke verklaring voor waarom ze wonnen.

De auto waarin ze reden was op dat moment onder die omstandigheden wel goed, of ze reden lang genoeg aan kop om wel te winnen. Overigens zeg ik niet dat ze de BESTE auto moeten hebben, ik zeg dat ze een GOEDE auto moeten hebben.
De Mclaren van 92 en 93 was nou niet de auto waar mee je het WK kon winnen, maar Senna liet daar echt ongelovelijke dingen mee zien. Zelfs in de Toleman reed hij bij vlagen briljant. Moet ik toegeven dat Senna wel mijn held was, maar goed.
De Ferrari van Schumacher in 97 was ook een ramp over het algemeen, maar Schumacher presteerde me daar toch een partijtje rijkunsten waar ik wat minder goed tegen kon. 2005 heeft deze zelfde Schumacher nog eens zo'n staaltje herhaald door zo nu en dan eens een briljante race te rijden.

Er natuurlijk ook wat van te zeggen dat je daar geen WK mee word en je enig sinds geluk nodig hebt om te winnen. Maar geluk dwing je in zekere zin af. En Button heeft dat niet heel veel gedaan imo.

Button is loyaal gebleven aan Honda/Brawn. Daar heeft hij het geluk mee afgedwongen. En wat Senna betreft, die had geen schijn van kans in 1992. Verre van dat, hij en de rest van het veld werden zoek gereden. Door dominatie van wagen en coureur. Dit jaar gebeurd volgens mij hetzelfde. En daar is op zijn tijd niets mis mee. Jammer Ferrari, McLaren, BMW enz.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: janke op 28 mei 2009 - 05:32:49
Citaat van: Burorri op 27 mei 2009 - 17:22:28
Citaat van: F_A_Diaz op 27 mei 2009 - 16:55:33
Citaat van: Wizard op 27 mei 2009 - 16:44:23
Citaat van: F_A_Diaz op 27 mei 2009 - 15:26:21
Praat toch niet zo raar altijd, niemand wint races zonder goede auto.

Jawel hoor, Senna 1993 McLaren, Alesi 1995 Ferrari, Schumacher 1996 Ferrari, Berger 1997 Benetton, Damon Hill 1998 Arrows...oh nee, net niet, Fisichella 2003 Jordan, Button 2006 Honda, Vettel 2008 STR.

Moet ik hier serieus op ingaan? Hierboven staan misschien enkele verrassende winnaars, maar daarom is er nog wel een duidelijke verklaring voor waarom ze wonnen.

De auto waarin ze reden was op dat moment onder die omstandigheden wel goed, of ze reden lang genoeg aan kop om wel te winnen. Overigens zeg ik niet dat ze de BESTE auto moeten hebben, ik zeg dat ze een GOEDE auto moeten hebben.
De Mclaren van 92 en 93 was nou niet de auto waar mee je het WK kon winnen, maar Senna liet daar echt ongelovelijke dingen mee zien. Zelfs in de Toleman reed hij bij vlagen briljant. Moet ik toegeven dat Senna wel mijn held was, maar goed.
De Ferrari van Schumacher in 97 was ook een ramp over het algemeen, maar Schumacher presteerde me daar toch een partijtje rijkunsten waar ik wat minder goed tegen kon. 2005 heeft deze zelfde Schumacher nog eens zo'n staaltje herhaald door zo nu en dan eens een briljante race te rijden.

Er natuurlijk ook wat van te zeggen dat je daar geen WK mee word en je enig sinds geluk nodig hebt om te winnen. Maar geluk dwing je in zekere zin af. En Button heeft dat niet heel veel gedaan imo.

Button is loyaal gebleven aan Honda/Brawn. Daar heeft hij het geluk mee afgedwongen. En wat Senna betreft, die had geen schijn van kans in 1992. Verre van dat, hij en de rest van het veld werden zoek gereden. Door dominatie van wagen en coureur. Dit jaar gebeurd volgens mij hetzelfde. En daar is op zijn tijd niets mis mee. Jammer Ferrari, McLaren, BMW enz.
Nou ja, Loyaal? Ligt me niet helemaal vers meer in het geheugen, maar kan me toch nog wel herineren dat Button eerst niet, dan wel en dan weer niet naar Williams terug wilde. En ok, 92 had Senna geen schijn van kans, maar hij had toch wel 2 mooie overwinningen.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Als we op die toer gaan, ik zag Button in 2004 ook wel eens voor een superieure Ferrari eindigen terwijl Sato ergens in het middenveld rondreed.

Ik zag Button in 2006 ook een race winnen in een slechte Honda.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 28 mei 2009 - 13:27:59
Als we op die toer gaan, ik zag Button in 2004 ook wel eens voor een superieure Ferrari eindigen terwijl Sato ergens in het middenveld rondreed.

Ik zag Button in 2006 ook een race winnen in een slechte Honda.
Ja, iedereen viel uit. Dat is nog steeds geen overwinning, iets waar we het wel over hadden. En ik zeg ook niet dat Button butslecht is, maar tot nu toe heeft hij 1 keer gewonnen in een auto die niet de beste was. Senna wel meer dan 1 keer.

Ik wil Button nu ook wel is keer zien als hij omkomt van de tegenstand. Kijken of hij dan nog zo kan winnen. Begrijp me niet verkeerd, hij doet het geweldig nu, maar kan hij dat ook als Lewis, Kimi, Massa en Alonso op zijn nek zitten te hijgen?
Trotse vader van Rosalie(L)