Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 19 maart 2009 - 09:25:21

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen?

Raikkonen
12 (33.3%)
Massa
3 (8.3%)
Hamilton
6 (16.7%)
Alonso
4 (11.1%)
Kubica
1 (2.8%)
Button
5 (13.9%)
Barrichello
2 (5.6%)
Iemand anders, wie?
3 (8.3%)

Totaal aantal stemmen: 29

r-tak

Citaat van: Beco op 01 april 2009 - 11:02:47
Red Bull en BMW niet gezien zeker dit weekend?  ::)

bedoel je dat gevecht? tussen Kubica en Vettel waar er uiteindelijk 2 verliezers uitkwamen? prachtig gevecht, wel wat overbodig, maar toch

F_A_Diaz

Kwalificatie:

1'26''830 Sebastien Vettel - 657 kg
1'26''914 Robert Kubica - 650 kg

1'27''127 Jarno Trulli - 660 kg
1'26''975 Timo Glock - 670 kg

Glock heeft bijvoorbeeld zelfs 20 kg meer brandstof dan Kubica en rijdt nagenoeg dezelfde tijd.

We kunnen toch rustig concluderen dat Toyota het tweede team is voorlopig.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 01 april 2009 - 16:05:18
Kwalificatie:

1'26''830 Sebastien Vettel - 657 kg
1'26''914 Robert Kubica - 650 kg

1'27''127 Jarno Trulli - 660 kg
1'26''975 Timo Glock - 670 kg

Glock heeft bijvoorbeeld zelfs 20 kg meer brandstof dan Kubica en rijdt nagenoeg dezelfde tijd.

We kunnen toch rustig concluderen dat Toyota het tweede team is voorlopig.
En Trulli heeft 10kg minder aan boord dan Glock en rijdt toch trager. Wat is je punt? Uit een snelste tijd in een kwali kun je amper iets fleiden. Waren hun banden even goed opgewarmd? Misschien wat vuil op de baan? Ietsje te vroeg geremd? We kunnen hieruit enkel besluiten dat Glock toen een betere kwali-lap heeft gereden dan Kubica en Vettel. En dan is er nog het fenomeen 'race-snelheid', wat lang niet altijd hetzelfde is als de lijn van de kwali doortrekken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 01 april 2009 - 16:05:18
Kwalificatie:

1'26''830 Sebastien Vettel - 657 kg
1'26''914 Robert Kubica - 650 kg

1'27''127 Jarno Trulli - 660 kg
1'26''975 Timo Glock - 670 kg

Glock heeft bijvoorbeeld zelfs 20 kg meer brandstof dan Kubica en rijdt nagenoeg dezelfde tijd.

We kunnen toch rustig concluderen dat Toyota het tweede team is voorlopig.
Vergeet de illegale vleugel niet die ze in de kwali hebben gebruikt. Misschien konden ze die tijd niet rijden met de legale vleugel. Denk dat het nog te vroeg is om met zekerheid te zeggen dat Toyota 2de team is. Al doen ze het heel stuk beter dan ik had verwacht.
Vettel is trouwens maar 3 KG lichter dan Trulli.  Ik weet nog niet de race was natuurlijk niet helemaal goed te analyseren, omdat er een SC is tussen gekomen. Denk dat Toyota, BMW en RBR echt wel dicht bij elkaar liggen.

1 16 Nico Rosberg Williams-Toyota 48 18:20:37 217.668 1:27.706
2 5 Robert Kubica BMW 36 18:02:06 216.970 1:27.988
3 22 Jenson Button Brawn-Mercedes 17 17:28:46 216.891 1:28.020
4 15 Sebastian Vettel Red Bull-Renault 8 17:15:34 216.596 1:28.140
5 6 Nick Heidfeld BMW 48 18:21:08 216.245 1:28.283
6 10 Timo Glock Toyota 53 18:28:19 215.920 1:28.416
7 4 Kimi Räikkönen Ferrari 35 18:00:42 215.744 1:28.488
8 14 Mark Webber Red Bull-Renault 38 18:06:11 215.695 1:28.508
9 7 Fernando Alonso Renault 53 18:28:21 215.199 1:28.712
10 9 Jarno Trulli Toyota 50 18:23:45 214.706 1:28.916
11 20 Adrian Sutil Force India-Ferrari 43 18:13:34 214.640 1:28.943
12 21 Giancarlo Fisichella Force India-Ferrari 51 18:25:37 214.491 1:29.005
13 1 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 39 18:06:53 214.455 1:29.020
14 23 Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 43 18:12:46 214.344 1:29.066
15 3 Felipe Massa Ferrari 30 17:53:15 214.164 1:29.141
16 12 Sebastien Buemi STR-Ferrari 34 17:59:22 213.950 1:29.230
17 11 Sebastien Bourdais STR-Ferrari 50 18:24:00 212.537 1:29.823
18 17 Kazuki Nakajima Williams-Toyota 6 17:12:52 212.301 1:29.923
19 8 Nelsinho Piquet Renault 17 17:29:41 210.943 1:30.502

Als we dan de tijden van de race er bij pakken, is BMW toch sneller dan Toyota.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Ferrari 2009 op 01 april 2009 - 16:11:37
Citaat van: F_A_Diaz op 01 april 2009 - 16:05:18
Kwalificatie:

1'26''830 Sebastien Vettel - 657 kg
1'26''914 Robert Kubica - 650 kg

1'27''127 Jarno Trulli - 660 kg
1'26''975 Timo Glock - 670 kg

Glock heeft bijvoorbeeld zelfs 20 kg meer brandstof dan Kubica en rijdt nagenoeg dezelfde tijd.

We kunnen toch rustig concluderen dat Toyota het tweede team is voorlopig.
En Trulli heeft 10kg minder aan boord dan Glock en rijdt toch trager. Wat is je punt? Uit een snelste tijd in een kwali kun je amper iets fleiden. Waren hun banden even goed opgewarmd? Misschien wat vuil op de baan? Ietsje te vroeg geremd? We kunnen hieruit enkel besluiten dat Glock toen een betere kwali-lap heeft gereden dan Kubica en Vettel. En dan is er nog het fenomeen 'race-snelheid', wat lang niet altijd hetzelfde is als de lijn van de kwali doortrekken.

Hoezo? De laatste kwali rijden ze met racefuel, dat is dezelfde als waarmee ze het 1e deel van de race rijden, dus waarom kan je die lijn niet doortrekken?

Trulli heeft waarschijnlijk een foutje gemaakt wat hem een paar tiende gekost heeft, hij had ook aangegeven dat hij geen perfect rondje had.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 01 april 2009 - 16:33:30
Vergeet de illegale vleugel niet die ze in de kwali hebben gebruikt. Misschien konden ze die tijd niet rijden met de legale vleugel.

Die vleugel had geen tijdwinst, en al had het dat wel dan is dat geen schokkend verschil.

Citaat

1 16 Nico Rosberg Williams-Toyota 48 18:20:37 217.668 1:27.706
2 5 Robert Kubica BMW 36 18:02:06 216.970 1:27.988
3 22 Jenson Button Brawn-Mercedes 17 17:28:46 216.891 1:28.020
4 15 Sebastian Vettel Red Bull-Renault 8 17:15:34 216.596 1:28.140
5 6 Nick Heidfeld BMW 48 18:21:08 216.245 1:28.283
6 10 Timo Glock Toyota 53 18:28:19 215.920 1:28.416
7 4 Kimi Räikkönen Ferrari 35 18:00:42 215.744 1:28.488
8 14 Mark Webber Red Bull-Renault 38 18:06:11 215.695 1:28.508
9 7 Fernando Alonso Renault 53 18:28:21 215.199 1:28.712
10 9 Jarno Trulli Toyota 50 18:23:45 214.706 1:28.916
11 20 Adrian Sutil Force India-Ferrari 43 18:13:34 214.640 1:28.943
12 21 Giancarlo Fisichella Force India-Ferrari 51 18:25:37 214.491 1:29.005
13 1 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 39 18:06:53 214.455 1:29.020
14 23 Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 43 18:12:46 214.344 1:29.066
15 3 Felipe Massa Ferrari 30 17:53:15 214.164 1:29.141
16 12 Sebastien Buemi STR-Ferrari 34 17:59:22 213.950 1:29.230
17 11 Sebastien Bourdais STR-Ferrari 50 18:24:00 212.537 1:29.823
18 17 Kazuki Nakajima Williams-Toyota 6 17:12:52 212.301 1:29.923
19 8 Nelsinho Piquet Renault 17 17:29:41 210.943 1:30.502

Als we dan de tijden van de race er bij pakken, is BMW toch sneller dan Toyota.

Dit zegt vrij weinig omdat de Toyota's vast zaten in verkeer en aan het racen waren. Vettel kon zijn eigen rondes rijden en Kubica had een hele goeie strategie.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 01 april 2009 - 16:59:31
Citaat van: Ferrari 2009 op 01 april 2009 - 16:11:37
Citaat van: F_A_Diaz op 01 april 2009 - 16:05:18
Kwalificatie:

1'26''830 Sebastien Vettel - 657 kg
1'26''914 Robert Kubica - 650 kg

1'27''127 Jarno Trulli - 660 kg
1'26''975 Timo Glock - 670 kg

Glock heeft bijvoorbeeld zelfs 20 kg meer brandstof dan Kubica en rijdt nagenoeg dezelfde tijd.

We kunnen toch rustig concluderen dat Toyota het tweede team is voorlopig.
En Trulli heeft 10kg minder aan boord dan Glock en rijdt toch trager. Wat is je punt? Uit een snelste tijd in een kwali kun je amper iets fleiden. Waren hun banden even goed opgewarmd? Misschien wat vuil op de baan? Ietsje te vroeg geremd? We kunnen hieruit enkel besluiten dat Glock toen een betere kwali-lap heeft gereden dan Kubica en Vettel. En dan is er nog het fenomeen 'race-snelheid', wat lang niet altijd hetzelfde is als de lijn van de kwali doortrekken.

Hoezo? De laatste kwali rijden ze met racefuel, dat is dezelfde als waarmee ze het 1e deel van de race rijden, dus waarom kan je die lijn niet doortrekken?

Trulli heeft waarschijnlijk een foutje gemaakt wat hem een paar tiende gekost heeft, hij had ook aangegeven dat hij geen perfect rondje had.
Kubica en Vettel hebben misschien dan ook een foutje gemaakt? En ik denk niet dat je zo makkelijk de kwalificatie tijden en snelheid kan door trekken naar de race tijden en snelheid.


Ik heb eerlijk gezegd niet goed kunnen zien hoe veel vrije baan de beide hadden, maar Kubica heeft volgens mij redelijk vel vrij baan gehad en van trulli weet ik het eigenlijk niet.
Heb je misschien een bron waar je het vandaan hebt dat die vleugel bijna niets uit maakte?
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 01 april 2009 - 15:27:11
Citaat van: Beco op 01 april 2009 - 11:02:47
Red Bull en BMW niet gezien zeker dit weekend?  ::)

Begonnen die ook uit de pits dan?
Dat zegt ie niet. Hij suggereert alleen maar dat er meer teams zijn die Brawn kunnen gaan bedreigen.

Citaat van: r-tak op 01 april 2009 - 16:02:51
bedoel je dat gevecht? tussen Kubica en Vettel waar er uiteindelijk 2 verliezers uitkwamen? prachtig gevecht, wel wat overbodig, maar toch
Het was niet overbodig, want dat soort gevechten maken de sport leuker voor kijkers ;). In die zin is zo'n gevecht, zeker in de slotfase broodnodig voor onze sport.

Zonde dat het zo eindigde, dat dan wel. Al moet ik on topic zeggen dat ik niet denk dat ze zich in de titelstrijd kunnen gaan mengen dit jaar.

TheIceman

Citaat van: F_A_Diaz op 01 april 2009 - 16:05:18
Kwalificatie:

1'26''830 Sebastien Vettel - 657 kg
1'26''914 Robert Kubica - 650 kg

1'27''127 Jarno Trulli - 660 kg
1'26''975 Timo Glock - 670 kg

Glock heeft bijvoorbeeld zelfs 20 kg meer brandstof dan Kubica en rijdt nagenoeg dezelfde tijd.

We kunnen toch rustig concluderen dat Toyota het tweede team is voorlopig.

2tiende verschil is in de hedendaagse Formule 1 niet echt, nagenoeg dezelfde tijd.

leproffesseur

Ben toch benieuwd hoe Brawn gp de voorsprong gaat weten vast te houden
want binnenkort rijden ze allemaal met die diffusers en zullen ze toch met wat nieuws op
de proppen moeten komen  .

meatball

Citaat van: leproffesseur op 08 april 2009 - 00:15:02
Ben toch benieuwd hoe Brawn gp de voorsprong gaat weten vast te houden
want binnenkort rijden ze allemaal met die diffusers en zullen ze toch met wat nieuws op
de proppen moeten komen  .
Voorsprong vasthouden is niet echt nodig om wk te worden,gewoon nu zo veel mogelijk winnen en dan als eventueel Ferrari of McLaren terugkomen punten blijven sprokkelen.BrawnGP zal wel op min. hetzelfde niveau blijven als de topteams en die hebben nog geen punten,dus zelfs in dat geval zullen ze nog wel hier of daar een race winnen en zo veel kans op de titel behouden.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

DJKEVKE

Brawn, Williams en Toyota hebben het met de diffusors heel slim en tactisch aangepakt. Complimenten daarvoor, elk seizoen zijn er teams die net even wat slimmer zijn dan de rest. En daar is niets illegaals aan. De rest heeft gewoon niet goed naar de reglementen gekeken. Wel zullen er binnen no-time alle teams met deze diffusers rijden. Dus ik verwacht McLaren verder naar voren. Ferrari is dramatisch bezig, ze zullen punten scoren en podia maar overwinningen niet. Die auto is gewoon te traag en daar helpt die diffusor niets bij.

Button kampioen, Barrichello word weer 2e man net als in het schumi tijdperk. Leeftijd gaat nu ook een rol spelen, ondanks dat ik zijn inzet waardeer. Toyota komt ook goed mee, Glock gaat de verassing worden. McLaren 3e, maar met de FIA weet je het maar nooit.


p.s:
Ben nieuw hier! Is er geen voorstel-topic?
Je krijgt geen hoofdpijn van drank maar van nadenken.

scho0634

#57
Citaat van: DJKEVKE op 09 april 2009 - 10:42:06
p.s:
Ben nieuw hier! Is er geen voorstel-topic?
Nope. Maar als je jezelf wil voorstellen, be my guest. Op het 'andere onderwerpen' subforum.

Welkom trouwens :).

Enzo

Citaat van: DJKEVKE op 09 april 2009 - 10:42:06
Ferrari is dramatisch bezig, ze zullen punten scoren en podia maar overwinningen niet. Die auto is gewoon te traag en daar helpt die diffusor niets bij.


Niet helemaal mee eens, Ferrari is inderdaad dramatisch bezig, maar samen met Red Bull zijn ze volgens mij de snelste zonder speciale diffuser.
Met dat in het achterhoofd en het feit dat Ferrari snel(ler) kan ontwikkelen zou het halverwege het seizoen nog wel goed kunnen komen.
De vraag is of de snelle diffuser goed is in te bouwen in hun auto aangezien het nogal een ingrijpende verandering is.

DJKEVKE

Ik denk dat McLaren kwa race-trim meer snelheid heeft dan Ferrari. En vergis je zeker niet in BMW. Die hadden ook geen difussor toch of vergis ik mij nu?
Je krijgt geen hoofdpijn van drank maar van nadenken.