Ze zijn totaal GEK geworden!

Gestart door Tim C, 17 maart 2009 - 15:09:32

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 21 maart 2009 - 18:49:30
Wat jammer is, is dat jij denkt dat je een monopolie hebt op de waarheid waarbij jij alle mogelijke argumenten van anderen hebt afgebroken en dus per definitie de winnaar bent van deze discussie. Ik vat jouw posts op als een belediging.
Dat betreur ik, want hij is niet beledigend bedoelt. Ik wil me niet tot winnaar van de discussie kronen. Ik wil alleen erop duiden dat velen niet met argumenten kwamen, maar telkens weer met hetzelfde verhaaltje, zonder dieper nagedacht te hebben. Vooroordelen hebben deze discussie verbrodt. Vooroordelen van jullie, en inderdaad ook vooroordelen van mij, dat geef ik eerlijk toe. En nu denken velen, vooroordelen, ik? ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Héérlijk. Wie is nu de baas in de F1. Ik lig in een deuk.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 21 maart 2009 - 18:11:29
Citaat van: 0634 op 21 maart 2009 - 18:02:07
Citaat van: Ferrari 2009 op 21 maart 2009 - 16:32:37
Bevestigd volledig mijn gedacht over velen hier.
Als je het leuk vind om iedereen over 1 kam te scheren en dan ook nog denkt dat iedereen dat systeem niks vond omdat iedereen vooringenomen is, vind ik dat een gebrek van jouw kant. Blijkbaar ben jij niet in staat om te lezen waarom mensen het een slecht idee vonden. Er zijn genoeg argumenten geweest. Maar jij blijft volharden in jouw rebelse opvatting dat iedereen tegen de FIA is. Dat kan je doen, maar daarmee kap je een fatsoenlijke discussie bij voorbaat al af. En dat is jammer.
En die argumenten waren? Dat er een alternatief was: heb ik op gereageerd, dat men te vroeg wk kan worden: heb ik op gereageerd. Heb op beide een sluitend antwoordt gegeven, maar geen reactie op gekregen. Neen, ik kreeg gewoon weer hetzelfde te horen.
En ik scheer niet iedereen over één kam, ik probeer opzettelijk zo vaak mogelijk woorden als "velen" te gebruiken, wat ervoor zorgt dat ik net NIET iedereen over dezelfde kam scheer.

En dat bijna iedereen tegen de FIA is, dat is geen rebelse opvatting, dat is een feit. Start er een poll over en velen zullen inderdaad zeggen "ik ben niet tegen hen", maar komt er een zoveelste idee van de FIA, dan doen ze kortzichtig en zien ze enkel de nadelen. Want neem nu het verhaaltje dat iemand wk kan worden na 9 races, die kans is overigens absurd klein, ze vergeten dat nu iemand wk kan worden met 4 overwinningen en de rest op een halve minuut 2de te worden tegenover iemand met 15 overwinningen die 4 keer uitviel, is dat dan niet even idioot? Ja, indaad!

Velen hebben hier nog niet de voordelen serieus afgewogen tegen de nadelen en maken zo een fatsoenlijke discussie bij voorbaat onmogelijk. En dat is jammer.
Als ik dan nu de voordelen tegen over de nadelen zet van het overwinningssysteem, kom ik voor me zelf op meer tegens, dan voors.
Ten eerste vond ik het te kort dag met het gegeven er bij dat het behoorlijk verschil is met het punten systeem. Ten tweede vond ik het een eenzijdige beslissing van de FIA, waarin de FOTA weinig in te brengen had.
Over het systeem zelf: Ik zie het nu niet om zo'n systeem in het leven te roepen. Waarom zou je alleen de eerste plek belonen? Zoals ik eerder zei: Een slechte kwalificatie om wat voor reden dan ook maakt een overwinning een heel stuk moeilijker. Waarom zou iemand die misschien door fout van een ander zijn kwalificatie verpest ziet worden, niet beloont worden om van p12 naar p2 of p3 te rijden. Overwinning is natuurlijk het mooiste in de autosport om te halen, maar daar draait het niet alleen om. Je kan ze niet allemaal winnen. Onbetrouwbaarheid, teamorders en do or die acties zie ik nu groter worden omdat of de overwinning moet worden behaald, of omdat het anders toch niet boeit of je er uitligt. Keer zijde hier van is dan wel dat er dus wel kans bestaat dat er meer word ingehaald. Maar dat is nog niet eens zeker of dat nou ging gebeuren of niet. Dus ik zie in dit systeem voornamelijk negatieve punten.

Ja de FIA kwam er mee, dus heb ik zoiets van: Waar is de FIA mee bezig. Ik vind het dan wel goed dat ze er over nadenken, maar denk dan na en beslis samen met de rest.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Ik heb geen vooroordelen en ben ook nooit ingegaan op allerlei rekeningetjes van wat als ...enz.Mij gaat het om een basisregel van de sport,in een kampioenschap over meerdere wedstrijden moet diegene met de meeste punten winnen en of dat nu saaiere of spannendere race's geeft heeft geen belang.Als men aan deze regel gaat prutsen dan is het einde zoek ,een wk winnaar op inhaalpogingen,op snelste rondes ,op meest goedgemaakte plaatsen,ik kan tal van regels verzinnen die een wk spannender kunnen maken en geen ervan deugd,een wk winnaar word je met de meeste punten en niets anders.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 21 maart 2009 - 19:18:15
Als ik dan nu de voordelen tegen over de nadelen zet van het overwinningssysteem, kom ik voor me zelf op meer tegens, dan voors.
Ten eerste vond ik het te kort dag met het gegeven er bij dat het behoorlijk verschil is met het punten systeem. Ten tweede vond ik het een eenzijdige beslissing van de FIA, waarin de FOTA weinig in te brengen had.
Over het systeem zelf: Ik zie het nu niet om zo'n systeem in het leven te roepen. Waarom zou je alleen de eerste plek belonen? Zoals ik eerder zei: Een slechte kwalificatie om wat voor reden dan ook maakt een overwinning een heel stuk moeilijker. Waarom zou iemand die misschien door fout van een ander zijn kwalificatie verpest ziet worden, niet beloont worden om van p12 naar p2 of p3 te rijden. Overwinning is natuurlijk het mooiste in de autosport om te halen, maar daar draait het niet alleen om. Je kan ze niet allemaal winnen. Onbetrouwbaarheid, teamorders en do or die acties zie ik nu groter worden omdat of de overwinning moet worden behaald, of omdat het anders toch niet boeit of je er uitligt. Keer zijde hier van is dan wel dat er dus wel kans bestaat dat er meer word ingehaald. Maar dat is nog niet eens zeker of dat nou ging gebeuren of niet. Dus ik zie in dit systeem voornamelijk negatieve punten.

Ja de FIA kwam er mee, dus heb ik zoiets van: Waar is de FIA mee bezig. Ik vind het dan wel goed dat ze er over nadenken, maar denk dan na en beslis samen met de rest.
Puntje 1 en 2 ben ik het volledig mee eens hoor, laat dat duidelijk zijn. Maar dat heeft niets met het syteem op zich te maken inderdaad.
Dan wat er wel mee te maken heeft: ik heb steeds gezegd dat ik ook vind dat het inderdaad radicaal is, een aantal 2de plaatsen zou van mij gerust nog wat waard mogen zijn, maar een 2de plaats die bijna hetzelfde waard is als een eerste plaats, is een nogal idioot.
Wie een slechte kwali heeft, die heeft zelf een slechte kwali gereden. Iedereen heeft een kwartier de tijd zijn kwali te rijden, daarin kan je meer dan 1 rondje rijden, als je rondje dan verpest wordt door een ander en je daarna geen tijd meer hebt, dan had je maar eerder buiten moeten komen, simpel. Eigen schuld, dikke bult. Als je dan alsnog naar p2 of p3 kan rijden, dan is dat nog steeds belangrijk voor bij ex-eaquo (wat volgens mij absoluut niet te verwaarlozen is), en voor het team.
En gewoon even ter opmerking: de voordelen ervan zijn niet zeker, maar de nadelen ervan wel? Mag ik aub zeggen dat dat dan toch een vooroordeel is?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: janke op 21 maart 2009 - 19:15:11
Héérlijk. Wie is nu de baas in de F1. Ik lig in een deuk.
De werkelijke baas, de allesbepalende factor, zouden de fans moeten zijn. Zonder fans, geen sponsors. Zonder sponsors geen F1.

janke

F1 is alleen maar fans. Zijn die er niet dan no F1, simpel.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 21 maart 2009 - 19:48:20
F1 is alleen maar fans. Zijn die er niet dan no F1, simpel.
Dat is met bijna elke topsport zo, maar nergens krijgen de fans echt inspraak hoor.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Oh nee. Als die fans niet meer komen dan hebben ze een duidelijke uit/inspraak.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 21 maart 2009 - 19:54:44
Oh nee. Als die fans niet meer komen dan hebben ze een duidelijke uit/inspraak.
Dat is dan ook de enige manier waarop je kan reageren momenteel, dat noem ik geen inspraak hebben. Inspraak hebben is vertegenwoordigers rond de tafel hebben zitten, polls hebben die écht mee beslissen wat en hoe. En ik ken geen sport die dat heeft, sorry.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Alsjeblief, kom op. Inspraak heb je ook als al die fans hun sport links laten liggen.  Heel simpel, als geen hond meer naar F1, voetbal enz zou kijken, is het over. Lijkt me nog steeds simpel. Het moet centen opbrengen.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 21 maart 2009 - 20:09:18
Alsjeblief, kom op. Inspraak heb je ook als al die fans hun sport links laten liggen.  Heel simpel, als geen hond meer naar F1, voetbal enz zou kijken, is het over. Lijkt me nog steeds simpel. Het moet centen opbrengen.
Ja, dat zeg ik toch ook? Maar een sport links laten liggen is wel heel drastisch, dat is geen inspraak hebben op een bepaalde regel en mee rond de tafel zitten. Sorry, dat noem ik geen inspraak. Inspraak is voor mij dat je werkelijk je stem en je mening kan laten horen bij elke beslissing. En dat kan je niet door de sport links te laten liggen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 21 maart 2009 - 19:27:30
Citaat van: Burorri op 21 maart 2009 - 19:18:15
Als ik dan nu de voordelen tegen over de nadelen zet van het overwinningssysteem, kom ik voor me zelf op meer tegens, dan voors.
Ten eerste vond ik het te kort dag met het gegeven er bij dat het behoorlijk verschil is met het punten systeem. Ten tweede vond ik het een eenzijdige beslissing van de FIA, waarin de FOTA weinig in te brengen had.
Over het systeem zelf: Ik zie het nu niet om zo'n systeem in het leven te roepen. Waarom zou je alleen de eerste plek belonen? Zoals ik eerder zei: Een slechte kwalificatie om wat voor reden dan ook maakt een overwinning een heel stuk moeilijker. Waarom zou iemand die misschien door fout van een ander zijn kwalificatie verpest ziet worden, niet beloont worden om van p12 naar p2 of p3 te rijden. Overwinning is natuurlijk het mooiste in de autosport om te halen, maar daar draait het niet alleen om. Je kan ze niet allemaal winnen. Onbetrouwbaarheid, teamorders en do or die acties zie ik nu groter worden omdat of de overwinning moet worden behaald, of omdat het anders toch niet boeit of je er uitligt. Keer zijde hier van is dan wel dat er dus wel kans bestaat dat er meer word ingehaald. Maar dat is nog niet eens zeker of dat nou ging gebeuren of niet. Dus ik zie in dit systeem voornamelijk negatieve punten.

Ja de FIA kwam er mee, dus heb ik zoiets van: Waar is de FIA mee bezig. Ik vind het dan wel goed dat ze er over nadenken, maar denk dan na en beslis samen met de rest.
Puntje 1 en 2 ben ik het volledig mee eens hoor, laat dat duidelijk zijn. Maar dat heeft niets met het syteem op zich te maken inderdaad.
Dan wat er wel mee te maken heeft: ik heb steeds gezegd dat ik ook vind dat het inderdaad radicaal is, een aantal 2de plaatsen zou van mij gerust nog wat waard mogen zijn, maar een 2de plaats die bijna hetzelfde waard is als een eerste plaats, is een nogal idioot.
Wie een slechte kwali heeft, die heeft zelf een slechte kwali gereden. Iedereen heeft een kwartier de tijd zijn kwali te rijden, daarin kan je meer dan 1 rondje rijden, als je rondje dan verpest wordt door een ander en je daarna geen tijd meer hebt, dan had je maar eerder buiten moeten komen, simpel. Eigen schuld, dikke bult. Als je dan alsnog naar p2 of p3 kan rijden, dan is dat nog steeds belangrijk voor bij ex-eaquo (wat volgens mij absoluut niet te verwaarlozen is), en voor het team.
En gewoon even ter opmerking: de voordelen ervan zijn niet zeker, maar de nadelen ervan wel? Mag ik aub zeggen dat dat dan toch een vooroordeel is?
Ja, omdat ik de voordelen zie als iets wat dus nog niet is gebeurd. Je kan dus niet weten of het overwinningen systeem het inhalen bevorderd. Het zelfde geld dan natuurlijk ook om gekeerd, dat het niet zeker is dat dit systeem inhalen juist weg haalt. Maar je kan er niet om heen dat het nadeel van geen beloning krijgt, wel zeker is.

Ik ben het met je eens dat het verschil groter moet inderdaad. Een 2de plaats zou minder moeten worden. 10-6-4-3-2-1(wat ik denk ik nu het beste vind, gezien het toch wel kleine veld.) of 12-9-7-5-4-3-2-1 ofzo. Daarom moeten de FIA, FOTA en eigenlijk ook de fans met elkaar om de tafel gaan zitten. Fans dan in de form van een enquette o.i.d.

Met je kwalificatie puntje ben ik het deels eens. Als iemand door eigen toedoen een fout maakt is het inderdaad jammer. Dan had hij gewoon beter moeten zijn. Maar in geval van regen kwalificatie, of een kapotte motor of een aanrijding buiten zijn schuld om.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

#268
Ferrari 2009,

Man, wat zit je nou te filosoferen. Ik bepaal wat ik leuk vind om te zien, en niemand anders.  Als de F1 voor mij een lachertje zou worden, dan kap ik daarmee. Ga ik over op een andere sport: Darten.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

#269
Citaat van: janke op 21 maart 2009 - 20:21:38
Ferrari 2009,

Man, wat zit je nou te filosoferen. Ik bepaal wat ik leuk vind om te zien, en niemand anders.  Als de F1 voor mij een lachertje zou worden, dan kap ik daarmee. Ga ik over op een sport:Darten.
Wat heeft dat in godsnaam met filosoferen te maken? ::) En waar zeg ik dat je er niet mee zou kappen? Lees je wel wat er staat? Ik zeg dat wij totaal geen inspraak hebben in de F1. Als jij een manier weet hoe wij mee bepalen wat de regels zijn, dan wil ik die echt wel eens weten. En de sport links laten liggen lijkt mij geen manier om de regels te bepalen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.