Ze zijn totaal GEK geworden!

Gestart door Tim C, 17 maart 2009 - 15:09:32

« vorige - volgende »

janke

Some things are too important to be left in the past.

Enzo

#271
Had dat topic gemist.... :-[


scho0634

Citaat van: Enzo op 22 maart 2009 - 03:24:15
Off topic:

Heb niet veel gepost de laatste tijd maar wel mee gelezen, ik moet toegeven dat de manier van posten van sommige wat te wensen over laat...
Vroeger was ik lid van het gpupdate forum, daar was het nog veel erger, uiteindelijk is het hele forum opgeheven door al het offtopic gezever.
De manier van posten is heel herkenbaar, men zou zich moeten realiseren dat meerdere mensen ook soms verschillende gedachten met zich meebrengen, hierbij is het ook belangrijk dat je kan accepteren dat iemand ergens anders over denkt dan jij zelf en je moet zeker niet hele pagina's obstinate pleidooien gaan houden waarom jouw mening de juiste is. Daar zit gewoon niemand op te wachten en het getuigd van weinig sociale vaardigheden. Op een bepaald moment is de discussie op en heb je kunnen constateren dat de meningen verschillen laat het dan daarbij!!
Even goede vrienden toch? Een forum zou saai zijn als we het allemaal met elkaar eens waren........
Ik geef je helemaal gelijk. Maar beperk je opmerkingen over dit soort zaken tot dit topic. :)

Jasper

Citaat van: Ferrari 2009 op 21 maart 2009 - 20:24:18
Citaat van: janke op 21 maart 2009 - 20:21:38
Ferrari 2009,

Man, wat zit je nou te filosoferen. Ik bepaal wat ik leuk vind om te zien, en niemand anders.  Als de F1 voor mij een lachertje zou worden, dan kap ik daarmee. Ga ik over op een sport:Darten.
Wat heeft dat in godsnaam met filosoferen te maken? ::) En waar zeg ik dat je er niet mee zou kappen? Lees je wel wat er staat? Ik zeg dat wij totaal geen inspraak hebben in de F1. Als jij een manier weet hoe wij mee bepalen wat de regels zijn, dan wil ik die echt wel eens weten. En de sport links laten liggen lijkt mij geen manier om de regels te bepalen.

Hoe heb je inspraak in de wetten die ingevoerd worden in België? Niet. En toch is het een democratie. Hmm...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 22 maart 2009 - 12:14:26
Citaat van: Ferrari 2009 op 21 maart 2009 - 20:24:18
Citaat van: janke op 21 maart 2009 - 20:21:38
Ferrari 2009,

Man, wat zit je nou te filosoferen. Ik bepaal wat ik leuk vind om te zien, en niemand anders.  Als de F1 voor mij een lachertje zou worden, dan kap ik daarmee. Ga ik over op een sport:Darten.
Wat heeft dat in godsnaam met filosoferen te maken? ::) En waar zeg ik dat je er niet mee zou kappen? Lees je wel wat er staat? Ik zeg dat wij totaal geen inspraak hebben in de F1. Als jij een manier weet hoe wij mee bepalen wat de regels zijn, dan wil ik die echt wel eens weten. En de sport links laten liggen lijkt mij geen manier om de regels te bepalen.

Hoe heb je inspraak in de wetten die ingevoerd worden in België? Niet. En toch is het een democratie. Hmm...
We kunnen stemmen. Stemmen op onze "vertegenwoordiger", en hoe meer mensen op die persoon of partij stemmen, hoe meer die persoon te zeggen heeft. En vinden wij dat die persoon/partij niet goed doet wat wij hem vragen, dan stemmen wij op iemand anders.

En dan naar de FIA: daarbij kunnen we op niets of niemand stemmen, dit gebeurd allemaal door mensen van de RACB ofzo, waar wij als autosportfans, geen kloot, totaal niets, over kunnen zeggen. En ook in de FOM kunnen wij op geen enkele manier onze mening laten horen. Ja, door het af te bollen, maar dat is wel heel radicaal.

Toch een groot verschil tussen die 2 lijkt mij.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2009 op 22 maart 2009 - 12:34:37
Citaat van: Jasper op 22 maart 2009 - 12:14:26
Citaat van: Ferrari 2009 op 21 maart 2009 - 20:24:18
Citaat van: janke op 21 maart 2009 - 20:21:38
Ferrari 2009,

Man, wat zit je nou te filosoferen. Ik bepaal wat ik leuk vind om te zien, en niemand anders.  Als de F1 voor mij een lachertje zou worden, dan kap ik daarmee. Ga ik over op een sport:Darten.
Wat heeft dat in godsnaam met filosoferen te maken? ::) En waar zeg ik dat je er niet mee zou kappen? Lees je wel wat er staat? Ik zeg dat wij totaal geen inspraak hebben in de F1. Als jij een manier weet hoe wij mee bepalen wat de regels zijn, dan wil ik die echt wel eens weten. En de sport links laten liggen lijkt mij geen manier om de regels te bepalen.

Hoe heb je inspraak in de wetten die ingevoerd worden in België? Niet. En toch is het een democratie. Hmm...
We kunnen stemmen. Stemmen op onze "vertegenwoordiger", en hoe meer mensen op die persoon of partij stemmen, hoe meer die persoon te zeggen heeft. En vinden wij dat die persoon/partij niet goed doet wat wij hem vragen, dan stemmen wij op iemand anders.

En dan naar de FIA: daarbij kunnen we op niets of niemand stemmen, dit gebeurd allemaal door mensen van de RACB ofzo, waar wij als autosportfans, geen kloot, totaal niets, over kunnen zeggen. En ook in de FOM kunnen wij op geen enkele manier onze mening laten horen. Ja, door het af te bollen, maar dat is wel heel radicaal.

Toch een groot verschil tussen die 2 lijkt mij.
zit je nou zelf kritiek te geven op de FIA terwijl je eerst zegt dat anderen niks anders doen?? dat de FIA niet alles op eigen houtje kan beslissen is deze week wel weer duidelijk geworden.. ik denk dat wij als fans wel degelijk inspraak hebben op het werk van de FIA... bv na alle kritiek op de straffen die vorig jaar zijn uitgedeeld heeft de FIA ook dingen veranderd, geprobeerd het transparanter te maken... en de kritiek van fans dat er bijna niet meer ingehaald wordt heeft ook tot een hele reeks nieuwe regels geleidt... ik denk dat de fans wel degelijk inspraak hebben, in alle sporten wel.. zou dom zijn om niet naar de fans te luisteren, want sport is niks zonder publiek, zeker F1 niet... en als jij één keer in de 4 jaar mag stemmen op een bepaald persoon, dan heb je wel het gevoel dat er na je geluisterd wordt?? ik denk dat het momenteel wel vrij goed geregeld is, bij de FIA zelf heerst geen dictatuur en voor F1 moet alles overlegd worden met de FOTA.. ik vind het prima zo...

Ferrari 2010

Citaat van: NDCGN op 22 maart 2009 - 14:18:22
zit je nou zelf kritiek te geven op de FIA terwijl je eerst zegt dat anderen niks anders doen??
Waarom zou ik geen kritiek mogen geven? Je moet geen appelen met peren gaan vergelijken hé.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Bart VD

Citaat van: Ferrari 2009 op 22 maart 2009 - 12:34:37We kunnen stemmen. Stemmen op onze "vertegenwoordiger", en hoe meer mensen op die persoon of partij stemmen, hoe meer die persoon te zeggen heeft. En vinden wij dat die persoon/partij niet goed doet wat wij hem vragen, dan stemmen wij op iemand anders.

Vervolgens vervangt men de persoon waarvoor de kiezer gestemd heeft door een opvolger, of coopteert men een politicus van een partij die door de kiezer naar huis gestuurd werd.  Het allegaartje aan politici veegt vervolgens collectief hun reet aan de wensen van de burger en doet zelfs geen moeite om te weten te komen wat de mensen echt willen.

België is geen democratie, het zijn de grote meneren in de partijen die hier de plak zwaaien.  We leven dus in een oligarchie.

Maar dit terzijde. ;)
This space for rent

Ferrari 2010

Citaat van: Bart VD op 22 maart 2009 - 15:52:37
Citaat van: Ferrari 2009 op 22 maart 2009 - 12:34:37We kunnen stemmen. Stemmen op onze "vertegenwoordiger", en hoe meer mensen op die persoon of partij stemmen, hoe meer die persoon te zeggen heeft. En vinden wij dat die persoon/partij niet goed doet wat wij hem vragen, dan stemmen wij op iemand anders.

Vervolgens vervangt men de persoon waarvoor de kiezer gestemd heeft door een opvolger, of coopteert men een politicus van een partij die door de kiezer naar huis gestuurd werd.  Het allegaartje aan politici veegt vervolgens collectief hun reet aan de wensen van de burger en doet zelfs geen moeite om te weten te komen wat de mensen echt willen.

België is geen democratie, het zijn de grote meneren in de partijen die hier de plak zwaaien.  We leven dus in een oligarchie.

Maar dit terzijde. ;)
Misschien moeten we maar eens een politiek topic openen :) Ik wilde alleen maar zeggen, we hebben meer inspraak in wat er in ons land gebeurt, dan wat er bij de FIA e.d. gebeurt. We kunnen stemmen voor partijen, die dan deels onze wensen doorvoeren. Wie graag een hoop sociale regels heeft stemt op de sp.a en wie graag wat ziet gebeuren aan de imigratieregels zal eerder naar rechts uitwijken. Je kan inderdaad niet exact laten horen hoe jij het wil (tenzij je zelf in de politiek gaat, is ook nog een optie die we niet zo eenvoudig bij de FIA hebben ;)), maar het is toch niet zo radicaal als in het land blijven of verhuizen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2009 op 22 maart 2009 - 15:48:30
Citaat van: NDCGN op 22 maart 2009 - 14:18:22
zit je nou zelf kritiek te geven op de FIA terwijl je eerst zegt dat anderen niks anders doen??
Waarom zou ik geen kritiek mogen geven? Je moet geen appelen met peren gaan vergelijken hé.
van mij mag je hoor, maar laat anderen dan ook gewoon lekker zeggen wat ze willen...

SDG

Citaat van: Bart VD op 22 maart 2009 - 15:52:37
Citaat van: Ferrari 2009 op 22 maart 2009 - 12:34:37We kunnen stemmen. Stemmen op onze "vertegenwoordiger", en hoe meer mensen op die persoon of partij stemmen, hoe meer die persoon te zeggen heeft. En vinden wij dat die persoon/partij niet goed doet wat wij hem vragen, dan stemmen wij op iemand anders.

Vervolgens vervangt men de persoon waarvoor de kiezer gestemd heeft door een opvolger, of coopteert men een politicus van een partij die door de kiezer naar huis gestuurd werd.  Het allegaartje aan politici veegt vervolgens collectief hun reet aan de wensen van de burger en doet zelfs geen moeite om te weten te komen wat de mensen echt willen.

België is geen democratie, het zijn de grote meneren in de partijen die hier de plak zwaaien.  We leven dus in een oligarchie.

Maar dit terzijde. ;)

Het juiste woord is 'particratie'.  ;)

SDG

http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/090322160654.shtml

Bon, als het aan Ecclestone ligt komt het nieuwe systeem er volgend jaar dus hoe dan ook, om het even of de mensen het zien zitten of niet. Vreemde hersenkronkels heeft die man toch, hoor...

Enzo

Citaat van: SDG op 22 maart 2009 - 19:42:04
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/090322160654.shtml

Bon, als het aan Ecclestone ligt komt het nieuwe systeem er volgend jaar dus hoe dan ook, om het even of de mensen het zien zitten of niet. Vreemde hersenkronkels heeft die man toch, hoor...

Ach hij zegt zoveel, denk niet dat het in de format geintroduceerd zal worden zoals hij dat nu voor ogen heeft.
Zal eerder iets worden zoals de teams een paar weken geleden voorstelde.
Ik zou me niet zo druk maken om dit soort berichten....

Ferrari 2010

Citaat van: Enzo op 22 maart 2009 - 19:49:10
Citaat van: SDG op 22 maart 2009 - 19:42:04
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/090322160654.shtml

Bon, als het aan Ecclestone ligt komt het nieuwe systeem er volgend jaar dus hoe dan ook, om het even of de mensen het zien zitten of niet. Vreemde hersenkronkels heeft die man toch, hoor...

Ach hij zegt zoveel, denk niet dat het in de format geintroduceerd zal worden zoals hij dat nu voor ogen heeft.
Zal eerder iets worden zoals de teams een paar weken geleden voorstelde.
Ik zou me niet zo druk maken om dit soort berichten....
Ik denk ook dat hij weer zomaar iets zegt. Bernie's strategie is doorgaans een waanzinnig en radicaal idee lanceren, en dan zo iets verkrijgen dat misschien wel een pak minder is dan wat hij eerst lanceerde, maar wel verder gaat dan wat de teams initieel wilden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Forza F1

Wat de FOTA voorstelt is véél interessanter dan dat van Ecclestone/FIA. Maar ik zou het puntensysteem gewoon laten zoals het nu is... De kampioenschappen zijn nog nooit zo spannend geweest. In't verleden kloeg men steen en been dat M. Schumacher véél te dominant WK werd. Door de kleinere verschillen in punten 10-8-6 is het veel spannender geworden, waarom het verschil dan terug vergroten?  :)

Het is jammer voor Massa dat hij in 2008 geen WK geworden is, maar hetzelfde geldt voor Hamilton in 2007. Ik vind niet dat de regels daarom nu dienen aangepast te worden. Fernando Alonso is ook 2x WK geworden omdat hij het meest constant reed. Het constant zijn dient beloond te worden, en niet de meeste zeges.