Ze zijn totaal GEK geworden!

Gestart door Tim C, 17 maart 2009 - 15:09:32

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 21 maart 2009 - 00:47:11
Citaat van: Ferrari 2009 op 19 maart 2009 - 17:05:04
Citaat van: Jasper op 19 maart 2009 - 10:57:58
Citaat van: Ferrari 2009 op 19 maart 2009 - 08:36:00Typisch mensen. Watjes, stuk voor stuk.
Ik stel voor dat je dan nu ergens in een grot gaat wonen en je volledig afsluit van de buitenwereld. ::)
Het is toch zo? Altijd maar zagen van de races zijn niet spannend, er is niet genoeg dit niet genoeg dat, dan doet men er eens iets aan is het weer niet goed. Ze willen het allemaal anders maar zijn te bang voor échte veranderingen. Dat is eigen aan de mens. Maar wie verder kijkt, ziet dat de voordelen toch niet zo slecht zijn. Maar waarschijnlijk zullen de meesten dat pas beseffen tegen dat we enkele races ver zijn.

Ik vind het jammer dat je ons zo laag inschat. Mij heb je trouwens de voorbije 2 jaar niet horen klagen dat de F1 saai is (als er occasioneel een saaie race is, dan ben ik bij de eersten om te klagen, maar dat wil niet zeggen dat ik vind dat er iets moet veranderen want saaie races zullen er altijd zijn).
Laat het duidelijk zijn dat het een veralgemening is. Niet iedereen zit constant te zagen en te klagen, zeker jij niet, maar er zijn er wel. En het zijn vaak die mensen die steeds zagen en klagen over hoe slecht het is, die nog harder gaan zagen als de FIA iets wijzigt. En dat geldt niet alleen in de F1, dat geldt overal. Er zijn mensen die overal alleen het slechte in zien, en zich dan gaan beklagen en dit en dat. Dat verziekt gewoon alles en is ronduit belachelijk.

Nuja, FIA krabbelt terug, regel niet in 2009, fijn, 2 weken voor de start zoiets invoeren, wat volgens mij toch iets is dat belangrijk is om bij stil te staan bij het ontwerp van een wagen, is niet al te logisch. Maar ik hoop dat ze binnenkort dan toch gaan aankondigen dat het systeem voor volgend jaar, wel in die aard zal liggen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Ik kreeg ook de indruk dat de FIA dit iig wel wilde doorzetten en dat het voorstel met een jaar zou worden uitgesteld.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Wat betreft 2010 gaan de FIA en de FOTA nog praten. Het is niet zeker dat her systeem dan alsnog wordt ingevoerd, al zou het best kunnen. Afwachten.

Overigens vind ik dat de FIA wel een zeperd van jewelste heeft gemaakt. Mosley brult nu dat hij van Bernie begreep dat de teams erachter stonden, maar ik was vanachter mijn pc-tje allang op de hoogte van het feit dat ze dat niet zagen zitten. Leest Mosley geen kranten en heeft ie geen internet? Het klinkt als een dom smoesje.

Folkert

Citaat van: 0634 op 21 maart 2009 - 12:38:43
Wat betreft 2010 gaan de FIA en de FOTA nog praten. Het is niet zeker dat her systeem dan alsnog wordt ingevoerd, al zou het best kunnen. Afwachten.

Overigens vind ik dat de FIA wel een zeperd van jewelste heeft gemaakt. Mosley brult nu dat hij van Bernie begreep dat de teams erachter stonden, maar ik was vanachter mijn pc-tje allang op de hoogte van het feit dat ze dat niet zagen zitten. Leest Mosley geen kranten en heeft ie geen internet? Het klinkt als een dom smoesje.
Ja inderdaad. Weet ik natuurlijk niet hoe de communicatie ging tussen die 2, maar heel erg goed was het iig niet. Hoewel ik nu blij ben dat het weer terug is gedraaid, ben ik nog verbaasder over de reacties en handelen van de FIA.
Het initiatief was misschien goed bedoelt. En zoals Ferarri_2009 al zei, dat veel mensen er op gingen zeiken is misschien niet goed. Maar zo kort dag een  nieuwe puntentelling invoeren, is niet slim.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: Ferrari 2009 op 21 maart 2009 - 09:37:12
Citaat van: Jasper op 21 maart 2009 - 00:47:11
Citaat van: Ferrari 2009 op 19 maart 2009 - 17:05:04
Citaat van: Jasper op 19 maart 2009 - 10:57:58
Citaat van: Ferrari 2009 op 19 maart 2009 - 08:36:00Typisch mensen. Watjes, stuk voor stuk.
Ik stel voor dat je dan nu ergens in een grot gaat wonen en je volledig afsluit van de buitenwereld. ::)
Het is toch zo? Altijd maar zagen van de races zijn niet spannend, er is niet genoeg dit niet genoeg dat, dan doet men er eens iets aan is het weer niet goed. Ze willen het allemaal anders maar zijn te bang voor échte veranderingen. Dat is eigen aan de mens. Maar wie verder kijkt, ziet dat de voordelen toch niet zo slecht zijn. Maar waarschijnlijk zullen de meesten dat pas beseffen tegen dat we enkele races ver zijn.

Ik vind het jammer dat je ons zo laag inschat. Mij heb je trouwens de voorbije 2 jaar niet horen klagen dat de F1 saai is (als er occasioneel een saaie race is, dan ben ik bij de eersten om te klagen, maar dat wil niet zeggen dat ik vind dat er iets moet veranderen want saaie races zullen er altijd zijn).
Laat het duidelijk zijn dat het een veralgemening is. Niet iedereen zit constant te zagen en te klagen, zeker jij niet, maar er zijn er wel. En het zijn vaak die mensen die steeds zagen en klagen over hoe slecht het is, die nog harder gaan zagen als de FIA iets wijzigt. En dat geldt niet alleen in de F1, dat geldt overal. Er zijn mensen die overal alleen het slechte in zien, en zich dan gaan beklagen en dit en dat. Dat verziekt gewoon alles en is ronduit belachelijk.

Het is niet omdat het nu niet goed is, dat elke verandering alleen maar beter zou kunnen zijn. Het voorstel van de FOTA was volgens mij weldoordacht en een goede verbetering. Daar heb ik ook niemand over horen klagen. Als ze die verandering hadden goedgekeurd, dan werd alles nu de hemel ingeprezen. Dat het nu wordt afgekraakt, is wel degelijk omdat mensen het een slecht idee vonden, niet omdat iedereen tegen verandering is. ::)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 21 maart 2009 - 13:20:02
Het is niet omdat het nu niet goed is, dat elke verandering alleen maar beter zou kunnen zijn. Het voorstel van de FOTA was volgens mij weldoordacht en een goede verbetering. Daar heb ik ook niemand over horen klagen. Als ze die verandering hadden goedgekeurd, dan werd alles nu de hemel ingeprezen. Dat het nu wordt afgekraakt, is wel degelijk omdat mensen het een slecht idee vonden, niet omdat iedereen tegen verandering is. ::)
Mensen zijn dan ook meelopers. Het merendeel hier is pro FOTA en contra FIA/FOM. Ook dat doet er toe.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Forza F1

Citaat van: Ferrari 2009 op 21 maart 2009 - 13:22:35
Mensen zijn dan ook meelopers. Het merendeel hier is pro FOTA en contra FIA/FOM. Ook dat doet er toe.

Wees blij dat FOTA en GPDA bestaan! Zonder hen was er misschien nu al een andere race klasse ontstaan. FIA/FOM/Ecclestone maken nu eenmaal veel stomme beslissingen.

McLaren_über_alles

#247
Citaat van: Forza Ferrari op 21 maart 2009 - 14:55:32
Citaat van: Ferrari 2009 op 21 maart 2009 - 13:22:35
Mensen zijn dan ook meelopers. Het merendeel hier is pro FOTA en contra FIA/FOM. Ook dat doet er toe.

Wees blij dat FOTA en GPDA bestaan! Zonder hen was er misschien nu al een andere race klasse ontstaan. FIA/FOM/Ecclestone maken nu eenmaal veel stomme beslissingen.

Jups. Zie de FIA altijd als een bende hoogbejaarden in een ivoren toren die alle zin voor de werkelijkheid verloren hebben, en totaal niet weten wat leeft binnen de sport...

Groupthink (zie Irving Janis, psycholoog) achtige toestanden maw...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Ferrari 2010

Citaat van: Forza Ferrari op 21 maart 2009 - 14:55:32
Citaat van: Ferrari 2009 op 21 maart 2009 - 13:22:35
Mensen zijn dan ook meelopers. Het merendeel hier is pro FOTA en contra FIA/FOM. Ook dat doet er toe.

Wees blij dat FOTA en GPDA bestaan! Zonder hen was er misschien nu al een andere race klasse ontstaan. FIA/FOM/Ecclestone maken nu eenmaal veel stomme beslissingen.
Zeg ik ergens dat ik tegen de FOTA en de GPDA ben? Ze moeten er zijn, net zoals de FIA, FOM én Bernie.

Citaat van: McLaren_über_alles op 21 maart 2009 - 15:52:14
Jups. Zie de FIA altijd als een bende hoogbejaarden in een ivoren toren die alle zin voor de werkelijkheid verloren zijn, en totaal niet weten wat leeft binnen de sport...
Bevestigd volledig mijn gedacht over velen hier.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McLaren_über_alles

#249
EDIT: dubbelpost
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2009 op 21 maart 2009 - 16:32:37
Bevestigd volledig mijn gedacht over velen hier.
Als je het leuk vind om iedereen over 1 kam te scheren en dan ook nog denkt dat iedereen dat systeem niks vond omdat iedereen vooringenomen is, vind ik dat een gebrek van jouw kant. Blijkbaar ben jij niet in staat om te lezen waarom mensen het een slecht idee vonden. Er zijn genoeg argumenten geweest. Maar jij blijft volharden in jouw rebelse opvatting dat iedereen tegen de FIA is. Dat kan je doen, maar daarmee kap je een fatsoenlijke discussie bij voorbaat al af. En dat is jammer.

Ferrari 2010

#251
Citaat van: 0634 op 21 maart 2009 - 18:02:07
Citaat van: Ferrari 2009 op 21 maart 2009 - 16:32:37
Bevestigd volledig mijn gedacht over velen hier.
Als je het leuk vind om iedereen over 1 kam te scheren en dan ook nog denkt dat iedereen dat systeem niks vond omdat iedereen vooringenomen is, vind ik dat een gebrek van jouw kant. Blijkbaar ben jij niet in staat om te lezen waarom mensen het een slecht idee vonden. Er zijn genoeg argumenten geweest. Maar jij blijft volharden in jouw rebelse opvatting dat iedereen tegen de FIA is. Dat kan je doen, maar daarmee kap je een fatsoenlijke discussie bij voorbaat al af. En dat is jammer.
En die argumenten waren? Dat er een alternatief was: heb ik op gereageerd, dat men te vroeg wk kan worden: heb ik op gereageerd. Heb op beide een sluitend antwoordt gegeven, maar geen reactie op gekregen. Neen, ik kreeg gewoon weer hetzelfde te horen.
En ik scheer niet iedereen over één kam, ik probeer opzettelijk zo vaak mogelijk woorden als "velen" te gebruiken, wat ervoor zorgt dat ik net NIET iedereen over dezelfde kam scheer.

En dat bijna iedereen tegen de FIA is, dat is geen rebelse opvatting, dat is een feit. Start er een poll over en velen zullen inderdaad zeggen "ik ben niet tegen hen", maar komt er een zoveelste idee van de FIA, dan doen ze kortzichtig en zien ze enkel de nadelen. Want neem nu het verhaaltje dat iemand wk kan worden na 9 races, die kans is overigens absurd klein, ze vergeten dat nu iemand wk kan worden met 4 overwinningen en de rest op een halve minuut 2de te worden tegenover iemand met 15 overwinningen die 4 keer uitviel, is dat dan niet even idioot? Ja, indaad!

Velen hebben hier nog niet de voordelen serieus afgewogen tegen de nadelen en maken zo een fatsoenlijke discussie bij voorbaat onmogelijk. En dat is jammer.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Velen zijn het niet met jou eens, dat is heel wat anders.

En het zal best zo zijn dat sommigen of velen tégen de FIA zijn. Maar dat is niet de reden waarom ze het niet met die regel eens waren. Als de FIA met goede regels komt, zoals de bezuinigingen heeft iedereen daar vrede mee. 

Er zijn zat redenen aangevoerd waarom die puntenregel niet zo en niet nu ingevoerd moet worden. Dat kan jij best onzin argumenten vinden. Prima, jouw goed recht. Mooi zelfs, dan houden we een leuke discussie over. Maar ga nou niet omdat vrijwel iedereen tegen die regel is lopen miepen dat dat komt omdat het gros meelopers zijn en zo jezelf trots op de borst kloppen dat jij niet zo bent. Niet lullig bedoeld, maar zo komt het over.

Misschien is het gros er gewoon tegen omdat het een amateuristische flater van jewelste is geweest van de FIA om een belangrijke regel 10 dagen voor de eerste GP en tegen de wens van teams, rijders en publiek in, zomaar te veranderen. Zou dat niet de reden kunnen zijn?

leproffesseur

Ik ben toch blij dat de fia beseft heeft dat geen goede maatregel is...
althans dit jaar nog niet :).Ze hebben het niet slecht gedaan door aan de nieuwe
technische regels aan de wagen te sleutelen dus misschien komt het toch nog goed
en moet ik mijn mening over de fia herzien.

Jasper

Citaat van: Ferrari 2009 op 21 maart 2009 - 18:11:29
Citaat van: 0634 op 21 maart 2009 - 18:02:07
Citaat van: Ferrari 2009 op 21 maart 2009 - 16:32:37
Bevestigd volledig mijn gedacht over velen hier.
Als je het leuk vind om iedereen over 1 kam te scheren en dan ook nog denkt dat iedereen dat systeem niks vond omdat iedereen vooringenomen is, vind ik dat een gebrek van jouw kant. Blijkbaar ben jij niet in staat om te lezen waarom mensen het een slecht idee vonden. Er zijn genoeg argumenten geweest. Maar jij blijft volharden in jouw rebelse opvatting dat iedereen tegen de FIA is. Dat kan je doen, maar daarmee kap je een fatsoenlijke discussie bij voorbaat al af. En dat is jammer.
En die argumenten waren? Dat er een alternatief was: heb ik op gereageerd, dat men te vroeg wk kan worden: heb ik op gereageerd. Heb op beide een sluitend antwoordt gegeven, maar geen reactie op gekregen. Neen, ik kreeg gewoon weer hetzelfde te horen.
En ik scheer niet iedereen over één kam, ik probeer opzettelijk zo vaak mogelijk woorden als "velen" te gebruiken, wat ervoor zorgt dat ik net NIET iedereen over dezelfde kam scheer.

En dat bijna iedereen tegen de FIA is, dat is geen rebelse opvatting, dat is een feit. Start er een poll over en velen zullen inderdaad zeggen "ik ben niet tegen hen", maar komt er een zoveelste idee van de FIA, dan doen ze kortzichtig en zien ze enkel de nadelen. Want neem nu het verhaaltje dat iemand wk kan worden na 9 races, die kans is overigens absurd klein, ze vergeten dat nu iemand wk kan worden met 4 overwinningen en de rest op een halve minuut 2de te worden tegenover iemand met 15 overwinningen die 4 keer uitviel, is dat dan niet even idioot? Ja, indaad!

Velen hebben hier nog niet de voordelen serieus afgewogen tegen de nadelen en maken zo een fatsoenlijke discussie bij voorbaat onmogelijk. En dat is jammer.

Wat jammer is, is dat jij denkt dat je een monopolie hebt op de waarheid waarbij jij alle mogelijke argumenten van anderen hebt afgebroken en dus per definitie de winnaar bent van deze discussie. Ik vat jouw posts op als een belediging.