Ze zijn totaal GEK geworden!

Gestart door Tim C, 17 maart 2009 - 15:09:32

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 20 maart 2009 - 10:48:28
Citaat van: meatball op 19 maart 2009 - 20:46:33Er zijn toch in het verleden zat voorbeelden waar ik vond dat de nr 2 na een toffe inhaalrace de overwinning meer verdiende dan de uiteindelijke winnaar,dat is nu zinloos de tweede plaats is niets meer waard,onzin dat is het.

Waarom is een tweede plaats niets meer waard ?
Omdat de beslissing nu gaat om aantal overwinningen, niet om punten. wat heb je aan een 2de plek als je 2 overwinningen achter ligt? Ok, misschien is p2 nog wel wat waard als je gelijk aantal overwinningen hebt.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 20 maart 2009 - 10:58:26
Citaat van: 0634 op 19 maart 2009 - 21:29:18
En dat geldt ook voor de auto's. Het gaat om meer dan snelheid als je een race wil winnen. Ook de tactiek speelt een rol, alsmede de betrouwbaarheid. Met het oude systeem werd dat in de score duidelijker dan nu. Nu wordt het veel meer gefocust op pure snelheid. F1 racen is zoveel meer dan alleen maar snelheid.


Je vergeet 1 ding, om te winnen moet je ook betrouwbaar en tactisch sterk zijn.
Je kan best overal op willen reageren, maar ik zei letterlijk dat betrouwbaarheid en tactiek er ook toe doen.

Bart VD

Citaat van: Ferrari 2009 op 20 maart 2009 - 12:04:00
Citaat van: Bart VD op 20 maart 2009 - 11:43:21

Punt is dat:

1. Met het oude systeem het kampioenschap door een dominant team (zoals de tandem Schumi/Ferrari enkele jaren terug) niet zo snel beslist kan worden als met dit nieuwe systeem.  Dat wilt dus zeggen dat het kampioenschap in een gemiddeld seizoen met dit nieuwe systeem ook sneller beslist zal zijn.
Dan vraag ik me af: wat maakt het voor verschil dat iedereen na 9 GP's met zekerheid kan zeggen dat iemand WK gaat worden tegenover dat iedereen het wel weet, maar het enige dat je nog van de absolute zekerheid scheidt enkele GP's zijn?
En die gevolgtrekking van je is wel héél kort door de bocht.

In het slechtste geval zal een systeem sneller de eindwinnaar opleveren dan in het andere.  Dan zal dat in het gemiddelde geval ook zo zijn.  Maar terwijl in het extreme geval dit weinig uitmaakt, kan dat in het gemiddelde geval wel zo zijn.  Of je nu na 9 of na 11 races al de winnaar kent, maakt idd niet uit.  Maar wanneer het gaat om de 5e laatste race of de voorlaatste race, dan is dat al iets anders.
This space for rent

F_A_Diaz

Citaat van: NDCGN op 20 maart 2009 - 11:17:19
Citaat van: F_A_Diaz op 20 maart 2009 - 11:03:30
Citaat van: Eric op 20 maart 2009 - 08:13:34
Het is al sinds een jaar of 5 dat de FIA constant zit regels te veranderen, soms ten goede maar meestal ten nadele van de sport.
Het is eigenlijk al erg dat de teams zelfs geen inspraak kregen in de vernieuwde regel over wie kampioen gaat worden, logisch dat deze regel afgeschoten ging worden ... het is eigenlijk bijna hetzelfde als Bernie zijn medaille systeem.


De teams hebben wel inspraak gehad, zij wilden graag dat een overwinning belangrijker werd, dat is nu gebeurd. Alleen niet op dezelfde manier zoals zij dat voor ogen hadden.

Bovendien zijn lang niet alle teams tegen. De meesten klagen over andere regels die tegelijk zijn ingevoerd of over het feit dat de regels zo vlak voor de start van het seizoen nog veranderd worden. Dat is wat anders dan tegen de regels zijn. En dan zijn er een heleboel die zich afzijdig houden en geen kant kiezen.

Sommige mensen lezen met oogkleppen op en zien overal tegenstanders in.
dat maak jij er weer van.. jij bent ook een ster in het op je eigen manier interpreteren van nieuwsberichten... tot nu toe is er iig niemand (voor zover ik weet) die gezegd heeft dat ie het helemaal geweldig vond..

Dat zeg ik toch ook niet? Iets niet geweldig vinden is wel wat anders dan er tegen zijn. Er zijn niet echt veel teams die echt tegen speciaal deze regel zijn. Het is meer het gehele pakket in het algemeen en dat het zo kort voor het seizoen veranderd wordt. Dat is nog altijd wat anders dan tegen deze regel zijn. Dat wordt dus onterecht gezegd door sommigen hier.

Citaatik vind dit tov het oude systeem een kleine vooruitgang, maar toch vind ik het wel een vreemde beslissing...waarom niet gewoon terug naar het oude puntensysteem of een aangepast systeem??? als ik zo de reactie's lees hier, dan zou iedereen daar goed mee kunnen  leven... en t moment waarop is natuurlijk helemaal schandalig... maar daar zal wel weer een commerciële gedachte achterzitten..

Het oude systeem willen ze niet omdat ze willen dat sowieso de 1e acht auto's punten krijgen, anders wordt het voor de kleine teams heel moeilijk om een keer punten te scoren.
Alleen meer punten voor de overwinning geven betekent dat de topteams in verhouding een groter deel van de inkomsten krijgen omdat ze meer punten scoren, wat de FIA dus niet wil, ik denk dat dat de reden is.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

#214
Citaat van: Bart VD op 20 maart 2009 - 13:07:54
In het slechtste geval zal een systeem sneller de eindwinnaar opleveren dan in het andere.  Dan zal dat in het gemiddelde geval ook zo zijn.
Worst-case ~= gemiddelde geval? Weeral wat bijgeleerd vandaag!

En als iemand 5 races voor het einde al 6 overwinningen meer heeft dan de overigen, dan is die persoon toch ook al bijna WK lijkt mij.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: Bart VD op 20 maart 2009 - 11:43:21
Punt is dat:

1. Met het oude systeem het kampioenschap door een dominant team (zoals de tandem Schumi/Ferrari enkele jaren terug) niet zo snel beslist kan worden als met dit nieuwe systeem.  Dat wilt dus zeggen dat het kampioenschap in een gemiddeld seizoen met dit nieuwe systeem ook sneller beslist zal zijn.

Dat kan maar, hoeft helemaal niet. Alleen met een dominante rijder/team kan het een paar races eerder beslist zijn. Met veel winnaars is het kampioenschap veel langer open.

In 2007 had je twee races voor het eind drie coureurs met vier overwinningen en 1 coureur met 3 overwinningen. 3 Coureurs hadden dan nog gelijke kansen op het WK gehad en 1 coureur had nog een redelijke kans gehad.

Citaat2. Het nieuwe systeem een veel groter risico inhoudt op excessen en onlogische kampioenschapstitels.

Waarom? Die onzinnige voorbeelden zijn toch geen maatstaf? Dan kan je mijn voorbeeld van 13x winnen en 17x tweede ook gebruiken, dat is ook onlogisch.

En vorig jaar had Hamilton 1 punt meer dan Massa maar Massa won een race meer, dat is ook niet echt logisch.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Enzo op 20 maart 2009 - 11:55:47Of kan jij je wel vinden in de nieuwe regelgeving?

De regel die hier besproken wordt vind ik prima.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Beco op 20 maart 2009 - 11:56:55

Dus steeds 2de worden in een heel F1 siezoen wordt tegenwoordig ook al bestempeld als middelmatigheid?


In een topauto mag je geacht worden in de top 4 te finishen dus dan is de 2e plek inderdaad middelmaat.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Ferrari 2009 op 20 maart 2009 - 12:04:00Dan vraag ik me af: wat maakt het voor verschil dat iedereen na 9 GP's met zekerheid kan zeggen dat iemand WK gaat worden tegenover dat iedereen het wel weet, maar het enige dat je nog van de absolute zekerheid scheidt enkele GP's zijn?


Precies, dat is alleen maar wiskundige onzekerheid.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 20 maart 2009 - 13:10:52
Citaat van: NDCGN op 20 maart 2009 - 11:17:19
Citaat van: F_A_Diaz op 20 maart 2009 - 11:03:30
Citaat van: Eric op 20 maart 2009 - 08:13:34
Het is al sinds een jaar of 5 dat de FIA constant zit regels te veranderen, soms ten goede maar meestal ten nadele van de sport.
Het is eigenlijk al erg dat de teams zelfs geen inspraak kregen in de vernieuwde regel over wie kampioen gaat worden, logisch dat deze regel afgeschoten ging worden ... het is eigenlijk bijna hetzelfde als Bernie zijn medaille systeem.


De teams hebben wel inspraak gehad, zij wilden graag dat een overwinning belangrijker werd, dat is nu gebeurd. Alleen niet op dezelfde manier zoals zij dat voor ogen hadden.

Bovendien zijn lang niet alle teams tegen. De meesten klagen over andere regels die tegelijk zijn ingevoerd of over het feit dat de regels zo vlak voor de start van het seizoen nog veranderd worden. Dat is wat anders dan tegen de regels zijn. En dan zijn er een heleboel die zich afzijdig houden en geen kant kiezen.

Sommige mensen lezen met oogkleppen op en zien overal tegenstanders in.
dat maak jij er weer van.. jij bent ook een ster in het op je eigen manier interpreteren van nieuwsberichten... tot nu toe is er iig niemand (voor zover ik weet) die gezegd heeft dat ie het helemaal geweldig vond..

Dat zeg ik toch ook niet? Iets niet geweldig vinden is wel wat anders dan er tegen zijn. Er zijn niet echt veel teams die echt tegen speciaal deze regel zijn. Het is meer het gehele pakket in het algemeen en dat het zo kort voor het seizoen veranderd wordt. Dat is nog altijd wat anders dan tegen deze regel zijn. Dat wordt dus onterecht gezegd door sommigen hier.

Citaatik vind dit tov het oude systeem een kleine vooruitgang, maar toch vind ik het wel een vreemde beslissing...waarom niet gewoon terug naar het oude puntensysteem of een aangepast systeem??? als ik zo de reactie's lees hier, dan zou iedereen daar goed mee kunnen  leven... en t moment waarop is natuurlijk helemaal schandalig... maar daar zal wel weer een commerciële gedachte achterzitten..

Het oude systeem willen ze niet omdat ze willen dat sowieso de 1e acht auto's punten krijgen, anders wordt het voor de kleine teams heel moeilijk om een keer punten te scoren.
Alleen meer punten voor de overwinning geven betekent dat de topteams in verhouding een groter deel van de inkomsten krijgen omdat ze meer punten scoren, wat de FIA dus niet wil, ik denk dat dat de reden is.
En met dit systeem word het makkelijker voor die teams om punten te scoren? En volgens mij heeft het aantal punten niets te maken met hoeveel inkomsten je krijgt van de FIA. Maar ik krijg toch wel heel sterk de indruk dat veel rijders en teams tegen deze verandering zijn.

CitaatDe FOTA is teleurgesteld en bezorgd over deze maatregelen, aangezien deze op een eenzijdige manier tot stand zijn gekomen", vertelde FOTA-voorzitter Luca di Montezemelo. "Bovendien loopt de Formule 1 het risico in haar essentie te worden aangetast."
Het word niet heel duidelijk gezegd, maar ik zie toch wel een punt op tegen spraak van dit systeem. Bron: http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/03/17/fota-niet-blij-met-nieuwe-maatregelen-fia/

De teams zijn het er niet mee eens dat het systeem zo plots zo radicaal is veranderd. Dat baart hun ook zorgen. Zij hadden liever gehad dat het beter werd uitgezocht voor het werd ge introduceert.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 20 maart 2009 - 12:39:38
Citaat van: F_A_Diaz op 20 maart 2009 - 10:58:26
Citaat van: 0634 op 19 maart 2009 - 21:29:18
En dat geldt ook voor de auto's. Het gaat om meer dan snelheid als je een race wil winnen. Ook de tactiek speelt een rol, alsmede de betrouwbaarheid. Met het oude systeem werd dat in de score duidelijker dan nu. Nu wordt het veel meer gefocust op pure snelheid. F1 racen is zoveel meer dan alleen maar snelheid.


Je vergeet 1 ding, om te winnen moet je ook betrouwbaar en tactisch sterk zijn.
Je kan best overal op willen reageren, maar ik zei letterlijk dat betrouwbaarheid en tactiek er ook toe doen.

Met een goede betrouwbaarheid finish je vaak en neemt dus de kans om een GP te winnen toe, dus betrouwbaarheid is nog steeds belangrijk. En wat heeft tactiek er verder mee te maken. Dat verandert toch niet door deze regel.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

NDCGN

Citaat van: F_A_Diaz op 20 maart 2009 - 13:10:52
Citaat van: NDCGN op 20 maart 2009 - 11:17:19
Citaat van: F_A_Diaz op 20 maart 2009 - 11:03:30
Citaat van: Eric op 20 maart 2009 - 08:13:34
Het is al sinds een jaar of 5 dat de FIA constant zit regels te veranderen, soms ten goede maar meestal ten nadele van de sport.
Het is eigenlijk al erg dat de teams zelfs geen inspraak kregen in de vernieuwde regel over wie kampioen gaat worden, logisch dat deze regel afgeschoten ging worden ... het is eigenlijk bijna hetzelfde als Bernie zijn medaille systeem.


De teams hebben wel inspraak gehad, zij wilden graag dat een overwinning belangrijker werd, dat is nu gebeurd. Alleen niet op dezelfde manier zoals zij dat voor ogen hadden.

Bovendien zijn lang niet alle teams tegen. De meesten klagen over andere regels die tegelijk zijn ingevoerd of over het feit dat de regels zo vlak voor de start van het seizoen nog veranderd worden. Dat is wat anders dan tegen de regels zijn. En dan zijn er een heleboel die zich afzijdig houden en geen kant kiezen.

Sommige mensen lezen met oogkleppen op en zien overal tegenstanders in.
dat maak jij er weer van.. jij bent ook een ster in het op je eigen manier interpreteren van nieuwsberichten... tot nu toe is er iig niemand (voor zover ik weet) die gezegd heeft dat ie het helemaal geweldig vond..

Dat zeg ik toch ook niet? Iets niet geweldig vinden is wel wat anders dan er tegen zijn. Er zijn niet echt veel teams die echt tegen speciaal deze regel zijn. Het is meer het gehele pakket in het algemeen en dat het zo kort voor het seizoen veranderd wordt. Dat is nog altijd wat anders dan tegen deze regel zijn. Dat wordt dus onterecht gezegd door sommigen hier.
ik zeg toch ook niet dat jij dat zegt???!!! ik zeg dat er nog vrijwel geen positieve reactie's zijn... alleen maar negatief of in het midden... dat zegt toch al iets... als de coureurs liever iets anders zien, dan zijn ze in principe tegen deze regel...

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 20 maart 2009 - 13:39:14
Citaat van: 0634 op 20 maart 2009 - 12:39:38
Citaat van: F_A_Diaz op 20 maart 2009 - 10:58:26
Citaat van: 0634 op 19 maart 2009 - 21:29:18
En dat geldt ook voor de auto's. Het gaat om meer dan snelheid als je een race wil winnen. Ook de tactiek speelt een rol, alsmede de betrouwbaarheid. Met het oude systeem werd dat in de score duidelijker dan nu. Nu wordt het veel meer gefocust op pure snelheid. F1 racen is zoveel meer dan alleen maar snelheid.


Je vergeet 1 ding, om te winnen moet je ook betrouwbaar en tactisch sterk zijn.
Je kan best overal op willen reageren, maar ik zei letterlijk dat betrouwbaarheid en tactiek er ook toe doen.

Met een goede betrouwbaarheid finish je vaak en neemt dus de kans om een GP te winnen toe, dus betrouwbaarheid is nog steeds belangrijk. En wat heeft tactiek er verder mee te maken. Dat verandert toch niet door deze regel.
Waarom zit je dan heel de tijd te ouwehoeren over het feit dat het puur en alleen om snelheid en overwinningen gaat? Wat vind jij dan van de motor regel in combinatie met dit overwinningen systeem? Dat werkt elkaar toch grandioos tegen?
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 20 maart 2009 - 11:00:11
Citaat van: TheIceman op 20 maart 2009 - 07:03:34
http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/3520819/__Ook_Hamilton_kraakt_F1-regels__.html?p=5,1

De volgende! Dit zou toch zo langzamerhand duidelijk moeten worden bij de FIA.

Ja, als ik in Hamiltons huidige situatie zat zou ik het er ook niet mee eens zijn. Hamilton gaat de eerste 6 races waarschijnlijk geen GP winnen.

Had hij in een topauto gezeten dan had hij niks gezegd, iedereen kijkt naar zijn eigen situatie.
Waarom is sutil dan ook tegen? En Webber, en Trulli. Zelfs Schumacher is tegen de regels. En wat heeft hij nou te winnen?
Trotse vader van Rosalie(L)

Bart VD

Citaat van: Ferrari 2009 op 20 maart 2009 - 13:21:37
Citaat van: Bart VD op 20 maart 2009 - 13:07:54
In het slechtste geval zal een systeem sneller de eindwinnaar opleveren dan in het andere.  Dan zal dat in het gemiddelde geval ook zo zijn.
Worst-case ~= gemiddelde geval? Weeral wat bijgeleerd vandaag!

In dit geval wel, het gaat immers om een puur mathematische aangelegenheid.  Net zoals je bij een peiling onder 1000 representatieve mensen het resultaat kan extrapoleren naar de voltallige bevolking met een beperkte foutenmarge.  Of nog, stel:

P1 = 10 punten.
P2 = 8 punten.
20GPs in een seizoen

Rijder R1 wint alle GP's, rijder R2 wordt altijd 2e. Resultaat:

R1 is in het nieuwe systeem na 11 GPs met zekerheid kampioen.  In het oude systeem is dat pas na 17 races:

Race 15: R1 = 150 punten, R2 = 120 punten, nog max 50 punten te winnen
Race 16: R1 = 160 punten, R2 = 128 punten, nog max 40 punten te winnen
Race 17: R1 = 170 punten, R2 = 136 punten, nog max 30 punten te winnen

Met bovenstaande telling kan in het oude systeem R2 nog winnen na 11 races als R1 (die tot dantoe alles gewonnen heeft) geen punten meer pakt en R2 alles wint en tot dantoe minstens 11 punten had.  In het nieuwe systeem kan R2 met slechts 22 punten minder dan R1 het niet meer halen, ook al wint hij vanaf dan alles en valt R1 telkens uit.

CitaatEn als iemand 5 races voor het einde al 6 overwinningen meer heeft dan de overigen, dan is die persoon toch ook al bijna WK lijkt mij.

Maar als hij in die laatste 5 races telkens door eigen fout op domme wijze uitvalt, dan verdient hij die titel misschien niet.  De kans dat dat met het puntenverschil can nog iets uitmaakt is veel groter.
This space for rent