GP van Australië

Gestart door TheIceman, 13 maart 2009 - 22:30:17

« vorige - volgende »

Wie wint de openingsrace?

Raikkonen
17 (34.7%)
Massa
8 (16.3%)
Alonso
2 (4.1%)
Hamilton
2 (4.1%)
Kovalainen
0 (0%)
Barrichello
4 (8.2%)
Button
12 (24.5%)
Kubica
1 (2%)
Heidfeld
2 (4.1%)
Iemand anders, wie?
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 39

Poll gesloten: 29 maart 2009 - 23:30:17

scho0634

#480
Citaat van: NDCGN op 02 april 2009 - 22:18:18
Citaat van: Jasper op 02 april 2009 - 22:11:37
@ NDCGN: Het probleem is dat het verhaal niet kán kloppen. Hamilton gaat toch niet eerst op tv zeggen dat hij Trulli expres voorbij liet, en dan tegen de stewards staalhard het omgekeerde beweren? Dat zou ofwel ongelooflijk dom zijn, ofwel misdadig. Ik denk dat Hamilton niet in beide categorieën past...
geef me één reden waarom de stewards daarom zouden liegen dan?? en legt McLaren zich erbij neer?? of de stewards liegen, of McLaren... dat McLaren niks doet zegt wat mij betreft genoeg..
Of het was een misverstand? Een verwarring?

Of is dat niet mogelijk?

Wij reageren allemaal op de info die ons wordt toegespeeld door de media. Dus niemand weet exact hoe het zit. Maar toch lijkt het erop dat de FIA een rare rol heeft gespeeld. Kort na de GP wist de hele wereld al dat Lewis met opzet langzamer was gaan rijden. Want dat was overal te lezen. Maar toch besloten de stewards om dat te negeren en om Trulli te straffen, omdat er gewoonweg niet ingehaald mag worden.

Nu ineens hebben ze de radio afgeluisterd en blijkt het waar te zijn wat Lewis allang in de pers riep, en besluiten ze (4 dagen later inmiddels) om toch maar Hamilton te straffen... Ik snap best dat Hamilton niet moet liegen tegen de stewards (al weet ik niet zeker of hij dat deed). Maar de selectieve verontwaardiging alsmede het onderuitschoppen van hun eigen regel (aan een tijdstraf is niks te doen) van de FIA is natuurlijk van een ongekende idioterie.

Iedereen weet al dagen dat Hamilton express afremde.... Maar de FIA weet dat nu pas? Sorry, maar dat kan er bij mij slecht in. En dat terwijl Mosley deze winter aankondigde dat de FIA in zijn straffen duidelijker en transparanter zou worden. Nou, bij de eerste de beste race is de transparantie bij het grof vuil gezet blijkbaar.

Maar goed, voor mij is het hiermee wel zo'n beetje klaar. Op naar Maleisie.

Jasper

Citaat van: NDCGN op 02 april 2009 - 22:18:18
Citaat van: Jasper op 02 april 2009 - 22:11:37
@ NDCGN: Het probleem is dat het verhaal niet kán kloppen. Hamilton gaat toch niet eerst op tv zeggen dat hij Trulli expres voorbij liet, en dan tegen de stewards staalhard het omgekeerde beweren? Dat zou ofwel ongelooflijk dom zijn, ofwel misdadig. Ik denk dat Hamilton niet in beide categorieën past...
geef me één reden waarom de stewards daarom zouden liegen dan?? en legt McLaren zich erbij neer?? of de stewards liegen, of McLaren... dat McLaren niks doet zegt wat mij betreft genoeg..

Dat McLaren niet in beroep gaat, kun je ook anders verklaren, namelijk dat er toch niks aan te doen valt. De FIA is wetgever, uitvoerder en rechter in één. Verder is het het woord van McLaren tegen dat van de stewards, want wat ze zeggen is echt zwart tegen wit. Dus in eender wat voor soort rechtszaak, zullen de stewards altijd winnen vanuit hun machtspositie. Beroep aantekenen is dus sowieso zinloos, of McLaren nu gelijk heeft of niet.

NDCGN

Citaat van: Jasper op 02 april 2009 - 22:35:07
Citaat van: NDCGN op 02 april 2009 - 22:18:18
Citaat van: Jasper op 02 april 2009 - 22:11:37
@ NDCGN: Het probleem is dat het verhaal niet kán kloppen. Hamilton gaat toch niet eerst op tv zeggen dat hij Trulli expres voorbij liet, en dan tegen de stewards staalhard het omgekeerde beweren? Dat zou ofwel ongelooflijk dom zijn, ofwel misdadig. Ik denk dat Hamilton niet in beide categorieën past...
geef me één reden waarom de stewards daarom zouden liegen dan?? en legt McLaren zich erbij neer?? of de stewards liegen, of McLaren... dat McLaren niks doet zegt wat mij betreft genoeg..

Dat McLaren niet in beroep gaat, kun je ook anders verklaren, namelijk dat er toch niks aan te doen valt. De FIA is wetgever, uitvoerder en rechter in één. Verder is het het woord van McLaren tegen dat van de stewards, want wat ze zeggen is echt zwart tegen wit. Dus in eender wat voor soort rechtszaak, zullen de stewards altijd winnen vanuit hun machtspositie. Beroep aantekenen is dus sowieso zinloos, of McLaren nu gelijk heeft of niet.
ze leggen zich er nu veels te makkelijk bij neer... als je beschuldigd wordt van liegen, dan reageer je niet zo... 

Jasper

Zelfs als ze niet gelogen hebben, blijft het de meest verstandige reactie. Het beroep kun je niet winnen en hoe harder je roept, hoe harder ze je de volgende keer weer slaan.

NDCGN

Citaat van: 0634 op 02 april 2009 - 22:26:12
Citaat van: NDCGN op 02 april 2009 - 22:18:18
Citaat van: Jasper op 02 april 2009 - 22:11:37
@ NDCGN: Het probleem is dat het verhaal niet kán kloppen. Hamilton gaat toch niet eerst op tv zeggen dat hij Trulli expres voorbij liet, en dan tegen de stewards staalhard het omgekeerde beweren? Dat zou ofwel ongelooflijk dom zijn, ofwel misdadig. Ik denk dat Hamilton niet in beide categorieën past...
geef me één reden waarom de stewards daarom zouden liegen dan?? en legt McLaren zich erbij neer?? of de stewards liegen, of McLaren... dat McLaren niks doet zegt wat mij betreft genoeg..
Of het was een misverstand? Een verwarring?

Of is dat niet mogelijk?

Wij reageren allemaal op de info die ons wordt toegespeeld door de media. Dus niemand weet exact hoe het zit. Maar toch lijkt het erop dat de FIA een rare rol heeft gespeeld. Kort na de GP wist de hele wereld al dat Lewis met opzet langzamer was gaan rijden. Want dat was overal te lezen. Maar toch besloten de stewards om dat te negeren en om Trulli te straffen, omdat er gewoonweg niet ingehaald mag worden.

Nu ineens hebben ze de radio afgeluisterd en blijkt het waar te zijn wat Lewis allang in de pers riep, en besluiten ze (4 dagen later inmiddels) om toch maar Hamilton te straffen... Ik snap best dat Hamilton niet moet liegen tegen de stewards (al weet ik niet zeker of hij dat deed). Maar de selectieve verontwaardiging alsmede het onderuitschoppen van hun eigen regel (aan een tijdstraf is niks te doen) van de FIA is natuurlijk van een ongekende idioterie.

Iedereen weet al dagen dat Hamilton express afremde.... Maar de FIA weet dat nu pas? Sorry, maar dat kan er bij mij slecht in. En dat terwijl Mosley deze winter aankondigde dat de FIA in zijn straffen duidelijker en transparanter zou worden. Nou, bij de eerste de beste race is de transparantie bij het grof vuil gezet blijkbaar.

Maar goed, voor mij is het hiermee wel zo'n beetje klaar. Op naar Maleisie.
om welke regel gaat het precies dan?? dat je geen beroep kunt aantekenen tegen een tijdstraf?? schijnbaar mogen ze t op eigen initiatief nog wel aanpassen...dat het zo laat is, tja, da's idd niet zo handig, maar misschien hebben ze daar een goede reden voor?? misschien hebben ze dit besloten tijdens een reguliere evaluatie van het afgelopen weekend... ik zeg ook maar wat, maar t zal toch niet zo zijn dat vandaag één van de stewards dacht, goh laten we Hamilton er dan toch maar uitgooien...

NDCGN

Citaat van: Jasper op 02 april 2009 - 23:09:11
Zelfs als ze niet gelogen hebben, blijft het de meest verstandige reactie. Het beroep kun je niet winnen en hoe harder je roept, hoe harder ze je de volgende keer weer slaan.
prima dat je dat jezelf wijs kunt maken, maar ik geloof daar helemaal niks van.. als je vals wordt beschuldigd, dan leg je je daar toch niet bij neer?? dat ze niet in beroep gaan zegt alles... dit is een beroep dat wel ontvankelijk verklaard zal worden, dus ze hebben altijd een kans... en in de media hoor je ze ook niet... ik zou mezelf wel gaan verdedigen in zo'n geval...

Folkert

Citaat van: NDCGN op 02 april 2009 - 22:18:18
Citaat van: Jasper op 02 april 2009 - 22:11:37
@ NDCGN: Het probleem is dat het verhaal niet kán kloppen. Hamilton gaat toch niet eerst op tv zeggen dat hij Trulli expres voorbij liet, en dan tegen de stewards staalhard het omgekeerde beweren? Dat zou ofwel ongelooflijk dom zijn, ofwel misdadig. Ik denk dat Hamilton niet in beide categorieën past...
geef me één reden waarom de stewards daarom zouden liegen dan?? en legt McLaren zich erbij neer?? of de stewards liegen, of McLaren... dat McLaren niks doet zegt wat mij betreft genoeg..
Geef mij dan 1 reden waarom Mclaren en Hamilton daarom zouden gaan liegen? Dat past dan wel in het zelfde straatje. Corrigeer me als ik je verkeerd interpreteer, maar uit jou post maak ik op dat Hamilton en Mclaren het wel zou kunnen liegen en de stewards niet.?
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: NDCGN op 02 april 2009 - 22:03:46
Citaat van: Burorri op 02 april 2009 - 21:53:05
Citaat van: NDCGN op 02 april 2009 - 21:35:58
Citaat van: Burorri op 02 april 2009 - 21:24:44
Citaat van: NDCGN op 02 april 2009 - 20:34:26
Citaat van: Burorri op 02 april 2009 - 19:47:14
Ik vind het hele zaakje maar raar. Het klopt bij Mclaren ook niet helemaal heb ik het idee en zit ergens te denken dat de straf wel terecht is. Maar andere kant klopt er bij FIA ook niks van. Weet op dit moment echt niet wat ik er van moet denken, alleen dat ik het raar vind dat FIA nu wel besluit haar mening en besluit terug te draaien.
t is niet zo moeilijk.. de stewards nemen in eerste instantie een beslissing in het voordeel van Hamilton op basis van alle info die ze op dat moment hadden.. dus je kunt dan al niet stellen dat ze iets tegen Hamilton of McLaren hebben, tenzij dit hele verhaal zo gepland was (wat natuurlijk niet waar is)... uiteindelijk krijgen ze extra info en blijkt dat McLaren/Hamilton niet eerlijk is geweest en dan is op zich deze straf niet zo gek... ik vond die uitspraak van Hamilton van zondag al een beetje dom, maar vond het ook wel weer goed dat ie zo eerlijk was...  maar als het om de punten gaat zijn Hamilton en/of McLaren blijkbaar toch niet zo eerlijk...
Maar waarom word Trulli zijn 3de plek terug gegeven? Dat Liegen van Mclaren heeft daar totaal niks mee te maken. Trulli had achter Hamilton moeten blijven plakken. Trulli wist niet wat Hamilton deed, dus hij had gewoon achter Hamilton moeten blijven rijden.

Je zou ook kunnen zeggen dat Charley vorig jaar Mclaren heeft misleid en informatie heeft achter gehouden. En zoals Jasper al aangaf: Ik vraag me af wat Hamilton nu daadwerkelijk heeft gezegd.


En in wat voor hol leef je dan als je dat niet binnen een uur weet? Ze hebben daar ook TV's namelijk. Ik vind het vrij onlogisch dat Hamilton zoiets zou hebben gezegd en vervolgens weer wat anders. Maar goed ik weet het niet. Vind te veel gedoe voor iets simpels.
tja, t is McLaren/Hamilton's eigen schuld... als je de stewards wat voorliegt en ze komen erachter, dan weet je dat jezelf fout zit... zo simpel is het  gewoon... de stewards zullen in het uur na de wedstrijd hun eigen beelden raadplegen en niet een beetje interviews gaan zitten bekijken... ik hoorde die uitspraak van Hamilton ook pas veel later bv..
wat Charley vorig jaar deed is totaal niet te vergelijken.. hij gaf zijn mening, die verder niet bindend is ofzo..  heeft nilks met informatie achter houden of misleiden te maken.. beetje triest dat je daar nu mee komt..
en nu ik er wat langer over na heb kunnen denken en alle info heb gezien vind ik de straf eerder te mild, dan te zwaar...

Ok. Mclaren daar gelaten, waarom Trulli zijn plek terug geven. Het maakt namelijk geen drol uit wat de intenties waren van Mclaren, Trullie en Toyota wisten die niet dus hadden ze gewoon achter Hamilton moeten blijven hangen. Dat deden ze niet kennelijk. Trulli heeft hoe dan ook onder geel ingehaald en niet zijn uiterste best gedaan om zijn p4 te houden. En de situatie is wel degelijk te vergelijken, want Mclaren handelde vorig jaar op reactie van Charley. Dat kwam later ook aan het licht als "Nieuw bewijs." Maar toen werd daar niks mee gedaan, maar omdat er nu tegen FIA is gelogen vinden ze het anders en gaan ze wel wat veranderen omdat een ander wat fout doet. Dat vind ik zo krom als de pest.

Jammer dat je nu direct weer dingen triest wilt gaan noemen.
de situatie is totaal niet te vergelijken.. Charlie loog niet, Charlie is geen rijder... t heeft er totaal niks mee te maken en als vergelijking heeft het ook totaal geen nut... ik heb de beelden nog steeds niet gezien, maar volgens mij valt Trulli vrij weinig te verwijten... McLaren en Hamlton op de baan ook niet, maar ze zijn daarna tegenover de stewards niet eerlijk geweest, daar gaat het dus om. als ze gewoon eerlijk waren geweest was deze hele poppenkast er niet geweest.. daarom straf meer dan terecht!! nu krijgt de FIA weer de zwarte piet, terwijl de fout bij McLaren ligt...
Ik had het over de situatie dat de zaak op nieuw bekeken werd omdat er nieuw bewijs was binnen gekomen. Als ik me niet vergis heeft Mclaren bij de stewards en FIA ook aan gegeven dat zij in de veronderstelling waren dat Charley hun actie hadden goed gekeurd. De zaak zou dan op zijn minst ook moeten worden heropend, maar dat gebeurde toen niet. En nu in deze situatie is er dus wel opnieuw gekeken. En ik wilde ook niet zeggen dat Charley had gelogen, maar dat Mclaren er anders over na dacht en zo heeft gehandeld.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

#488
Riddle me this: Waarom word Heikki uit de uitslag getrokken?

(Ok mclaren als team is gestraft, maar straf dan Mclaren met punten aftrek ofzo en niet op deze manier.)

Vraag me trouwens ook af waarom er niet op zijn minst een melding is gekomen over het incident Kimi vs Rubens. Rubens heeft zeer duidelijk voordeel van het tikje dat hij Kimi geeft.
Trotse vader van Rosalie(L)

Toyoda

Als Mclaren nu gewoon eerlijk was geweest tegen de stewards denk ik niet dat er zo een zware straf zou geweest zijn maar gewoon een wissel van de plaatsen.
Het is gewoon het feit dat ze niets gezegd hebben waarom ze Trulli opnieuw voorbij lieten.
Het is misschien wel een zware straf maar ze hadden het ook gewoon anders kunnen aanpakken zoals ze ook al gezegd hebben.
De vraag waarom Hamilton Trulli liet passeren is specifiek gesteld geweest en daar hebben ze niet eerlijk op geantwoord.
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

RadioActiveMan

Er is een kop gerold bij McLaren.

CitaatThe fall-out from Lewis Hamilton's exclusion from the Australian Grand Prix has led to the exit of a top McLaren official, the BBC understands.

Sporting director Dave Ryan has been suspended after 35 years with McLaren.

Hamilton gave stewards "deliberately misleading" evidence after Jarno Trulli was docked for passing him while the safety car was out in Melbourne.

Ryan accompanied Hamilton to both of his hearings with the Formula 1 race stewards in Melbourne on Sunday.

Team principal Martin Whitmarsh said: "In my 20-odd years working for McLaren, I doubt if I've met a more dedicated individual than Davey. He's been an integral part of McLaren since 1974 and has played a crucial role in the team's many world championship successes since that time.

"However, his role in the events of last Sunday, particularly his dealings with the FIA stewards, has caused serious repercussions for the team, for which we apologise. Therefore, I suspended him this morning and he has accepted this."

citaat BBC

Toyoda

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/04/03/mclaren-schorst-sportief-directeur-na-diskwalificatie/

Zat blijkbaar toch niet zo goed bij McLaren...
En de Fia wil misschien nog verder gaan met straffen richting McLaren.
Volgens mij is nog niet alles gezegd want dit gaat wel heel ver.
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

RadioActiveMan

Jammer dat zoiets, belachelijks eigenlijk, tot zo'n dingen moeten leiden.


Tim C

Dat radiotranscript is anders niet belachelijk. De man heeft gewoon gelogen...

Sept

Citaat van: Beco op 03 april 2009 - 10:08:01
Er is een kop gerold bij McLaren.

CitaatThe fall-out from Lewis Hamilton's exclusion from the Australian Grand Prix has led to the exit of a top McLaren official, the BBC understands.

Sporting director Dave Ryan has been suspended after 35 years with McLaren.

Hamilton gave stewards "deliberately misleading" evidence after Jarno Trulli was docked for passing him while the safety car was out in Melbourne.

Ryan accompanied Hamilton to both of his hearings with the Formula 1 race stewards in Melbourne on Sunday.

Team principal Martin Whitmarsh said: "In my 20-odd years working for McLaren, I doubt if I've met a more dedicated individual than Davey. He's been an integral part of McLaren since 1974 and has played a crucial role in the team's many world championship successes since that time.

"However, his role in the events of last Sunday, particularly his dealings with the FIA stewards, has caused serious repercussions for the team, for which we apologise. Therefore, I suspended him this morning and he has accepted this."

citaat BBC

Dus is het nu wel duidelijk dat McLaren niet zo onschuldig is als velen hier willen geloven..
1991 - 2004 = 7