GP van Australië

Gestart door TheIceman, 13 maart 2009 - 22:30:17

« vorige - volgende »

Wie wint de openingsrace?

Raikkonen
17 (34.7%)
Massa
8 (16.3%)
Alonso
2 (4.1%)
Hamilton
2 (4.1%)
Kovalainen
0 (0%)
Barrichello
4 (8.2%)
Button
12 (24.5%)
Kubica
1 (2%)
Heidfeld
2 (4.1%)
Iemand anders, wie?
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 39

Poll gesloten: 29 maart 2009 - 23:30:17

Jasper

Misschien ligt dit ook aan mij, maar ik geloof NIET dat Hamilton/McLaren gelogen hebben tegen de stewards.

Volgens mij is het wel zo dat ze het niet helemaal zuiver hebben gespeeld, door aan de stewards te vragen om het voorval te onderzoeken zonder uit eigen beweging de volledige informatie te geven. Dat kun je onsportief noemen maar geen inbreuk tegen de regels.

Vanaf dan is het in de handen van de stewards en niet in die van Hamilton en McLaren om ervoor te zorgen dat de stewards alle informatie hebben. Dat wil zeggen dat de stewards zelf:
- beelden moeten bekijken van het incident
- radiogesprekken van beide rijders moeten beluisteren
- verklaringen van beide rijders moeten afnemen

Dit is de verantwoordelijkheid van de stewards.

Ik geloof niet dat Hamilton expliciet zou liegen tegen de stewards, om een half uur later tegen Speed TV te zeggen dat hij de plaats expres teruggaf aan Trulli.

Deze hele zaak stinkt.

Folkert

Citaat van: Jasper op 02 april 2009 - 13:31:29
Misschien ligt dit ook aan mij, maar ik geloof NIET dat Hamilton/McLaren gelogen hebben tegen de stewards.

Volgens mij is het wel zo dat ze het niet helemaal zuiver hebben gespeeld, door aan de stewards te vragen om het voorval te onderzoeken zonder uit eigen beweging de volledige informatie te geven. Dat kun je onsportief noemen maar geen inbreuk tegen de regels.


Vanaf dan is het in de handen van de stewards en niet in die van Hamilton en McLaren om ervoor te zorgen dat de stewards alle informatie hebben. Dat wil zeggen dat de stewards zelf:
- beelden moeten bekijken van het incident
- radiogesprekken van beide rijders moeten beluisteren
- verklaringen van beide rijders moeten afnemen

Dit is de verantwoordelijkheid van de stewards.

Ik geloof niet dat Hamilton expliciet zou liegen tegen de stewards, om een half uur later tegen Speed TV te zeggen dat hij de plaats expres teruggaf aan Trulli.

Deze hele zaak stinkt.
Dit stukje begrijp ik niet helemaal. Bedoel je dat Mclaren als eerst aan de FIA  heeft gevraagd om de zaak Trulli-Hamilton te onderzoeken, met als gevolg dat Trulli werd gestraft?

De zaak stinkt inderdaad.
Van de frontpage
http://www.f1pits.net/nieuws/hoe_de_fia_haar_beloftes_niet_nakomt/

Trotse vader van Rosalie(L)

EBX

#437
Citaat van: Jasper op 02 april 2009 - 13:16:36
@EBX: De diffusers zijn een beetje off-topic hier. ;)

Excuses; ik heb het er uit geknipt ! Er zoveel discussie aan de gang over FIA zaken dat we  mss best voor het 2009 seizoen een aparte FIA topic aanmaken ;)

Citaat van: Jasper op 02 april 2009 - 13:31:29
Ik geloof niet dat Hamilton expliciet zou liegen tegen de stewards, om een half uur later tegen Speed TV te zeggen dat hij de plaats expres teruggaf aan Trulli.

Deze hele zaak stinkt.

Lijkt me ook héél idioot; alhoewel ik het bijzonder raar vond om in het éne artikel te lezen dat hij op zijn schermpje aan het kijken was en in het andere dat hij Trulli aan het voorlaten was .. dat er op zich iets schort lijkt me wel, de kans dat er IEMAND gelogen heeft in de hele situatie lijkt me groot !

Maar op zich doet het er weinig toe, de beide teams hebben geprobeerd om de situatie recht te zetten; niet om er voordeel uit te halen ! Zowel Mc als Toyota zouden P3 en/of P4 geaccepteerd hebben. Ze hebben ze toch in de schoot gekregen door Vettel/Kubica

Zowel McLaren als Toyota vragen hier niet om ! Wat een incompetentie van de FIA hier en dat het stinkt, daar mag je zeker van zijn !

Citaat van: Burorri op 02 april 2009 - 13:42:09
De zaak stinkt inderdaad.
Van de frontpage
http://www.f1pits.net/nieuws/hoe_de_fia_haar_beloftes_niet_nakomt/
Ik denk als de FIA in de lijn doorgaat die ze begonnen zijn; dat er nog meer van deze (terechte) artikels zullen volgen !

Jasper

Citaat van: Burorri op 02 april 2009 - 13:42:09
Citaat van: Jasper op 02 april 2009 - 13:31:29
Misschien ligt dit ook aan mij, maar ik geloof NIET dat Hamilton/McLaren gelogen hebben tegen de stewards.

Volgens mij is het wel zo dat ze het niet helemaal zuiver hebben gespeeld, door aan de stewards te vragen om het voorval te onderzoeken zonder uit eigen beweging de volledige informatie te geven. Dat kun je onsportief noemen maar geen inbreuk tegen de regels.


Vanaf dan is het in de handen van de stewards en niet in die van Hamilton en McLaren om ervoor te zorgen dat de stewards alle informatie hebben. Dat wil zeggen dat de stewards zelf:
- beelden moeten bekijken van het incident
- radiogesprekken van beide rijders moeten beluisteren
- verklaringen van beide rijders moeten afnemen

Dit is de verantwoordelijkheid van de stewards.

Ik geloof niet dat Hamilton expliciet zou liegen tegen de stewards, om een half uur later tegen Speed TV te zeggen dat hij de plaats expres teruggaf aan Trulli.

Deze hele zaak stinkt.
Dit stukje begrijp ik niet helemaal. Bedoel je dat Mclaren als eerst aan de FIA  heeft gevraagd om de zaak Trulli-Hamilton te onderzoeken, met als gevolg dat Trulli werd gestraft?

Dat dacht ik ergens gelezen te hebben, ja.

Folkert

Citaat van: Jasper op 02 april 2009 - 14:03:59
Citaat van: Burorri op 02 april 2009 - 13:42:09
Citaat van: Jasper op 02 april 2009 - 13:31:29
Misschien ligt dit ook aan mij, maar ik geloof NIET dat Hamilton/McLaren gelogen hebben tegen de stewards.

Volgens mij is het wel zo dat ze het niet helemaal zuiver hebben gespeeld, door aan de stewards te vragen om het voorval te onderzoeken zonder uit eigen beweging de volledige informatie te geven. Dat kun je onsportief noemen maar geen inbreuk tegen de regels.


Vanaf dan is het in de handen van de stewards en niet in die van Hamilton en McLaren om ervoor te zorgen dat de stewards alle informatie hebben. Dat wil zeggen dat de stewards zelf:
- beelden moeten bekijken van het incident
- radiogesprekken van beide rijders moeten beluisteren
- verklaringen van beide rijders moeten afnemen

Dit is de verantwoordelijkheid van de stewards.

Ik geloof niet dat Hamilton expliciet zou liegen tegen de stewards, om een half uur later tegen Speed TV te zeggen dat hij de plaats expres teruggaf aan Trulli.

Deze hele zaak stinkt.
Dit stukje begrijp ik niet helemaal. Bedoel je dat Mclaren als eerst aan de FIA  heeft gevraagd om de zaak Trulli-Hamilton te onderzoeken, met als gevolg dat Trulli werd gestraft?

Dat dacht ik ergens gelezen te hebben, ja.
Ok, begreep ik het toch goed. Maar ik heb nergens nog een bericht gelezen waar dat word bevestigd. Maar mocht dat inderdaad zo zijn gebeurd, is Mclaren niet fout denk ik.
Heb even geen bron bij de hand, maar dit schijnt Mclaren te hebben gezegd in een statement.

CitaatWe, the team, made a mistake. We did not provide a full account of a radio conversation which we believe was being listened to in any case, and we don't believe was material to the decisions being made by the stewards."
At the stewards' meeting, we mistakenly believed that the stewards were aware, Charlie [Whiting] was there, and the FIA was there, of that radio conversation. The stewards now believe that we were not e plicit enough about that radio conversation, and felt therefore that that was prejudicial to the decision that they reached. Obviously we regret that, and that was a mistake by the team, but we hav
but we have got to accept the decision that has now been made."
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Bizarre zaak ::) ??? ::)
Een discwalificatie lijkt me een strenge straf en Hamilton de 4 e plaats
toekennen lijkt me redelijker.Mclaren had beter inatief genomen en zelf de info gegeven
maar dat is niet hetzelfde als bedriegen tenzij ...ze wisten dat Lewis opzettelijk vertraagde
want dan wist mclaren dat Truli niet anders kon dan inhalen.Als mclaren dit vlak na de race
te weten kwam hoefden ze ook geen klacht in te diennen.

Ferrari 2010

#441
Citaat van: jack_de_koning op 02 april 2009 - 11:55:25
Citaat van: Makke op 02 april 2009 - 11:50:10
Citaat van: Beco op 02 april 2009 - 11:46:48
Ik weet helemaal niet waarom ze nu zo'n drastische beslissingen gaan nemen.

Ik denk dat het afgelopen jaar duidelijk genoeg was wanneer ze drastische beslissingen nemen...  Meer uitleg behoefd dat niet.

Ik denk dat de Fia zich weer van zijn meest rode kleur laat zien.
Ik begin deze klasse, dank zij een volledig niet-onpartijdige overkoepelende organisatie, steeds meer te hekelen.

Ik skip de volgende races. Wat een schandalige vertoning, zeg.
Wat in godsnaam heeft dit met rood en dus Ferrari te maken? Ferrari heeft niets met het incident Trulli-Lewis te maken, of ga je nu denken dat ze Lewis willen straffen zodat hij net als de Ferrari's niet scoorde? Dan is het ver gezocht hoor!

Citaat van: Sept op 02 april 2009 - 12:23:16
Citaat van: Jasper op 02 april 2009 - 12:18:43
De FIA is anti-McLaren.

'nuff said.

Je kan je ook afvragen waarom Lewis/McLaren valse verklaringen hebben afgelegd..
Ben ik volledig mee akkoord.

@Jasper: ik ben het er wel mee eens dat ze eerst eens alles hadden moeten onderzoeken alvorens Trulli te straffen, dat is dan voor mij een reden waarom Trulli niet gestraft moet worden nu blijkt dat hij waarschijnlijk misleidt was.

Het feit dat Lewis, of eerder McLaren op zich blijkbaar, gestraft wordt zie ik daar apart van, heeft niets met deze zaak te maken, liegen en/of belangrijke aspecten verzwijgen aan de stewards is not done. Overigens, begrijp ik het nu goed dat McLaren wél aan de FIA/stewards heeft gevraagd het voorval te onderzoeken?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

waard500

#442
Gerechtigheid!
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

waard500


[/quote]

Kan ik doen. Jammer genoeg vraag ik mij eerder af:

- waarom stewards de radiogesprekken van Toyota negeerden, waarin het team hem zei dat hij Hamilton niet mocht inhalen
- waarom Trulli, indien hij dacht dat Hamilton een technisch probleem had en hij hem dus mocht inhalen, de plaats niet onmiddellijk teruggaf aan Hamilton toen bleek dat die géén technisch probleem had en hem gewoon kon volgen

Maar ja, het zal wel aan mij liggen zeker.
[/quote]

Kerel! Hamilton liet Trulli bewust voorbij gaan! Trulli wilde Hamilton niet inhalen...hij had geen keuze..

Als je de radio-gesprekken van Toyota beluistert, dan hoor je duidelijk dat Trulli Hamilton voorbij wilde laten. Het lukte hem kennelijk niet...
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

Toyoda

#444
Citaat van: waard500 op 02 april 2009 - 16:33:57
Gerechtigheid!


Haaaaaaaaaaaaaaaaaaa... sweeeeeet justice...

En hier het bewijs van de leugen!

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/04/02/stewards-wisten-niet-van-instructie-hamilton/

Foei foei, en zo maken ze de sport kapot...
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

Jasper

Ik zie geen bewijs. Het woord van de stewards tegen dat van McLaren/Hamilton. Ik weiger nog steeds te geloven dat Hamilton eerst op tv zegt dat hij Trulli bewust liet passeren, en dan daarna tegen de stewards compleet het tegenovergestelde zou verklaren. Sorry, ik geloof het NIET.

Als je het radiogesprek leest zie je ook dat het fout ging op een paar seconden. Het team zegt hem eerst om Trulli door te laten, en dan om hem toch niet door te laten maar toen was het al te laat.

En waar zit race control? McLaren vraagt het aan Whiting en die geeft gewoon geen antwoord.

Citaat van: waard500 op 02 april 2009 - 16:44:46
Citaat
Kan ik doen. Jammer genoeg vraag ik mij eerder af:

- waarom stewards de radiogesprekken van Toyota negeerden, waarin het team hem zei dat hij Hamilton niet mocht inhalen
- waarom Trulli, indien hij dacht dat Hamilton een technisch probleem had en hij hem dus mocht inhalen, de plaats niet onmiddellijk teruggaf aan Hamilton toen bleek dat die géén technisch probleem had en hem gewoon kon volgen

Maar ja, het zal wel aan mij liggen zeker.

Kerel! Hamilton liet Trulli bewust voorbij gaan! Trulli wilde Hamilton niet inhalen...hij had geen keuze..

Als je de radio-gesprekken van Toyota beluistert, dan hoor je duidelijk dat Trulli Hamilton voorbij wilde laten. Het lukte hem kennelijk niet...

Trulli zegt zelf dat ze allebei 80 km/h reden. Dan lijkt me dat het niet moeilijk is om er achter te blijven, als je weet dat je niet kan inhalen...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 02 april 2009 - 17:12:44Sorry, ik geloof het NIET.
Dat is het enige probleem. Als je de stewards al niet meer geloofd, sja...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ik heb niet veel redenen om de stewards nog te geloven. Al lang niet meer. Vind je zelf niet dat het klinkt als een volledig nonsensverhaal? Denk je nu echt dat Hamilton dat zou doen, op een half uur tijd twee compleet tegenovergestelde dingen verklaren, waarvan de eerste keer dan nog voor een televisiecamera en de tweede keer voor een officiële instantie? Komaan, denk eens na hé...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 02 april 2009 - 17:16:41
Ik heb niet veel redenen om de stewards nog te geloven. Al lang niet meer. Vind je zelf niet dat het klinkt als een volledig nonsensverhaal? Denk je nu echt dat Hamilton dat zou doen, op een half uur tijd twee compleet tegenovergestelde dingen verklaren, waarvan de eerste keer dan nog voor een televisiecamera en de tweede keer voor een officiële instantie? Komaan, denk eens na hé...
Ik kan alleen maar zeggen dat ik het volledig vreemd vind dat ze eerst het ene verklaren aan de pers en dan tegen de stewards liegen, maar ja, het zal wel zo zijn zeker? Bestaan daar dan geen officiële, ondertekende documenten van ofzo? En waar blijft Lewis/McLaren anders met hun ontkenningen? En waarom gaan ze niet in beroep? Dat vind ik ook vreemd...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

McLaren heeft al lang ontkend... Dat ze niet in beroep gaan, vind ik ook wel raar.

Je vindt het volledig vreemd, "maar het zal wel zo zijn". Tja, daar verschillen we dan van mening. ;)