GP van Australië

Gestart door TheIceman, 13 maart 2009 - 22:30:17

« vorige - volgende »

Wie wint de openingsrace?

Raikkonen
17 (34.7%)
Massa
8 (16.3%)
Alonso
2 (4.1%)
Hamilton
2 (4.1%)
Kovalainen
0 (0%)
Barrichello
4 (8.2%)
Button
12 (24.5%)
Kubica
1 (2%)
Heidfeld
2 (4.1%)
Iemand anders, wie?
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 39

Poll gesloten: 29 maart 2009 - 23:30:17

NDCGN

Citaat van: 0634 op 29 maart 2009 - 11:28:10
Citaat van: NDCGN op 29 maart 2009 - 11:13:03
waarom moet je niet met beide rijders op die banden starten??
Je moet helemaal niks natuurlijk, maar ik zou een relatieve gok maar met 1 van beide rijders proberen. Ze starten beiden met ongeveer hetzelfde gewicht en van ongeveer dezelfde plek. Die banden grainen nogal snel, dus je moet snel van start want je weet dat je als eerste naar binnen moet. Dat kan radicaal verkeerd uitpakken en dus zou ik nooit beide rijders op de supersofts hebben weggestuurd. Met eentje kan je een gok nemen, maar dan moet je met de ander wat behoudender van start.

Citaatdr ging bij Ferrari vandaag idd weer het één en ander mis, maar iedereen had vandaag problemen met die zachte banden.. of je ze nou in het begin gebruikt of op het eind maakt op zich niet zoveel uit..
Omdat je later een gunstiger moment kan kiezen. Als de onderlinge gaten groter zijn. Nu was het veld op het end nog relatief dicht bij elkaar, maar dat kwam door de neutralisatie. Maar als je ermee start, is je tactiek meteen bepaald. Als je er niet mee start, kan je je tactiek meer aanpassen al naar gelang de situatie erom vraagt.

CitaatVettel verloor erg veel terrein toen zn banden het gingen begeven.. 
Zonder SC was Kubica niet meer in de buurt gekomen van Vettel, denk ik. En de BMW ging beter om met de banden dan de Ferrari, zo bleek. Maar achteraf is het makkelijk lullen dat weet ik ook, maar daarom snap ik niet waarom je beide auto's op de supersofts wegstuurd.

Citaaten waarom was het bij Hamilton logisch en bij de Ferrari's niet??
Omdat Hamilton van achteraf moet komen, moet je een risico nemen. Als je van voren komt moet je dat juist niet doen. Met een laag gewicht en zachter banden hoopte McLaren iets te winnen in het begin. Bij Ferrari was die noodzaak er al niet. As je een wedstrijd leid moet je ook nooit als eerste naar binnen voor intermediates als het gaat druppelen, vind ik. De noodzaak voor risico's is er dan niet. Simpel gezegd: Lewis had helemaal niets te verliezen, de Ferrari's wel. En dan vind ik een risicovolle tactiek een slecht plan. Ook de pitstopwindow waarin Massa reed snap ik niet. Zo vroeg alweer naar binnen voor zijn 2e stop. Dan kom je midden in het veld, moet je gaan inhalen, veel risico's nemen om zo min mogelijk tijd te verliezen Ik snap dat niet.
tja, ik ben het er niet mee eens, maar goed.. ik heb iig geen zin om op al die quote's te gaan reageren.. als iets achteraf niet goed uitpakt, dan vind ik het wel heel makkelijk om dat onnozel te gaan noemen.. dat Ferrari's tacktiek op zich had kunnen werken hebben anderen wel bewezen... maar om één of andere reden gingen de Ferrari's totaal niet op de zachte banden in tegenstelling tot vorig jaar toen ze juist vaak het beste gingen met de zachte banden...  het was volgens mij iig niet de bedoeling om zo vroeg binnen te komen, qua brandstof hadden ze volgens mij nog wel 5-10 rondjes doorgekund... als die bandenkeuze volgens jou een fout was en het was de enige fout geweest vandaag bij Ferrari, dan weet ik bijna zeker dat er minimaal één Ferrari op het podium had gestaan..ik vind ook niet dat je als je Ferrari voor een behoudende tacktiek moet kiezen als je als 6e en 7e start??

scho0634

#271
Martin Brundle zei vantevoren al dat je beter aan het eind met supersofts kan rijden omdat de buitentemperatuur dan lager is en er meer rubber op de baan ligt. Dus heb je minder last van graining.

Let op het woordje: vantevoren ;).

SDG

Citaat van: Tim op 29 maart 2009 - 11:36:38
Trulli zou wel eens ver terug kunnen vallen

http://www.f1pits.net/nieuws/trullis_podium_twijfelachtig/

Het zijn toch altijd dezelfden die het overkomt, nietwaar?  :-\

scho0634

Citaat van: SDG op 29 maart 2009 - 12:11:29
Citaat van: Tim op 29 maart 2009 - 11:36:38
Trulli zou wel eens ver terug kunnen vallen

http://www.f1pits.net/nieuws/trullis_podium_twijfelachtig/

Het zijn toch altijd dezelfden die het overkomt, nietwaar?  :-\
Wie Trulli? Hamilton? Wie overkomt dit vaker dan?

Niels_

Citaat van: 0634 op 29 maart 2009 - 12:12:17
Citaat van: SDG op 29 maart 2009 - 12:11:29
Citaat van: Tim op 29 maart 2009 - 11:36:38
Trulli zou wel eens ver terug kunnen vallen

http://www.f1pits.net/nieuws/trullis_podium_twijfelachtig/

Het zijn toch altijd dezelfden die het overkomt, nietwaar?  :-\
Wie Trulli? Hamilton? Wie overkomt dit vaker dan?
Massa in Australië? :P

Jasper

Citaat van: SDG op 29 maart 2009 - 12:11:29
Citaat van: Tim op 29 maart 2009 - 11:36:38
Trulli zou wel eens ver terug kunnen vallen

http://www.f1pits.net/nieuws/trullis_podium_twijfelachtig/

Het zijn toch altijd dezelfden die het overkomt, nietwaar?  :-\

Niet waar, meestal zit Hamilton aan de andere kant van de tafel. :P

SDG

#276
Citaat van: Supermariobros op 29 maart 2009 - 10:27:34
Proficiat aan BrawnGP! Sterke race, de andere teams hebben nog eenhele boeg werk.

Volgende weekverwacht ik weer de dubbel voor het team van Brawn.

Een beetje ironisch als je bedenkt dat Brawn GP eigenlijk een verre opvolger is van BAR, het team dat exact tien jaar terug voor de start van het seizoen met grote trom vekondigde dat het zijn allereerste GP zou winnen. Wat BAR destijds niet lukte, heeft Brawn nu wél geflikt.

scho0634

Citaat van: Scuderia91 op 29 maart 2009 - 12:13:39
Citaat van: 0634 op 29 maart 2009 - 12:12:17
Citaat van: SDG op 29 maart 2009 - 12:11:29
Citaat van: Tim op 29 maart 2009 - 11:36:38
Trulli zou wel eens ver terug kunnen vallen

http://www.f1pits.net/nieuws/trullis_podium_twijfelachtig/

Het zijn toch altijd dezelfden die het overkomt, nietwaar?  :-\
Wie Trulli? Hamilton? Wie overkomt dit vaker dan?
Massa in Australië? :P
Wanneer dan? Vorig jaar? Niet dat ik weet... En dan nog. Gaan we nou ineens de FIA anti ferrari noemen ofzoiets...?

Sorry, maar ik volg het helemaal niet meer.

SDG

Citaat van: Jasper op 29 maart 2009 - 12:14:43
Citaat van: SDG op 29 maart 2009 - 12:11:29
Citaat van: Tim op 29 maart 2009 - 11:36:38
Trulli zou wel eens ver terug kunnen vallen

http://www.f1pits.net/nieuws/trullis_podium_twijfelachtig/

Het zijn toch altijd dezelfden die het overkomt, nietwaar?  :-\

Niet waar, meestal zit Hamilton aan de andere kant van de tafel. :P

Ik bedoelde eigenlijk dat Trulli in zijn carrière nooit echt door tegenslagen allerhande gespaard is.

waard500

Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

McLaren_über_alles

Citaat van: waard500 op 29 maart 2009 - 12:18:40
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/03/29/trulli-krijgt-25-seconden-straf-hamilton-derde/

Die Whitmarsh moet niet zeuren!

Stel je voor dat Brawn GP alsnog gediskwalificeerd wordt, dan wint Hamilton de GP in zo'n gescheten auto  ???

Heb de race opgepakt, was mij veel te vroeg om daar voor op te staan. Hoe was de McLaren eigenlijk? Heb net naar de eerste 10 ronden gekeken, en hij leek daar iedereen zomaar voorbij te cruisen, terwijl die auto gisteren met geen stokken vooruit te krijgen was  :D
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Jasper

#281
Ik zie weer een leuk detail: Ferrari staat officieel allerlaatste in het constructeurskampioenschap. :P

Citaat van: McLaren_über_alles op 29 maart 2009 - 12:26:50
Citaat van: waard500 op 29 maart 2009 - 12:18:40
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/03/29/trulli-krijgt-25-seconden-straf-hamilton-derde/

Die Whitmarsh moet niet zeuren!

Stel je voor dat Brawn GP alsnog gediskwalificeerd wordt, dan wint Hamilton de GP in zo'n gescheten auto  ???

Heb de race opgepakt, was mij veel te vroeg om daar voor op te staan. Hoe was de McLaren eigenlijk? Heb net naar de eerste 10 ronden gekeken, en hij leek daar iedereen zomaar voorbij te cruisen, terwijl die auto gisteren met geen stokken vooruit te krijgen was  :D

Hij cruist iedereen voorbij omdat hij amper benzine bij had. Hamilton pakt P3 door veel chance. 3 man valt weg bij de start, de Ferrari's vallen weg (Kimi stuurfout, Massa op slechte strategie), Rosberg rijdt op het einde met een technisch probleem, Kubica en Vettel vallen weg, Trulli valt weg. Ik noem hier zopas 9 man op die waarschijnlijk sneller waren dan Hamilton...

McLaren_über_alles

Citaat van: Jasper op 29 maart 2009 - 12:27:48
Hij cruist iedereen voorbij omdat hij amper benzine bij had. Hamilton pakt P3 door veel chance. 3 man valt weg bij de start, de Ferrari's vallen weg (Kimi stuurfout, Massa op slechte strategie), Rosberg rijdt op het einde met een technisch probleem, Kubica en Vettel vallen weg, Trulli valt weg. Ik noem hier zopas 9 man op die waarschijnlijk sneller waren dan Hamilton...

Nog veel werk voor de boeg in Woking maw  :D
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

_Makke_

Waarom altijd van die standaard straffen? Is het zo moeilijk om een strafmaat vast te leggen naar de aard van de overtreding? 25sec straftijd vind ik flink overdreven, hij heeft met zijn illegaal manoeuvre enkel Hamilton benadeeld, de rest niet. Zet hem dan toch gewoon op P4 ipv 25s straftijd...

Niels_

Citaat van: Makke op 29 maart 2009 - 12:38:18
Waarom altijd van die standaard straffen? Is het zo moeilijk om een strafmaat vast te leggen naar de aard van de overtreding? 25sec straftijd vind ik flink overdreven, hij heeft met zijn illegaal manoeuvre enkel Hamilton benadeeld, de rest niet. Zet hem dan toch gewoon op P4 ipv 25s straftijd...
Komt daar natuurlijk bij dat dit natuurlijk erg slecht uitvalt voor Trulli, vermits 25 seconden achter een safety car belachelijk veel is...