GP van Australië

Gestart door TheIceman, 13 maart 2009 - 22:30:17

« vorige - volgende »

Wie wint de openingsrace?

Raikkonen
17 (34.7%)
Massa
8 (16.3%)
Alonso
2 (4.1%)
Hamilton
2 (4.1%)
Kovalainen
0 (0%)
Barrichello
4 (8.2%)
Button
12 (24.5%)
Kubica
1 (2%)
Heidfeld
2 (4.1%)
Iemand anders, wie?
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 39

Poll gesloten: 29 maart 2009 - 23:30:17

scho0634

Citaat van: Ferrari 2009 op 29 maart 2009 - 10:11:23
Citaat van: 0634 op 29 maart 2009 - 10:10:09
Foutenfestival weer van Ferrari.

Kimi kwakt er zelf af. Het team blunderde door ze beiden op de supersofts te laten starten. En wat ze wilden bereiken met de taktiek van Massa zal altijd een raadsel blijven....
Kimi kwakt er zelf af, maar is net zoals die crash van Nakajima iets waar weinig aan te doen valt. Kimi had het geluk zijdelings de muur te raken, Nakajima de pech om er frontaal in te gaan...
Hoezo kon die daar niets aan doen dan?

Was er een probleem?

Tim C

Er was een verzachtende omstandigheid: de koude banden, dat gezegd zijnde was het zijn eigen domme schuld dat hij er af ging.

meatball

Ferrari was zeker geen slechte wagen,gingen wat snelheid betreft toch mee met de wagens na de BrawnGp,als je dan geen punten pakt heb je geblunderd  >:(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Tim C

Zoals ze op de beeb zeiden: "And you see where Lewis Hamilton is at the moment, that is where the Ferraris would have been"

Niels_

Citaat van: meatball op 29 maart 2009 - 10:17:38
Ferrari was zeker geen slechte wagen,gingen wat snelheid betreft toch mee met de wagens na de BrawnGp,als je dan geen punten pakt heb je geblunderd  >:(
Dat durf ik absoluut niet te zeggen. Ferrari kon volgens mij op geen enkel moment de Brawn volgen en als ze al in de buurt bleven stonden ze een pak lichter.

Hoe dan ook was die tactiek van Ferrari ook niet wat het moest zijn. Kimi en Massa komen veel te vlug binnen en dat kwam waarschijnlijk wel door het feit dat de zachte band het liet afweten, vermits Kubica normaal eerder dan hun ging binnenkomen. Maar wat daat bij Massa gebeurde, daar maak ik me nog het meeste zorgen om...

Jasper

Citaat van: Tim op 29 maart 2009 - 10:14:47
Er was een verzachtende omstandigheid: de koude banden, dat gezegd zijnde was het zijn eigen domme schuld dat hij er af ging.

De koude banden zijn er voor iedereen, dus zelfs voor een verzachtende omstandigheid is het maar mager. :P

De racesnelheid van Hamilton heeft mij enorm verbaasd, het begon nochtans niet echt goed met een vroege pitstop omdat de superzachte banden op niks trokken. Kon mee met Trulli, Glock, Rosberg, Massa. Dat had ik helemaal niet verwacht voor de race.

meatball

Citaat van: Scuderia91 op 29 maart 2009 - 10:21:08
Citaat van: meatball op 29 maart 2009 - 10:17:38
Ferrari was zeker geen slechte wagen,gingen wat snelheid betreft toch mee met de wagens na de BrawnGp,als je dan geen punten pakt heb je geblunderd  >:(
Dat durf ik absoluut niet te zeggen. Ferrari kon volgens mij op geen enkel moment de Brawn volgen en als ze al in de buurt bleven stonden ze een pak lichter.

Hoe dan ook was die tactiek van Ferrari ook niet wat het moest zijn. Kimi en Massa komen veel te vlug binnen en dat kwam waarschijnlijk wel door het feit dat de zachte band het liet afweten, vermits Kubica normaal eerder dan hun ging binnenkomen. Maar wat daat bij Massa gebeurde, daar maak ik me nog het meeste zorgen om...
Goed lezen na de BrawnGp dus voor plaats 3 tot 7 ongeveer
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Wie bedacht ook om op de supersofts te gaan starten....?

Kan je als eerste naar binnen met zijn tweetjes en kan je lekker iedereen gaan inhalen... Tsja. Ross Brawn zal wel gelachen hebben van zoveel onnozelheid. Zeker toen de strategie van Massa duidelijk werd met zijn 2e pitstop...

Hamilton kon in de race aardig meekomen qua snelheid, maar het was ook opvallend dat velen dezelfde snelheden ongeveer konden rijden. RedBull, BMW, Williams, Toyota, Ferrari, Mac... In de race reed het allemaal min of meer gelijkwaardig.

leproffesseur

Raikonnen heeft het tempermament om voor ferrari te rijden
(rijstijl bedoel ik) maar zou zich toch wat beter wat vragen stellen.
En Button oververdiend winnaar al was Vettel nooit ver weg...
Ik denk dat Kubica iets te optimistisch was bij het fatale inhaalmaneuvere
al was het nipt.Een raceincident voor mij .Volgende week zie ik brawn gp
ook voor de winst gaan al zat vettel constant binnen de 10 seconden en
malesie kan je niet vergelijken mat deze gp dus wie weet is hij daar nog sterker.

Niels_

Citaat van: meatball op 29 maart 2009 - 10:23:40
Citaat van: Scuderia91 op 29 maart 2009 - 10:21:08
Citaat van: meatball op 29 maart 2009 - 10:17:38
Ferrari was zeker geen slechte wagen,gingen wat snelheid betreft toch mee met de wagens na de BrawnGp,als je dan geen punten pakt heb je geblunderd  >:(
Dat durf ik absoluut niet te zeggen. Ferrari kon volgens mij op geen enkel moment de Brawn volgen en als ze al in de buurt bleven stonden ze een pak lichter.

Hoe dan ook was die tactiek van Ferrari ook niet wat het moest zijn. Kimi en Massa komen veel te vlug binnen en dat kwam waarschijnlijk wel door het feit dat de zachte band het liet afweten, vermits Kubica normaal eerder dan hun ging binnenkomen. Maar wat daat bij Massa gebeurde, daar maak ik me nog het meeste zorgen om...
Goed lezen na de BrawnGp dus voor plaats 3 tot 7 ongeveer
Sorry, voor mijn doen al van vroeg op. :P Maar dan heb ik niks gezegd.

Tim C

Citaat van: Jasper op 29 maart 2009 - 10:21:15
Citaat van: Tim op 29 maart 2009 - 10:14:47
Er was een verzachtende omstandigheid: de koude banden, dat gezegd zijnde was het zijn eigen domme schuld dat hij er af ging.
De koude banden zijn er voor iedereen, dus zelfs voor een verzachtende omstandigheid is het maar mager. :P
Daarom is het ook z'n eigen domme schuld ;)

Supermariobros

Proficiat aan BrawnGP! Sterke race, de andere teams hebben nog eenhele boeg werk.

Volgende weekverwacht ik weer de dubbel voor het team van Brawn.

Jasper

Citaat van: leproffesseur op 29 maart 2009 - 10:25:27
Raikonnen heeft het tempermament om voor ferrari te rijden
(rijstijl bedoel ik) maar zou zich toch wat beter wat vragen stellen.
En Button oververdiend winnaar al was Vettel nooit ver weg...
Ik denk dat Kubica iets te optimistisch was bij het fatale inhaalmaneuvere
al was het nipt.Een raceincident voor mij .Volgende week zie ik brawn gp
ook voor de winst gaan al zat vettel constant binnen de 10 seconden en
malesie kan je niet vergelijken mat deze gp dus wie weet is hij daar nog sterker.

Constant nadat Button zijn gigantische voorsprong teniet had zien gaan door de eerste safety car, ja. ;)

Citaat van: Tim op 29 maart 2009 - 10:27:06
Citaat van: Jasper op 29 maart 2009 - 10:21:15
Citaat van: Tim op 29 maart 2009 - 10:14:47
Er was een verzachtende omstandigheid: de koude banden, dat gezegd zijnde was het zijn eigen domme schuld dat hij er af ging.
De koude banden zijn er voor iedereen, dus zelfs voor een verzachtende omstandigheid is het maar mager. :P
Daarom is het ook z'n eigen domme schuld ;)

Ik had je goed gelezen hoor, we zitten op dezelfde lijn. ;)

The REAL BUTTON Freak

Eindelijk kan ik nog eens vieren, lang leve de Underdog.

Virgin Gp, is het te kloppen team, Button werkelijk The Best Of British. Laat het een heel seizoen worden waar de grote jongens een schot onder hen wel gevormde kont verdienen.

BUTTON!!

Tim C

Citaat van: Jasper op 29 maart 2009 - 10:29:48
Ik had je goed gelezen hoor, we zitten op dezelfde lijn. ;)
Werd het is niet tijd?

Hamilton en McLaren, een hele race lang niet gezien en dan staan ze op vier. Over sluipmoordenaards gesproken!