GP van Australië

Gestart door TheIceman, 13 maart 2009 - 22:30:17

« vorige - volgende »

Wie wint de openingsrace?

Raikkonen
17 (34.7%)
Massa
8 (16.3%)
Alonso
2 (4.1%)
Hamilton
2 (4.1%)
Kovalainen
0 (0%)
Barrichello
4 (8.2%)
Button
12 (24.5%)
Kubica
1 (2%)
Heidfeld
2 (4.1%)
Iemand anders, wie?
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 39

Poll gesloten: 29 maart 2009 - 23:30:17

Jasper

Citaat van: TheIceman op 28 maart 2009 - 13:53:48Stel dat Red Bull en Ferrari gediskwalificeerd worden, dan start Hamilton nog van 14 ..

Dan staat hij nog 30kg te licht...

McLaren_über_alles

Citaat van: Jasper op 28 maart 2009 - 13:52:45
Ik snap helemaal niks van McLaren... Gooien ze er superweinig benzine in bij Hamilton terwijl hij praktisch als laatste moet starten. ??? ??? Dat is op voorhand al de handdoek in de ring gooien. ::)

Idd, lijkt mij ook een zeer domme zet  ???. Tenzij dat ze hem laten starten op de zachte banden, zodat hij een beter (constanter) tempo kan ontwikkelen op de hardere banden als er wat meer ruimte op de baan komt...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Ferrari 2010

Citaat van: edwin291 op 28 maart 2009 - 12:54:50
Toyota gediskwalificeerd... voor een achtervleugel die beweegt:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/03/28/toyota-gediskwalificeerd-na-kwalificatie-australie/

En er is oorlog op komst :P : williams heeft een aanklacht tegen ferrari en red-bull voor aerodynamishe dingen die niet mogen.

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/03/28/williams-dient-protest-in-tegen-red-bull-en-ferrari/
Als die wagens dezelfde zijn als voor de GP zijn gekeurd, hoe kan dat dan nu ineens een probleem geven? En dan doel ik vooral op de Toyota. Ook die klacht tegen Ferrari en Red Bull begrijp ik niet echt, tis toch niet iets waar ze tijdens de kwali voor het eerst mee reden, hebben ze dat dan nog niet eerder opgemerkt?

Citaat van: Jasper op 28 maart 2009 - 13:52:45
Ik snap helemaal niks van McLaren... Gooien ze er superweinig benzine in bij Hamilton terwijl hij praktisch als laatste moet starten. ??? ??? Dat is op voorhand al de handdoek in de ring gooien. ::)
Waar heb je dat gelezen? Ik heb dit niet kunnen terugvinden, en bovendien mogen ze toch tot morgen nog kiezen hoeveel benzine ze hem meegeven. Als ze effectief met weinig benzine starten, dan lijkt het me dat ze sterk geloven in inhaalmogelijkheden... En daarnaast hebben zij ook KERS zeker hé? Misschien is dat dan niet zo'n enorm slechte strategie.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McLaren_über_alles

Dus Toyota heeft in principe geen schijn van kans meer om er nog iets van te maken deze race? Hun huidige achtervleugel is niet goed bevonden, en nog snel een nieuwe ontwikkelen en overvliegen op een goede halve dag zit er ook niet in natuurlijk...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Jasper

Citaat van: McLaren_über_alles op 28 maart 2009 - 13:56:25
Citaat van: Jasper op 28 maart 2009 - 13:52:45
Ik snap helemaal niks van McLaren... Gooien ze er superweinig benzine in bij Hamilton terwijl hij praktisch als laatste moet starten. ??? ??? Dat is op voorhand al de handdoek in de ring gooien. ::)

Idd, lijkt mij ook een zeer domme zet  ???. Tenzij dat ze hem laten starten op de zachte banden, zodat hij een beter (constanter) tempo kan ontwikkelen op de hardere banden als er wat meer ruimte op de baan komt...

Met ruimte op de baan zou ik juist de zachte band pakken en hard knallen...

Citaat van: Ferrari 2009 op 28 maart 2009 - 13:57:32
Citaat van: Jasper op 28 maart 2009 - 13:52:45
Ik snap helemaal niks van McLaren... Gooien ze er superweinig benzine in bij Hamilton terwijl hij praktisch als laatste moet starten. ??? ??? Dat is op voorhand al de handdoek in de ring gooien. ::)
Waar heb je dat gelezen? Ik heb dit niet kunnen terugvinden, en bovendien mogen ze toch tot morgen nog kiezen hoeveel benzine ze hem meegeven. Als ze effectief met weinig benzine starten, dan lijkt het me dat ze sterk geloven in inhaalmogelijkheden... En daarnaast hebben zij ook KERS zeker hé? Misschien is dat dan niet zo'n enorm slechte strategie.

Hier op de site heb ik dat gelezen...

Citaat van: McLaren_über_alles op 28 maart 2009 - 13:59:36
Dus Toyota heeft in principe geen schijn van kans meer om er nog iets van te maken deze race? Hun huidige achtervleugel is niet goed bevonden, en nog snel een nieuwe ontwikkelen en overvliegen op een goede halve dag zit er ook niet in natuurlijk...

John Howett heeft gezegd dat er geen enkel probleem is om dit snel te fixen. Gewoon een kwestie van ergens een extra stukje tussenzetten met wat boutjes, lijkt me. :)

TheIceman

@ Ferrari 2009

KERS weegt ook wat hè, als ze KERS hebben (ik geloof mclaren niet? ) dan zit er zowat niks in, of Hamilton is flink aan het Sonja Bakkeren geweest :)

O excuses, McLaren rijdt wel met KERS.

Jasper

Citaat van: TheIceman op 28 maart 2009 - 14:03:10
@ Ferrari 2009

KERS weegt ook wat hè, als ze KERS hebben (ik geloof mclaren niet? ) dan zit er zowat niks in, of Hamilton is flink aan het Sonja Bakkeren geweest :)

Het minimumgewicht is 605kg, daar zit KERS sowieso al bij (McLaren rijdt wel met KERS). Alles boven de 605kg is puur brandstof hoor. ;)

TheIceman

Ah oké...

Hamilton vroeg naar binnen naar alle waarschijnlijkheid dus, wat staat Kovalainen? 690

Goh, dat is wel een verschilletje :)

Misschien raakt de pitcrew anders overspannen :)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 28 maart 2009 - 13:59:43
Citaat van: Ferrari 2009 op 28 maart 2009 - 13:57:32
Citaat van: Jasper op 28 maart 2009 - 13:52:45
Ik snap helemaal niks van McLaren... Gooien ze er superweinig benzine in bij Hamilton terwijl hij praktisch als laatste moet starten. ??? ??? Dat is op voorhand al de handdoek in de ring gooien. ::)
Waar heb je dat gelezen? Ik heb dit niet kunnen terugvinden, en bovendien mogen ze toch tot morgen nog kiezen hoeveel benzine ze hem meegeven. Als ze effectief met weinig benzine starten, dan lijkt het me dat ze sterk geloven in inhaalmogelijkheden... En daarnaast hebben zij ook KERS zeker hé? Misschien is dat dan niet zo'n enorm slechte strategie.

Hier op de site heb ik dat gelezen...
Zal wel aan mij liggen, maar ik heb het absoluut nergens tegen gekomen, mijn excuses ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Nochtans is de titel "Gewichten na de kwalificatie" toch redelijk duidelijk lijkt me?

gloudiesaurus

Wat ik ook vind opvallen is dat Webber zwaarder is dan Vettel. Maar dat Vettel gewoon ver voor zijn teamgenoot staat, ondanks dat hij dit op vrijdag amper heeft gereden. Laat toch zien hoe goed Vettel is :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

NDCGN

Citaat van: Jasper op 28 maart 2009 - 13:59:43
Citaat van: McLaren_über_alles op 28 maart 2009 - 13:56:25
Citaat van: Jasper op 28 maart 2009 - 13:52:45
Ik snap helemaal niks van McLaren... Gooien ze er superweinig benzine in bij Hamilton terwijl hij praktisch als laatste moet starten. ??? ??? Dat is op voorhand al de handdoek in de ring gooien. ::)

Idd, lijkt mij ook een zeer domme zet  ???. Tenzij dat ze hem laten starten op de zachte banden, zodat hij een beter (constanter) tempo kan ontwikkelen op de hardere banden als er wat meer ruimte op de baan komt...

Met ruimte op de baan zou ik juist de zachte band pakken en hard knallen...
[
die zachte gaat maar een paar rondjes mee, als je langere tijd wilt knallen zou ik toch voor de harde gaan... de zachte is idd in het begin juist handig, heb je de eerste paar ronden wat meer grip en kun je misschien makkelijker inhalen.. maar goed, de meesten zullen wel op zacht starten omdat de 1e stint toch vaak de kortste is en dus het meest geschikt voor de zachte band...
ik denk wel dat het voor Lewis verstandig is om licht te starten.. Hamilton kan sowieso goed inhalen en met de nieuwe regels en technieken zou ie toch een heel eind moeten kunnen komen.. maar goed, dat hangt ook van die auto af.. als ie in de race net zo slecht gaat als in de trainingen, dan worden punten wel heel lastig..

Tim C

Williams heeft het protest ingetrokken

TheIceman


leproffesseur

Voor brawn gp ziet het er schitterend uit als je ziet
dat ze met zoveel benzine en vanuit pole kunnen vertrekken!
Dat wordt dus een late pitsstop in vergelijking met de grootste
concurrentie al wordt het afwachten hoe snel de wagens met KERS
al dan niet zich  naar de kop van het veld kunnen racen.
Zonder pech hebben ze de winst nu al binnen al ben ik benieuwd
of ze de juiste bandenkeuze hebben gemaakt.Bij Honda moeten ze
intussen groen lachen als ze dit zien :o