GP van Australië

Gestart door TheIceman, 13 maart 2009 - 22:30:17

« vorige - volgende »

Wie wint de openingsrace?

Raikkonen
17 (34.7%)
Massa
8 (16.3%)
Alonso
2 (4.1%)
Hamilton
2 (4.1%)
Kovalainen
0 (0%)
Barrichello
4 (8.2%)
Button
12 (24.5%)
Kubica
1 (2%)
Heidfeld
2 (4.1%)
Iemand anders, wie?
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 39

Poll gesloten: 29 maart 2009 - 23:30:17

TheIceman

Even een vraag:
Stel, ik zet de klok niet vooruit, en ik wil om 07.00 (zomertijd) de voorbeschouwing zien. Dan moet ik volgens mij (op wintertijd) om 06.00 opstaan toch?

Ferrari 2010

Citaat van: TheIceman op 28 maart 2009 - 08:55:35
Even een vraag:
Stel, ik zet de klok niet vooruit, en ik wil om 07.00 (zomertijd) de voorbeschouwing zien. Dan moet ik volgens mij (op wintertijd) om 06.00 opstaan toch?
Ja. In principe kan je gewoon denken: de kwali was om 7h wintertijd, de race ook om 7h wintertijd. Als de voorbeschouwing dan een uur eerder start, dan start die inderdaad om 6h wintertijd.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

TheIceman

Citaat van: Ferrari 2009 op 28 maart 2009 - 09:03:51
Citaat van: TheIceman op 28 maart 2009 - 08:55:35
Even een vraag:
Stel, ik zet de klok niet vooruit, en ik wil om 07.00 (zomertijd) de voorbeschouwing zien. Dan moet ik volgens mij (op wintertijd) om 06.00 opstaan toch?
Ja. In principe kan je gewoon denken: de kwali was om 7h wintertijd, de race ook om 7h wintertijd. Als de voorbeschouwing dan een uur eerder start, dan start die inderdaad om 6h wintertijd.
Fijn, bedankt :) Ik heb vannacht een slaapfeest met 7 jongens, dus dan wordt het lastig om eraan te denken om de klok terug te zetten :) Gelukkig heb ik nog 2 wakkere f1-fans bij me dan, want anders dan was ik wel alleen :(

Martin

Citaat van: TheIceman op 28 maart 2009 - 09:12:53
Citaat van: Ferrari 2009 op 28 maart 2009 - 09:03:51
Citaat van: TheIceman op 28 maart 2009 - 08:55:35
Even een vraag:
Stel, ik zet de klok niet vooruit, en ik wil om 07.00 (zomertijd) de voorbeschouwing zien. Dan moet ik volgens mij (op wintertijd) om 06.00 opstaan toch?
Ja. In principe kan je gewoon denken: de kwali was om 7h wintertijd, de race ook om 7h wintertijd. Als de voorbeschouwing dan een uur eerder start, dan start die inderdaad om 6h wintertijd.
Fijn, bedankt :) Ik heb vannacht een slaapfeest met 7 jongens, dus dan wordt het lastig om eraan te denken om de klok terug te zetten :) Gelukkig heb ik nog 2 wakkere f1-fans bij me dan, want anders dan was ik wel alleen :(

Je moet de klok niet terug zetten maar vooruit zetten. ;)

sloggerke

Tis dus toch de versnellingsbak van Hamilton die het begeven heeft.

Hij had, net als BrawnGP, beter met een oude Honda versnellingsbak gestart. :)

Dit impliceert de laatste startplaats voor de wereldkampioen. Buemi start zodoende op de 15de startplaats.
Knap van die Buemi, zo in zijn eerste race meteen sneller dan Piquet, Fisichella, Sutil en zijn ploegmaat Bourdais.

McLaren_über_alles

Citaat van: sloggerke op 28 maart 2009 - 10:42:51
Tis dus toch de versnellingsbak van Hamilton die het begeven heeft.

Hij had, net als BrawnGP, beter met een oude Honda versnellingsbak gestart. :)

Dit impliceert de laatste startplaats voor de wereldkampioen. Buemi start zodoende op de 15de startplaats.
Knap van die Buemi, zo in zijn eerste race meteen sneller dan Piquet, Fisichella, Sutil en zijn ploegmaat Bourdais.

Hij zou beter gewoon niet starten en een motor sparen, of er een testsessie van maken.  Want van de laatste plaats starten in zo'n auto heeft geen enkele zin me dunkt...  ???
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

SDG

Citaat van: McLaren_über_alles op 28 maart 2009 - 10:54:22
Citaat van: sloggerke op 28 maart 2009 - 10:42:51
Tis dus toch de versnellingsbak van Hamilton die het begeven heeft.

Hij had, net als BrawnGP, beter met een oude Honda versnellingsbak gestart. :)

Dit impliceert de laatste startplaats voor de wereldkampioen. Buemi start zodoende op de 15de startplaats.
Knap van die Buemi, zo in zijn eerste race meteen sneller dan Piquet, Fisichella, Sutil en zijn ploegmaat Bourdais.

Hij zou beter gewoon niet starten en een motor sparen, of er een testsessie van maken.  Want van de laatste plaats starten in zo'n auto heeft geen enkele zin me dunkt...  ???

Hij kan altijd nog proberen één of twee puntjes mee te pakken. Australië is doorgaans toch een afvallingsrace waar weinig auto's aan de finish komen (zie vorig jaar). En de voorbije twee seizoenen hebben we gezien dat ieder puntje in de eindafrekening kan tellen...

TheIceman

Citaat van: Martin op 28 maart 2009 - 10:22:18
Citaat van: TheIceman op 28 maart 2009 - 09:12:53
Citaat van: Ferrari 2009 op 28 maart 2009 - 09:03:51
Citaat van: TheIceman op 28 maart 2009 - 08:55:35
Even een vraag:
Stel, ik zet de klok niet vooruit, en ik wil om 07.00 (zomertijd) de voorbeschouwing zien. Dan moet ik volgens mij (op wintertijd) om 06.00 opstaan toch?
Ja. In principe kan je gewoon denken: de kwali was om 7h wintertijd, de race ook om 7h wintertijd. Als de voorbeschouwing dan een uur eerder start, dan start die inderdaad om 6h wintertijd.
Fijn, bedankt :) Ik heb vannacht een slaapfeest met 7 jongens, dus dan wordt het lastig om eraan te denken om de klok terug te zetten :) Gelukkig heb ik nog 2 wakkere f1-fans bij me dan, want anders dan was ik wel alleen :(

Je moet de klok niet terug zetten maar vooruit zetten. ;)

Dom foutje :)

edwin291

Toyota gediskwalificeerd... voor een achtervleugel die beweegt:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/03/28/toyota-gediskwalificeerd-na-kwalificatie-australie/

En er is oorlog op komst :P : williams heeft een aanklacht tegen ferrari en red-bull voor aerodynamishe dingen die niet mogen.

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/03/28/williams-dient-protest-in-tegen-red-bull-en-ferrari/
Proud to be an Alonso fan!!!

FerrariMan

En de soap is terug begonnen.

waard500

Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

Martin

Bekijk hier uitslag kwalificatie F1

Bekijk hier de resultaten - na het terugzetten van Hamilton, Trulli en Glock - van de kwalificatie voor de GP van Australië.

1. Button (GBr/Brawn) 1.26,202 (gemiddeld 221,466 km/u),
2. Barrichello (Bra/Brawn) 1.26,505,
3. Vettel (Dui/Red Bull) 1.26,830,
4. Kubica (Pol/BMW) 1.26,914,
5. Rosberg (Dui/Williams) 1.26,973,
6. Massa (Bra/Ferrari) 1.27,033,
7. Räikkönen (Fin/Ferrari) 1.27,163,
8. Webber (Aus/Red Bull) 1.27,246,
9. Heidfeld (Dui/BMW),
10. Alonso (Spa/Renault),
11. Nakajima (Jap/Williams),
12. Kovalainen (Fin/McLaren-Mercedes),
13. Buemi (Zwi/Toro Rosso),
14. Piquet (Bra/Renault),
15. Fisichella (Ita/Force India),
16. Sutil (Dui/Force India),
17. Bourdais (Fra/Toro Rosso),
18. Hamilton (GBr/McLaren),
19. Timo Glock (Dui/Toyota),
20. Trulli (Ita/Toyota).

Bijzonderheid: Hamilton bestraft vanwege vervanging schakelbak, Glock en Trulli vanwege ongeoorloofde onderdelen.


Jasper

Ik snap helemaal niks van McLaren... Gooien ze er superweinig benzine in bij Hamilton terwijl hij praktisch als laatste moet starten. ??? ??? Dat is op voorhand al de handdoek in de ring gooien. ::)

TheIceman

Stel dat Red Bull en Ferrari gediskwalificeerd worden, dan start Hamilton nog van 14 ..


Maar dan zou de FIA zich ongeloofwaardig maken, door Ferrari te diskwalificeren, natuurlijk :) ;)

McLaren_über_alles

Toch ook wel opmerkelijk dat Brawn GP het zwaarst geladen staat van de ganse top 10 (op Glock na, maar die vliegt toch naar achter)
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.