GP van Australië

Gestart door TheIceman, 13 maart 2009 - 22:30:17

« vorige - volgende »

Wie wint de openingsrace?

Raikkonen
17 (34.7%)
Massa
8 (16.3%)
Alonso
2 (4.1%)
Hamilton
2 (4.1%)
Kovalainen
0 (0%)
Barrichello
4 (8.2%)
Button
12 (24.5%)
Kubica
1 (2%)
Heidfeld
2 (4.1%)
Iemand anders, wie?
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 39

Poll gesloten: 29 maart 2009 - 23:30:17

Ferrari 2010

2 tiende tussen nr3 en n10, volgens mij is dit ongezien! De eerste 2 zullen we maar buiten beschouwing laten, die pakken we later op het seizoen nog wel :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

fawlty

Citaat van: Ferrari 2009 op 28 maart 2009 - 07:22:00
Citaat van: Ferrari 2009 op 27 maart 2009 - 18:54:57
Wat een hoop paniek hier. Ik zal wel wachten tot morgenochtend om conclusies over snelheid te trekken. En zelfs dan, pas na de race kennen we de échte snelheid. Dat McLaren er slecht voor staat, ok, maar wie zegt dat bijvoorbeeld Ferrari nu al de kers-toets gebruikt? Ze moeten niet volgas rijden hé, ze kunnen nu gerust wat minder op die knop drukken om de andere teams niet te veel onder druk te zetten om te presteren. Als je laat zien dat je snel bent, heeft de ander meer druk om echt iets te zoeken. Nu denken de teams vooraan iets meer dat ze goed bezig zijn, een psychologische oorlog.
Ik ga niet zeggen dat ze niet echt slecht zijn, you never know, maar ik ga nu nog geen conclusies trekken. En als blijkt dat die diffuser een groot verschil maakt, en hij wordt goedgekeurd, dan zou het mij niet verbazen dat in Maleisië het halve veld ermee rijdt.
Ik ben blij dat ik hierbij gelijk heb, ik denk dat het duidelijk is dat Ferrari het absoluut niet slecht doet, niet zo snel als Brawn, maar dat is niemand blijkbaar. Nu, ik begin stilaan erin te geloven dat het kampioenschap alleszins spannend zal zijn :) Webbers lap verraste me overigens wel enorm, en dan het contrast met STR, das wel enorm. :-\

ik geloof helemaal niet in een spannen wk. al vanaf ze gepresenteerd hebben ligt brawn op kop. als dat dus heel het seizoen is dan weet je toch lang op voorhand wie er telkens in de prijzen gaat rijden en wie er uiteindelijk WK wordt???

zo zie je maar wat een top team lijdt als de titelstrijd woedt tot in de laatste GP...noch ferrari noch mclaren een rol van betekenis.
Ja sluw is die Hamilton

The REAL BUTTON Freak

Eindelijk kan ik zonder blozen zeggen: "Ik denk dat Jenson Button gaat winnen!"

TheIceman

Citaat van: The REAL BUTTON  Freak op 28 maart 2009 - 08:15:55
Eindelijk kan ik zonder blozen zeggen: "Ik denk dat Jenson Button gaat winnen!"
Ja, fijn voor je :). Nu kan je ook eens zonder je te schamen, op hem klikken bij man van de wedstrijd misschien wel :)

The REAL BUTTON Freak

Yep, ik zie een nieuwe Britse wereldkampioen best zitten.

sloggerke

Citaat van: The REAL BUTTON  Freak op 28 maart 2009 - 08:15:55
Eindelijk kan ik zonder blozen zeggen: "Ik denk dat Jenson Button gaat winnen!"

Waar bleef je trouwens zo lang....? ;D

Hoe kunnen we nu ergens zien hoeveel benzine ze aan boord hebben?
Normaal gaan ze dat toch vrijgeven dacht ik.

SDG

Citaat van: Beco op 25 maart 2009 - 11:44:34
Vanaf dit jaar kan je op BBC de training met woord en beeld volgen, RTBF al enkele jaren trouwens.
Als je ze liever via de PC volgt kan je Formula1.com raadplegen via Live Timing.  ;)


Voor wie deze morgen de kwalificaties gemist zou hebben: vanmiddag om 14.00 uur is er op BBC1 een heruitzending.

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: sloggerke op 28 maart 2009 - 08:27:35
Citaat van: The REAL BUTTON  Freak op 28 maart 2009 - 08:15:55
Eindelijk kan ik zonder blozen zeggen: "Ik denk dat Jenson Button gaat winnen!"

Waar bleef je trouwens zo lang....? ;D


Ik was in diepe rouw na vorig seizoen, maar nu is er terug hoop op een mooi seizoen, Brawn Gp en Red Bull racing deden wat ze voor mij moesten doen.

Er is licht aan het einde van de tunnel, wit licht van de twee Brawn Gp's.

SDG

Citaat van: The REAL BUTTON  Freak op 28 maart 2009 - 08:15:55
Eindelijk kan ik zonder blozen zeggen: "Ik denk dat Jenson Button gaat winnen!"

En ik denk dat we van Barrichello ook nog niet direct verlost zijn. Indien Brawn de rest van het seizoen het niveau van dit weekend blijft aanhouden, zie ik niet in waarom Rubens ook volgend jaar niet opnieuw van de partij zou zijn. Die zou zijn record van het meeste aantal GP-deelnames wel eens heel hoog kunnen zetten. De man krijgt de loyaliteit die hij destijds bij Ferrari jarenlang aan de dag legde (herinner je Oostenrijk 2002) nu dubbel en dik terugbetaald door Ross Brawn.

Ferrari 2010

Citaat van: fawlty op 28 maart 2009 - 08:11:24
ik geloof helemaal niet in een spannen wk. al vanaf ze gepresenteerd hebben ligt brawn op kop. als dat dus heel het seizoen is dan weet je toch lang op voorhand wie er telkens in de prijzen gaat rijden en wie er uiteindelijk WK wordt???

zo zie je maar wat een top team lijdt als de titelstrijd woedt tot in de laatste GP...noch ferrari noch mclaren een rol van betekenis.
Er zit 3 tiende tussen de 3de, Vettel, en de laatste Ferrari, Kimi, p9. Ter vergelijking: verleden jaar in Australië zaten daar 2 seconden tussen, 7 keer meer dus. 3 tiende is waarschijnlijk benzine voor 1 of 2 laps? Brawn zit daar nog wat voor, maar ze hebben dan ook al enkele dingen op hun wagen die de andere teams nog niet hebben.

Brawn wordt waarschijnlijk bijgehaald zodra de andere teams de speciale diffuser gebruiken of van zodra ze hem zelf niet meer mogen gebruiken. Bovendien heeft Brawn niet het enorme kapitaal als bijvoorbeeld Ferrari om vol in de ontwikkeling te vliegen.

Volgens mij zijn Rubens en Jenson momenteel bij de gelukkigste mensen ter wereld. Toen Rubens naar Honda vertrok, zal hij niet hebben gedacht nog in zo'n goede wagen te rijden!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Hoop doet leven, Ferrari2009. Maar voorlopig staan buiten Brawn, ook red Bull voor Ferrari en doet ook Toyota, Williams en BMW niet voor ze onder.

Zo 1,2,3 haal je al die teams niet in. Zeker niet voor Maleisie. Ik vind het wel leuk weer eens anderen vooraan.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 28 maart 2009 - 08:41:37
Hoop doet leven, Ferrari2009. Maar voorlopig staan buiten Brawn, ook red Bull voor Ferrari en doet ook Toyota, Williams en BMW niet voor ze onder.

Zo 1,2,3 haal je al die teams niet in. Zeker niet voor Maleisie. Ik vind het wel leuk weer eens anderen vooraan.
Zoals ik al zei,  het verschil tussen Kimi op p9 en Vettel op p3 is 3 tiende. Moet je maar eens vergelijken met verleden jaar, dat is énorm weinig, bijvoorbeeld de benzine voor 1 à 2 laps. Geen paniek hier.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

TheIceman

Gokje voor morgen:

1. Barrichello
2. Vettel
3. Button



scho0634

Citaat van: Ferrari 2009 op 28 maart 2009 - 08:43:58
Citaat van: 0634 op 28 maart 2009 - 08:41:37
Hoop doet leven, Ferrari2009. Maar voorlopig staan buiten Brawn, ook red Bull voor Ferrari en doet ook Toyota, Williams en BMW niet voor ze onder.

Zo 1,2,3 haal je al die teams niet in. Zeker niet voor Maleisie. Ik vind het wel leuk weer eens anderen vooraan.
Zoals ik al zei,  het verschil tussen Kimi op p9 en Vettel op p3 is 3 tiende. Moet je maar eens vergelijken met verleden jaar, dat is énorm weinig, bijvoorbeeld de benzine voor 1 à 2 laps. Geen paniek hier.
Ik was ook niet bang dat je in paniek was hoor ;). Maar wat ik bedoel is dat het heel dicht bij elkaar zit, maar dat niet alleen Brawn de tegenstander is. En met het niet-meer-mogen-testen-verhaal zal het ontwikkelen toch aanmerkelijk moeilijker worden. En vlak een team als Red Bull niet uit. Die zit er erg goed bij. Dat is wat ik wilde zeggen, reken jezelf nog niet rijk. Het wordt een onvoorspelbaar jaar... En dat is mooi.

NDCGN

Citaat van: The REAL BUTTON  Freak op 28 maart 2009 - 08:15:55
Eindelijk kan ik zonder blozen zeggen: "Ik denk dat Jenson Button gaat winnen!"
ik denk dat Barrichello de beste papieren heeft... was met een lichte auto steeds wat sneller als Button en in Q3 ineens 3 tiende langzamer.. dus ik neem aan dat ie een paar rondjes zwaarder is...
maar t was wel weer genieten zo.. k denk dat de F1 er toch niet zo slecht voorstaat als sommigen willen doen geloven...