GP van Australië

Gestart door TheIceman, 13 maart 2009 - 22:30:17

« vorige - volgende »

Wie wint de openingsrace?

Raikkonen
17 (34.7%)
Massa
8 (16.3%)
Alonso
2 (4.1%)
Hamilton
2 (4.1%)
Kovalainen
0 (0%)
Barrichello
4 (8.2%)
Button
12 (24.5%)
Kubica
1 (2%)
Heidfeld
2 (4.1%)
Iemand anders, wie?
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 39

Poll gesloten: 29 maart 2009 - 23:30:17

EBX

#120
iK denk dat Mc niet zo een super weekend tegemoed gaat, met een beetje geluk kunnen ze in de race enkele mooie inhaalmanoeuvres tonen, maar het podium zullen ze dit weekend niet betreden ! Volgens mij hebben ze nooit aan zandstrooien gedaan ... jammer :(

Ben ik trouwens de enige die gezien heeft dat TOP-7 van de vrije training volledig bezet is met teams met een 'discutabele' diffuser !? Enkel Webber (Red Bull) staat daar met 'normale' diffuser. (op P4 - de Newey cars zijn weer snel ...)
De uitspraak van Red Bull dat de diffuser 5 tienden per ronde kan opleveren is dus niet zomaar uit de lucht gegrepen ...

Wat is bovendien de hoogste positie van een team met KERS ? (ik weet niet van buiten welke er met en zonder starten) Ik ben er nog steeds van overtuigd dat dit in de eerste races en/of kwalificaties voor meer na - dan voordeel zorgt !

RadioActiveMan

Volgens mij geven de vrije trainingen toch al een beetje weer hoe de verhoudingen kunnen liggen. Geen enkel team dat het goed voor mekaar heeft eindigt achteraan, ook niet tijdens de vrije trainingen. De McLarens zitten volgens mij dus met de gebakken peren.
Die 5de tijd van Kovalainen in de 1ste vrije t's zegt dan weer niks, daarmee had hij in de 2de vrije t's ook pas 16de geweest.
Ik moet zeggen dat de top 4 van vorig jaar me enorm teleursteld.

Citaat van: EBX op 27 maart 2009 - 11:20:06
Wat is bovendien de hoogste positie van een team met KERS ? (ik weet niet van buiten welke er met en zonder starten) Ik ben er nog steeds van overtuigd dat dit in de eerste races en/of kwalificaties voor meer na - dan voordeel zorgt !

Ik weet niet wat je met 400 Kilojoule kan uithalen tijdens één ronde en dus kan ik den impact ervan niet goed inschatten. Maar ik denk niet dat je er tijdens de kwali's veel voordeel kan uithalen. Het voordeel van KERS zal je pas in de race zelf zien en dan vooral bij de acceleratie na het inhalen.

Enzo

Heb ergens gelezen dat Mclaren een soortgelijke difuser aan het ontwikkelen is en daar tijdens de vrije training al mee testen.
Al hebben ze de snelheid nog niet gevonden.....
Het begint erop te lijken dat de teams zonder de discutabele difusers aan de bak moeten en er zelf ook een moeten ontwerpen.
Kers of geen Kers dit gaan ze niet winnen zo....

Tim C

iedereen is zo'n difuser aan het ontwikkelen...

Jasper

Inderdaad, elk team is er ongetwijfeld al aan aan het werken, waarschijnlijk heeft iedereen er volgend weekend al eentje af. :P

Enzo

Met de hogere ontwikkelings snelheid van de grotere teams zullen ze de kleinere broeders wel inhalen gedurende het seizoen.
Ook al draag ik Ferrari een warm hart toe is het wel interessant voor het seizoen.
Ze zullen een inhaalslag moeten gaan maken.
De vraag is of ze zo'n diffuser goed kunnen ontwikkelen met de test beperkingen die gelden.

Jasper

Volgens mij is het nu de prioriteit om in Maleisië toch al iets te hebben dat enigszins werkt. Ik denk dat de meeste teams daar wel toe in staat zijn. Uitwerken tot in de puntjes kunnen ze daarna nog doen.

RadioActiveMan

Iets ontwikkelen tegen de volgende race is moeilijk denk ik.
Volgens mij zal het pas in Europa zijn dat er grote veranderingen gebeuren. 

Tim C

Want daar zijn ze natuurlijk nu pas mee begonnen?

EBX

Citaat van: Tim op 27 maart 2009 - 13:51:48
Want daar zijn ze natuurlijk nu pas mee begonnen?

Het is natuurlijk dubbel, de teams die er nu één " zouden " ontwikkelen, klagen de bestaande teams die er één hebben aan.
Als je dan al één aan het ontwikkelen zou zijn, loop je het risico dat deze in beroep of tegen één der volgende races wordt afgekeurd en is de hele ontwikkeling voor niks ...

Bovendien is een diffuser een essentieel deel van het gehele ontwerp, niet iets dat je zomaar verandert ... maar erger, ik meen me te herinneren dat de ' discutabele ' diffuser een onderdeel uitmaken van de crash structuur van die wagens en dat het daarom juist mocht (weet het wel niet 100% zeker - dus als iemand dit zou kunnen bevestigen of ontkennen)
Als andere teams het ook zo willen implementeren wil dat zeggen nieuwe crash tests ... ik dat allemaal niet zomaar in een paar weken gebeuren ....

Fftw

Of ze nu illegaal of niet zijn maakt mij niet uit. Maar de FIA is wel flink laat om te bevestigen dat ze legaal zijn.
Nu hebben de andere teams zich niet kunnen aanpassen.
Zelfde verhaal voor moesten zo kort voor de race illegaal verklaart worden, dan zaten die 3 teams ook in moeilijkheden.

Tim C

Blijkbaar staan F1 teams bij sommigen bekend als bedrijven die voorzichtig met geld omspringen?

Hier mag je van op aan: Vanaf het moment dat die difusers getest werden ging er een groep ingenieurs aan de slag om zelf ook zoiets te ontwikkelen.

Ray Den

Citaat van: Jasper op 26 maart 2009 - 17:04:00
Citaat van: Alan Blues op 26 maart 2009 - 16:37:20
Citaat van: Jasper op 26 maart 2009 - 14:28:30
't Zal anders voor de McLaren-fans snel gedaan zijn met lachen, vrees ik.

Daarom dat ik het nu moet doen... :)

Nu Ray Den terug is, is het sowieso lachen verzekerd, dus dat komt nog dik in orde. ;D

Wat bedoel je met "terug"? Het is niet omdat ik niet post, dat ik je zeker niet lees hé  ;D
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

RadioActiveMan

Wat dan nog?
Mij ga je niet vertellen dat ze zo'n ding er tegen Maleisië klaar hebben of er op kunnen zetten?
Je mag al het geld van de wereld hebben maar wie nu niet klaar is met zijn zaken is dat binnen een week nog niet.
Dat sommige teams het ding willen laten verbieden toont ook dat de ontwikkeling ervan bij die teams ofwel helemaal nog niet is begonnen ofwel niet van een leien dakje gaat.

Tim C

#134
Eén week is te snel, maar ik verwacht alvast een paar ideetjes in China en Bahrein.

Maar let's agree to disagree...