GP van Australië

Gestart door TheIceman, 13 maart 2009 - 22:30:17

« vorige - volgende »

Wie wint de openingsrace?

Raikkonen
17 (34.7%)
Massa
8 (16.3%)
Alonso
2 (4.1%)
Hamilton
2 (4.1%)
Kovalainen
0 (0%)
Barrichello
4 (8.2%)
Button
12 (24.5%)
Kubica
1 (2%)
Heidfeld
2 (4.1%)
Iemand anders, wie?
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 39

Poll gesloten: 29 maart 2009 - 23:30:17

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 17 maart 2009 - 10:47:34
Citaat van: Supermariobros op 16 maart 2009 - 19:29:43
Citaat van: TimoGlockfan op 16 maart 2009 - 19:21:39
Zeg hoe zit dat nu? Worden er nu eigenlijk dit seizoen medailles uitgedeeld of niet, gewooon puntensysteem?  ???

Over medailles wordt al een tijdje niet meer over gesproken, een puntensysteem dus. Of het een nieuw wordt moeten we nog afwachten.

Medailles is volgens mij nooit serieus geweest, meer een trucje van Ecclestone om de discussie aan te wakkeren. Hoewel ik medailles ook niet zo slecht vind, het is simpel en duidelijk.
Wat isser zo moeilijk en onduidelijk aan punten systeem?
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 13:35:32
Wat isser zo moeilijk en onduidelijk aan punten systeem?

Dat je moet tellen.
Voor sommige mensen dan toch.  ;)

Folkert

Citaat van: Beco op 17 maart 2009 - 13:48:27
Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 13:35:32
Wat isser zo moeilijk en onduidelijk aan punten systeem?

Dat je moet tellen.
Voor sommige mensen dan toch.  ;)
\
Das toch makkelijk 4+5 is WK 2009 ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Daarom ook had Schumi zoveel fans. 10+10+10+10... telt makkelijk hé.  :D

Folkert

Citaat van: Beco op 17 maart 2009 - 14:01:51
Daarom ook had Schumi zoveel fans. 10+10+10+10... telt makkelijk hé.  :D
Hahah ja ik dacht al, hoekomt hij aan zoveel fans :P
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 13:35:32
Citaat van: F_A_Diaz op 17 maart 2009 - 10:47:34
Medailles is volgens mij nooit serieus geweest, meer een trucje van Ecclestone om de discussie aan te wakkeren. Hoewel ik medailles ook niet zo slecht vind, het is simpel en duidelijk.
Wat isser zo moeilijk en onduidelijk aan punten systeem?

Zeg ik dat het punten systeem moeilijk of onduidelijk is?

Wat heb je het toch druk met mij...

Een medaille systeem is gemakkelijker omdat dan afgelopen jaar gewoon degene die de race won in Brazilie kampioen was. En niet dat gedoe van als die daar eindigd en die daar eindigd.
Dat is voor de gemiddelde tv kijker die niet alles volgt een stuk beter te begrijpen. Het is zowieso al raar voor die groep om te begrijpen dat degene die de meeste races wint, geen wereldkampioen is.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Dat is helemaal niet moeilijk te begrijpen. Degene met de meeste punten wint de titel.

Poeh, wat moeilijk.

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 17 maart 2009 - 14:08:55
Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 13:35:32
Citaat van: F_A_Diaz op 17 maart 2009 - 10:47:34
Medailles is volgens mij nooit serieus geweest, meer een trucje van Ecclestone om de discussie aan te wakkeren. Hoewel ik medailles ook niet zo slecht vind, het is simpel en duidelijk.
Wat isser zo moeilijk en onduidelijk aan punten systeem?

Zeg ik dat het punten systeem moeilijk of onduidelijk is?

Wat heb je het toch druk met mij...

Een medaille systeem is gemakkelijker omdat dan afgelopen jaar gewoon degene die de race won in Brazilie kampioen was. En niet dat gedoe van als die daar eindigd en die daar eindigd.
Dat is voor de gemiddelde tv kijker die niet alles volgt een stuk beter te begrijpen. Het is zowieso al raar voor die groep om te begrijpen dat degene die de meeste races wint, geen wereldkampioen is.
Dat impliceer je door te zeggen dat Medaillesysteem simpel en duidelijk is.
Ik maak me nergens druk om, vind het afentoe frappant hoe jij reageert of je ongelijk niet wilt toegeven(iets wat je wel van iemand anders goed vond, maar zelf nooit doet.)

Het is inderdaad even puzzelen afentoe om te kijken wie wanneer in welke positie WK is, maar zo heel moeilijk is dat niet. En je moet wel heel erg veel gemist hebben, wil je niet kunnen begrijpen dat de meeste overwinningen niet garant staat aan de titel. Wat pas echt raar en onbegrijpelijk is voor de gemiddelde kijker: Het handelen van de FIA.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 17 maart 2009 - 14:14:29
Dat is helemaal niet moeilijk te begrijpen. Degene met de meeste punten wint de titel.

Poeh, wat moeilijk.
En een uurtje later kunnen we dit allemaal tegenspreken ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 14:15:46
Dat impliceer je door te zeggen dat Medaillesysteem simpel en duidelijk is.

Daarmee impliceer ik dat een medaillesysteem duidelijker is dan een puntensysteem, daarmee zeg ik nog niet dat een puntensysteem moeilijk is.

CitaatHet is inderdaad even puzzelen afentoe om te kijken wie wanneer in welke positie WK is, maar zo heel moeilijk is dat niet. En je moet wel heel erg veel gemist hebben, wil je niet kunnen begrijpen dat de meeste overwinningen niet garant staat aan de titel. Wat pas echt raar en onbegrijpelijk is voor de gemiddelde kijker: Het handelen van de FIA.

Voor jou is dat allemaal heel duideiljk maar niet iedereen volgt Formule 1 zoals wij dat hier doen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 17 maart 2009 - 16:50:24
Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 14:15:46
Dat impliceer je door te zeggen dat Medaillesysteem simpel en duidelijk is.

Daarmee impliceer ik dat een medaillesysteem duidelijker is dan een puntensysteem, daarmee zeg ik nog niet dat een puntensysteem moeilijk is.

CitaatHet is inderdaad even puzzelen afentoe om te kijken wie wanneer in welke positie WK is, maar zo heel moeilijk is dat niet. En je moet wel heel erg veel gemist hebben, wil je niet kunnen begrijpen dat de meeste overwinningen niet garant staat aan de titel. Wat pas echt raar en onbegrijpelijk is voor de gemiddelde kijker: Het handelen van de FIA.

Voor jou is dat allemaal heel duideiljk maar niet iedereen volgt Formule 1 zoals wij dat hier doen.
Maar wat is dan moeilijk aan puntensysteem? of Moeilijker? Ja je moet tellen hoeveel punten iemand krijgt, maar iedereen kan toch wel beetje tellen? Het is misschien iets moeilijker ja, maar het is geen hogere wiskunde. Desnoods maakt de tv zender een schemaatje van wat de situatie is als iemand waar rijd.
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Ik vraag me eigenlijk af of het wel zo'n goede zaak is. De spanning in de laatste race zal een stuk minder zijn denk ik, want de kans dat enkele rijders met het zelfde aantal overwinningen staat schat ik niet zo groot.

En nu maar hopen dat Kimi de zaakjes wat meer op orde houd in vergelijking met vorig jaar. :P

Ferrari 2010

Citaat van: Scuderia91 op 17 maart 2009 - 17:46:35
Ik vraag me eigenlijk af of het wel zo'n goede zaak is. De spanning in de laatste race zal een stuk minder zijn denk ik, want de kans dat enkele rijders met het zelfde aantal overwinningen staat schat ik niet zo groot.

En nu maar hopen dat Kimi de zaakjes wat meer op orde houd in vergelijking met vorig jaar. :P
De kans dat het verschil 10 punten of minder bedraagt, is ook niet zo groot hoor ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

De eerste overwinning van Heidfeld. De laatste 10 ronden vecht hij met Kimi en Button. Glorieus winnaar. I have a dream.
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

Ferrari gaat met KERS rijden!  8)
Ben erg nieuwsgierig of KERS meer voordeel dan nadeel gaat geven.
Ben bang dat ze de eerste 4 rondjes als de brandweer gaan om vervolgens hun banden helemaal naar gort te rijden door de minder optimale gewichtverdeling van KERS.
Ondanks de iets wat wazige regelgeving de afgelopen periode kan ik niet wachten totdat het seizoen begint.
Lets get it on!!! 8)