GP van Australië

Gestart door TheIceman, 13 maart 2009 - 22:30:17

« vorige - volgende »

Wie wint de openingsrace?

Raikkonen
17 (34.7%)
Massa
8 (16.3%)
Alonso
2 (4.1%)
Hamilton
2 (4.1%)
Kovalainen
0 (0%)
Barrichello
4 (8.2%)
Button
12 (24.5%)
Kubica
1 (2%)
Heidfeld
2 (4.1%)
Iemand anders, wie?
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 39

Poll gesloten: 29 maart 2009 - 23:30:17

NDCGN

Citaat van: Enzo op 24 maart 2009 - 12:00:56
Mclaren start ook met KERS, heb ik zojuist vernomen. En ik bedenk me net iets.....

Wat als....Mclaren de tests heeft gedaan met race trim en volle benzine tank met daarbij de KERS installatie. Dit om er achter te komen hoe de wagens en de banden zich zouden houden onder deze gewichtsverdeling. Daar kan je als team veel van leren en is misschien wel veel nuttiger dan in een quali trim met weinig benzine een snel rondje neer te zetten.  ::)
of beiden.. lijkt me nog nuttiger..

Ferrari 2010

Citaat van: NDCGN op 24 maart 2009 - 12:02:23
Citaat van: Enzo op 24 maart 2009 - 12:00:56
Mclaren start ook met KERS, heb ik zojuist vernomen. En ik bedenk me net iets.....

Wat als....Mclaren de tests heeft gedaan met race trim en volle benzine tank met daarbij de KERS installatie. Dit om er achter te komen hoe de wagens en de banden zich zouden houden onder deze gewichtsverdeling. Daar kan je als team veel van leren en is misschien wel veel nuttiger dan in een quali trim met weinig benzine een snel rondje neer te zetten.  ::)
of beiden.. lijkt me nog nuttiger..
Lijkt mij ook. Het zou achterlijk zijn om niet te controleren of je wel snel bent in de kwali enzo. Ondanks dat inhalen eenvoudiger zou moeten zijn geworden, is een goede plaats op de grid nog steeds belangrijk. En ook in de race rijdt je wel eens met een bijna lege wagen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

Citaat van: Ferrari 2009 op 24 maart 2009 - 12:12:18
Citaat van: NDCGN op 24 maart 2009 - 12:02:23
Citaat van: Enzo op 24 maart 2009 - 12:00:56
Mclaren start ook met KERS, heb ik zojuist vernomen. En ik bedenk me net iets.....

Wat als....Mclaren de tests heeft gedaan met race trim en volle benzine tank met daarbij de KERS installatie. Dit om er achter te komen hoe de wagens en de banden zich zouden houden onder deze gewichtsverdeling. Daar kan je als team veel van leren en is misschien wel veel nuttiger dan in een quali trim met weinig benzine een snel rondje neer te zetten.  ::)
of beiden.. lijkt me nog nuttiger..
Lijkt mij ook. Het zou achterlijk zijn om niet te controleren of je wel snel bent in de kwali enzo. Ondanks dat inhalen eenvoudiger zou moeten zijn geworden, is een goede plaats op de grid nog steeds belangrijk. En ook in de race rijdt je wel eens met een bijna lege wagen.

Das helemaal waar, maar hoogstwaarschijnlijk hebben een hoop teams gewoon zonder de KERS installatie getest omdat ze op voorhand al wisten deze voorlopig niet te gaan gebruiken. Dit verklaart misschien het beeld dat  alles zo dicht bij elkaar zit deze winter. dit verklaart tevens waarom Ferrari en Mclaren niet ubermachtig leken deze winter.

Ferrari 2010

Citaat van: Enzo op 24 maart 2009 - 12:20:23
Citaat van: Ferrari 2009 op 24 maart 2009 - 12:12:18
Citaat van: NDCGN op 24 maart 2009 - 12:02:23
Citaat van: Enzo op 24 maart 2009 - 12:00:56
Mclaren start ook met KERS, heb ik zojuist vernomen. En ik bedenk me net iets.....

Wat als....Mclaren de tests heeft gedaan met race trim en volle benzine tank met daarbij de KERS installatie. Dit om er achter te komen hoe de wagens en de banden zich zouden houden onder deze gewichtsverdeling. Daar kan je als team veel van leren en is misschien wel veel nuttiger dan in een quali trim met weinig benzine een snel rondje neer te zetten.  ::)
of beiden.. lijkt me nog nuttiger..
Lijkt mij ook. Het zou achterlijk zijn om niet te controleren of je wel snel bent in de kwali enzo. Ondanks dat inhalen eenvoudiger zou moeten zijn geworden, is een goede plaats op de grid nog steeds belangrijk. En ook in de race rijdt je wel eens met een bijna lege wagen.

Das helemaal waar, maar hoogstwaarschijnlijk hebben een hoop teams gewoon zonder de KERS installatie getest omdat ze op voorhand al wisten deze voorlopig niet te gaan gebruiken. Dit verklaart misschien het beeld dat  alles zo dicht bij elkaar zit deze winter. dit verklaart tevens waarom Ferrari en Mclaren niet ubermachtig leken deze winter.
Ik had dat beeld eerlijk gezegd niet, er zat doorgaans 2 seconden of meer tussen de eerste en de laatste :) En in de winter zijn topteams doorgaans nooit "ubermachtig", alleen al omdat ze testen, met verschillende afstellingen, met verschillende doelen, met nieuwe onderdelen, en bovendien niet te sterk willen laten zien van megasnel te zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

Citaat van: Ferrari 2009 op 24 maart 2009 - 12:44:52
Citaat van: Enzo op 24 maart 2009 - 12:20:23
Citaat van: Ferrari 2009 op 24 maart 2009 - 12:12:18
Citaat van: NDCGN op 24 maart 2009 - 12:02:23
Citaat van: Enzo op 24 maart 2009 - 12:00:56
Mclaren start ook met KERS, heb ik zojuist vernomen. En ik bedenk me net iets.....

Wat als....Mclaren de tests heeft gedaan met race trim en volle benzine tank met daarbij de KERS installatie. Dit om er achter te komen hoe de wagens en de banden zich zouden houden onder deze gewichtsverdeling. Daar kan je als team veel van leren en is misschien wel veel nuttiger dan in een quali trim met weinig benzine een snel rondje neer te zetten.  ::)
of beiden.. lijkt me nog nuttiger..
Lijkt mij ook. Het zou achterlijk zijn om niet te controleren of je wel snel bent in de kwali enzo. Ondanks dat inhalen eenvoudiger zou moeten zijn geworden, is een goede plaats op de grid nog steeds belangrijk. En ook in de race rijdt je wel eens met een bijna lege wagen.

Das helemaal waar, maar hoogstwaarschijnlijk hebben een hoop teams gewoon zonder de KERS installatie getest omdat ze op voorhand al wisten deze voorlopig niet te gaan gebruiken. Dit verklaart misschien het beeld dat  alles zo dicht bij elkaar zit deze winter. dit verklaart tevens waarom Ferrari en Mclaren niet ubermachtig leken deze winter.
Ik had dat beeld eerlijk gezegd niet, er zat doorgaans 2 seconden of meer tussen de eerste en de laatste :) En in de winter zijn topteams doorgaans nooit "ubermachtig", alleen al omdat ze testen, met verschillende afstellingen, met verschillende doelen, met nieuwe onderdelen, en bovendien niet te sterk willen laten zien van megasnel te zijn.

Komt er eigenlijk op neer dat ik niet kan wachten totdat het weer begint, het leek wel één van de langste winters ooit en ik heb een hoop vraagtekens bij wie waar staat.

  8) BRING IT ON!!!! 8)

Ferrari 2010

Je bent niet de enige die niet kan wachten hoor :) En we hebben we erg lang moeten wachten ook, vroeger stond de eerste GP dikwijls begin maart al gepland, de laatste jaren wordt het steeds later :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Dit jaar was dat wel juist omdat er zoveel technische veranderingen waren waarvoor de teams wat meer tijd nodig hadden om zich goed aan te passen. Ik denk (maar weet het uiteraard niet zeker) dat we volgend jaar weer 2 weken vroeger beginnen en eindigen (want de laatste race van het seizoen op 1 november is ook nooit gezien).

Enzo

Hier alvast een opwarmertje voor Melbourne!!



Nico kan beter z'n blinddoek afhouden.....

Enzo

Schumacher zal er in Australie en Maleisie bij zijn als adviseur voor Ferrari.
Ze denken dat met alle nieuwe regels hij een goede adviseur/vertaler zal zijn voor de engineers.
Ook door zijn eerdere ervaring met slicks......

Tis altijd goed om hem erbij te hebben denk ik.

dannymida834

Citaat van: Enzo op 24 maart 2009 - 13:13:05
Hier alvast een opwarmertje voor Melbourne!!



Nico kan beter z'n blinddoek afhouden.....

haha  ;D Dat is niet Melbourne Nico, toch goed geprobeerd :P

supersteven

mijn voorspelling

1 massa
2 kubica
3 button
let the sunshine shine in your heart

leproffesseur

Het kan alle kant uit dus wordt het gokken wat ik doe.
bmw en brawn gp lossen de verwachtingen niet in.
Ferrari heeft technische problemen maar de snelheid zit er in.
Voor de rest durf ik moeilijk te voorspellen al zou kimi dit jaar
wel topfavoriet kunnen zijn want deze regelementen komen zijn rijstijl
goed uit.En Alonso mag je zeker ook niet vergeten want die zie ik ook wereldkampioen worden
als renault zijn zaken goed voor elkaar heeft.Spannend!!!

fawlty

ik weet niet of het al gevraagd is , maar op welke zites kunnen we de trainingen etc. volgen?
Ja sluw is die Hamilton

RadioActiveMan

Vanaf dit jaar kan je op BBC de training met woord en beeld volgen, RTBF al enkele jaren trouwens.
Als je ze liever via de PC volgt kan je Formula1.com raadplegen via Live Timing.  ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 25 maart 2009 - 11:44:34
Vanaf dit jaar kan je op BBC de training met woord en beeld volgen, RTBF al enkele jaren trouwens.
Als je ze liever via de PC volgt kan je Formula1.com raadplegen via Live Timing.  ;)

RTBF zendt toch enkel kwali en race uit? Ik kan me niet herinneren dat ze de trainingen uitzenden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.