GP van Australië

Gestart door TheIceman, 13 maart 2009 - 22:30:17

« vorige - volgende »

Wie wint de openingsrace?

Raikkonen
17 (34.7%)
Massa
8 (16.3%)
Alonso
2 (4.1%)
Hamilton
2 (4.1%)
Kovalainen
0 (0%)
Barrichello
4 (8.2%)
Button
12 (24.5%)
Kubica
1 (2%)
Heidfeld
2 (4.1%)
Iemand anders, wie?
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 39

Poll gesloten: 29 maart 2009 - 23:30:17

sloggerke

Die wagens die met KERS rijden zou je er iets na de start zo moeten kunnen uitpikken als dat systeem begint te werken.(vanaf 100 km/h zou het pas werken.) We gaan ze ook veel zien remmen in de opwarmingsronde.
Voorlopig Ferrari, Renault en waarschijnlijk BMW.

Toch nog snel een (zwaar) gokje:

1.Button
2.Kimi
3.Glock

waard500

1. Kimi
2. Kubica
3. Massa
4. Trulli
5. Alonso
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

robbert

Ik hoop dat Ferrari de beste zullen zijn in deze grote prijs. Kan bijna niet meer wachten.
Ik denk dat Mclaren ook sterk zal zijn en tijdens de tests zand in de ogen gestrooid hebben van de tegenstanders

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2009 op 17 maart 2009 - 17:48:54
Citaat van: Scuderia91 op 17 maart 2009 - 17:46:35
Ik vraag me eigenlijk af of het wel zo'n goede zaak is. De spanning in de laatste race zal een stuk minder zijn denk ik, want de kans dat enkele rijders met het zelfde aantal overwinningen staat schat ik niet zo groot.

En nu maar hopen dat Kimi de zaakjes wat meer op orde houd in vergelijking met vorig jaar. :P
De kans dat het verschil 10 punten of minder bedraagt, is ook niet zo groot hoor ;)
en toch was het de afgelopen 3 seizoenen telkens zo... puntensysteem is in 2003 ingevoerd en aleen in 2004 en 2005 was het verschil voor de laatste race groter dan 10 punten.. als je op die cijfers afgaat is er toch een kans van 67% dat er bij de laatste race een verschil van 10 punten of minder is...

NDCGN

Citaat van: sloggerke op 22 maart 2009 - 07:23:34
Die wagens die met KERS rijden zou je er iets na de start zo moeten kunnen uitpikken als dat systeem begint te werken.(vanaf 100 km/h zou het pas werken.) We gaan ze ook veel zien remmen in de opwarmingsronde.
waarom?? KERS laadt niet zozeer op bij  remmen, voor zover ik begrepen heb.. en de batterij schijnt ook snel vol te zitten, dus overdreven opladen heeft sowieso geen nut...

Jasper

Citaat van: NDCGN op 22 maart 2009 - 15:02:06
Citaat van: sloggerke op 22 maart 2009 - 07:23:34
Die wagens die met KERS rijden zou je er iets na de start zo moeten kunnen uitpikken als dat systeem begint te werken.(vanaf 100 km/h zou het pas werken.) We gaan ze ook veel zien remmen in de opwarmingsronde.
waarom?? KERS laadt niet zozeer op bij  remmen, voor zover ik begrepen heb.. en de batterij schijnt ook snel vol te zitten, dus overdreven opladen heeft sowieso geen nut...

Euhm... was het basisidee van KERS niet dat het oplaadt tijdens het remmen?

scho0634

Citaat van: NDCGN op 22 maart 2009 - 15:00:48

en toch was het de afgelopen 3 seizoenen telkens zo... puntensysteem is in 2003 ingevoerd en aleen in 2004 en 2005 was het verschil voor de laatste race groter dan 10 punten.. als je op die cijfers afgaat is er toch een kans van 67% dat er bij de laatste race een verschil van 10 punten of minder is...
Precies. En uit mijn hoofd was het volgens mij ook zo in 94, 96 en 97 en 99. Tel daar 2006, 07, en 08 bij op en kijk eens aan hoe spannend de titelstrijd vaak is. Van de afgelopen 14 seizoen werd liefst 7 keer de titelstrijd in de laatste race beslist. Dat zegt toch wel iets.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 22 maart 2009 - 15:21:28
Citaat van: NDCGN op 22 maart 2009 - 15:00:48

en toch was het de afgelopen 3 seizoenen telkens zo... puntensysteem is in 2003 ingevoerd en aleen in 2004 en 2005 was het verschil voor de laatste race groter dan 10 punten.. als je op die cijfers afgaat is er toch een kans van 67% dat er bij de laatste race een verschil van 10 punten of minder is...
Precies. En uit mijn hoofd was het volgens mij ook zo in 94, 96 en 97 en 99. Tel daar 2006, 07, en 08 bij op en kijk eens aan hoe spannend de titelstrijd vaak is. Van de afgelopen 14 seizoen werd liefst 7 keer de titelstrijd in de laatste race beslist. Dat zegt toch wel iets.
Dat zegt zeker iets, de vraag blijft uiteraard hoe het bij het nieuwe systeem zou zijn. Maar ik vraag mij af wat het belangrijkste is voor ons, als vaste fans. Voor mij persoonlijk is het belangrijker dat de races spannend zijn, dan dat het kampioenschap spannend is. Want wat heb je aan een spannend kampioenschap als de races om bij in slaap te vallen zijn? Die titelstrijd is zeker boeiend, maar is niet iets waar we vanaf GP 1 al iets aan hebben. Rijders zullen in die eerste GP's genoegen nemen met een mooie plaats, en vanwege het risico voor uitvallen niet steeds voor het ultieme, de overwinning, gaan. Resultaat zijn saaie optochten, waarbij enkel in de pits wordt ingehaald of er wat spanning komt doordat die verdomde SC regels alles door elkaar gooien.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Tsja, als jij de laatste paar seizoen bij de races in slaap bent gevallen begrijp ik niet waarom je uberhaupt nog F1 kijkt. Ik heb zat mooie races gezien, met prima acties.

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2009 op 22 maart 2009 - 15:56:07
Citaat van: 0634 op 22 maart 2009 - 15:21:28
Citaat van: NDCGN op 22 maart 2009 - 15:00:48

en toch was het de afgelopen 3 seizoenen telkens zo... puntensysteem is in 2003 ingevoerd en aleen in 2004 en 2005 was het verschil voor de laatste race groter dan 10 punten.. als je op die cijfers afgaat is er toch een kans van 67% dat er bij de laatste race een verschil van 10 punten of minder is...
Precies. En uit mijn hoofd was het volgens mij ook zo in 94, 96 en 97 en 99. Tel daar 2006, 07, en 08 bij op en kijk eens aan hoe spannend de titelstrijd vaak is. Van de afgelopen 14 seizoen werd liefst 7 keer de titelstrijd in de laatste race beslist. Dat zegt toch wel iets.
Dat zegt zeker iets, de vraag blijft uiteraard hoe het bij het nieuwe systeem zou zijn. Maar ik vraag mij af wat het belangrijkste is voor ons, als vaste fans. Voor mij persoonlijk is het belangrijker dat de races spannend zijn, dan dat het kampioenschap spannend is. Want wat heb je aan een spannend kampioenschap als de races om bij in slaap te vallen zijn? Die titelstrijd is zeker boeiend, maar is niet iets waar we vanaf GP 1 al iets aan hebben. Rijders zullen in die eerste GP's genoegen nemen met een mooie plaats, en vanwege het risico voor uitvallen niet steeds voor het ultieme, de overwinning, gaan. Resultaat zijn saaie optochten, waarbij enkel in de pits wordt ingehaald of er wat spanning komt doordat die verdomde SC regels alles door elkaar gooien.
als het kampioenschap niet spannend is, dan is de kans ook vrij groot dat de races niet zo spannend zijn.. je moet ook niet teveel van dat 'nieuwe' systeem verwachten.. het idee erachter is goed, maar het is geen wondermiddel ofzo...

NDCGN

Citaat van: Jasper op 22 maart 2009 - 15:12:41
Citaat van: NDCGN op 22 maart 2009 - 15:02:06
Citaat van: sloggerke op 22 maart 2009 - 07:23:34
Die wagens die met KERS rijden zou je er iets na de start zo moeten kunnen uitpikken als dat systeem begint te werken.(vanaf 100 km/h zou het pas werken.) We gaan ze ook veel zien remmen in de opwarmingsronde.
waarom?? KERS laadt niet zozeer op bij  remmen, voor zover ik begrepen heb.. en de batterij schijnt ook snel vol te zitten, dus overdreven opladen heeft sowieso geen nut...

Euhm... was het basisidee van KERS niet dat het oplaadt tijdens het remmen?
ja, dat klopt wel, k had het niet helemaal goed geformuleerd... het laadt wel op tijdens het (af)remmen, maar de energie komt gewoon uit de aandrijflijn.. iig in een situatie waarin de motor meer energie levert dan er nodig is... volgens mij zou je dan de batterij tijdens het stilstaan voor de start/opwarmronde al op kunnen laden... je hoeft er niet speciefiek hard voor te remmen om KERS te laden... maar goed, ik weet er ook niet zoveel vanaf.. ik heb wel een idee, maar kan het moeilijk uitleggen.. maar k weet wel zeker dat ze niet meer moeite hoeven te doen om die batterij vol te krijgen... remmen en optrekken doen ze sowieso al wel om de banden op te warmen..

Enzo

Citaat van: NDCGN op 22 maart 2009 - 16:58:30
Citaat van: Jasper op 22 maart 2009 - 15:12:41
Citaat van: NDCGN op 22 maart 2009 - 15:02:06
Citaat van: sloggerke op 22 maart 2009 - 07:23:34
Die wagens die met KERS rijden zou je er iets na de start zo moeten kunnen uitpikken als dat systeem begint te werken.(vanaf 100 km/h zou het pas werken.) We gaan ze ook veel zien remmen in de opwarmingsronde.
waarom?? KERS laadt niet zozeer op bij  remmen, voor zover ik begrepen heb.. en de batterij schijnt ook snel vol te zitten, dus overdreven opladen heeft sowieso geen nut...

Euhm... was het basisidee van KERS niet dat het oplaadt tijdens het remmen?
ja, dat klopt wel, k had het niet helemaal goed geformuleerd... het laadt wel op tijdens het (af)remmen, maar de energie komt gewoon uit de aandrijflijn.. iig in een situatie waarin de motor meer energie levert dan er nodig is... volgens mij zou je dan de batterij tijdens het stilstaan voor de start/opwarmronde al op kunnen laden... je hoeft er niet speciefiek hard voor te remmen om KERS te laden... maar goed, ik weet er ook niet zoveel vanaf.. ik heb wel een idee, maar kan het moeilijk uitleggen.. maar k weet wel zeker dat ze niet meer moeite hoeven te doen om die batterij vol te krijgen... remmen en optrekken doen ze sowieso al wel om de banden op te warmen..

Kinetic Energy Recovery Systems (KERS) zijn systemen voor recuperatief remmen, die ontwikkeld worden voor zowel het wegverkeer als Formule-1-racewagens. Dit systeem zorgt ervoor dat remenergie, die normaal wordt omgezet in warmte, wordt opgeslagen. Deze energie kan later weer gebruikt worden om tijdelijk meer vermogen te krijgen.
Het nadeel van KERS is dat het gewicht van de bolide toeneemt, waardoor de gewichtsverdeling minder aangepast kan worden. De FIA staat het gebruik van KERS van 60 kilowatt toe.
;)

Ferrari 2010

Citaat van: NDCGN op 22 maart 2009 - 16:58:30
ja, dat klopt wel, k had het niet helemaal goed geformuleerd... het laadt wel op tijdens het (af)remmen, maar de energie komt gewoon uit de aandrijflijn.. iig in een situatie waarin de motor meer energie levert dan er nodig is... volgens mij zou je dan de batterij tijdens het stilstaan voor de start/opwarmronde al op kunnen laden... je hoeft er niet speciefiek hard voor te remmen om KERS te laden... maar goed, ik weet er ook niet zoveel vanaf.. ik heb wel een idee, maar kan het moeilijk uitleggen.. maar k weet wel zeker dat ze niet meer moeite hoeven te doen om die batterij vol te krijgen... remmen en optrekken doen ze sowieso al wel om de banden op te warmen..
Hangt er vanaf welk systeem ze gebruiken. Als ik me niet vergis waren er 2 gebruikte uitwerkingen: één dat het vliegwiel-principe gebruikte, en één dat zich echt bij de remmen bevindt. Ik denk ook niet dat er extra moeite gedaan zal moeten worden om het vol te krijgen, aangezien ze tijdens de opwarmronde de remmen toch al proberen warm te krijgen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

Citaat van: Enzo op 22 maart 2009 - 17:09:46
Citaat van: NDCGN op 22 maart 2009 - 16:58:30
Citaat van: Jasper op 22 maart 2009 - 15:12:41
Citaat van: NDCGN op 22 maart 2009 - 15:02:06
Citaat van: sloggerke op 22 maart 2009 - 07:23:34
Die wagens die met KERS rijden zou je er iets na de start zo moeten kunnen uitpikken als dat systeem begint te werken.(vanaf 100 km/h zou het pas werken.) We gaan ze ook veel zien remmen in de opwarmingsronde.
waarom?? KERS laadt niet zozeer op bij  remmen, voor zover ik begrepen heb.. en de batterij schijnt ook snel vol te zitten, dus overdreven opladen heeft sowieso geen nut...

Euhm... was het basisidee van KERS niet dat het oplaadt tijdens het remmen?
ja, dat klopt wel, k had het niet helemaal goed geformuleerd... het laadt wel op tijdens het (af)remmen, maar de energie komt gewoon uit de aandrijflijn.. iig in een situatie waarin de motor meer energie levert dan er nodig is... volgens mij zou je dan de batterij tijdens het stilstaan voor de start/opwarmronde al op kunnen laden... je hoeft er niet speciefiek hard voor te remmen om KERS te laden... maar goed, ik weet er ook niet zoveel vanaf.. ik heb wel een idee, maar kan het moeilijk uitleggen.. maar k weet wel zeker dat ze niet meer moeite hoeven te doen om die batterij vol te krijgen... remmen en optrekken doen ze sowieso al wel om de banden op te warmen..

Kinetic Energy Recovery Systems (KERS) zijn systemen voor recuperatief remmen, die ontwikkeld worden voor zowel het wegverkeer als Formule-1-racewagens. Dit systeem zorgt ervoor dat remenergie, die normaal wordt omgezet in warmte, wordt opgeslagen. Deze energie kan later weer gebruikt worden om tijdelijk meer vermogen te krijgen.
Het nadeel van KERS is dat het gewicht van de bolide toeneemt, waardoor de gewichtsverdeling minder aangepast kan worden. De FIA staat het gebruik van KERS van 60 kilowatt toe.
;)

dit is al een keer eerder besproken in het forum... de energie komt iig niet bij de remmen zelf weg, maar uit de aandrijflijn.. volgens mij zou je met een paar keer de koppeling 'intrappen' en eventueel wat extra gas de batterij zo vol hebben... tijdens de race zelf zal het idd meer tijdens het afremmen gebeuren..  

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2009 op 22 maart 2009 - 17:14:49
Citaat van: NDCGN op 22 maart 2009 - 16:58:30
ja, dat klopt wel, k had het niet helemaal goed geformuleerd... het laadt wel op tijdens het (af)remmen, maar de energie komt gewoon uit de aandrijflijn.. iig in een situatie waarin de motor meer energie levert dan er nodig is... volgens mij zou je dan de batterij tijdens het stilstaan voor de start/opwarmronde al op kunnen laden... je hoeft er niet speciefiek hard voor te remmen om KERS te laden... maar goed, ik weet er ook niet zoveel vanaf.. ik heb wel een idee, maar kan het moeilijk uitleggen.. maar k weet wel zeker dat ze niet meer moeite hoeven te doen om die batterij vol te krijgen... remmen en optrekken doen ze sowieso al wel om de banden op te warmen..
Hangt er vanaf welk systeem ze gebruiken. Als ik me niet vergis waren er 2 gebruikte uitwerkingen: één dat het vliegwiel-principe gebruikte, en één dat zich echt bij de remmen bevindt. Ik denk ook niet dat er extra moeite gedaan zal moeten worden om het vol te krijgen, aangezien ze tijdens de opwarmronde de remmen toch al proberen warm te krijgen.
volgens mij is er in F1 geen systeem dat zich daadwerkelijk bij de remmen bevindt..