GP van Australië

Gestart door TheIceman, 13 maart 2009 - 22:30:17

« vorige - volgende »

Wie wint de openingsrace?

Raikkonen
17 (34.7%)
Massa
8 (16.3%)
Alonso
2 (4.1%)
Hamilton
2 (4.1%)
Kovalainen
0 (0%)
Barrichello
4 (8.2%)
Button
12 (24.5%)
Kubica
1 (2%)
Heidfeld
2 (4.1%)
Iemand anders, wie?
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 39

Poll gesloten: 29 maart 2009 - 23:30:17

NDCGN

Citaat van: 0634 op 03 april 2009 - 12:03:21
Citaat van: NDCGN op 03 april 2009 - 11:50:54
als ze die 4 dagen gewoon bij elkaar aan tafel hebben gezeten, dan vind ik het idd ook vreemd dat het zo lang heeft moeten duren.. maar goed, die mensen hebben misschien tussen de grand prix weekenden door ook wat vrije dagen etc .. donderdag is het hele F1 circus in Maleisië en wordt deze beslissing genomen.. ik vind het niet zo gek... op zich maakt het niet uit of die beslissing nu op maandag of op donderdag wordt genomen, dr hangen geen mensenlevens van af ofzo... en zo'n makkelijke  beslissing was het nu misschien ook weer niet.. jij zegt wel dat voor ons alles al duidelijk was, maar volgens mij had jij aan het begin van de week hier ook een andere mening over als nu...
Ga ik er toch weer op in... :-[.

Maar ik had toen een andere mening omdat ik andere info had. Op het moment dat bekend werd dat Lewis loog, heb ik direct gezegd dat ie dan straf verdient. Dat de FIA de persberichten die wij allemaal hoorden compleet negeert, snap ik niet. Jij wel.

Citaat van: FerrariMan op 03 april 2009 - 11:55:55
Nooit gedacht dat de race stewards misschien ook nog andere dingen te doen hebben? Het is ook niet omdat het pas gisteren in de pers kwam dat ze er niet mee bezig waren.
Nee, daar heb ik niet aan gedacht. Vind ik ook niet belangrijk. Als je geen tijd hebt, moet je geen gehaast oordeel uitspreken. Nogmaals, zondag werd al heel snel bekend dat Mac de Toyota langs had gelaten. Toch vond de FIA het nodig om dat toen nog te negeren en trulli te straffen, om later verbaasd te zijn over wat Lewis in de pers had gezegd... Maar goed, dat had ik al gezegd.
ik hoop echt dat ze het de volgende keer helemaal naar jouw zin doen.. t is toch wat dat je daar 4 dagen op hebt moeten wachten en dat er maar liefst 0 races tussen zaten... de FIA had zondag een andere mening omdat ze toen andere info had.. ze werken blijkbaar alleen met info uit eerste hand.. het eerste wat ik over het incident hoorde was dat het in onderzoek was en poosje later dat Trulli was terug gezet... later pas kwam de verklaring van Hamilton in het nieuws... dus ten tijde van de 1e beslissing waren die 'persberichten' er helemaal nog niet... je moet ook niet vergeten dat het daar toen ook al behoorlijk laat was en dus misschien niet zo gek dat ze er niet eerder als donderdag op konden terug komen...

Folkert

#511
Citaat van: Sept op 03 april 2009 - 11:34:31
Citaat van: 0634 op 03 april 2009 - 11:21:46
Citaat van: NDCGN op 03 april 2009 - 11:18:25
Citaat van: 0634 op 03 april 2009 - 11:13:52
McLaren moet niet liegen en de FIA moet er niet zo'n amateuristische klucht van maken.

Op de 1 of andere manier denk ik niet dat dit de laatste controverse van dit jaar zal zijn.... ;)
de FIA heeft de tijd genomen, that's all.. amateuristische klucht is weer zwaar overdreven...
Dat vind jij. Hadden ze maar de tijd genomen in eerste instantie...

Feit, maar de uitkomst had niet anders geweest..
Dan was de uitkomst wel anders geweest ;). Dan kon Mclaren er niet omheen. De radiocommunicatie is pas paar dagen na de gp gebruikt, als het direct bij de eerste meeting was gebruikt, was er voor Mclaren geen mogelijkheid tot liegen.

Moet wel zeggen dat ik me zwaar vergist heb. Al moet ik zeggen dat de FIA beetje traag heeft gehandeld. Maar goed, dom van Davey Ryan dat had hij niet moeten doen. Hamilton kan ik me voorstellen. Al was het zeker niet slim.
Trotse vader van Rosalie(L)

FerrariMan

#512
En Lewis geeft toe dat hij gelogen heeft in naam van Ryan, die nu door McLaren alle schuld op zich krijgt. Gaan we het nu nog steeds een heksenjacht noemen van de FIA?

Hamilton heeft bij deze een serieuze deuk in zijn reputatie opgelopen, wat spijtig is want het is een geweldig piloot. Ook triest hoe McLaren gewoon Trulli ziet ontnomen worden van een derde/vierde plaats terwijl ze achteruit leunen en leugens vertellen.

Ik vrees dat men nog hard gaat neerkomen op McLaren, met schorsingen.

Folkert

Citaat van: NDCGN op 03 april 2009 - 11:50:54
Citaat van: 0634 op 03 april 2009 - 11:39:47
Citaat van: NDCGN op 03 april 2009 - 11:35:16

dat hebben ze toch gedaan?? ze hadden toen niet de beschikking over het radioverkeer maar hebben wel beide partijen gehoord... tja, als er dan één niet eerlijk is, dan wordt het moeilijk... t gebeurt toch wel eens vaker dat zaken heropend worden omdat er nieuwe informatie is opgedoken.. nooit van gehoord?? als je daar niks mee doet ben je pas fout bezig...
Ik als f1 fan wist allang dat Hamilton Trulli erlangs had gelaten.... Dat was al snel duidelijk. Dat de FIA dan 4 dagen nodig heeft om tot dezelfde conclusie te komen vind ik merkwaardig.

Jij niet. Prima. Maar ik laat deze discussie verder voor wat het is. Ik ben er wel klaar mee :).

@Tim, dat McLaren straf verdient als ze hebben gelogen staat niet ter discussie, wat mij betreft.

als ze die 4 dagen gewoon bij elkaar aan tafel hebben gezeten, dan vind ik het idd ook vreemd dat het zo lang heeft moeten duren.. maar goed, die mensen hebben misschien tussen de grand prix weekenden door ook wat vrije dagen etc .. donderdag is het hele F1 circus in Maleisië en wordt deze beslissing genomen.. ik vind het niet zo gek... op zich maakt het niet uit of die beslissing nu op maandag of op donderdag wordt genomen, dr hangen geen mensenlevens van af ofzo... en zo'n makkelijke  beslissing was het nu misschien ook weer niet.. jij zegt wel dat voor ons alles al duidelijk was, maar volgens mij had jij aan het begin van de week hier ook een andere mening over als nu...
Als Steward heb je gewoon een aantal verplichtingen en moet je rekening houden met onverwachte nieuwe gebeurtenissen. Hun beroep is best belangrijk en kan je van uit gaan dat er nieuwe feiten boven tafel komen. En als inderdaad zoals 0634 zegt de hele wereld al weet wat Lewis had gezegd, maar de Stewards/FIA niet, vind ik dat raar.

Maar goed het is erg dom inderdaad om als nog te liegen voor de Stewards nadat je in de pers het tegenovergestelde hebt beweerd. Daar kan ik ook echt niet in komen.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

#514
Citaat van: NDCGN op 03 april 2009 - 12:24:47
ik hoop echt dat ze het de volgende keer helemaal naar jouw zin doen..
Doe niet zo verschrikkelijk kinderachtig als iemand het niet met je eens is.

Citaat van: FerrariMan op 03 april 2009 - 13:04:02
Ik vrees dat men nog hard gaat neerkomen op McLaren, met schorsingen.
Dat zou inderdaad goed kunnen. Zoiets hebben ze ook al min of meer aangekodigd.

Toch vreemd dat McLaren liegt om 1 schamel extra puntje ...

Folkert

Citaat van: 0634 op 03 april 2009 - 13:30:22
Citaat van: NDCGN op 03 april 2009 - 12:24:47
ik hoop echt dat ze het de volgende keer helemaal naar jouw zin doen..
Doe niet zo verschrikkelijk kinderachtig als iemand het niet met je eens is.

Citaat van: FerrariMan op 03 april 2009 - 13:04:02
Ik vrees dat men nog hard gaat neerkomen op McLaren, met schorsingen.
Dat zou inderdaad goed kunnen. Zoiets hebben ze ook al min of meer aangekodigd.

Toch vreemd dat McLaren liegt om 1 schamel extra puntje ...
Dat snap ik ook niet nee. En ik snap ook niet dat ze tussen het intervieuw met de media en de meeting hebben besloten hun statement te veranderen.

Blijven mij 3 dingen nog onbeantwoord:
1) Waarom heeft de FIA niet in eerste instantie gevraagd om het radio verkeer?
2) Waarom Halen ze Heikki er uit?
3) En ja, misschien irritant, maar waarom geen extra onderzoek in Spa 2008 en nu wel?

Bij punt 3 krijg ik het idee dat de FIA zich benadeeld voelt en daarom er wat aan doet en in Spa was het Mclaren die benadeeld werd, maar dat was niet erg.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Dit ontslag is een schuldbekentenis van mclaren .

EBX

Wat me vooral opvalt in de radio communicatie, is dat er veel onduidelijkheid is; en weeral een McLaren die opheldering vraagt aan C.W. en daar geen of toch geen eerlijk antwoord van krijgt. (aan wie moet je het anders in godsnaam vragen)
Beide teams wisten niet goed wat te doen en de FIA kon er geen antwoord op geven ... het gaat hem niet om dat 1ne puntje. Had McLaren eerlijk geweest, waren ze hun punten ook kwijtgeweest ! (Wegens Trulli expres voorlaten zonder reden) Het gaat hem hier vooral over de incompetentie van de FIA !!!

Dat McLaren in de fout is gegaan, daar is geen twijfel over mogelijk, maar de FAI heeft hier minsten evenveel hand in als McLaren

Het grote gevolg hieruit zal zijn dat de rijders geen verklaringen meer zullen mogen afleggen van hun teambazen, omdat 'alles wat gezegd wordt' tegen hen gebruikt kan worden ... wordt een beetje zoals in de politiek " Geen Commentaar " !

Jasper

Om ziek van te worden.

Zoveel meegemaakt in acht jaar als diehard McLaren-fan. Races verloren in de laatste ronde. Kampioenschappen verloren met veruit de snelste auto van het veld. Altijd mijn team blijven steunen in een spionageschandaal dat ik tot op de dag van vandaag serieus opgeblazen vind. Een kampioenschap verloren met twee rijders die allebei 1 punt te weinig hebben. Een verdiende titel gewonnen in de laatste seconden van het seizoen.

En dan zoiets.

Om ziek van te worden.

scho0634

Beterschap dan maar ;).

_Makke_

Citaat van: Jasper op 03 april 2009 - 17:27:24
Om ziek van te worden.

Zoveel meegemaakt in acht jaar als diehard McLaren-fan. Races verloren in de laatste ronde. Kampioenschappen verloren met veruit de snelste auto van het veld. Altijd mijn team blijven steunen in een spionageschandaal dat ik tot op de dag van vandaag serieus opgeblazen vind. Een kampioenschap verloren met twee rijders die allebei 1 punt te weinig hebben. Een verdiende titel gewonnen in de laatste seconden van het seizoen.

En dan zoiets.

Om ziek van te worden.

Inderdaad, heb er zelfs de rest van de dag met in mijn hoofd gezeten. Maar ik kan nog altijd niet geloven dat zo een verstandig iemand zo'n domme fout maakt. En dat Hamilton dan het tegenovergestelde zegt tegen de pers. Ik blijf dat raar vinden, maar swat.

Enzo

Toch vreemd dat McLaren liegt om 1 schamel extra puntje ...[/quote]

1 puntje was vorig jaar het verschil tussen WK of niet.... ;)

scho0634

Citaat van: Enzo op 03 april 2009 - 19:49:04
Toch vreemd dat McLaren liegt om 1 schamel extra puntje ...

1 puntje was vorig jaar het verschil tussen WK of niet.... ;)
[/quote]Dat weet ik. En het jaar ervoor ook. Maar om nou in race 1 fraude te plegen om een puntje...

TheIceman

Citaat van: 0634 op 03 april 2009 - 21:32:27
Citaat van: Enzo op 03 april 2009 - 19:49:04
Toch vreemd dat McLaren liegt om 1 schamel extra puntje ...

1 puntje was vorig jaar het verschil tussen WK of niet.... ;)
Dat weet ik. En het jaar ervoor ook. Maar om nou in race 1 fraude te plegen om een puntje...

Nou, beter nu dat puntje kunnen winnen, dan op het eind van het jaar om 1 punt het WK verliezen :)

Misschien, als de winsten het WK hadden bepaald, hadden ze dit niet gedaan, want je kan er toch niet door winnen :)

leproffesseur

Mclaren zal dit geen 2 keer meer proberen denk ik...
Het is in de eerste plaats jammer dat dit incident een gp
schade toebracht die voor de rest  heel boeiend was.