GP van Australië

Gestart door TheIceman, 13 maart 2009 - 22:30:17

« vorige - volgende »

Wie wint de openingsrace?

Raikkonen
17 (34.7%)
Massa
8 (16.3%)
Alonso
2 (4.1%)
Hamilton
2 (4.1%)
Kovalainen
0 (0%)
Barrichello
4 (8.2%)
Button
12 (24.5%)
Kubica
1 (2%)
Heidfeld
2 (4.1%)
Iemand anders, wie?
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 39

Poll gesloten: 29 maart 2009 - 23:30:17

_Makke_

Dat McLaren met heel dat boeltje maar naar een burger rechtbank trekt als er nog maatregelen komen. Ze hadden het vorig jaar al moeten doen. Het zal  de FIA misschien leren dat ze niet zomaar wat straffen kunnen uitdelen. Begint er nu echt wel over te gaan, ik kan me met moeite nog een echte F1 fan noemen met de politiek van de FIA de laatste jaren (meerendeel heeft zelfs niets met McLaren te maken). De reden waarom ik nog kijk zijn die zilveren pijlen...

Toyoda

Waarom Trulli zijn plek niet terug geven?
Ze laten Trulli voor gaan om dan ervan te profiteren dat hij een straf krijgt...
Trulli dacht dat er een probleem was en dus mocht hij voor gaan!
Er was echter geen probleem bij mclaren en daar hebben ze naderhand niks van gezegd tegen de Stewards.
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

_Makke_

Citaat van: Toyoda op 02 april 2009 - 21:40:03
Waarom Trulli zijn plek niet terug geven?
Ze laten Trulli voor gaan om dan ervan te profiteren dat hij een straf krijgt...
Trulli dacht dat er een probleem was en dus mocht hij voor gaan!
Er was echter geen probleem bij mclaren en daar hebben ze naderhand niks van gezegd tegen de Stewards.


Zever eh, Trulli had al lang kunnen door hebben dat Hamilton geen probleem had, aangezien hij hem alsnog perfect kon volgen. Dan had hij Hamilton terug moeten laten passeren, aangezien inhalen tijdens de SC VERBODEN is. Het is echt niet te geloven dat sommigen het normaal vinden dat Trulli terug op P3 staat, ondanks een duidelijke overtreding.

Voor de rest denk ik niet dat jij weet wat McLaren tegen de stewards heeft gezegd... :)

Folkert

Citaat van: NDCGN op 02 april 2009 - 21:35:58
Citaat van: Burorri op 02 april 2009 - 21:24:44
Citaat van: NDCGN op 02 april 2009 - 20:34:26
Citaat van: Burorri op 02 april 2009 - 19:47:14
Ik vind het hele zaakje maar raar. Het klopt bij Mclaren ook niet helemaal heb ik het idee en zit ergens te denken dat de straf wel terecht is. Maar andere kant klopt er bij FIA ook niks van. Weet op dit moment echt niet wat ik er van moet denken, alleen dat ik het raar vind dat FIA nu wel besluit haar mening en besluit terug te draaien.
t is niet zo moeilijk.. de stewards nemen in eerste instantie een beslissing in het voordeel van Hamilton op basis van alle info die ze op dat moment hadden.. dus je kunt dan al niet stellen dat ze iets tegen Hamilton of McLaren hebben, tenzij dit hele verhaal zo gepland was (wat natuurlijk niet waar is)... uiteindelijk krijgen ze extra info en blijkt dat McLaren/Hamilton niet eerlijk is geweest en dan is op zich deze straf niet zo gek... ik vond die uitspraak van Hamilton van zondag al een beetje dom, maar vond het ook wel weer goed dat ie zo eerlijk was...  maar als het om de punten gaat zijn Hamilton en/of McLaren blijkbaar toch niet zo eerlijk...
Maar waarom word Trulli zijn 3de plek terug gegeven? Dat Liegen van Mclaren heeft daar totaal niks mee te maken. Trulli had achter Hamilton moeten blijven plakken. Trulli wist niet wat Hamilton deed, dus hij had gewoon achter Hamilton moeten blijven rijden.

Je zou ook kunnen zeggen dat Charley vorig jaar Mclaren heeft misleid en informatie heeft achter gehouden. En zoals Jasper al aangaf: Ik vraag me af wat Hamilton nu daadwerkelijk heeft gezegd.


En in wat voor hol leef je dan als je dat niet binnen een uur weet? Ze hebben daar ook TV's namelijk. Ik vind het vrij onlogisch dat Hamilton zoiets zou hebben gezegd en vervolgens weer wat anders. Maar goed ik weet het niet. Vind te veel gedoe voor iets simpels.
tja, t is McLaren/Hamilton's eigen schuld... als je de stewards wat voorliegt en ze komen erachter, dan weet je dat jezelf fout zit... zo simpel is het  gewoon... de stewards zullen in het uur na de wedstrijd hun eigen beelden raadplegen en niet een beetje interviews gaan zitten bekijken... ik hoorde die uitspraak van Hamilton ook pas veel later bv..
wat Charley vorig jaar deed is totaal niet te vergelijken.. hij gaf zijn mening, die verder niet bindend is ofzo..  heeft nilks met informatie achter houden of misleiden te maken.. beetje triest dat je daar nu mee komt..
en nu ik er wat langer over na heb kunnen denken en alle info heb gezien vind ik de straf eerder te mild, dan te zwaar...

Ok. Mclaren daar gelaten, waarom Trulli zijn plek terug geven. Het maakt namelijk geen drol uit wat de intenties waren van Mclaren, Trullie en Toyota wisten die niet dus hadden ze gewoon achter Hamilton moeten blijven hangen. Dat deden ze niet kennelijk. Trulli heeft hoe dan ook onder geel ingehaald en niet zijn uiterste best gedaan om zijn p4 te houden. En de situatie is wel degelijk te vergelijken, want Mclaren handelde vorig jaar op reactie van Charley. Dat kwam later ook aan het licht als "Nieuw bewijs." Maar toen werd daar niks mee gedaan, maar omdat er nu tegen FIA is gelogen vinden ze het anders en gaan ze wel wat veranderen omdat een ander wat fout doet. Dat vind ik zo krom als de pest.

Jammer dat je nu direct weer dingen triest wilt gaan noemen.
Trotse vader van Rosalie(L)

ibileon

zoals elk jaar gezever en nog is gezever  ::)
kan niet meer volgen ????????
Kan eigenlijk al ni volgen dat de toyota's mochten starten nadat er was vastgesteld dat de achtervleugel niet in regel was??????
Ben ik nu dom of maken al deze regels het zo ingewikkeld dat niemand meer kan volgen ?????

McLaren_über_alles

#470
Citaat van: McLaren_über_alles op 01 april 2009 - 23:45:12
Citaat van: Jasper op 01 april 2009 - 23:07:28
Als dit nog wordt teruggedraaid, zal ik jammer genoeg mijn gevreesde "de FIA is anti-McLaren"-theorie weer moeten bovenhalen...

Tiens, de stewarts nemen een beslissing waartegen normaal gezien niks te doen is (aangezien beroep niet mogelijk is). Maar dan toch gaat die FIA doodleuk zelf hun eigen beslissing herzien? Ik neem aan dat de stewarts na de race de zaak al onderzocht hebben...

Ik zie ze Hamilton nog naar achter sturen, zou perfect passen in het plaatje "hoe kloot ik op alle mogelijke manieren McLaren"...

Jups, ik had gisteren dus gelijk. De straf is lachwekkend, laag, wraakroepend en degoutant voor iedereen die de sport een warm hart toe draagt.

Maar goed, na hetgeen we vorig jaar gezien hebben schrik ik dan ook absoluut niet van die straf. Het is gewoon het anti-McLaren beleid rustig verder zetten voor de ogen van de ganse wereld...

McLaren zou zich beter gewoon terugtrekken uit de F1 (of een nieuwe ONafhankelijke raceklasse opzetten, ver weg van die FIA shit), want zo heeft het toch echt geen enkele zin meer...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

NDCGN

Citaat van: Burorri op 02 april 2009 - 21:53:05
Citaat van: NDCGN op 02 april 2009 - 21:35:58
Citaat van: Burorri op 02 april 2009 - 21:24:44
Citaat van: NDCGN op 02 april 2009 - 20:34:26
Citaat van: Burorri op 02 april 2009 - 19:47:14
Ik vind het hele zaakje maar raar. Het klopt bij Mclaren ook niet helemaal heb ik het idee en zit ergens te denken dat de straf wel terecht is. Maar andere kant klopt er bij FIA ook niks van. Weet op dit moment echt niet wat ik er van moet denken, alleen dat ik het raar vind dat FIA nu wel besluit haar mening en besluit terug te draaien.
t is niet zo moeilijk.. de stewards nemen in eerste instantie een beslissing in het voordeel van Hamilton op basis van alle info die ze op dat moment hadden.. dus je kunt dan al niet stellen dat ze iets tegen Hamilton of McLaren hebben, tenzij dit hele verhaal zo gepland was (wat natuurlijk niet waar is)... uiteindelijk krijgen ze extra info en blijkt dat McLaren/Hamilton niet eerlijk is geweest en dan is op zich deze straf niet zo gek... ik vond die uitspraak van Hamilton van zondag al een beetje dom, maar vond het ook wel weer goed dat ie zo eerlijk was...  maar als het om de punten gaat zijn Hamilton en/of McLaren blijkbaar toch niet zo eerlijk...
Maar waarom word Trulli zijn 3de plek terug gegeven? Dat Liegen van Mclaren heeft daar totaal niks mee te maken. Trulli had achter Hamilton moeten blijven plakken. Trulli wist niet wat Hamilton deed, dus hij had gewoon achter Hamilton moeten blijven rijden.

Je zou ook kunnen zeggen dat Charley vorig jaar Mclaren heeft misleid en informatie heeft achter gehouden. En zoals Jasper al aangaf: Ik vraag me af wat Hamilton nu daadwerkelijk heeft gezegd.


En in wat voor hol leef je dan als je dat niet binnen een uur weet? Ze hebben daar ook TV's namelijk. Ik vind het vrij onlogisch dat Hamilton zoiets zou hebben gezegd en vervolgens weer wat anders. Maar goed ik weet het niet. Vind te veel gedoe voor iets simpels.
tja, t is McLaren/Hamilton's eigen schuld... als je de stewards wat voorliegt en ze komen erachter, dan weet je dat jezelf fout zit... zo simpel is het  gewoon... de stewards zullen in het uur na de wedstrijd hun eigen beelden raadplegen en niet een beetje interviews gaan zitten bekijken... ik hoorde die uitspraak van Hamilton ook pas veel later bv..
wat Charley vorig jaar deed is totaal niet te vergelijken.. hij gaf zijn mening, die verder niet bindend is ofzo..  heeft nilks met informatie achter houden of misleiden te maken.. beetje triest dat je daar nu mee komt..
en nu ik er wat langer over na heb kunnen denken en alle info heb gezien vind ik de straf eerder te mild, dan te zwaar...

Ok. Mclaren daar gelaten, waarom Trulli zijn plek terug geven. Het maakt namelijk geen drol uit wat de intenties waren van Mclaren, Trullie en Toyota wisten die niet dus hadden ze gewoon achter Hamilton moeten blijven hangen. Dat deden ze niet kennelijk. Trulli heeft hoe dan ook onder geel ingehaald en niet zijn uiterste best gedaan om zijn p4 te houden. En de situatie is wel degelijk te vergelijken, want Mclaren handelde vorig jaar op reactie van Charley. Dat kwam later ook aan het licht als "Nieuw bewijs." Maar toen werd daar niks mee gedaan, maar omdat er nu tegen FIA is gelogen vinden ze het anders en gaan ze wel wat veranderen omdat een ander wat fout doet. Dat vind ik zo krom als de pest.

Jammer dat je nu direct weer dingen triest wilt gaan noemen.
de situatie is totaal niet te vergelijken.. Charlie loog niet, Charlie is geen rijder... t heeft er totaal niks mee te maken en als vergelijking heeft het ook totaal geen nut... ik heb de beelden nog steeds niet gezien, maar volgens mij valt Trulli vrij weinig te verwijten... McLaren en Hamlton op de baan ook niet, maar ze zijn daarna tegenover de stewards niet eerlijk geweest, daar gaat het dus om. als ze gewoon eerlijk waren geweest was deze hele poppenkast er niet geweest.. daarom straf meer dan terecht!! nu krijgt de FIA weer de zwarte piet, terwijl de fout bij McLaren ligt...

NDCGN

Citaat van: McLaren_über_alles op 02 april 2009 - 21:59:02
Citaat van: McLaren_über_alles op 01 april 2009 - 23:45:12
Citaat van: Jasper op 01 april 2009 - 23:07:28
Als dit nog wordt teruggedraaid, zal ik jammer genoeg mijn gevreesde "de FIA is anti-McLaren"-theorie weer moeten bovenhalen...

Tiens, de stewarts nemen een beslissing waartegen normaal gezien niks te doen is (aangezien beroep niet mogelijk is). Maar dan toch gaat die FIA doodleuk zelf hun eigen beslissing herzien? Ik neem aan dat de stewarts na de race de zaak al onderzocht hebben...

Ik zie ze Hamilton nog naar achter sturen, zou perfect passen in het plaatje "hoe kloot ik op alle mogelijke manieren McLaren"...

Jups, ik had gisteren dus gelijk. De straf is lachwekkend, laag, wraakroepend en degoutant voor iedereen die de sport een warm hart toe draagt.

Maar goed, na hetgeen we vorig jaar gezien hebben verschiet ik dan ook absoluut niet van die straf. Het is gewoon het anti-McLaren beleid rustig verder zetten voor de ogen van de ganse wereld...

McLaren zou zich beter gewoon terugtrekken uit de F1 (of een nieuwe ONafhankelijke raceklasse opzetten, ver weg van die FIA shit), want zo heeft het toch echt geen enkele zin meer...
McLaren zou gewoon beter eens eerlijk zijn... dat waren ze in het recente verleden al niet en blijkbaar nog steeds niet... mensen die vinden dat liegen moet kunnen en hier verontwaardigd gaan lopen doen over de straf, daar wil ik eigenlijk geen eens meer mee discussiëren..  k snap best dat het vervelend is, maar je moet eerst maar eens naar je eigen team kijken voor je anderen gaat lopen beschuldigen...

scho0634

Citaat van: NDCGN op 02 april 2009 - 22:03:46
de situatie is totaal niet te vergelijken.. Charlie loog niet, Charlie is geen rijder... t heeft er totaal niks mee te maken en als vergelijking heeft het ook totaal geen nut... ik heb de beelden nog steeds niet gezien, maar volgens mij valt Trulli vrij weinig te verwijten... McLaren en Hamlton op de baan ook niet, maar ze zijn daarna tegenover de stewards niet eerlijk geweest, daar gaat het dus om. als ze gewoon eerlijk waren geweest was deze hele poppenkast er niet geweest.. daarom straf meer dan terecht!! nu krijgt de FIA weer de zwarte piet, terwijl de fout bij McLaren ligt...
Los van het incident zelf, vind jij dus dat de FIA niets te verwijten valt?

Heb jij dan antwoord op de eerder door Jasper gestelde, maar nog steeds onbeantwoorde, vragen:

Citaat- waarom stewards een uitspraak doen in een zaak en daarna het onderzoek verderzetten
- waarom stewards verdergaan met een onderzoek, wanneer er geen beroep is geweest van Toyota
- waarom stewards hun eigen straf terugtrekken, terwijl dat niet eens mag wanneer er wél beroep tegen is aangetekend (Spa 2008)
- waarom stewards niet in het eerste onderzoek al de radiocommunicaties erbij halen
- waarom stewards vinden dat Jarno Trulli de regels niet brak, terwijl hij en Hamilton naar eigen zeggen nog 80km/h reden op het moment dat hij hem inhaalde, note bene nauwelijks trager dan gewone safety car-snelheid
- waarom stewards de radiogesprekken van Toyota negeerden, waarin het team hem zei dat hij Hamilton niet mocht inhalen
- waarom Trulli, indien hij dacht dat Hamilton een technisch probleem had en hij hem dus mocht inhalen, de plaats niet onmiddellijk teruggaf aan Hamilton toen bleek dat die géén technisch probleem had en hem gewoon kon volgen

Want ik snap het handelen van de FIA al een paar jaar niet meer...


Jasper

@ NDCGN: Het probleem is dat het verhaal niet kán kloppen. Hamilton gaat toch niet eerst op tv zeggen dat hij Trulli expres voorbij liet, en dan tegen de stewards staalhard het omgekeerde beweren? Dat zou ofwel ongelooflijk dom zijn, ofwel misdadig. Ik denk dat Hamilton niet in beide categorieën past...

Citaat van: Toyoda op 02 april 2009 - 21:40:03
Waarom Trulli zijn plek niet terug geven?
Ze laten Trulli voor gaan om dan ervan te profiteren dat hij een straf krijgt...
Trulli dacht dat er een probleem was en dus mocht hij voor gaan!
Er was echter geen probleem bij mclaren en daar hebben ze naderhand niks van gezegd tegen de Stewards.

Al gedacht aan de mogelijkheid dat Trulli misschien wel fout dacht?

leproffesseur

Klinkt allemaal zo verwarrend en dat ligt ook doordat de fia
niet echt efficent gehandeld heeft.Maar ik heb iets gemist
blijkbaar want ik snap niet waarom truli gewoon niet achter
lewis bleef want ondanks de lage snelheid is dat toch mogelijk!
Vreemd dat er zoveel discussie kan ontstaan en dat ligt toch vooral
bij de fia.  :'(

leproffesseur

En als truli een probleem had dan moet hij wel heel traag gereden hebbenwat niet het geval was(denk ik).

NDCGN

Citaat van: Jasper op 02 april 2009 - 22:11:37
@ NDCGN: Het probleem is dat het verhaal niet kán kloppen. Hamilton gaat toch niet eerst op tv zeggen dat hij Trulli expres voorbij liet, en dan tegen de stewards staalhard het omgekeerde beweren? Dat zou ofwel ongelooflijk dom zijn, ofwel misdadig. Ik denk dat Hamilton niet in beide categorieën past...
geef me één reden waarom de stewards daarom zouden liegen dan?? en legt McLaren zich erbij neer?? of de stewards liegen, of McLaren... dat McLaren niks doet zegt wat mij betreft genoeg..

leproffesseur

Bedoelde lewis die te traag reed over circuit ..

leproffesseur

Iki weet het ook niet meer maar vind het gedrag van lewis
op zijn zachts bizar wie er ook gelijk heeft.