GP van Australië

Gestart door TheIceman, 13 maart 2009 - 22:30:17

« vorige - volgende »

Wie wint de openingsrace?

Raikkonen
17 (34.7%)
Massa
8 (16.3%)
Alonso
2 (4.1%)
Hamilton
2 (4.1%)
Kovalainen
0 (0%)
Barrichello
4 (8.2%)
Button
12 (24.5%)
Kubica
1 (2%)
Heidfeld
2 (4.1%)
Iemand anders, wie?
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 39

Poll gesloten: 29 maart 2009 - 23:30:17

Enzo


Enzo

#451
Hieronder de board radio van Hamilton en de Stewards Decision.

http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/pressreleases/f1releases/2009/Pages/f1_stewards_decision.aspx

Wat een verschil trouwens, bij toyota was het radioverkeer enigzins chaotisch en onduidelijk terwijl het bij Mclaren rustig en gecontroleerd was.

jack_de_koning

De FIA heeft het "bewijs" van het bedrog inmiddels op hun site geplaatst.

Echter... is het geen bewijs, aangezien het verhoor van de stewards met McLaren en Lewis Hamilton niet gepost is. Het is dus niet na te gaan of Lewis en/of McLaren hebben ontkent Trulli er bewust via een order er langs te laten. Allemaal uiterst dubieus. Helaas is McLaren niet onbekend met deze werkwijze van de FIA.

Als ik het radioverkeer beluister tussen Lewis en het team kan ik daaruit niets onreglementairs opmaken. Hooguit verwarring over de geldende regels.

Nogmaals, uiterst dubieus, allemaal. Ik vraag me af wie er uiteindelijk de meeste profijt heeft van de gang van zaken.

En hier snap ik al helemaal niets meer van... http://www.f1pits.net/nieuws/fia_sluit_meer_maatregelen_niet_uit/. Ik dacht dat de FIA zijn hetze tegen McLaren had afgesloten. Zit blijkbaar toch nog erg veel wrok...

Ferrari 2010

Citaat van: jack_de_koning op 02 april 2009 - 18:43:11Ik dacht dat de FIA zijn hetze tegen McLaren had afgesloten. Zit blijkbaar toch nog erg veel wrok...
Misschien is er eerder een hetze van Mac-fans tegen de FIA? Volgens mij zit daar pas erg veel wrok!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2009 op 02 april 2009 - 18:45:05
Citaat van: jack_de_koning op 02 april 2009 - 18:43:11Ik dacht dat de FIA zijn hetze tegen McLaren had afgesloten. Zit blijkbaar toch nog erg veel wrok...
Misschien is er eerder een hetze van Mac-fans tegen de FIA? Volgens mij zit daar pas erg veel wrok!
Hmmja. Ongetwijfeld, maar er kan toch niet meer worden ontkend dat er vreemde maatregelen worden genomen in recente jaren. Vnml niet in het voordeel van McLaren. Nou had de FIA simpelweg McLaren definitief kunnen elimineren na Stepneygate maar dat had de sport veel schade berokkend.

Dit niet. Dit soort controversie zorgt voor extra kijkers. En extra inkomsten voor B.E... (en, eerlijk is eerlijk, ook de teams).

Jasper

Citaat van: Ferrari 2009 op 02 april 2009 - 18:45:05
Citaat van: jack_de_koning op 02 april 2009 - 18:43:11Ik dacht dat de FIA zijn hetze tegen McLaren had afgesloten. Zit blijkbaar toch nog erg veel wrok...
Misschien is er eerder een hetze van Mac-fans tegen de FIA? Volgens mij zit daar pas erg veel wrok!

Oh, ongetwijfeld, maar een mens zou voor minder, dat durf ik gerust stellen...

Folkert

Ik vind het hele zaakje maar raar. Het klopt bij Mclaren ook niet helemaal heb ik het idee en zit ergens te denken dat de straf wel terecht is. Maar andere kant klopt er bij FIA ook niks van. Weet op dit moment echt niet wat ik er van moet denken, alleen dat ik het raar vind dat FIA nu wel besluit haar mening en besluit terug te draaien.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Wat een poppenkast is me dat zeg  >:( Straks gaat het met de f1 dezelfde weg op als met de ronde van Frankrijk en weten we pas een jaar later wie er gewonnen heeft.Hamilton heeft toch altijd gezegt dat hij Trulli voorgelaten heeft,dus de straf voor Trulli was misschien niet terecht,maar gewoon terug 3 en Hamilton 4 was ruim voldoende geweest als maatregel,nu is het echt een totale soep geworden.Als ze nu ook BrawnGP nog met terugwerkende kracht straffen dan is het seizoenbegin totaal om zeep.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

fawlty

wa een dikke zever, voor mij is de formule 1 gedaan dit seizoen, ze zoeken het maar uit. wat er ook gebeurt : als ferrari er geen potten van bakt spitten ze alles uit om toch maar de rest ook maar te straffen, en ontken maar niet dat dat onafhankelijk is van elkaar... man man...
als trulli voorbij steekt is hij de enige die in de fout is en niemand anders.
amuseer jullie maar verder in een sport waarvan de uitslag al is verkocht nog voor de race gereden is... maar ik doe er niet meer aan mee!
salu
Ja sluw is die Hamilton

NDCGN

Citaat van: Burorri op 02 april 2009 - 19:47:14
Ik vind het hele zaakje maar raar. Het klopt bij Mclaren ook niet helemaal heb ik het idee en zit ergens te denken dat de straf wel terecht is. Maar andere kant klopt er bij FIA ook niks van. Weet op dit moment echt niet wat ik er van moet denken, alleen dat ik het raar vind dat FIA nu wel besluit haar mening en besluit terug te draaien.
t is niet zo moeilijk.. de stewards nemen in eerste instantie een beslissing in het voordeel van Hamilton op basis van alle info die ze op dat moment hadden.. dus je kunt dan al niet stellen dat ze iets tegen Hamilton of McLaren hebben, tenzij dit hele verhaal zo gepland was (wat natuurlijk niet waar is)... uiteindelijk krijgen ze extra info en blijkt dat McLaren/Hamilton niet eerlijk is geweest en dan is op zich deze straf niet zo gek... ik vond die uitspraak van Hamilton van zondag al een beetje dom, maar vond het ook wel weer goed dat ie zo eerlijk was...  maar als het om de punten gaat zijn Hamilton en/of McLaren blijkbaar toch niet zo eerlijk...

NDCGN

Citaat van: fawlty op 02 april 2009 - 20:29:59
wa een dikke zever, voor mij is de formule 1 gedaan dit seizoen, ze zoeken het maar uit. wat er ook gebeurt : als ferrari er geen potten van bakt spitten ze alles uit om toch maar de rest ook maar te straffen, en ontken maar niet dat dat onafhankelijk is van elkaar... man man...
als trulli voorbij steekt is hij de enige die in de fout is en niemand anders.
amuseer jullie maar verder in een sport waarvan de uitslag al is verkocht nog voor de race gereden is... maar ik doe er niet meer aan mee!
salu

tuurlijk jongen, ze gaan Ferrari bij de eerste race direct al helpen...

dannymida834

Dit is de team radio van Hamilton als mp3,
Hamilton in discussie met het team over het incidentje van Trulli

http://dl.groovygecko.net/anon.groovy/clients/igentics/australia09/2009_Australia_Hamilton_driveraudio_final.mp3 ;)

NDCGN

als ik de verklaring hieronder lees, dan is het voor mij wel duidelijk;

Tijdens de eerste hoorzitting na de Grand Prix van Australië hadden de stewards niet de beschikking over het radioverkeer tussen Hamilton en zijn team, ook wisten zij niet van de opmerkingen die Hamilton meteen na de race had gemaakt tegenover de media", laat de wedstrijdleiding weten. "Tijdens de hoorzitting, die ongeveer een uur na de race plaatsvond, hebben de stewards en de wedstrijdleider Hamilton en zijn teammanager David Ryan specifiek gevraagd naar of Hamilton een instructie had gekregen om Trulli voorbij te laten. Zowel de coureur als de teammanager heeft verklaard dat een dergelijke instructie niet is gegeven. De wedstrijdleider heeft Hamilton nog nadrukkelijk gevraagd naar of hij Trulli bewust voorbij had gelaten. Hamilton beweerde dat hij dat niet had gedaan."

Folkert

Citaat van: NDCGN op 02 april 2009 - 20:34:26
Citaat van: Burorri op 02 april 2009 - 19:47:14
Ik vind het hele zaakje maar raar. Het klopt bij Mclaren ook niet helemaal heb ik het idee en zit ergens te denken dat de straf wel terecht is. Maar andere kant klopt er bij FIA ook niks van. Weet op dit moment echt niet wat ik er van moet denken, alleen dat ik het raar vind dat FIA nu wel besluit haar mening en besluit terug te draaien.
t is niet zo moeilijk.. de stewards nemen in eerste instantie een beslissing in het voordeel van Hamilton op basis van alle info die ze op dat moment hadden.. dus je kunt dan al niet stellen dat ze iets tegen Hamilton of McLaren hebben, tenzij dit hele verhaal zo gepland was (wat natuurlijk niet waar is)... uiteindelijk krijgen ze extra info en blijkt dat McLaren/Hamilton niet eerlijk is geweest en dan is op zich deze straf niet zo gek... ik vond die uitspraak van Hamilton van zondag al een beetje dom, maar vond het ook wel weer goed dat ie zo eerlijk was...  maar als het om de punten gaat zijn Hamilton en/of McLaren blijkbaar toch niet zo eerlijk...
Maar waarom word Trulli zijn 3de plek terug gegeven? Dat Liegen van Mclaren heeft daar totaal niks mee te maken. Trulli had achter Hamilton moeten blijven plakken. Trulli wist niet wat Hamilton deed, dus hij had gewoon achter Hamilton moeten blijven rijden.

Je zou ook kunnen zeggen dat Charley vorig jaar Mclaren heeft misleid en informatie heeft achter gehouden. En zoals Jasper al aangaf: Ik vraag me af wat Hamilton nu daadwerkelijk heeft gezegd.


En in wat voor hol leef je dan als je dat niet binnen een uur weet? Ze hebben daar ook TV's namelijk. Ik vind het vrij onlogisch dat Hamilton zoiets zou hebben gezegd en vervolgens weer wat anders. Maar goed ik weet het niet. Vind te veel gedoe voor iets simpels.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: Burorri op 02 april 2009 - 21:24:44
Citaat van: NDCGN op 02 april 2009 - 20:34:26
Citaat van: Burorri op 02 april 2009 - 19:47:14
Ik vind het hele zaakje maar raar. Het klopt bij Mclaren ook niet helemaal heb ik het idee en zit ergens te denken dat de straf wel terecht is. Maar andere kant klopt er bij FIA ook niks van. Weet op dit moment echt niet wat ik er van moet denken, alleen dat ik het raar vind dat FIA nu wel besluit haar mening en besluit terug te draaien.
t is niet zo moeilijk.. de stewards nemen in eerste instantie een beslissing in het voordeel van Hamilton op basis van alle info die ze op dat moment hadden.. dus je kunt dan al niet stellen dat ze iets tegen Hamilton of McLaren hebben, tenzij dit hele verhaal zo gepland was (wat natuurlijk niet waar is)... uiteindelijk krijgen ze extra info en blijkt dat McLaren/Hamilton niet eerlijk is geweest en dan is op zich deze straf niet zo gek... ik vond die uitspraak van Hamilton van zondag al een beetje dom, maar vond het ook wel weer goed dat ie zo eerlijk was...  maar als het om de punten gaat zijn Hamilton en/of McLaren blijkbaar toch niet zo eerlijk...
Maar waarom word Trulli zijn 3de plek terug gegeven? Dat Liegen van Mclaren heeft daar totaal niks mee te maken. Trulli had achter Hamilton moeten blijven plakken. Trulli wist niet wat Hamilton deed, dus hij had gewoon achter Hamilton moeten blijven rijden.

Je zou ook kunnen zeggen dat Charley vorig jaar Mclaren heeft misleid en informatie heeft achter gehouden. En zoals Jasper al aangaf: Ik vraag me af wat Hamilton nu daadwerkelijk heeft gezegd.


En in wat voor hol leef je dan als je dat niet binnen een uur weet? Ze hebben daar ook TV's namelijk. Ik vind het vrij onlogisch dat Hamilton zoiets zou hebben gezegd en vervolgens weer wat anders. Maar goed ik weet het niet. Vind te veel gedoe voor iets simpels.
tja, t is McLaren/Hamilton's eigen schuld... als je de stewards wat voorliegt en ze komen erachter, dan weet je dat jezelf fout zit... zo simpel is het  gewoon... de stewards zullen in het uur na de wedstrijd hun eigen beelden raadplegen en niet een beetje interviews gaan zitten bekijken... ik hoorde die uitspraak van Hamilton ook pas veel later bv..
wat Charley vorig jaar deed is totaal niet te vergelijken.. hij gaf zijn mening, die verder niet bindend is ofzo..  heeft nilks met informatie achter houden of misleiden te maken.. beetje triest dat je daar nu mee komt..
en nu ik er wat langer over na heb kunnen denken en alle info heb gezien vind ik de straf eerder te mild, dan te zwaar...