GP van Australië

Gestart door TheIceman, 13 maart 2009 - 22:30:17

« vorige - volgende »

Wie wint de openingsrace?

Raikkonen
17 (34.7%)
Massa
8 (16.3%)
Alonso
2 (4.1%)
Hamilton
2 (4.1%)
Kovalainen
0 (0%)
Barrichello
4 (8.2%)
Button
12 (24.5%)
Kubica
1 (2%)
Heidfeld
2 (4.1%)
Iemand anders, wie?
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 39

Poll gesloten: 29 maart 2009 - 23:30:17

Jasper

Citaat van: NDCGN op 28 maart 2009 - 14:47:13
Citaat van: Jasper op 28 maart 2009 - 13:59:43
Citaat van: McLaren_über_alles op 28 maart 2009 - 13:56:25
Citaat van: Jasper op 28 maart 2009 - 13:52:45
Ik snap helemaal niks van McLaren... Gooien ze er superweinig benzine in bij Hamilton terwijl hij praktisch als laatste moet starten. ??? ??? Dat is op voorhand al de handdoek in de ring gooien. ::)

Idd, lijkt mij ook een zeer domme zet  ???. Tenzij dat ze hem laten starten op de zachte banden, zodat hij een beter (constanter) tempo kan ontwikkelen op de hardere banden als er wat meer ruimte op de baan komt...

Met ruimte op de baan zou ik juist de zachte band pakken en hard knallen...
[
die zachte gaat maar een paar rondjes mee, als je langere tijd wilt knallen zou ik toch voor de harde gaan... de zachte is idd in het begin juist handig, heb je de eerste paar ronden wat meer grip en kun je misschien makkelijker inhalen.. maar goed, de meesten zullen wel op zacht starten omdat de 1e stint toch vaak de kortste is en dus het meest geschikt voor de zachte band...
ik denk wel dat het voor Lewis verstandig is om licht te starten.. Hamilton kan sowieso goed inhalen en met de nieuwe regels en technieken zou ie toch een heel eind moeten kunnen komen.. maar goed, dat hangt ook van die auto af.. als ie in de race net zo slecht gaat als in de trainingen, dan worden punten wel heel lastig..

Maar wat win je door veel wagens in te halen als je vervolgens vijf ronden eerder in de pits staat en na de pitstops je gewonnen posities weer kwijt bent?

NDCGN

Citaat van: Jasper op 28 maart 2009 - 15:13:31
Citaat van: NDCGN op 28 maart 2009 - 14:47:13
Citaat van: Jasper op 28 maart 2009 - 13:59:43
Citaat van: McLaren_über_alles op 28 maart 2009 - 13:56:25
Citaat van: Jasper op 28 maart 2009 - 13:52:45
Ik snap helemaal niks van McLaren... Gooien ze er superweinig benzine in bij Hamilton terwijl hij praktisch als laatste moet starten. ??? ??? Dat is op voorhand al de handdoek in de ring gooien. ::)

Idd, lijkt mij ook een zeer domme zet  ???. Tenzij dat ze hem laten starten op de zachte banden, zodat hij een beter (constanter) tempo kan ontwikkelen op de hardere banden als er wat meer ruimte op de baan komt...

Met ruimte op de baan zou ik juist de zachte band pakken en hard knallen...
[
die zachte gaat maar een paar rondjes mee, als je langere tijd wilt knallen zou ik toch voor de harde gaan... de zachte is idd in het begin juist handig, heb je de eerste paar ronden wat meer grip en kun je misschien makkelijker inhalen.. maar goed, de meesten zullen wel op zacht starten omdat de 1e stint toch vaak de kortste is en dus het meest geschikt voor de zachte band...
ik denk wel dat het voor Lewis verstandig is om licht te starten.. Hamilton kan sowieso goed inhalen en met de nieuwe regels en technieken zou ie toch een heel eind moeten kunnen komen.. maar goed, dat hangt ook van die auto af.. als ie in de race net zo slecht gaat als in de trainingen, dan worden punten wel heel lastig..

Maar wat win je door veel wagens in te halen als je vervolgens vijf ronden eerder in de pits staat en na de pitstops je gewonnen posities weer kwijt bent?
tja, dat weet je nooit van tevoren.. misschien werkt het wel voor geen meter, maar t is gewoon een agressieve strategie.. bij de start zijn alle auto's nog in de buurt, als je licht bent en je hebt KERS, dan kun je misschien zo al een heel eind opschuiven... maar goed, ik zou sowieso niet direct zeggen dat deze strategie niet goed is.. ze zullen er bij McLaren toch ook wel over nagedacht hebben??

leproffesseur

Het is trouwens niet zeker of het voordeliger is om KERS te hebben
gezien het aanzienlijk extra gewicht en of die extra ballast goed in de wagen
ontworpen is.


scho0634

Williams heeft ook gelijk. Gezeik van Ferrari, Renault en Red Bull. Die diffusers zijn al door de stewards en Whiting goedgekeurd. Pak dan je verlies, ga er zelf eentje maken.

Tim C

De start wordt zodadelijk best wel leuk. Massa, Trulli, Raikkonen en Webber moeten allemaal zo snel mogelijk voorbij Glock geraken of hun race zit er al op.

McLaren_über_alles

Citaat van: Tim op 28 maart 2009 - 22:41:15
De start wordt zodadelijk best wel leuk. Massa, Trulli, Raikkonen en Webber moeten allemaal zo snel mogelijk voorbij Glock geraken of hun race zit er al op.

Glock start als 19de...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Darth

Citaat van: McLaren_über_alles op 28 maart 2009 - 23:09:38
Citaat van: Tim op 28 maart 2009 - 22:41:15
De start wordt zodadelijk best wel leuk. Massa, Trulli, Raikkonen en Webber moeten allemaal zo snel mogelijk voorbij Glock geraken of hun race zit er al op.

Glock start als 19de...
Deste belangrijker het voor ze is voorbij Glock te geraken;).

Darth

Goede morgen alle vroege vogels :P.

Ben benieuwd wat er nou vandaag gaat gebeuren. Zou Brawn GP de snelheid kunnen volhouden gedurende de race of komt Ferrari of Mclaren of Renault ineens terug met veel betere race snelheid?

Nog maar 15 min, ik kan niet meer wachten.

Darth

#204
Citaat van: McLaren_über_alles op 28 maart 2009 - 13:54:14
Toch ook wel opmerkelijk dat Brawn GP het zwaarst geladen staat van de ganse top 10 (op Glock na, maar die vliegt toch naar achter)
Dan was de tijd van Glock nog best goed. Ok, ze zijn niet legaal bevonden maar we weten niet hoeveel die achtervleugel zou hebben gescheelt.

Stond Massa nou op hard of zacht?

Supermariobros


McChouffe


His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Darth

Vond het niet helemaal netjes van Rubens eigenlijk. Maar Ferrari toch niet heel erg indrukwekkend.

FerrariMan

We mogen blij zijn dat het puntensysteem nog hetzelfde is, anders was Button kampioen nog voor de zomer.

Darth

Klapper nakajima  :o Geen SC. Oh toch wel.