GP van Australië

Gestart door TheIceman, 13 maart 2009 - 22:30:17

« vorige - volgende »

Wie wint de openingsrace?

Raikkonen
17 (34.7%)
Massa
8 (16.3%)
Alonso
2 (4.1%)
Hamilton
2 (4.1%)
Kovalainen
0 (0%)
Barrichello
4 (8.2%)
Button
12 (24.5%)
Kubica
1 (2%)
Heidfeld
2 (4.1%)
Iemand anders, wie?
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 39

Poll gesloten: 29 maart 2009 - 23:30:17

waard500

De andere teams moeten niet mekkeren, ze hebben het gewoon niet voor elkaar. Ze zijn aan t zeuren, maar ondertussen kopiëren ze de hele boel :D
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

Vettel

Ik moet het eerst nog zien morgen of Brawn GP en Williams nog op de eerste rij staan. Ik denk dat Ferrari en Mclaren gewoon weer vooraan staan.

fawlty

kans wordt klein denk ik. misschien brawn ofzo, komt m'n petje van mercedes nog beetje van pas ;)
Ja sluw is die Hamilton

Ferrari 2010

Wat een hoop paniek hier. Ik zal wel wachten tot morgenochtend om conclusies over snelheid te trekken. En zelfs dan, pas na de race kennen we de échte snelheid. Dat McLaren er slecht voor staat, ok, maar wie zegt dat bijvoorbeeld Ferrari nu al de kers-toets gebruikt? Ze moeten niet volgas rijden hé, ze kunnen nu gerust wat minder op die knop drukken om de andere teams niet te veel onder druk te zetten om te presteren. Als je laat zien dat je snel bent, heeft de ander meer druk om echt iets te zoeken. Nu denken de teams vooraan iets meer dat ze goed bezig zijn, een psychologische oorlog.
Ik ga niet zeggen dat ze niet echt slecht zijn, you never know, maar ik ga nu nog geen conclusies trekken. En als blijkt dat die diffuser een groot verschil maakt, en hij wordt goedgekeurd, dan zou het mij niet verbazen dat in Maleisië het halve veld ermee rijdt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Overigens, blijkbaar hing de zon erg laag tijdens de laatste sessie, en dus ook morgen tijdens de kwali en overmorgen tijdens de race. Ik vraag me af of dat dan geen gevaar vormt. Ik weet niet hoe de circuit geörienteerd is, maar als ze bijvoorbeeld de zon in de ogen hebben bij de start, dan is dat toch enorm gevaarlijk voor de eerste bocht? En verder ook voor inhaalmanoeuvres of plotse onvoorziene obstakels. En net hetzelfde met gele vlaggen, die misschien niet meer zo sterk zullen opvallen. Iedereen die met de wagen rijdt, weet hoe verdomd irritant laaghangende zon is. Als ze er echt grote hinder van hebben, dan ben ik benieuwd hoe lang er nog avondraces gereden zullen worden...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

#140
Citaat van: Ferrari 2009 op 27 maart 2009 - 19:08:30
Overigens, blijkbaar hing de zon erg laag tijdens de laatste sessie, en dus ook morgen tijdens de kwali en overmorgen tijdens de race. Ik vraag me af of dat dan geen gevaar vormt. Ik weet niet hoe de circuit geörienteerd is, maar als ze bijvoorbeeld de zon in de ogen hebben bij de start, dan is dat toch enorm gevaarlijk voor de eerste bocht? En verder ook voor inhaalmanoeuvres of plotse onvoorziene obstakels. En net hetzelfde met gele vlaggen, die misschien niet meer zo sterk zullen opvallen. Iedereen die met de wagen rijdt, weet hoe verdomd irritant laaghangende zon is. Als ze er echt grote hinder van hebben, dan ben ik benieuwd hoe lang er nog avondraces gereden zullen worden...
niet te vroeg conclusies trekken  ;)  k heb er nog geen coureur over gehoord en bovendien begint de race om 4 uur s middags, zo laat lijkt mij dat niet... en ze hebben ze hebben natuurlijk ook een getint vizier...

Edit: k lees net dat er wel een paar coureurs geklaagd hebben, Barichello en Alonso.. maar volgens Alonso is het niet echt een probleem...

robbert

Citaat van: ibileon op 27 maart 2009 - 11:14:20
d
Vrees een beetje dat dit seizoen in het water gaat vallen en in plaats van spannende wedstijden dat we nog meer saaie race's
gaan krijgen.



hoe kan jij dat nu weten, ze moeten nog racen.

Jasper

Citaat van: NDCGN op 27 maart 2009 - 20:34:35
Citaat van: Ferrari 2009 op 27 maart 2009 - 19:08:30
Overigens, blijkbaar hing de zon erg laag tijdens de laatste sessie, en dus ook morgen tijdens de kwali en overmorgen tijdens de race. Ik vraag me af of dat dan geen gevaar vormt. Ik weet niet hoe de circuit geörienteerd is, maar als ze bijvoorbeeld de zon in de ogen hebben bij de start, dan is dat toch enorm gevaarlijk voor de eerste bocht? En verder ook voor inhaalmanoeuvres of plotse onvoorziene obstakels. En net hetzelfde met gele vlaggen, die misschien niet meer zo sterk zullen opvallen. Iedereen die met de wagen rijdt, weet hoe verdomd irritant laaghangende zon is. Als ze er echt grote hinder van hebben, dan ben ik benieuwd hoe lang er nog avondraces gereden zullen worden...
niet te vroeg conclusies trekken  ;)  k heb er nog geen coureur over gehoord en bovendien begint de race om 4 uur s middags, zo laat lijkt mij dat niet... en ze hebben ze hebben natuurlijk ook een getint vizier...

Edit: k lees net dat er wel een paar coureurs geklaagd hebben, Barichello en Alonso.. maar volgens Alonso is het niet echt een probleem...

De race begint om 17u en zal dus minder dan een uur voor zonsondergang (19u19) eindigen. ;)

NDCGN

Citaat van: Jasper op 28 maart 2009 - 00:36:46
Citaat van: NDCGN op 27 maart 2009 - 20:34:35
Citaat van: Ferrari 2009 op 27 maart 2009 - 19:08:30
Overigens, blijkbaar hing de zon erg laag tijdens de laatste sessie, en dus ook morgen tijdens de kwali en overmorgen tijdens de race. Ik vraag me af of dat dan geen gevaar vormt. Ik weet niet hoe de circuit geörienteerd is, maar als ze bijvoorbeeld de zon in de ogen hebben bij de start, dan is dat toch enorm gevaarlijk voor de eerste bocht? En verder ook voor inhaalmanoeuvres of plotse onvoorziene obstakels. En net hetzelfde met gele vlaggen, die misschien niet meer zo sterk zullen opvallen. Iedereen die met de wagen rijdt, weet hoe verdomd irritant laaghangende zon is. Als ze er echt grote hinder van hebben, dan ben ik benieuwd hoe lang er nog avondraces gereden zullen worden...
niet te vroeg conclusies trekken  ;)  k heb er nog geen coureur over gehoord en bovendien begint de race om 4 uur s middags, zo laat lijkt mij dat niet... en ze hebben ze hebben natuurlijk ook een getint vizier...

Edit: k lees net dat er wel een paar coureurs geklaagd hebben, Barichello en Alonso.. maar volgens Alonso is het niet echt een probleem...

De race begint om 17u en zal dus minder dan een uur voor zonsondergang (19u19) eindigen. ;)
ja, ok.. dan zit er idd niet veel ruimte tussen.. nou ja, we zullen wel zien.. k neem aan dat ze daar van tevoren wel aan hebben gedacht en dat het geen echt probleem zal zijn.. hopelijk is het op tv goed zichtbaar, op de foto's ziet het er soms heel donker uit...

Michel D.

Ik heb niet de moeite gedaan om alle antwoorden tot nu toe te lezen. Dus ik geef hier mijn mening op de stand van zaken na de vrijdagsessies.

Vooreerst hoop ik dat het resultaat van vrijdag op zaterdag zal bevestigd worden. Dat teams zoals Williams en Brawn vooraan meedraaien, is voor de F1 een fantastisch gegeven.

Ik ben altijd sceptisch geweest tegen de hegemonie van de laatste jaren van de automerken. Dank zij de overname van Honda door Ross Brawn is het evenwicht tussen fabrieks- en privé-teams hersteld.

Een team zoals Williams met een dusdanige staat van dienst, verdient het absoluut om vooraan mee te draaien. Na Ferrari en McLaren zijn zij immers het derde team uit de F1-geschiedenis.

We mogen trouwens van geluk spreken dat er een koper voor Honda is gevonden want anders zouden er zondag slechts 18 auto's aan de start staan. Waar is de tijd dat er 40 piloten eerst streden in de prekwalificaties op vrijdagochtend om 8 u. Vervolgens mochten de 30 besten strijden voor de pole. Buiten Ferrari (en later Renault) waren er geen fabrieksteams. Toen werd in elk F1-team echt aan pionierswerk gedaan. Dat was nog eens een tijd.

Dit alles had voor gevolg dat zo nu en dan ook een minder team eens een GP won. Zo won het bescheiden March-team (waarvan Max Mosley medeëigenaar was) in 1975 de GP van Oostenrijk met Vittorio Brambilla en in 1976 de GP van Italië met Ronnie Peterson. De overwinning van Vettel in Italië vorig jaar was de eerste overwinning van een "minder" (alhoewel) team sinds de overwinning van Olivier Panis in de bescheiden Ligier in Monaco 1996.

Alhoewel ik vorig seizoen hevig gesupporterd heb voor Hamilton, hoop ik echt dat de auto's van Frank Williams en Ross Brown op het voorplan kunnen meestrijden. Als ze nu nog eens het bijtanken zouden verbieden, dan was het hek helemaal van de dam. Want dit zou leiden tot puur racen i.p.v. het winnen van een GP door strategie.

Hopelijk worden deze wensen ingevuld, zien we talrijke spannende races met veel inhaalmanoeuvers (met echt uitremmen) en zal het seizoen 2009 echt een topjaar genoemd kunnen worden.

Ik duim er in elk geval voor.
Michel D.
Genk (Belgium)

Jasper

Citaat van: Michel D. op 28 maart 2009 - 02:34:00Dit alles had voor gevolg dat zo nu en dan ook een minder team eens een GP won. Zo won het bescheiden March-team (waarvan Max Mosley medeëigenaar was) in 1975 de GP van Oostenrijk met Vittorio Brambilla en in 1976 de GP van Italië met Ronnie Peterson. De overwinning van Vettel in Italië vorig jaar was de eerste overwinning van een "minder" (alhoewel) team sinds de overwinning van Olivier Panis in de bescheiden Ligier in Monaco 1996.

Fisichella (Jordan), Brazilië 2003. Button (BAR), Hongarije 2006. Herbert (Stewart), Europa 1999. :)

Ferrari 2010

Citaat van: NDCGN op 27 maart 2009 - 20:34:35
Citaat van: Ferrari 2009 op 27 maart 2009 - 19:08:30
Overigens, blijkbaar hing de zon erg laag tijdens de laatste sessie, en dus ook morgen tijdens de kwali en overmorgen tijdens de race. Ik vraag me af of dat dan geen gevaar vormt. Ik weet niet hoe de circuit geörienteerd is, maar als ze bijvoorbeeld de zon in de ogen hebben bij de start, dan is dat toch enorm gevaarlijk voor de eerste bocht? En verder ook voor inhaalmanoeuvres of plotse onvoorziene obstakels. En net hetzelfde met gele vlaggen, die misschien niet meer zo sterk zullen opvallen. Iedereen die met de wagen rijdt, weet hoe verdomd irritant laaghangende zon is. Als ze er echt grote hinder van hebben, dan ben ik benieuwd hoe lang er nog avondraces gereden zullen worden...
niet te vroeg conclusies trekken  ;)  k heb er nog geen coureur over gehoord en bovendien begint de race om 4 uur s middags, zo laat lijkt mij dat niet... en ze hebben ze hebben natuurlijk ook een getint vizier...

Edit: k lees net dat er wel een paar coureurs geklaagd hebben, Barichello en Alonso.. maar volgens Alonso is het niet echt een probleem...
Inderdaad best niet te voorbarig zijn, ze kunnen sowieso al veel opvangen met speciale laagjes op het vizier, maar ik heb er absoluut geen gedacht van hoe sterk dat helpt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: Ferrari 2009 op 27 maart 2009 - 18:54:57
Wat een hoop paniek hier. Ik zal wel wachten tot morgenochtend om conclusies over snelheid te trekken. En zelfs dan, pas na de race kennen we de échte snelheid. Dat McLaren er slecht voor staat, ok, maar wie zegt dat bijvoorbeeld Ferrari nu al de kers-toets gebruikt? Ze moeten niet volgas rijden hé, ze kunnen nu gerust wat minder op die knop drukken om de andere teams niet te veel onder druk te zetten om te presteren. Als je laat zien dat je snel bent, heeft de ander meer druk om echt iets te zoeken. Nu denken de teams vooraan iets meer dat ze goed bezig zijn, een psychologische oorlog.
Ik ga niet zeggen dat ze niet echt slecht zijn, you never know, maar ik ga nu nog geen conclusies trekken. En als blijkt dat die diffuser een groot verschil maakt, en hij wordt goedgekeurd, dan zou het mij niet verbazen dat in Maleisië het halve veld ermee rijdt.
Ik ben blij dat ik hierbij gelijk heb, ik denk dat het duidelijk is dat Ferrari het absoluut niet slecht doet, niet zo snel als Brawn, maar dat is niemand blijkbaar. Nu, ik begin stilaan erin te geloven dat het kampioenschap alleszins spannend zal zijn :) Webbers lap verraste me overigens wel enorm, en dan het contrast met STR, das wel enorm. :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

TheIceman

Piquet... Australië ligt Renault-coureurs die niet Alonso heten en in 2007, 2008  en 2009 bij Renault rijden niet :).
Force India & Toro Rosso had ik toch wel wat meer van verwacht.. Force India was zo optimistisch! Toro Rosso zei iets over het middenveld geloof ik, nou, dit is niet het middenveld..

TheIceman

Hamilton exit volgens Live Timing

Hamilton will not be taking part in Q2, apparently a problem relating to the 'rear' of the car