Main Menu

BrawnGP

Gestart door gloudiesaurus, 09 maart 2009 - 20:51:31

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Burorri op 14 maart 2009 - 14:19:34
Afgelopen jaren heb ik hem ook geen leuke dingen zien doen met een mindere auto. Ik vind persoonlijk dat hij wat van zijn glans is verloren. En dat kan ik me eigenlijk ook wel voorstellen dat als je 9 jaar in de F1 rijd en eigenlijk nooit voor de overwinning hebt kunnen strijden.

Mwa, Button heeft nog best leuke dingen laten zien na 2004.

2005:

- Podium in Hockenheim (welliswaar door uitval Kimi, maar hij reed een beduidend betere race dan Sato).
- Knappe race is Spa 2005 met een podium als beloning.
- Net geen podium in Frankrijk (Sato hobbelde wat rond in de middenmoot) en de rest van de tweede helft van het seizoen, reed hij altijd netjes in de punten in tegenstelling tot Sato.

2006:

- In maleisië reed Jenson een knappe race, met als beloning een podium.
- Geen onverdienstelijke overwinning in Hongarije. Alleen Alonso had hem van de overwinning kunnen afhouden
- Podium in Brazilië
- Net geen podium in Duitsland
- Net geen podium in Turkije
- Net geen podium in Shanhai.

Toch altijd sneller dan Barrichello.

Voor de rest liet de Honda hem ook vaak in de steek:

- Australië (rijdt Button vierde nadat zijn Honda de geest geeft).
- Silverstone.
- Frankrijk.

Wat ik uit mijn hoofd al weet.

In 2007 en 2008 was de Honda gewoon een barrel. In 2007 liet Button nog best leuke dingen zien. In Frankrijk haalde hij zijn eerste punt van 2007. Barrichello reed ergens rond P12, p13.  Tijdens de GP van Monza herhaald hij die prestatie. In China rijdt hij naar voren in zijn Honda, om zo nog wat punten binnen te angelen.

2008 Was gewoon zijn jaar niet. Desondanks deed hij niet onder voor Barrichello. Dat op races waar veel gebeurde Barrichello kon profiteren was zijn geluk, maar het zegt niks over het niveau van Button.




Wizard

Citaat van: NDCGN op 14 maart 2009 - 14:45:08
misschien is 'om de oren gereden' wat overdreven, maar 4x zoveel punten, dat zegt toch al genoeg...

Als je puur en alleen naar punten kijkt en het niet in het juiste context plaatst, zegt het genoeg ja.

Enige wanneer Barrichello opviel is Monaco (SC), Canada (SC vlak na zijn eerste pitsstop wat goed uitpakt) en Engeland (strategie Honda, die hem 'optijd' naar binnen haalt).

Button was degene die aan het begin van het jaar een paar keer Q2 haalde en in de middenmoot reed, terwijl Barrichello streed met de Force India. Dat in races waarin veel gebeurde, een strategie of SC goed uitpakt, ga je toch niet toeschrijven aan de  kwaliteiten van Rubens?

Citaatje kunt nu wel een discussie gaan starten of ie nu wel of niet om de oren is gereden, maar dat heeft niks geen zin...

Als ik het er niet mee eens ben, heeft dat weldegelijk zin.

NDCGN

Citaat van: Wizard op 14 maart 2009 - 15:24:37
Citaat van: NDCGN op 14 maart 2009 - 14:45:08
misschien is 'om de oren gereden' wat overdreven, maar 4x zoveel punten, dat zegt toch al genoeg...

Als je puur en alleen naar punten kijkt en het niet in het juiste context plaatst, zegt het genoeg ja.

Enige wanneer Barrichello opviel is Monaco (SC), Canada (SC vlak na zijn eerste pitsstop wat goed uitpakt) en Engeland (strategie Honda, die hem 'optijd' naar binnen haalt).

Button was degene die aan het begin van het jaar een paar keer Q2 haalde en in de middenmoot reed, terwijl Barrichello streed met de Force India. Dat in races waarin veel gebeurde, een strategie of SC goed uitpakt, ga je toch niet toeschrijven aan de  kwaliteiten van Rubens?

Citaatje kunt nu wel een discussie gaan starten of ie nu wel of niet om de oren is gereden, maar dat heeft niks geen zin...

Als ik het er niet mee eens ben, heeft dat weldegelijk zin.
ok, dan ga je er gewoon mee door.. voor de één heeft om de oren rijden een andere betekenis dan voor de ander... ze hebben beiden een keer Q3 gehaald en barichello kwalificeerde zich 10x voor Button... dat in combinatie met de punten in de race kun je toch wel stellen dat Barichello vorig jaar gemiddeld gezien de betere van de 2 was...

scho0634

Citaat van: Wizard op 14 maart 2009 - 15:24:37
Als ik het er niet mee eens ben, heeft dat weldegelijk zin.
Maar als ik het er een paar dagen geleden al over gehad heb met Diaz, kan het zo zijn dat ik nu niet veel zin heb om die discussie nog een keer te voeren. En dat is nu precies het geval.

gloudiesaurus

Laten we het er maar op houden dat het duel tussen Barrichello en Button, als de BrawnGP echt zo goed is, heel interessant kan worden.

Maar wat zullen ze zich in Tokio voor de kop slaan zeg als die BrawnGP in Australië ineens op het podium staat ;D
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

bruintje

Heren, Brawn F1 is een bom van een auto. Echt waar, ze gaan vlammen. Daar ben ik 99% van overtuigd.
Die 1% twijfel zal ik onmiddellijk uitleggen. Maar het ontwerp van de wagen klopt wonderbaarlijk. Alles past perfect in elkaar. De ex Japanners hebben blijkbaar de geheime sleutel gevonden om de wagen snel en vooral stabiel te maken. De wegligging is naar verluid uitstekend. Als je dit nog eens koppelt aan een zeer goede Mercedes motor, dan heb je een pracht van pakket. Je moet weten dat de Mercedes krachtbron naar verluid 40 pk meer vermogen heeft dan de Honda motor.
Recente foto's wijzen ook op een doorgedreven design, waar er serieus veel ontwikkelingswerk achter zit. Sommige stellen dat de Brawn gasten een voorsprong hebben van een jaar voor wat betreft de ontwikkeling.
Begin 2007 waren ze bij Honda al bezig met deze wagen. Twee seizoenen op voorhand dus wat toch wel heel vroeg is. Button was blijkbaar ook wel overtuigd van het potentieel van de wagen want de Brit zijn salaris is met 50 % gedaalt ten opzichte van vorig seizoen. Zijn manager, kinesist, enz... dient hij nu allemaal uit eigen zak te betalen en toch wil hij resoluut rijden met die wagen.
Wees maar zeker dat alle renstallen grote ogen getrokken hebben deze week tijdens de testsessie. Ikzelf heb dit trouwens ook wel gedaan. Wat me bijvoorbeeld opvalt aan deze wagen is de lage neus. Vrijwel alle team's kiezen voor een hoge neus, de gasten van Brawn niet. Uw zwaartepunt vooraan komt toch lager te liggen bij een lage neusconstructie. Dat is toch beter voor de wegligging.
Nu, die 1% twijfel is misschien wel niet te onderschatten. Wat doen sommige renstallen in de wintermaanden om potentiele sponsoren aan te trekken. Ze laten hun wagen kanontijden rijden, met heel weinig benzine, om zodoende sponsoren aan te trekken. Brawm geeft nog nieuwe sponsoren nodig. Het huidige budget is deels van Honda en van Bernie (voorschotten van de televisiegelden).
Mercedes heeft deze week echter verklaard dat ze verstomd stonden van de hoeveelheid benzine dat ze mee hadden. De Brawn wagens reden met een serieuse hoeveelheid benzine toch wel de snelste tijd. Daarom is er ook crisisberaad bij de Mc Laren troepen. Want de Dennis boys hebben nu een referentiepunt en wees maar zeker, de testresultaten van Mc Laren waren niet goed. Vooral achteraan is de wegligging totaal niet goed.

Wizard

Citaat van: 0634 op 14 maart 2009 - 17:53:49
Citaat van: Wizard op 14 maart 2009 - 15:24:37
Als ik het er niet mee eens ben, heeft dat weldegelijk zin.
Maar als ik het er een paar dagen geleden al over gehad heb met Diaz, kan het zo zijn dat ik nu niet veel zin heb om die discussie nog een keer te voeren. En dat is nu precies het geval.

Dat maakt het niet nutteloos. Daarbij heb ik mischien wel andere argumenten dan Diaz, maar als jij het bijvoorbaat al geen kans wilt geven, houdt het verhaal op.

Wizard

Citaat van: NDCGN op 14 maart 2009 - 16:13:18
ok, dan ga je er gewoon mee door.. voor de één heeft om de oren rijden een andere betekenis dan voor de ander...

Nou nee, iemand om de oren rijden heeft 1 en dezelfde betekenis. 

Citaatze hebben beiden een keer Q3 gehaald en barichello kwalificeerde zich 10x voor Button... dat in combinatie met de punten in de race kun je toch wel stellen dat Barichello vorig jaar gemiddeld gezien de betere van de 2 was...

Barrichello was 9 keer sneller, Button 8 keer sneller, maar hoevaak was Barrichello lichter dan Button? Als je al kijkt naar cijfers, haal dan wel alle cijfers erbij, niet alleen de cijfers die in jouw straatje passen. Dat Button 10 keer voor Barrichello finished zie ik je niet posten, dat Button 10 keer de snelste ronde wist neer te zetten in het onderlinge duel, ook niet.

scho0634

Citaat van: Wizard op 14 maart 2009 - 20:51:29
Dat maakt het niet nutteloos. Daarbij heb ik mischien wel andere argumenten dan Diaz, maar als jij het bijvoorbaat al geen kans wilt geven, houdt het verhaal op.
Ik zeg toch ook nergens dat het nutteloos is. Een leuke discussie hier dient sowieso geen ander doel dan het vermaak van de debaters zelf. Maar ik heb itt anderen niet altijd zin om mezelf te blijven herhalen ;).

Dat is overigens zeker niet lullig bedoeld naar jou toe, maar ik heb over Button gezegd wat ik wilde zeggen.

Wizard

Op die fiets.....;)

gloudiesaurus

Mensen laten we nu eens ophouden met die wellus - nietus spelletjes waar iedereen over klaagt, forummen is goed maar respecteer elkaars mening! Blijf niet ellenlang op dezelfde punten doordrammen...

Ik las gisteren een artikel over de Brawn bolide, hoe goed deze aerodynamisch in elkaar zou zitten. Veel beter en veel doordachter dan alle andere auto's, op alle details... Ik dacht eerst ook dat Brawn stuntte om maar sponsoren te trekken (dat zou niet de 1e zijn, denk aan Prost en Arrows destijds en Honda in 1999?)... Maar nu ik die artikels lees en de andere coureurs hoor denk ik daar nu toch anders over. Ik denk dat BrawnGP echt een goed pakket heeft, ben alleen bang dat Ferrari en McLaren snel gaan kopieren..

Williams stond er vorig jaar in Melbourne ook goed voor, maar kijk eens waar ze aan aan het einde van het seizoen stonden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

scho0634

Tsja, ik wacht nog maar even met voorspellingen doen. Het ziet er leuk uit voor Brawn en ze zullen zeker een snelle auto hebben gebouwd. Maar ik weet niet hoe ze hebben getest. Licht? Heel licht? Gingen ze voor de snelste ronde of voor een serieuze test. Ik weet nog goed dat ook Sauber een keertje zo'n winter had een aantal jaren terug. Toen het seizoen begon waren ze weer nergens.

Het blijft gewoon afwachten tot Melbourne. Renault vind ik ook lastig in te schatten trouwens...

TheIceman

Ik meen me te herinneren dat Tim ooit, toen met Burorri en Wizard, met een regel kwam dat ieder 3 of 4 berichten had om zijn mening te beargumenteren, en dat daarna de discussie ten einde moest zijn. Dat vond ik wel een goed initiatief :).

scho0634

Tim zei 5. Maar laten we beleidskwesties vooral niet uitsmeren over allerlei topics maar gewoon hier. ;)

TheIceman

Excuseer.

BrawnGP heeft volgens mij, wel degelijk serieus getest in Barcelona. Ik geloof zeker in de sterkte van hun aerodynamisch pakket en denk dat ze er goed voorstaan voor de race in Melbourne.