Wie staat waar?

Gestart door Enzo, 09 maart 2009 - 00:19:14

« vorige - volgende »

Enzo

Vodafone McLaren Mercedes

Lijkt een probleem met de achterkant van de auto te hebben, verklaard ook het feit dat ze nog de oude achtervleugel gebruiken.


Scuderia Ferrari

Zit er weer goed bij, vooralsnog niet overtuigend de snelste maar wel in de top terug te vinden.   


BMW Sauber F1

Kan er nog geen goed beeld van krijgen, misschien spelen ze verstoppertje....


ING Renault F1

Naar geruchten schijnt  Renault een goede auto gebouwd te hebben.


Panasonic Toyota Racing

Lijkt er goed bij te zitten.
 
 
Scuderia Toro Rosso

Geen beeld, maar zal het wel van de rare regen races moeten hebben.


Red Bull Racing

Met Vettel weet je het maar nooit, gevaarlijke outsider.

   

AT&T Williams F1 Team

Geen beeld, zal wel redelijk beginnen om veder in het seizoen af te zwakken


Brawn GP

Geen beeld, zal wel overleven zijn voor ze dit jaar.


Force India F1

Sneller dan Brawn GP??
   

Wizard

Is bijna geen peil op te trekken. Ik herinner me nog dat men begin 2004 een terugval van Ferrari voorspelde, die later sneller dan te voren bleken.

sloggerke

#2
Knap gemaakt dit bericht. :)

Nog allemaal veel te vroeg natuurlijk om iets te zeggen, te meer daar de testen ofwel in het water.. ofwel in de zandstormen verdwenen.

Een eerste indruk toch maar:

Aangenaam verrast door Red Bull. Adrian Newey heeft niet alleen een mooie maar ook snelle wagen gebouwd lijkt me. De voorspelde "rush naar de top" van Vettel zou wel eens minder lang kunnen duren dan velen denken.

BMW: Stellen me teleur. Had een geweldig machtsvertoon verwacht van hun, te meer daar ze zéér vroeg aan die kar begonnen zijn. Te vroeg om het te zeggen.

Toyota: Lijkt echt wel snelle kar dat ze dit jaar hebben! Eindelijk! Jammer wel dat ze zonder KERS rijden. Hoe gaan ze dat systeem inpassen na 6 GP's, zonder testwerk?

Ferrari: Ik blijf erbij. Ze zullen terugvallen. En dat kan de F1 enkel maar spannender maken...

McLaren: Ondanks de gespierde taal vind ik toch maar eigenaardig dat ze nog steeds met die oude achtervleugel (moeten) rijden...  Blijkbaar krijgen ze niet genoeg druk op die achterbanden gegenereert. In een super achtervleugel (die nu nog in de kast ligt en er pas in Melbourne uitkomt) geloof ik helemaal niet.

Renault: Lijkt enkel snel voor zover Alonso achter het stuur kruipt...

BRAWN GP: Zou wel eens de verrassing van de "achterhoede" kunnen zijn. Te meer daar iedereen een mislukking verwacht. Ik zou wel eens graag weten of die wagen een eigen ontwikkeld KERS systeem aan boord rijdt dan wel dat ze het van Mercedes overnemen of helemaal zonder rijden...(?)

Forca India: Verwacht ik voor Torro Rosso. Zeker in de eerste GP's.

Torro Rosso: Zal de hekkensluiter van het seizoen zijn. En Bourdais gaat zijn tanden stukbijten op Buemi.

Williams: Dit seizoen zou pijnlijk lang kunnen zijn. Ik heb het ook niet zo op de afstelkwaliteiten van hun pilotenduo. Tenzij dat "vliegwiel" voor de verrassing zal zorgen... :)

Het zal hoop ik een spannend seizoen worden mede dank zij de ingrijpende reglementswijzigingen kunnen grote verschuivingen ontstaan. De wagens zijn niet alleen nieuw maar ZIEN er ook anders uit. (eindelijk!)
De kostprijs van de testkilometers mogen ze van mij gerust in een extra GP steken.
Recht van de tekenkamer, de garage...het circuit op en GO!!
Onvoorspelbaarheid troef.

F_A_Diaz

Wil niet lullig doen maar zijn er al niet drie van dit soort onderwerpen?  :-\
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 09 maart 2009 - 14:03:04
Wil niet lullig doen maar zijn er al niet drie van dit soort onderwerpen?  :-\
Net wat ik ook dacht.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Het is nog wat vroeg om er veel zinnige dingen over te zeggen.
Ferrari zal wel weer goed zijn net als McLaren,de rest is gewoon afwachten tot race 1.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

leproffesseur

Het waren tot nu toe vreemde testdagen met vaak niet ideale
weersomstandigheden en ook nog eens verschillende confugeraties.
Moeilijk om te beoordelen maar mclaren,toyota,red bull en ferrari lijkken de
sterkste indruk te hebben gemaakt.

janke

Wie me tegenvalt is gewoon McLaren. Op dit moment niet zo goed dan Ferrari en bijv. BMW, want zo slecht zijn ze niet vind ik. En McLaren is ook heel vroeg in 2008 begonnen aan de nieuwe wagen. Maar het is maar testen. Dat zeggen we zovaak. Na de race in Melbourne is er waarschijnlijk een beter beeld.
Some things are too important to be left in the past.

F_A_Diaz

McLaren is op dit moment ook bezig met wat nieuwe dingen, een nieuwe bodemplaat. Kovalainen ging ook niet voor snelle tijden gisteren.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."


leproffesseur

Die wagens zien er al beter uit al bljf het vreemd en die renaults zijn hopelijk
sneller dan ze er uit zien.

F_A_Diaz

Moet ook zeggen dat ik de wagen wel wat vind hebben nu je er een beetje aan gewend bent, het is wel mooi strak en laag bij de grond allemaal.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

leproffesseur

Zo zie je maar dat alles nog meevalt. ;)

NDCGN

volgens mij is het beeld wel een beetje vervormd.. wordt afgespeeld in 16:9 maar volgens mij moet dat 4:3 zijn...  k vind het er zo niet echt uitzien, maar dat komt dus vooral (hopelijk) door die vervorming...

Folkert

Citaat van: NDCGN op 12 maart 2009 - 11:10:33
volgens mij is het beeld wel een beetje vervormd.. wordt afgespeeld in 16:9 maar volgens mij moet dat 4:3 zijn...  k vind het er zo niet echt uitzien, maar dat komt dus vooral (hopelijk) door die vervorming...

Denk dat je daar wel eens gelijk in hebt. Hij lijkt me heel erg plat weer gegeven.
Trotse vader van Rosalie(L)